1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506554 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Linköping 2006-12-05

797715 · » Till forumet

Sv: MoDo - Linköping 2006-12-05
Wayne Gresky: Men, vafaan är det här. Jag och mina kompisar hade ju redan skrivit rubriken till artikeln i början på tredje periodpausen: "Lückner bänkade landslagsspelare". Tänk att man ska få så lite uppskattning för sina idéer...
Kommentera

Gidde:

uppredpningar ?!?!

Look whos talking!!

*skäms i hörnet!!*
Kommentera

Wayne Gresky:

Det var konstigt, på AB brukar de ju faktiskt korra hans texter (till skillnad från vad som händer med de texter som publiceras på modohockey.se och i matchprogrammet).
Kommentera

Wayne Gresky:

Hur bra skrivet som helst! ;-)

Bara lite uppredpningar och ett eller annat glömt ord mitt i meningarna ju...
Kommentera

Hasse hann tydligen med att få en skymt av matchen mellan alla autograferna igår. Tiden verkar dock som vanligt ha varit för knapp att läsa igenom det hela.
Kommentera

shinzawai: Skulle gissa att Ecke sover rätt gott nattetid. Sundström, Steen, Skröder, Morrison, Döme, Hedin, Andersson. Nu när Adam börjat komma igång framstår ingen som en floppvärvning, Hedin har vi sett lite av, Döme har varit upp och ned (antagligen beroende på skada), resten är att beteckna som klara flippar. Det måste anses som ett sensationellt bra facit för en debutant. Sen bör ju även Harald ha beröm för att lyckats använda sig av nyförvärven och fått in dem i laget på ett så bra sätt. Kul att vara modoit nu!
Kommentera

shinzawai: Nog var det väl solklar starff för Lhc igår.. Tomas andersson var verligen dålig igår kanske hadde Petrasek rätt ändå
Kommentera

shinzawai: -till + ditt
Kommentera

hellge: Helt rätt, håller med om att Ecke inte har fått tillräckligt med coodles. Tifogruppen läser dock inte här, du får nog snippa till inlägg till det officiella forumet.
Kommentera

Hmm, det börjar bli svårt att välja, men undra om inte det vi såg igår var MoDos bästa period, den tredje alltså, vi hade kunna gjort fler baljor.

Sen tycker jag att det är extra trevligt att MoDo har fått en spelare som alltid spelar på gränsen eller strax över det tillåtna, aldrig under. Skröööder.

Adam börjar ju växa ut till den back han värvades som, Döme sliter som ett djur och Oskar dominerar i defensiven, Susse skulle jag inte byta ut mot Jonte Hedström och Justin är en succe.

Tack sportchefen!

Är det inte dags att ge Ecke en hyllning från läktarplats?
Kommentera

shinzawai: Döme gjorde ju inget mål igår men det verkade på glädjen som han petade in flera stycken.
Kommentera

Paddan: Appropå Döme så älskar jag när han får göra mål, han blir så sjukt peppat glad. Kolla även på Modo-TV och den superbamsekjamizen han ger Krizan efter matchen.. Han känns övertaget som en kille man ska vara glad för att man har i laget, även de dagar han inte är på topp, han ser ut att ge hela laget energi.

För övrigt är det inte konstigt att han har ont i ryggen med de ryggknuffar han åkt på. Den i Skellefteå trodde jag skulle göra karln invalid, och den idag såg inte jätteskön ut heller.

Nä nu bajsar vi på Lyle på Torsdag och rycker i toppen tycker jag!
Kommentera

Paddan: Viklund tappade ju formen förra gången han var med i Tre Kronor så man kan ju hoppas att hittar den denna gång i blågult.
Kommentera

knaskamilla: Vilken tur att ett elände kan rendera i vinst ändå...
Kommentera

Frisco: Jo, och det sorgliga i dag var att båda lagen var lika usla.
Kommentera

Poffa:

Jag är glad att vi vann, jag. Men jag slapp ju se eländet (?).
Kommentera

Poffa: Ibland undrar man om folk inte förstår att det är två lag på isen.
Kommentera

Poffa: Jo, både MoDo och Kuben höll ungefär samma klass i de två första perioderna. Dvs så långt från normal standard det nästan gick att hitta...
...och för att hitta någon ljusglimt vad gäller Viklunds spel så får man nog använda lupp, och till och med då är det ett omöjligt uppdrag.
Kommentera

Så var man då hemma efter lite turer som chaufför. Men det man kan konstatera är att matchen var bedrövlig i 2½ period. Sedan får MODO lite flyt och vinner till slut stort.

Som Scim sa efter matchen, synd att sista 12 minuterna kommer göra att folk glömmer vilken skitmatch det var resterande 48 minuterna.

Kommentera

Paddan: Försöker han värja sig mot en betalande kund? :-)

Nåväl, jag tänkte ändå starta en egen tråd där folk kan lägga ut recensioner och tyckopunkter om allehanda MoDomedia från nutid och dåtid. Hoppas på fler glimtar där tills jag får boken i mina ramar på lördag.

