1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508502 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Mora 2021-02-24

« · 2155180 · » Till forumet

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
wolper: haha vilken tur vi har. Lär väll dömmas bort haha. Skall aagaard rädda gänget? Borde vara mål. Ahfan solklart
Kommentera

jonsson: danska hatten
Kommentera

Mål
Måste va godkänt
Kommentera

Djuunaz: Jag har allmänt svårt för målvakter som konsekvent släpper in 4 mål per match men ändå alltid slipper undan all kritik.

Finns en del matcher från 2007 på Youtube nu. Kolla hur Krizan på egen hand kunde stänga matcher, trots betydligt vassare motstånd.
Kommentera

J F K: Ta timeout nu då!!!!

Vi måste upp. Vi måste måste måste upp i banan.
Kommentera

hk: Japp. När Mora vänder spelet, så står vi med tre personer på egen blå. Vi MÅSTE våga stå upp.
Kommentera

Robin Ztorken L: nu får fan modo slutahänga skalle och börja spela hockey..
Kommentera

J F K: 4-3 målet ska Peters ta, i övrigt håller jag med.
Nu hoppas jag Tex får stå resten av våra matcher
Kommentera

Bad_Brett: 2 frilägen och sista målet tappar vi ju helt markering framför mål. Tredje ska han väl ha men ja skulle säga att det är försvarsspelet.
Kommentera

J F K: Oroväckande start
Kommentera

Mora på direkt i 3:e
Kommentera

J F K: Tänkte precis på samma sak, Enström är inte av allsvensk nivå längre, oerhört svag!
Kommentera

Robin Ztorken L: Både 4-3 och 4-4 är det på Enströms sida där han backat hem oerhört långt. Det fanns fler tillfällen där han också hamnade i knä på Peters istället för att trycka upp och ligga nära sin forward.

Bänka Enström nu. Då ser jag hellre Styf.
Kommentera

Confusius: En pinne får duga, kämpa för det, fler lär det inte bli.
Varje poäng blir viktigt nu för att undvika kval.
Kommentera

jonsson: Och var är ryssen undrar jag😄😄😄
Kommentera

Dundee: Sundquist kan man dra på en smäll när han i stort sett står med ryggen mot spelet. Helt otroligt att inte agera när hela skiten totalt rasar ihop.

Nu har jag fått ur mig det och vi kommer komma ut som ett helt nytt lag.
För NU har Sunkan tagit en 15 min timeout :)
Kommentera

Dundee: Vilka i klubben har snackat om slutspel?
Kommentera

Dundee: Jag skrev att Modo skulle tagit timeout TIDIGT. Vad jag menar är att vi har ramlat ned i den passivitet vi såg under Styf efter jul.
Det är backar som åker hem alldeles för långt. Enström har 10 meter till sin foward, som får ta emot pucken och åka långt in i zon.
Det är forwards som inte markerar motståndarnas backar, utan ramlar ned i knä på målvakten. Sylwander och Karla är experter, men fler har återigen tagit efter.

När man blev rädda, så blev det automatiskt så att man ville inte gå bort sig. Resultatet blir att vi backar hem i någon form av igloo-försvar kring egen målvakt. Motståndarna får fullständigt äga slotet och vi är alldeles för långt ifrån dem för att kunna stoppa dem.

Ja, vi skulle ha tagit timeout för länge sedan och gjutit mod i spelarna igen.
Kommentera

mikenomad: Problemet är ju att denna period inte är en mental härdsmälta, detta nederlag beror ju på att man inte jobbar tillräckligt hårt, man tror att man vunnit när man leder med 4-0, sen är man inte närma att nå upp till Moras kvalite och 4-4 är rättvist.
Kommentera

Confusius: Nästa säsong kan lika gärna vara i division 1. Men klubben snackar fortfarande om slutspel som vanligt. Man blir bara irriterad, vi är ett bottenlag. Dom måste inse det och sänka förväntningarna. Nu handlar det enbart att ha 2 lag bakom sig när säsongen är slut.
Kommentera

Förstår mig inte på detta lag, är så helt nerkörd i skoskaften i självförtroende så det märks i minsta motgång.
Kommentera

Dundee: 2 skott på mål i andra perren alltså, trots två st 5 mot 4 och en st 5 mot 3.

Inte förvånad att vi brakar ihop defensivt dock, halva backuppsättningen (Ytterell, Öhman, Boivin, Enström) har ju inte en aning om hur man spelar försvarsspel, tre av dom måste ersättas till nästa säsong, behåll Ytterell.

Lägg till att vi spelat nästan en hel säsong utan centrar, så har vi ju receptet för katastrof!

