1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO - Luleå 071004

918765 · » Till forumet

Sv: MODO - Luleå 071004
shinzawai: Håller med om att Oscar var omgående sämsta Modo back på planen. Men Hedin och Hållberg imponerar inte ett dugg heller. Så fort Hållberg har pucken i egen zon så blir man orolig för på någotvis lyckas han alltid spela sig fast.
Kommentera

Cyklob: Tycker iofs att det mest var storebror Hedman som gick bort sig och slarvade gång på gång på gång. Han har varit usel så här långt. In med TW!
Kommentera

Skönt med en till seger, men när ska det göras något åt försvarsspelet allså. Det är nästan pinsamt och se i långa stunder. Nä hoppas verkligen att Ecke plockar in en bra back nu så konkuransen höjjs på backsidan. Anfallsspelet i går mycket bra där finns det inte något att klaga på direkt.
Kommentera

NuMo:

Ja, det är väl ungefär som jag upplevde matchen också. Tror jag.
Kommentera

NuMo: "Modo bättre än Luleå" borde det kanske stå.
Kommentera

knaskamilla:

Lite blandat. Jag håller ju med dig om att Modo var överlägset bättre än Modo i de två första perioderna, men ändå tycker jag inte att Luleås framgångar målmässigt var oförtjänt. De har tom. kunnat leda om det velat sig illa. Om det skall tillskrivas luleås fantastiska taktiska triumf och effektivitet, eller Modos ihåliga försvarsspel blir en trixigare fråga att klura ut. Det lutar åt att Modo gjorde en dålig insats för jag blev vare sig skrämd eller imponerad av Luleås insats.

Sen tycker jag nog att Luleå gjorde ett mer märkbart försök att vara konstruktiv i tredje, men att Zacke stängde igen samtidigt som Modo utnyttjade sijn chans i numerärt överläge. Segern var med råge rättvis men att Luleå hängde med får man skylla sig själva för. Det kan man ju knappast lasta Luleå för.
Kommentera

NuMo:

Vad tycker du?
Kommentera

knaskamilla: Luleås utsända att rapportera om matchen tycker ju att luleå var väl så bra i de två första perioderna, tom. bättre, men att man inte höll i sista.

(Swehockey)

Precis tvärtom vad du tycker alltså.
Kommentera

knaskamilla: 44-26 i skott till Modo. 'Nuf said.
Kommentera

En fundering: är det bara jag som tyckte att Lule inte hade något att komma med förrän i sista perioden? Förutom att de lyckade göra några mål då. I Lules gb låter det som att de var bra hela matchen och lika gärna kunde ha vunnit. Jag börjar ifrågasätta min förmåga att följa en hockeymatch.
Kommentera

Preliminärt resultat av insamlingen:
Det som är räknat och insatt på banken är 16 614 kronor, sen tillkommer det nog minst en tusenlapp ur bössor som någon Lionsmänniska tog hem igår. Det gör ett resultat på 2 917 kronor mer än ifjol. Eftersom det på matchen ifjol var fullsatt och igår bara 6 674 personer blir det ganska mycket mer i snitt/person. Ifjol hade vi 1,8 kronor/person, i år blir det minst 2,48 och förmodligen uppåt 2,6. Det är bra! Den klubb som hade högst snitt ifjol var Färjestad, med 2,37.
Kommentera

knaskamilla:

Krizan är ju naturligtvis inte nöjd och det skall han inte vara heller. Stämmer ryktena om hur han reagerar när han släpper in billiga mål, ja då håller han på att gräva en grop just nu att lägga sig i.

Fast försvarsspelet har beklämmande svängdörrar. Jag tror att det kommer att ändra på sig med tiden. Brynäsmatchen var som sagt hur skön som helst att se på. När V. Hedman kommer in så ser vi också en del misstag, men i motsats till Wennerholm i AB. så vill vi ju ge juniorer en chans att växa in i kostymen.
Kommentera

MorganaLefaey:

Han kanske har slut på rosa klet... =( Jag oroar mig över hur mycket motgångar Krizan kan ta. Nu har han ju ingen landsman i laget han kan prata med heller, vilket kanske har viss betydelse (även om han nu har lärt sig något annat språk).
Kommentera

knaskamilla:Hade skrivit en lång harang gällande Krizan och hur det sett ut, men fick sen för mig att rösta till höger och vips så var allt man skrivit borta.
En kort sammanfattning får man väl lägga in då.

