1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508472 inlägg · 4106 ämnen

MODO - Luleå 070115

« · 817078 · » Till forumet

Sv: MODO - Luleå 070115
Wayne Gresky: Öberg(om jag såg rätt tröjnummer) släpper Kerman på 1-0 och lämnar öppen gata. Avd. alla går på puckhållaren som var devisen idag i Modos försvarsspel.

Men Enström, vad bra han är. Och vad kass alla andra backar var.
Kommentera

Berka: bra utdelning för luleå i andra.. 3 mål på 8 skott...
Kommentera

Berka: eller han kanske sa han nått om att spara ut till hockeyfrilla"
Kommentera

Frisco: eller "satan jag spelade 5-2 till modo på oddset"
Kommentera

Sinuhe: haha jo iofs =)
Kommentera

Sinuhe: Ja vad sa han? -Hittar jag inte mitt liniment sätter jag tillbaka flärparna?
Kommentera

Jag såg iofs matchen på TV, men jag tycker att domaren gjorde en bra insats. En av de klart bästa denna säsongen, och spöar Pehr Claesson med hästlängder ;-)

Däremot så passar minst halva MoDos lag i ZZZ-tråden, för idag var dom inte alera för fem öre!

Otacksam uppgift för Krizan idag, 5-6 frilägen plus en straff emot sig, det säger ju en del om försvarsspelet...

Sedan var ju MoDos PP om möjligt ännu mer statiskt idag, när ska dom förstå att man måste röra på sig om spelfördelaren ska få en någorlunda enkel uppgift att hitta någon fri spelare?

Som det är nu står ju fyra stycken och väntar på en passning av Susse, som därför slog bort ovanligt många puckar idag...
Kommentera

Berka: Tror du kan gissa de...
Kommentera

Salle: Undra va krizan sa?
Kommentera

MorganaLefaey: Krizan hade full koll på när Luleåspelaren skulle komma in. Men sen att ingen av backarna ville lämna blålinjen inte ens när man tappade pucken till motståndarna var nog en av orsakerna till att Krizans "hårda ord" i spelargången.
Kommentera

MorganaLefaey: nä jag tror heller inte luleåspelarna va helt slutkörda efter matchen...
Kommentera

Paddan: Du har missförstått allt som vanligt. MoDo vill inte ha serieledningen förrän sista omgången är spelad. För som alla vet kan MoDo inte spela med ett favoritskap på sina axlar. Anrell är förresten, som Hasse Andersson var, avlönad av både Aftonblaskan och MoDo för att få planen att gå i lås.
Kommentera

65selander: Man skänker ju bort 3st mål. Det är tragiskt att se. Vad gör Hedman på första luleåmålet? Krizan som brukar vara säkerheten själv gör en groda på hynnings första mål. Sedan kan man väl fråga varför ingen kunde komma underfund med att luleå fick in sin spelare när nodo hade pp. Inte nog med detta så har jag nog aldrig sett en match med mer skott och passningar som konstant tar på motståndarnas och medspelarnas ben armar och allt vad det nu är som det inte skall ta på.
Sedan att det såg ut som om halva laget gick på valium gör det ju inte heller bättre. Inte för att få luleås vinst att verka gratis då de fick spelet dit de ville men det kan inte ha varit allt för svårt att få det dit.
Kommentera

scim: sant!!! harald får ta fram papper å penna sen lära grabbarna att räkna till 5
Kommentera

65selander:

Hade vi minimerat de egna misstagen i uppspelen och markeringspelet i mittzon hade det inte blivit några spelvändningar.
Kommentera

65selander: vi skulle ha haft koll på dom överlag.. men ibland så stirrade alla på pucken å liksom såg ut att glömma de dära med att räkna in motståndarna... å då kan de gå som idag
Kommentera

scim: Äh, vi förlorade ju för att Blatny, istället för att spela i tröja #23 spelade i en tröja #22 med övertejpat namn. Det skapade någon slags kosmisk oreda som påverkade hela laget. Vi säger så
Kommentera

scim: Då har jag missuppfattat dig men ni skulle iaf haft koll på deras spelvändningar.
Kommentera

Alfred Awful: många kloka ord från en klok man... håller med =)
Kommentera

65selander:

Du insinuerar att jag skulle skylla förlusten på domaren.
Kommentera

scim: Varför skulle jag vara dum, är du?
Kommentera

65selander:

Är du dum eller?
Kommentera

Bläsch, första gången sedan hösten 2000 som jag faktiskt på fullt allvar fick ta en Treo efter en MoDo-match.

Det enda nya jag vill skrika efter har jag skrikit efter förut: Willi Railo och/eller rätt ödmjukhet inför uppgifterna. Hade det sistnämnda funnits skulle MoDo ha lett serien med 6-9 poängs marginal idag.

