1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508571 inlägg · 4107 ämnen

Modo - Mora 2021-02-24

« · 2155580 · » Till forumet

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
puffe: Finns nu också på Modos hemsida om det !!
Kommentera

Smurfen: Sjukt
Kommentera

Smurfen: Har inte heller Twitter, fick dålig överblick om vad som händer, är det en s.k. MoDoit som skriver detta?
Kommentera

Costanza: Alla är Modoiter , dom vågar bara inte erkänna det
Kommentera

Gäsp: Vi MoDoiter och även MoDos ledning är ibland förbannat bra på att leva kvar i det förflutna. Vi måste satsa på juniorer det lyckades ju med Foppa och resten av 73:orna. Sen kom Sundström, påhlsson, sedinarna. Det är helt otroligt egentligen hur många vi har fått fram men tyvärr har vi inte varit i närheten sen Hedman. Ja vi lyckades vinna sm-guld 06/07 med hemvävda spelare som Svarten, Sundström, Salle, Enström mfl. Idag är våra hemvävda spelare inte ens i närheten av den klassen som 06/07 höll. Sluta lev i det förflutna och börja lev i verkligheten!
Kommentera

Robin Ztorken L: En som gömmer sig bakom en skärm och önskar livet ur Glader + mycket annat skit som den har skrivit !!
Kommentera

Smurfen: Vad händer?
Har inte Twitter
Kommentera

Bad_Brett:

Det är lätt att sitta med facit i hand, och det är väl klart att spelare kommer blomma ut i andra klubbar, inte första gången och inte sista. Frågan vi bör ställas oss är har vi dåligt tålamod med spelarna, jag tycker inte det, det är inte så att vi kastar bort dem efter en halv säsong.

Jag tycker ingen av dessa du nämner tog de steg i utvecklingen trots att de var med ett par år och fick chanser.

Wernblom - Såg du att han tog steg i utvecklingen år efter år? Han spelade PP och i en andrakedja men producerade inte sedan grinande han sig bort när han fick sitta på läktaren i en match, ska vi fortsätta satsa på en sådan spelare? Han har gjort 95 matcher och 21p hos oss, var han den ledande centern vi skulle bygga vidare på? Inte ens i Västervik exploderade han utan det är först i år 2 år senare han fått utveckling. Rätt att skeppa honom när vi gjorde det? svar ja för han tog inte en plats och hade inget i fjolårets lag att göra.

Wahlgren - Hur kan du ens ha Wahlgren som ett lyckat exempel, hans karriär har ju gått helt i stå. Utvecklades inget hos oss trots spel högt upp och i PP. På 126 matcher hos oss hade han imponerande 23p. Sedan har han misslyckats i både Timrå och Västervik. Rätt att skeppa honom när vi gjorde det? Svar JA

Ingman - Ja du kanske tycker att en back som inte ens varit tongivande i J20 ska satsas på när vi var i SHL. Hade alla sett det du sett kanske han hade fått ett HA kontrakt men du kanske missar att han spelade två år i div 1 innan han fick chansen i HA. Rätt att skeppa honom, svar ja. Men sportchefer önskar nog att de haft facit och gett honom ett kontrakt tidigare.

Oscar Pettersson - Gjorde imponerade 2 ass på 53 matcher hos oss. Trampade mest vatten. På 92 matcher i västervik har han 23p. Rätt att släppa honom när vi gjorde det, svar ja.

Victor Öhman - 16p på 103 matcher, ingen som utvecklades eller tog steg, verkar passa bättre i norge, rätt att släppa honom, svar ja.

Som sagt enkelt att sitta med facit i hand och säga den och den skulle vi haft kvar.

Jag tycker att våra spelare fått alla chanser, de har fått producerande roller (de som ska ha detta) de har fått mer än en säsong på sig att utvecklas, ofta 2-3 säsonger. Men gemensamt för alla är att de inte tagit steg i utvecklingen som förväntat och då gör man rätt i att släppa dem, vi kan ju inte ha kvar de ifall det inte är tillräckligt bra och bidrar till laget bara för att de kan blomma ut på ett annat ställe och är grannens grabb.

Tycker denna säsong är bevis på att man inte kan chansa för mycket och hoppas på utveckling på spelare.

Att sedan sitta med facit i hand och säga den och den skulle vi haft kvar blir ju bara löjligt.

