1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 520128 inlägg · 4122 ämnen

MoDo - Luleå 120107

Sv: MoDo - Luleå 120107

NuMo:

Fem 3:or på hemmaplan, varav två dom senaste två. Vi är på gång!

NuMo:Fast vi har lite kris på backsidan så har Modo bara släppt in tre mål dom senaste tre matcherna.

bisterfinnen: Jag såg att de pekade utanför buren mot något. Jag tror att bananen inte hittade fram utan låg där utanför räckvidd, men djurskötaren fattade inget. Stor frustration.

Faaan, vad skön seger! Sju poäng av tolv möjliga mot Luleå nu, ett lag som spelar tillknäppt och det gillar vi inte riktigt i Modo. Bra jobbat grabbar!!!

bisterfinnen:

Äh, möjligen pitepalt!

NuMo: Banan? Fruktsallad på g?

yngwie: Vita nakenapor på läktaren. Upphetsade av en inkastad banan.

yngwie:Timrå å Luleå borde vi möta på hemmaplan oftare.Då kan vi vinna hemmamatcherna.

NuMo:

Haha!

Berka: Jodå, han gör det vi förväntar oss i alla fall.

Det här var bra skönt.

Får man gissa att Lulefansen kommer skämma ut sig ännu mer ikväll?

NuMo: Fan det tar emot , men kfop har varit riktigt bra idag!

yngwie: Nu måste man väl först kolla målvideon såklart. Glömde det.

Åhhhh va nervöst! Fan va gött 2 raka!

Sluta klaga Luleåfjollor!

NuMo: Susse är ju en otrolig skarprättare. Det har jag ju alltid sagt.

NuMo:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

yngwie: Det kan man inte ens kalla ett försök.

Axelssons sämsta match sen operationen. Han slarvpasar kors och tvärs.  Enda fördelen är att NHL blir mindre sannolikt.

NuMo:

Bra, nu stänger vi matchen!

yngwie: Satt just och var glad att for och bytte.

Nu höll Schremp på att göra mål.

NuMo:

Är det inte dax för Dick att visa sig idag?

Bad_Brett: Hur luleå undgått att göra minst ett mål till får vi tacka Tellan och fru fortuna för.

På tal om det. Nu har jag satsat det sista av mina surt förvärvade slantar på att Ritola gör nästa mål Det räcker ju att han dribblar av luleåspelarna ett par gånger var och blir fri och duttar upp en backhand i krysset. Ett enkelt mål helt enkelt.

NuMo:

Absolut. Jag tror ingen är helt nöjd med Schremp. Jag har ju till och med varit inne på att försöka byta bort honom mot en riktigt bra back. Men det känns ändå som att den största besvikelsen är ett resultat av de på förhand så höga förväntningarna. Jag menar, han ligger ändå 11:a i Elitseriens poängliga och har +2.

yngwie: Dif äger matchen dock...

Monno:

Fan va gött att dom kvitterat.

Dick, spelar han ikväll?

Heja SAIK! Se till att Dif förlorar!

Angående Schremp, att spela med Forsberg som typ lyckats ta emot 0% av hans pass gör inte saken enklare.

Sen undrar jag om det är något fel på dicken igen?

Bad_Brett: Ja, det är inte min mening att totalsåga Schremp. Vem vet, kanske avgör han matchen tillslut.

Just nu tycker jag ändå att ser ut som att vi har en massa sparkapital på en massa framfötter och bakbundna händer.

Bad_Brett:

Jag håller med. Han måste få en lekkamrat. Den enda som skulle kunna göra Kfopp bättre är den riktiga Foppa.

NuMo:

Ska vi vara helt ärliga så får han ju inte riktigt chansen för närvarande, med tanke på den omgivning han spelar i. Han har haft några riktigt usla matcher, men idag tycker jag ändå att han är en av de som har visat framfötterna.

NuMo:Nån som blir förvånad om vi släpper in ett mål med mindre än fem min kvar?

NikkiNine: Inte en chans. Gör vi det kommer vi att bli helt stillastående. Jag är rädd för att vi blir det ändå. Å andra sidan så har ju vår förmåga att spela på resultat blivit en miljon % gånger bättre än hur det var i början av säsongen.

Bad_Brett: Schremp är dock inte köpt som en rollspelare att spela 0-0.  Det måste gå att få betydligt bättre spelförstörare än honom.

NuMo:

Vi behöver spela Luleåhockey i tredje nu. Tveksamt om vi kan det, va?

NuMo:

Jag tycker att Schremp har varit riktigt bra idag. Inte dominant på något vis, men ändå en av de bättre. Jag tycker att han får oförtjänt mycket kritik.

Annars, vilket jobb av BS på Madsens mål!

Redigerad kommentar

Monno: Vettisjuttom om det här kommer att gå. Vi kliver ju bort oss i egen zon gång efter annan.  Fast vi slumpar ju fram lite chanser själv också.

Gusse: Helt klart! Alla i Modo suger på att göra mål! Sopor!
Nu så:-)

NuMo: gubben i lådan;-)

NuMo:Heja Madsen..Vi kanske skall klaga på flera

yngwie: Kors i taket!

DANSK DYNAMIT!

NuMo:

Så kan vi lägga till Skröder i listan med.

Men ta bort Madsen! ;)

Redigerad kommentar

yngwie: Fast en viktigare fråga att klura ut är varför det har blivit på det sättet. Det känns nästan som att inga andra än dem ens försöker längre.

Tidigare var både Madsen och Fredric Andersson gubben i lådan.

Våra backar kan lika gärna skjuta 90 grader åt fel håll och ändå vara lika nära att göra mål som annars. Susse har helt blött krut. Schremp. Förutom för lite poäng, vad gör han?

Det är konstigt. Bara för att Axelsson blev skadefri verkar det som.

Redigerad kommentar

NuMo:

Det är där Nagy kommer in i bilden.

Gusse: Nu har vi fått ett par solklara, men nästan slumpartade chanser. Men när de går till Svensson och Madsen så är ju risken att det blir mål obefintlig.

När det gäller spelarnas effektivitet så har det smalnat av rejält. Det är numera bara Danielsson, Skröder  och i viss mån Axelsson som kan göra mål.

NikkiNine:Nu är vi utspelade.Tyvär står många Modospelare och tittar på iställett för att åka skridskor

NikkiNine:

Å det verkar dom inte ha.

NikkiNine: Tyvärr agerar vi som en grupp juniorer nu och tittar på puck bara. Vi blir helt utspelade.

yngwie:

Bara att hoppas att spelarna har fokus på det dom kan påverka.

Bad_Brett:

Precis, det är ju inte så att han väjjer för att undvika. Han kör bara rakt in!

NikkiNine: Till och med boorken håller med att de var offside i målgården! Då måste de ju vare det:-)

NuMo: Det finns ett bra svenskt vokabulär att tillgå: Kubjävel.

NikkiNine:

Det är givetvis därför de godkänner målet, men å andra sidan har han all möjlighet att svänga undan. Nu tar han snarast tillfället i akt och svänger rätt in i Tellqvist. I sådana fall ska det vara 2 minuter för hooking på Pöck, samt 2 minuter för interference på Luleå-spelaren. Jag menar, Axelsson blev ju utvisad för Interference mot Skellefteå när han blev brutalt intacklad i målvakten.

« · 1455219 · »