Kommentera

Gusse: Det är alltid intressant att se Döme på träningarna, han åker runt och gormar och låter, svär när han missar pucken, kastar klubban, skäller på medspelare, försöker låtsasslåss, hånar andra modospelare som missar mål mm. Sedan i sekvensen efter skiner han som en sol och ser helt oskyldig ut. Dessutom verkar hans fru/flickvän och dotter alltid vara med på läktarplats på träningarna.
Kommentera

Salle:

Tja. De små kycklingvingarna var goda. Kycklingklubborna var mindre goda. Kycklingnuggetsen förstod jag inte vad den gjorde där. Dressingen luktade som mangodressing brukar göra.
Kommentera

Salle: Robert dömes tredje period var kanon .. har inte sett han kämpa så förut denna säsong han åkte runt å peppade alla i sista perioden ..innan det får vi tacka krizan för att det var jämt inför sista
Kommentera

knaskamilla: Var den god. Den ser rätt god ut på bild.
Kommentera

Per kom hem med en kycklingbytta med tre sorters kyckling i. De hade visst börjat sälja sådana i puben nu. Av de fyra byttor de hade i sin pub sålde de...en. Verkar vara en succé.
Kommentera

För att förtydliga så var de sista två raderna i inlägget min egen och inte Hasse Anderssons åsikt

Kommentera

Salle: Jo, Bojan han gör inhopp lite nu och då. Speciellt på bortamatcher och när herr Ostbåge försöker kommentera

Till Alfred Awful, Hasse Andersson försöker komma runt eventuella faktafel i boken genom att skriva: "Det är inget som säger att det här ska vara en fullständig redovisning av MODO Hockey, tvärtom. Det är min redovisning, samtidigt en redovisning av mitt hockeyliv.

Juha Tuohimaa, Pekka Arbelius och Håkan Hjerpe... åh vad jag ryser av välbehag när jag ser bilderna på de hjältarna.

Kommentera

Paddan: Fast SVT-sporten "tog tillbaka" målet. Och sen var han slalomkillen riktigt bra i målet tyckte dom.
Kommentera

Salle: Kul också att se Döme när han lägger armen om Andersson och "ger tillbaka" målet till Steen. Skulle vara intressant att höra vad Morrison pratade om med herr Kub, för de stod ett tag och pratade och Morrison pekade mot målet vid ståplats.
Kommentera

MorganaLefaey: Sicken skitmatch. De första två perioden var riktigt usla och sen har man flytet i 3:e och lyckas "storvinna".

Stort plus till Morrison och Döme som arbetade in MoDo i matchen. Plus även till Enström. 

Kommentera

MorganaLefaey: Jo, det ligger ju med i bakgrunden hela tiden och devalverar lite grann av prestigen och skriverier kring allehanda "streckmatcher" och "serieledningsfighter".  Det var väl ganska vanligt att det hände på uterinkstiden, av klimatanledningar, men att man frivilligt väljer den här typen av upplägg 50 år senare är trist.

Sedan tycker jag att det godtyckliga sättet att dela ut en hemmamatch extra till hälften av lagen också förstärker bilden av att det här med tabellen inte är så viktigt för Hockeyligan. Något nödvändigt ont som följer med genererandet av medel för spelarlönerna, typ.

Kommentera

Alfred Awful: Där ser man. Så efter 28 omgångar så ligger vi 2a. Fin fint. Fastän det inte är så mycket att hoppa och dansa över. Det är varken en miljon vinst som man får vid serieseger eller något sm guld, men dock ett bevis på att laget har slagkraft.

Måste säga det igen men hur kan man gå med på att en match i omgång 55 spelas första femtedelen av serien? Det betyder att serien kommer halta hela vägen och lite av det intressanta försvinner. Nej fram för raka omgångar.

Kommentera

MorganaLefaey:

Round 55 (Standings)
2006-11-14 Timrå IK - Färjestads BK 4 - 2 ( 1-1, 2-1, 1-0 ) 5107 E.ON Arena
Kommentera

knaskamilla: Nu minns jag inte hur det gick för dem i matchen som de spelade i förväg. För skall man vara riktigt fånig så kan man om det var så att de vann den säga att vi just nu är 2a. ;)

Nu får man hoppas på att det här håller i sig lite längre. Slutspel och sådana saker vågar man inte ens fundera på ett tag.

Kommentera

knaskamilla: En virtuell poäng, till och med, som kan vara två minuspoäng egentligen. Svaret får vi IS STADION den 26 februari.
Kommentera

Oj då. Nu leder visst inte Timrå längre. Oj då. De är visst bara en poäng före oss.
Kommentera

MorganaLefaey: Ja äre int' skönt så säg.

Hockey och supportrande när den är som allra allra bäst. Hat, besvikelser, irritation blir till kärlek, glädje och Beck - Skarpt läge... zzzz
Kommentera

Grattis alla MoDoiter, ni var helt enkelt för jävliga i 3:e.. :P
Kommentera

MODOJohan: Ja tänk om man hade fått varit där och sett matchen. Är så ruskigt skönt när man fått klaga och må dåligt och sedan helt gå upp i glädjeruset när laget vänder så vackert och sedan verka dominera totalt.
Kommentera

MorganaLefaey: blev lite fel där. Kanske skall vara Per Åger Skrödertröska.
Kommentera

Hawerchuk:
det var banne mig dags för honom att sätta den - han står väl ensam för hela tredje periodens skottstatistik...
Kommentera

Hawerchuk: Tycker att vi har tagit över Timrås flyt lite. De började ju säsongen bra, riktigt bra. Allt gick deras väg. Nu är det vi som har den turen. Men bra lag har tur som man brukar säga.
Kommentera

Hawerchuk: Du menar Pær Åker skördetröska?
Kommentera

Oj, nu gjorde Per-Agne Skröder mål!
Kommentera

Tjohooo.
Kommentera

Sjukt flyt man har nu. Men, är man bäst så är man. Vad ska man göra.
Kommentera

knaskamilla: Ja du ser.
Kommentera

MODOJohan:

Oj. Här har man sett på TV en timme, och vad händer? Så trevligt.
Kommentera

MODOJohan: Om färjestad nu bara kvitterar i sin match och modo eller linköping inte gör mer än 1 mål vardera så fixar man bomben. Men att fbk tar in det där känns inte så troligt.

Kommentera

Forza ANDERSSON, in med pucken i måååål :-)
Kommentera

797715 · »