För övrigt hänger hänger jag inte med på om Susse just i detta nu är sågad eller hyllad, men följde man honom via TV-kameror var det mycket glappkäftande och okoncentration på honom i åtminstone hela 3:e perioden. Dåligt av franchise playern, oavsett om jag håller med rätt eller fel skribent.
Kommentera

Cyklob: ja man kan ju inte annat!! undrar om de har tagit på självförtroendet?! liksom många felbeslut å slarv över hela banan!?
modo som varit så bra i försvaret tidigare å så vassa framåt.. a de e märkligt hur snabbt de kan svänga
Kommentera

Berka: Ja absolut, sådana här matcher händer alla lag. Även om man blir förbannad så är det bara aceptera och se possetivt på framtiden i stället.
Kommentera

Salle:

Jag tycker Sundström var kass. En så rutinerad spelare får inte göra så många dåliga passningar. Såg ut som Steen kan göra när han har en dålig dag.
Kommentera

Berka: vill även tillägga att jag stavar som en kratta
Kommentera

Cyklob: Ja de ska vi... man kan ju se de så här.. de blir knappast sämmre iaf. nä nu tar dom och revancherar sig nästa å sen utgår vi därifrån.. =)
modo e ju ett bättre lg än vad dom visar ikväll så..de gäller bra att hitta tillbaka
Kommentera

scim: Domarn?, ni får väl vara med när motståndaren vänder spelet istället.
Kommentera

scim: Man kanske skulle skola om sig och bli kameraman... för sämre på att följa spelet än kameramännen på en PPV-sändning kan man väl ändå inte bli.
Kommentera

Wayne Gresky: Instämmer heltklart angående Enström och transportera pucken i powerplay. Men här saknas verkligen en spelare som Salle med som verkligen har fart under skrillorna :)
Kommentera

Berka: Ja jag skulle ju knappast vara glad efter en match som denna och speciellt den hjälp som han fick. Ähh det är bara bita ihop endå. Det blir alltid några skitmatcher per säsong. Nu tänker jag försöka se fram emot torsdags matchen i stället :)
Kommentera

Poffa: Jag gillar att Enström tar hand om power play-spelet. Skönt att iaf en spelare kan ta pucken och åka in med den i anfallszon.

När det gäller det bedrövliga backspelet ska vi även minnas att forwards gjorde ett gäng idiotpassningar trots att de visste att backarna gått fram. Där syndade både Sundström och Svartvadet.
Kommentera

Cyklob:

Inte oväntat, kameramännen ser ut att göra en sämre säsong än domarna.
Kommentera

scim: ja jo eller café personalen..
Kommentera

scim: Ja nu vet jag ju inte om du var på plats i arenan eller såg matchen på tv, men kamramännen hade faktiskt inte många rätt i början av matchen i alla fall :). Fel skärpa hela tiden man såg ju knappt pucken ;)
Kommentera

Cyklob: krizan svor som en tok på väg in i omklädningsrummet!! haha lät som om han va elak =)
Kommentera

Berka:

Du får väl skylla på kameramännen, eller nått.
Kommentera

Salle: jo jag såg matchen å jag tycker de va dåligt över lag!!!
Kommentera

Poffa: Jag tycker inte andersson va bra i pp:t dålig de senaste matcherna..men som du säger så va han inte sämmst heller..
vad har hänt ?? hasse tacklar inte , timmy går bort sig, hedin (va han me idag?) ,hedman allmänt virrig, adam hade sirap i skottet.. ? konstigt att backarna blitt så blek!
Kommentera

Berka: Nä missade hockeykväll tyvärr intervjuade dom honom eller ? :)
Kommentera

Berka: Såg du matchen???

Först klagar du på nån sen viker du så fort nån rättar dig. Och nu klagar du på Svarten och Susse som absolut inte gör nån dålig match.
Kommentera

Berka: Man får ju ha lite förståelse för Svarten idag i alla fall, med tanke på att han låg i magsjuka i natten som var. Och var ett mycket osäkert kort inför dagens match. Men dom andra finns det ingenting att skylla på.
Kommentera

Cyklob: Om jag får säga vad jag tycker på din fråga så... nä!! tyvärr
Kommentera

Berka: Domaren var riktigt bra. Han kompenserade iofs lite i slutet, men inte mer än vad andra gjort.

Adam är näst bäste back idag. Han var helt okej i PP och hade en hel del bra skott. Däremot var Hedin urusel. Överkorsad geting i morgon. Näst sämst var Jonsson som inte var med i matchen. Tredje sämst var Timander.

Tur vi har den rutinerade backstommen Timmy, Hasse och Pirre att luta oss mot.
Kommentera

Cyklob: ja haha hörde du krizan i omklädningsrummet på hockeykväll haha
Kommentera

Paddan: Har Hedin gjort någon bra match egentligen sedan han kom tillbaka till MoDo ?
Kommentera

Salle: hahaha =) jo sant.. nä vi ska inte lägga för stort fokus på dommaren heller... fan spelare som svarten,timmy,jonsson,susse,hedin måste ju kunna bättre...
Kommentera

Mats Edström: Kanske lärt sig några svordommar på slovakiska av Krizan :)
Kommentera

Berka: Domaren var inte sämre än några av de andra miffona som vi sett i SBA under säsongen. När han väl hittat vart pucken kom ifrån innan nedsläpp vill säga.
Kommentera

« · 817078 · »