Visst har Krizan sett lite slö och fet ut, men om man kör en kort titt på gårdagens match så styrs ena pucken och får en knepig båge som omöjliggör en räddning. Vid ett mål så strular backarna till det och V.Hedman tar inte sin gubbe som enkelt kan lägga in pucken i mål. 3an skall han ta och 4an är ett bevis på att den här säsongen verkar vara extrem när det gäller knepiga mål (kolla bara på TIK-FBK där det var 3 ytterst suspekta mål) och att ett sådant mål sker får man leva med ett fåtal gånger per säsong.

Är faktiskt än så länge inte speciellt orolig för Krizan då flertalet mål kommit till pga dålig backspel eller ofrivilliga styrningar och självmål. Så fort backspelet rätar till sig lite så bör % öka om nu inte mediet säger åt honom att hockey är inte bra för dig.

Vill på inget vis säga att Krizan inte kan lastas för en del mål, men att få det till Kriz med Krizan så här långt köper jag inte.

Kommentera

NuMo:

Vi får väl hoppas att Krizan också sett matchen efteråt då, för han var verkligen inte nöjd med att ha släppt in de mål han gjorde. Eller var det backarna han inte var nöjd med?
Kommentera

Jag måste säga att Domare Sjöberg gjorde en kanon insats igår ..måste vara hans bästa match i övik...fortsätt så
Kommentera

Salle:

Efter att ha sett matchen på tv nu i efterhand så är jag inte längre så orolig över Krizan. Iofs. så är tredjemålet billigt, men marginalerna är emot. Krizan är där, men puckens bana verkar olycklig. Pucken måste ha landat platt mot isen justunder benskyddet. Det fjärdemålet tillskriver jag helt Omarks skicklighet. Fru fortuna har han också på sin sida för Krizan täcker faktiskt stolpen riktigt bra, ändå slinker pucken in. I samma läge 99 gånger till så får han antagligeninte in den.

Försvaret har i alla matcher utom mot Brynäs borta varit ganska dåligt, emmelanåt riktigt uselt.

Ändå så visar just Brynäsmatchen att vi lan spela den hockeyn när vi vill. Just nu ser det ut som att vi tränar anfallsspel och PP-varianter. I alla fall det senare ser ju lovande ut.

Wernbloms återkomst blir som jag förutsett. Succe. Vad hade hänt om vi haft honom ifjol. Vågar knappt tänka på det. SM-Guld?

Modo skulle aldrig ha släppt honom när de gjorde det. Den arroganta behandlingen av honom där man inte gick in och säkrar kontraktet tidigt det året är oförsvarligt. Visst. Werna hade inte levererat som man kunde förvänta sig, men man glömde helt bort att man inte spelade honom som man skulle. Wernblom skall spela framför mål, han skall vara med i de täta fighterna, så blev han inte utnyttjad sista säsongen i Modo.

Nu är han där han ska vara igen. Vare sig mer eller mindre och han levererar. Trots att han inte blir snabbare med åren.
Kommentera

bisterfinnen:

Japp!
Nu menade jag naturligtvis läktarkampen! ;-)

Matchen var ju iofs rätt lättvunnen också!

Ähum! :)
Kommentera

Gidde: Nja, jag förstår att du gärna tror det.

Men one-hit-wonders kommer och går. En del tycker det är kul, men Gävlepubliken är kräsnare än så.
Kommentera

Gidde:

Hmmm. "klar" förlust var det ja...
Kommentera

westerlind:

Förstår det.

När mästarna kommer så antog väl många att det skulle bli en klar förlust, och det ville dom väl inte genomlida.

Och ack så rätt dom fick! ;-)
Kommentera

bisterfinnen: "Jo, det var ju ett väldans drag i tablettasken i måndags. Man förstår ju att folk längtar hit ..."