Sedan har vissa av dessa blivit bra spelare nu och skulle vara välkomna tillbaka idag t.ex Wernblom och Ingman samt OP i en gnuggarroll.
Kommentera

Bad_Brett: Men om du kikar på hur Linus presterat den här säsongen är det inte imponerande. Strömgren har gjort mycket bättre ifrån sig och han är väl 18.

men, jag tycker att Svenningsson och Linus är väldigt lika som spelare. båda har väldigt dåligt spelsinne, men bra teknik och kan bryta mönster.
Kommentera

Robin Ztorken L: Fy Fan för det som händer på Twitter nu mot Modo och Glader !!!

Jävla idioter !!

Ursäkta ordspråket , men det som händer på Twitter nu är inte okej för fem öre !!!!
Kommentera

J F K: Sture Andersson anda, den saknas.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tillhör inte de som klankat på LP,

men vill ha kvar Svenningsson som förhoppningsvis blommar ut.

LP är väl en spelare som man vill ha med i laget på sikt, att göra 'idiotiska aktioner' är väl förhoppningsvis en mognadsfråga
Kommentera

puffe: Vi kan inte spela juniorer som inte duger bara för att det är MoDos filosofi!!
Kommentera

acerjocke: Vi är världens bästa klubb. Ni andra måste bara fatta detta.
Kommentera

puffe: Svenningsson har gjort 11 poäng på 41 matcher och ligger på -7. Denna sniper har 23:e(!) bäst skottprocent i laget på 4,65%.

LP fick lira i snitt 6:54(!) per match förra säsongen. På 44 matcher lyckades han producera 16 poäng, landade på +11 och hade en skottprocent på 11,43%.

Som vanligt kommer väl nu argumentet att "säsongerna minsann inte är jämförbara bla bla bla", men det var ju inte direkt som att att LP fick lira med de bästa i powerplay eller överhuvudtaget för den delen.

Klankandet på LP blir bisarrt. Jag har själv skrikit mig hes över hans idiotiska aktioner, men att han inte skulle platsa i detta strykgäng, som har som uttalad målsättning att satsa på "grannens grabb", köper jag helt enkelt inte.
Kommentera

J F K: Men oavsett. en del av MoDo är väl att juniorer får chansen tidigt, oavsett var vi ligger i tabellen?
Kommentera

puffe: Vi har spelat juniorer utan att överhuvudtaget varit topplag. Det som saknats är strukturen, som gjort att de kan kliva in.
Kommentera

acerjocke: MoDo är världens bästa klubb. Andra klubbar vill ha våra spelare.
Kommentera

Tom Topp: visst hade ni några skadade och avstängda? Ni och journalisterna kallade det en "tung frånvarolista" men Välkommen till MoDos värld!
Kommentera

Tom Topp: Jaja, vad man än skriver blir det fel.

Om jag säger såhär då.

Vi har spelat några juniorer hela säsongen, därav nödd o tvungen.

Inte samma sak som att sätta in några 17åringar när man redan vunnit serien.
Kommentera

Costanza: bottenlag brukar få behålla sina spelare.......
Kommentera

Tom Topp: Grymt jobbat! 👌
Kommentera

puffe: Hahaha
Kommentera

Gäsp: Heter han Kulltorp, haha. Då ringer jag 112 direkt :)
Kommentera

puffe: Tre sjuttonåringar har spelat några matcher nu, plus att vi har två utlånade till Hammarby i ettan. Men snacka på du!
Kommentera

puffe: Våra juniorer håller inte tyvärr, det gjorde de knappt förut heller. Final mot MIF 1994 med våra 18/20-åriga superhjältar hade det svårt mot Skånes ärkegrisar. Wernblom och Salle grisade på riktig hög nivå. Foppa körde över alla gammskåningar och tryckte in viktiga puckar.
Kommentera

Rytter: Svenningsson är helt horribel i försvarsspelet och passningsspelet. Det finns ingenting seniormässigt där. Sedan hajar jag såklart att han har en högre offensiv potential än LP: Skillnaden är att Svenningsson förmodligen kommer vara borta till nästa säsong, medan LP är en kille som vi över tid skulle kunna få rejält med nytta av i HA.