Ryck upp er i sista nu för helvette!
Kommentera

Bad_Brett: Vi har en junior som fått lite speltid som varit väldigt bra, mycket bättre än Wallinder och Styf samt att vi har lovric, spela på 6 backar sista 8 är inga problem.
Kommentera

Gavelo: Ni är en aning sköra mentalt. Men 1 perre kvar, kvällen kan ff sluta i dur för er. Bara att bryta ihop och komma igen 👊
Kommentera

Gavelo: Då har vi ju inga backar kvar.
Kommentera

Monno: Skulle ha lastat in lite stålar när det var typ 50 ggr pengarna på Mora.
Kommentera

Bilyaletdinov: Två skott är mer än ett det hade Magnus o Brasse sagt
Kommentera

Robin Ztorken L: Vad som stör mig mest med pp är att vi förstör exakt allt vad som gjort att vi förbättrat statistiken på slutet. Den ständiga omkastningen.
Karla ska spela med Rockwood och Ytterell/Öhman.
Andra pp ska drivas av skott och returer där Persson passar på högerkanten, för nu har vi förstört det pp genom att börja passa runt en massa. Rockwood gör det sämre, för kedjan är inte tillräckligt passningsskickliga för att spela som i första pp.
Kommentera

Bilyaletdinov: Totalt handlingsförlamat i spel fem mot tre sen kom man inte ur det så nu är nog Mora för hela slanten i sista..
Kommentera

J F K: Dra inte in Styf i detta, det är Sundqvist som står i båset nu och han som ej tar timeout. Det här kan du ej skylla på Styf. Skulle tagit timeout tidigt i andra.
Kommentera

AddMan: Om Modo vill göra någonting rätt denna säsong så måste man bänka Boivin, Stf och Enström, det är dom 3 enskilt största anledningarna till att vi är som ett korthus bakåt!
Kommentera

AddMan: Ja hur tusan kommer det sig att man inte tog timeout?
Kommentera

Bilyaletdinov: Jag börjar undra om MoDos otur med domsluten under säsongen har varit en blessing in disguise med tanke på hur powerplay har sett ut.
Kommentera

Tarasov: Där finns det dock ett gäng att ta av. Skulle tro att den meningen uttalats i åtminstone hälften av våra matcher
Kommentera

Tarasov: 2 skott på mål på hela perioden! Två!!
Kommentera

Dundee: Tjänstefel att inte ta timeout när vi skjuter 0 skott på 5 min PP och sitter kvar i omklädningsrummet hela andra perioden.
Inte bara spelarna som agerar fågelholkar
Kommentera

wolper: Snacka om andefattigt lag, var fan har ni viljan?
Kommentera

Tarasov: nja, skotten var 2-12 i period två. Så de sex avsluten var det max två som hittade fram till mål ist.
Parodi
Kommentera

Balou: Tror att vi vänder tillbaka. Vi kan ju spela, men faller återigen ned i Styfhockey. Nu har vi inte något att förlora nästan och kan inte fega så in I helvete längre.

Uselt självförtroende och svårt att våga spela som vi ska
Kommentera

wolper: 2 skott på mål efter att ha lirat mer än en tredjedel av perioden i powerplay måste vara något slags rekord.
Kommentera

wolper: haha 2 skott på mål när vi har en 5a och en 5-3?? Det bevisar ju mycket iallafall. Kan det verkligen stämma? Samt en utv till
Kommentera

Dundee: Det är vårt helt urusla pp och box som dödar oss och då menar jag inte bara ikväll utan hela säsongen.
Nu får det bli skärpning på den fronten.
Detta borde vi avgjort i början på andra perioden men nu ser det nattsvart ut.
Blir nog inga pinnar ikväll heller 🥵
Kommentera

hk: jag kom in i sändningen när det stod 4-0. Fin underhållning sedan.
Kommentera

MoDo - Vill ni tappa ett fyra måls överläge på cirka en period? Klicka här!
Kommentera

Det här laget kommer aldrig överleva ett kval. Så det är bara be till gudarna att vi lyckas undvika kval.
Kommentera

Apelsin: Skicka Boivin åt helvete.. maken till slö spelare får man leta efter
Kommentera

hk: förlorar hellre med 6-0 än detta..
Kommentera

Sir: Lider alla jävla tränare i MoDo av något syndrom? Vet dom inte vad en timeout är?
Kommentera

ToddW:
6 avslut med 7 min pp. Aspirerar nog på att vara säsongens sämsta period offensivt sett.
Kommentera

« · 2155180 · »