Jo, det var tråkigt. Nästan lika dåliga siffror hade vi när vi mötte Almtuna i en vänskapsmatch. Men det räcker med att lag som t ex Mora och Södertälje kommer så strömmar alltid publiken till.
Kommentera

knaskamilla: RoDos? Ööh, är det inte LJs ultras-klubb i Remsle det?
Kommentera

Wayne Gresky:

Tänkte bara, nu SLÄPPER det (som jag lovat på åffisiella)

eller...
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag undrade om speakern sa "äntligen!" när han gjorde mål för att han tyckte att det äntligen blev mål, eller för att Hedin äntligen tillförde något positivt.
Kommentera

knaskamilla: Har ni inte kommenterat att Pierre Hedin nu äntligen gjorde mål i 56:e tävlingsmatchen sen återkomsten till MoDo?
Kommentera

knaskamilla:

Han kanske ville att det bara skulle räcka till en enkel biljett, haha!
Kommentera

Martin S: Tyvärr verkar det inte finnas statistik på det sedan de av en obegriplig anledning gjorde om Hockeyligans hemsida till det sämre. Eller också minns jag bara fel. Men designen är fortfarande fruktansvärd. Speciellt då statistikdelen.
Kommentera

westerlind:

Jo, det var ju ett väldans drag i tablettasken i måndags. Man förstår ju att folk längtar hit ...
Kommentera

westerlind:

Trumslagarpojken tyckte att jag skulle åka till Rhodos för pengarna. Sen skänkte han...ingenting?
Kommentera

Martin S:

:-)
Kommentera

Martin S:

Ja, det skrev faktiskt bister nyss...
Kommentera

"Cut the crap. Hur mycket drog ni in?"

Trevligt att knas fick mycket pengar, det tycker hon om. Men vad ska de gå till?
1) Kamilla?
X) dans?
2) Att stimulera sparsamma öviksbor att se världen utanför hemkommunen?

Jag hoppas på alt 2. Det finns så mycket bortom avdankade NHL-spelare och surströmming att upptäcka, bara ni passerar Timrå. Ja, jag vet att jag är lite orättvis här, Sollefteås söner och Frisco åker ju land och rike kring mest hela tiden.

Men jag tänkte på de försiktiga öviksmodoiter som inte vågat sig bortom den egna korvkiosken. Hoppas knas fina initiativ kan få dem att börja upptäcka den spännande världen söder om Skuleskogen.
Kommentera

bisterfinnen: Sorry. Måste lära mig att läsa :)
Kommentera

Martin S:

Det var ju DET jag sa ju!
Kommentera

Salle: Warg vann 100% av sina tekningar känns det som.
Kommentera

Hawerchuk: Tackar!
Kommentera

Salle: 46-30 i Modos favör.
Kommentera

Salle:

Jag tror att mannen vi räddade från fördärvet nere i grannbyn vann alla sina tekningar i alla fall!
Kommentera

Salle:

Tja... Anders Thorén brukar gå omkring med papper efter matcherna som han har snott från pressrummet, där står tekningsstatistiken med har jag för mig. ;)
Kommentera

Karol Krizan gjorde en kanonmatch i MODO Målet.
Tur för MODO var att man mötte ett skitlag som Luleå..

Krizan är lika tät som en viss Herr Liv..
Kommentera

knaskamilla: Vet nån var man kan hitta tekningsstatistik från dagens match? MoDo måste ha vunnit den med tokmycket. Minns knappt att man förlorade nån... :-)
Kommentera

bisterfinnen:

Jag vet inte, jag har nästan bara koll på min bössa. I den var det ganska blandat. Jag tror för övrigt att Tommy Töpel var först att lägga något i en bössa, ifall han inte har en dubbelgångare.
Kommentera

knaskamilla:

Var det mycket klirr eller mycket prassel?
Kommentera

bisterfinnen:

Jag erbjöd mig att ha dem i min lägenhet, men det var ingen som ville bära alla bössor tre trappor upp idag och sen tre trappor ner imorgon. Så bössorna är tömda och pengarna i ett kassaskåp.
Kommentera

knaskamilla:

Oh shit.... Vem förvarar dem över natten? Ingen multra-lik varelse hoppas jag?!
Kommentera

bisterfinnen:

Det har jag ingen aning om, vi ska räkna pengarna imorgon.
Kommentera

knaskamilla:

Cut the crap. Hur mycket drog ni in?
Kommentera

Frisco:

Men ironiskt att så länge vi var överlägsna gjorde de mål hela tiden, men när de shejpade upp sig blev det inga fler mål. Kanske för att vi shejpade upp försvaret också?
Kommentera

knaskamilla: Riktigt kul att se idag faktiskt. Trots allt. Sagan hade ju ett lyckligt slut. Och vår egentligen förstemålvakt har 96,43.
Kommentera

918765 · »