Men du tycker förstås fortfarande att det var rätt att släppa "grannens grabbar" Wernblom, Wahlgren, Ingman, Oscar Pettersson, Victor Öhman med flera bara för att de inte exploderade när de var 20 år gamla?

Jag har lätt att acceptera att vi är ett strykgäng om vi kör med grannens grabb än när vi köper trötta transatlanter och allsvenska brunkare.
Kommentera

puffe: Haha ja det känns fan som att jag sitter fast nere hos djävulen. Fast det gör jag nog då jag befinner mig i timrå hos en polare, men han inte timråit! Thank god satan!
Kommentera

Bad_Brett: Då tycker vi olika. För mej är Svenningsson en spelare som bara väntar på att explodera. Ingen jätte, men tyngd ändå, tappar puck på fel ställen ibland, men senaste matcherna tycker jag han varit en av våra bättre, speciellt ihop med rockwood. Förhoppningsvis en ledande spelare kommande säsong.

Vill se LP lyckas i MoDo med såklart
Kommentera

Costanza: Ack så skönt. Kunna glömma MoDo en sekund, bara drämma sej bort till främmande land
Kommentera

Gäsp: Tycker inte jag, din tolkning. du läser Bibeln värre än Djävulen :)

Men det är väl bra om vi får upp 4-5 tänkbara juniorer varje säsong som kan göra avtryck i A-laget. Inte alla i varje match, men är mer upprörd över dyra inköp som inte tar i, trots kapacitet, än en junior som tar i , trots bristande kapacitet
Kommentera

Bad_Brett:

Jag tycker inte att det ens går att jämföra spelarna, Svenningsson är en mycket bättre spelare än LP, men han har en väldigt tung säsong där det gått emot poängmässigt, han skapade ju mycket chanser i början men puckarna och poängen ville inte in. Men han river och sliter och kämpar och bidrar med energi trots att poängen inte trillar in. Vågar lova att Svenningsson kommer ha en betydligt bättre karriär än vad LP kommer att ha, samt att Svenningsson förmodligen hade gjort mer än 15p på 21 matcher i div 1.

Slarvet finns där från Svenningsson också speciellt övermodet i egenzon, men en stor skillnad till Svenningssons fördel är att han faktiskt kan freda sig och vinna närkamper samt att han sällan dräller runt blålinjen i offensiv zon och bjuder på spelvändningar. Vet inte hur många gånger jag sett LP komma in på kanten och sedan söka en backhand flip in mot mitten som bryts och ger kontring, eller en annan variant han har är att bromsa in vända upp och på forehand söka mitten med resultat att pucken bryts. Här har Svenningsson ett betydligt mer seniorspel där han lägger den den djupt eller själv åker ner med den djupt och inte är rädd för att det ska smälla.

Så jag tar Svenningsson över LP alla dagar i veckan, dels för att han redan nu är en bättre spelare samt att potentialen är betydligt högre.
Kommentera

Tarasov: Minns inte nu, men då var det nog ett jävla gnäll från expertsupportrar på att vi körde hemvävt, inavel med Timander,Salle,Susse med flera kan ju bara gå käpprätt åt Häcklefjäll. Sportchef Ecke Holmberg värvade bara kompisar, haha
Kommentera

puffe: Ja men då är det klart att vi kör med 4-5 juniorer trots att dom inte håller istället för att matcha in 1-2 st max.
Kommentera

Tarasov: Haha fantastiskt men du har nog rätt.
Kommentera

Frontschwein: Fick bara en känsla nu att en ryss landade nyss vid Dyngdiket bredvid mig. Tunga virusmutationer här i Västerbotten men George C vägrar att bära mask som en dum globalistslav.
Kommentera

Gäsp:
Jag har för skojs skull läst lite matchtrådar från säsongen vi tog SM-guld. Jag tycker det enda som skiljer är från matchtrådarna nu är att kritiken är lite mer befogad idag.
Kommentera

Frontschwein: Ja, faktiskt. I viktiga slutskeenden av matcher vann Sylwander oftast tekningar, men när ledningen insåg det satte dom in Jellvert i matchavgörande lägen istället
Kommentera

Frontschwein: Vi är femma i tekningstabellen med 51,18%. Faktiskt en sak som vi lyckas med.
Kommentera

Gäsp: Nej, för Timrå har ingen plantskola längre, går bra några år, kanske går upp i SHL, kanske ramlar ur, alla försvinner sen får man köpa nytt.

