Så var man då hemma efter lite turer som chaufför. Men det man kan konstatera är att matchen var bedrövlig i 2½ period. Sedan får MODO lite flyt och vinner till slut stort.
Som Scim sa efter matchen, synd att sista 12 minuterna kommer göra att folk glömmer vilken skitmatch det var resterande 48 minuterna.
Paddan: Försöker han värja sig mot en betalande kund? :-)
Nåväl, jag tänkte ändå starta en egen tråd där folk kan lägga ut recensioner och tyckopunkter om allehanda MoDomedia från nutid och dåtid. Hoppas på fler glimtar där tills jag får boken i mina ramar på lördag.
För att förtydliga så var de sista två raderna i inlägget min egen och inte Hasse Anderssons åsikt
Salle: Jo, Bojan han gör inhopp lite nu och då. Speciellt på bortamatcher och när herr Ostbåge försöker kommentera
Till Alfred Awful, Hasse Andersson försöker komma runt eventuella faktafel i boken genom att skriva: "Det är inget som säger att det här ska vara en fullständig redovisning av MODO Hockey, tvärtom. Det är min redovisning, samtidigt en redovisning av mitt hockeyliv.
Juha Tuohimaa, Pekka Arbelius och Håkan Hjerpe... åh vad jag ryser av välbehag när jag ser bilderna på de hjältarna.
MorganaLefaey: Sicken skitmatch. De första två perioden var riktigt usla och sen har man flytet i 3:e och lyckas "storvinna".
Stort plus till Morrison och Döme som arbetade in MoDo i matchen. Plus även till Enström.
MorganaLefaey: Jo, det ligger ju med i bakgrunden hela tiden och devalverar lite grann av prestigen och skriverier kring allehanda "streckmatcher" och "serieledningsfighter". Det var väl ganska vanligt att det hände på uterinkstiden, av klimatanledningar, men att man frivilligt väljer den här typen av upplägg 50 år senare är trist.
Sedan tycker jag att det godtyckliga sättet att dela ut en hemmamatch extra till hälften av lagen också förstärker bilden av att det här med tabellen inte är så viktigt för Hockeyligan. Något nödvändigt ont som följer med genererandet av medel för spelarlönerna, typ.
Alfred Awful: Där ser man. Så efter 28 omgångar så ligger vi 2a. Fin fint. Fastän det inte är så mycket att hoppa och dansa över. Det är varken en miljon vinst som man får vid serieseger eller något sm guld, men dock ett bevis på att laget har slagkraft.
Måste säga det igen men hur kan man gå med på att en match i omgång 55 spelas första femtedelen av serien? Det betyder att serien kommer halta hela vägen och lite av det intressanta försvinner. Nej fram för raka omgångar.
MorganaLefaey:
Round 55 (Standings) | |||||||||
2006-11-14 | Timrå IK - Färjestads BK | 4 - 2 | ( 1-1, 2-1, 1-0 ) | 5107 | E.ON Arena |
knaskamilla: Nu minns jag inte hur det gick för dem i matchen som de spelade i förväg. För skall man vara riktigt fånig så kan man om det var så att de vann den säga att vi just nu är 2a. ;)
Nu får man hoppas på att det här håller i sig lite längre. Slutspel och sådana saker vågar man inte ens fundera på ett tag.
MODOJohan: Om färjestad nu bara kvitterar i sin match och modo eller linköping inte gör mer än 1 mål vardera så fixar man bomben. Men att fbk tar in det där känns inte så troligt.