Berka: Jodå, han gör det vi förväntar oss i alla fall.
Det här var bra skönt.
yngwie: Det kan man inte ens kalla ett försök.
Axelssons sämsta match sen operationen. Han slarvpasar kors och tvärs. Enda fördelen är att NHL blir mindre sannolikt.
yngwie: Satt just och var glad att for och bytte.
Nu höll Schremp på att göra mål.
Bad_Brett: Hur luleå undgått att göra minst ett mål till får vi tacka Tellan och fru fortuna för.
På tal om det. Nu har jag satsat det sista av mina surt förvärvade slantar på att Ritola gör nästa mål Det räcker ju att han dribblar av luleåspelarna ett par gånger var och blir fri och duttar upp en backhand i krysset. Ett enkelt mål helt enkelt.
NuMo:
Absolut. Jag tror ingen är helt nöjd med Schremp. Jag har ju till och med varit inne på att försöka byta bort honom mot en riktigt bra back. Men det känns ändå som att den största besvikelsen är ett resultat av de på förhand så höga förväntningarna. Jag menar, han ligger ändå 11:a i Elitseriens poängliga och har +2.
Bad_Brett: Ja, det är inte min mening att totalsåga Schremp. Vem vet, kanske avgör han matchen tillslut.
Just nu tycker jag ändå att ser ut som att vi har en massa sparkapital på en massa framfötter och bakbundna händer.
Bad_Brett:
Jag håller med. Han måste få en lekkamrat. Den enda som skulle kunna göra Kfopp bättre är den riktiga Foppa.
NuMo:
Ska vi vara helt ärliga så får han ju inte riktigt chansen för närvarande, med tanke på den omgivning han spelar i. Han har haft några riktigt usla matcher, men idag tycker jag ändå att han är en av de som har visat framfötterna.
NuMo:
Jag tycker att Schremp har varit riktigt bra idag. Inte dominant på något vis, men ändå en av de bättre. Jag tycker att han får oförtjänt mycket kritik.
Annars, vilket jobb av BS på Madsens mål!
Redigerad kommentar
NuMo:
Så kan vi lägga till Skröder i listan med.
Men ta bort Madsen! ;)
Redigerad kommentar
yngwie: Fast en viktigare fråga att klura ut är varför det har blivit på det sättet. Det känns nästan som att inga andra än dem ens försöker längre.
Tidigare var både Madsen och Fredric Andersson gubben i lådan.
Våra backar kan lika gärna skjuta 90 grader åt fel håll och ändå vara lika nära att göra mål som annars. Susse har helt blött krut. Schremp. Förutom för lite poäng, vad gör han?
Det är konstigt. Bara för att Axelsson blev skadefri verkar det som.
Redigerad kommentar
Gusse: Nu har vi fått ett par solklara, men nästan slumpartade chanser. Men när de går till Svensson och Madsen så är ju risken att det blir mål obefintlig.
När det gäller spelarnas effektivitet så har det smalnat av rejält. Det är numera bara Danielsson, Skröder och i viss mån Axelsson som kan göra mål.
Bad_Brett:
Precis, det är ju inte så att han väjjer för att undvika. Han kör bara rakt in!
NikkiNine:
Det är givetvis därför de godkänner målet, men å andra sidan har han all möjlighet att svänga undan. Nu tar han snarast tillfället i akt och svänger rätt in i Tellqvist. I sådana fall ska det vara 2 minuter för hooking på Pöck, samt 2 minuter för interference på Luleå-spelaren. Jag menar, Axelsson blev ju utvisad för Interference mot Skellefteå när han blev brutalt intacklad i målvakten.
NuMo:
Fem 3:or på hemmaplan, varav två dom senaste två. Vi är på gång!