Vi har ju oftast en handfull spelare från egna leden som kan bidra till ett A-lag, liten röd tråd åtminstone(även om en del av snorungarna idag ska till Nordamerika innan dom slutat med blöjor)

Men självklart är man döless på dagens situation
Kommentera

Frontschwein: Har vi tagit en timeout sen Harald drog?
Kommentera

Bad_Brett:
Jag tänker att finns den där så finns den där, men just nu syns det bara i anfallszon. Eller t.o.m. bara framför mål.
Kommentera

puffe: Svenningsson är i ärlighetens namn en Linus Pettersson med ett fräsigare namn. Han är lika bedrövlig defensivt och sett till poäng per minut är han snarast långt efter LP. Visst har han en annan tyngd och fysik, men vad spelar det för roll när han aldrig utnyttjar den till någonting konstruktivt?
Kommentera

puffe: har vi vunnit en tekning sen Gagnon drog?
Kommentera

J F K:

Klar vi inte ska rensa allt, de som skriver att vi behöver byta ut hela laget skriver i affekt. Vi har en hel del bra spelare värda att ingå i laget nästa år, kan vi bara hitta rätt spelare runt dessa samt en vettig tränare så kommer laget vara betydligt stabilare nästa år.

Gör vi rätt tränarrekrytering och får behålla de vi vill så är det egentligen inte så mycket som behövs kompletteras med.

Själv tycker jag följande spelare är bra spelare i HA och värda att ha kvar, kan man hitta rätt spelare runt dessa så kommer de bidra.

Truppen 21/22:
Karla-x-x
Svenningsson-Rockwood-Aagaard
Ohlsson-x-x
Sylvander-Jellvert-x

5 forwards skulle jag vilja in med och behålla de ovan. Fokus på klass till förstakedjan, center och ytter är prioritet 1. Sedan en riktigt stabil tvåvägscenter till tredjekedjan, ska bära mycket tid i BP och kunna stänga ner i slutet av tighta matcher. Skulle tro att andrakedjan kan växa ut att bli riktigt bra om de får spela tillsammans under en säsong, dom verkar redan ha viss kemi och är rätt intensiva allihop. Beroende på vad spelarna kostar kan man kanske ta ner Rockwood och Aagaard till tredjekedjan och hitta bättre spelare till andrakedjan.

Juniorer som ska ha speltid och går in vid skador och avstängningar: Strömgren, Lindewall, Tjärnström

På backsidan så skulle jag kanske vilja bygga om mer men vi har ju en del kontrakt där, av viklund, Mikkelsson, Dahlroth skulle jag nog vilja byta ut en av dom mitt val är någon av Dahlroth/Mikkelson, samt behålla Corrado.

Viklund-Ytterell
Corrado-x
Dahlroth/Mikkelson -x

Två backar in sedan styf och wallinder (om han inte drar till SHL) som sjundeback.

Målvakter: Tex + Peters
Kommentera

puffe: Haha ja jag är sjukt trött på den här skiten. Men tror du nubben tänker som du?
Kommentera

Tarasov: Jag har börjat leka med tanken på vad som skulle hända ifall Aagaard specialstuderade klipp med Sundström under en hel sommar. Han har ju samma magiska känsla för var pucken kommer dyka upp; Dessvärre tycks den bara fungera i slottet i anfallszon i dagsläget, men om han kunde utvidga sina arealer och ha samma känsla även över resten av planen så skulle han kunna fungera riktigt bra som en tvåvägscenter.
Kommentera

Gäsp: Gäsp, då är du Trötter, skål tamejfan :)

Menar bara att vi kanske inte får till oss talanger i omfattning som nu om dom inte får speltid på A-lags-nivå.

Alltid enkelt att säga inför varje match, bästa laget spelar.

Men på något sätt måste juniorer inkluderas i en klubb som med begränsade resurser har en enorm ungdoms och juniorverksamhet. Lite av varumärket som vi måste värna om. Sedan måste juniorer liksom andra hålla viss klass, men vi måste nog fortsättningsvis fortsätta lyfta in yngre i laget
Kommentera

Tarasov: Vi kan nog räkna bort Aagaard nu. SHL kommer att gå minus och jaga våra spelare ännu mer nästa säsong.
Kommentera

« · 2155580 · »