1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506697 inlägg · 4104 ämnen

Modo-Mora 25-09-19

« · 1989030 Till forumet

Sv: Modo-Mora 25-09-19
SKiLMY: Jesper Persson, tidigare ÖSK o Modo ett tag, 2 mål för KHK ikväll
Kommentera

Nucky: Vi får hoppas att vi orkar ta klivet upp i år då, annars har vi nog sett det sista av våra young guns, på mycket länge
Kommentera

Robin Ztorken L:
Ja det blir mkt svårt att behålla någon av de 4, plus att ett par av våra fw på uppgång lär ryka.
Kommentera

Tarasov:

Norlinder och Berglund kan nog gå direkt till nhl/ahl.

Det jag sett av Hedberg och wernblom efter 3 matcher håller inte shl nivå, men tror de växer in i det under säsongen och närmsta matcherna och kommer vara så bra att de lämnar efter säsongen.

LP behöver nog mer istid på ha nivå tror jag innan han är redo för nästa steg. Han måste bli en producerande spelare på denna nivå först.

Sedan har vi spelare som Olofsson, from som visar att dom har ett stort spel i sig och tror dom utvecklas så bra att dom får chansen i bättre liga.

Fortsätter JJ så här drar nog han också.

Lite nu eller aldrig för oss, annars är det omstart som gäller.
Kommentera

Rytter: JJ är verkligen lite som Sundström. Givetvis inte lika smart och inte genom att slå lika öppnande passningar som man inte ens såg uppifrån läktaren, men ändå oerhört skicklig på att snabbt uppfatta situationen och ta ett beslut. Just att det går så snabbt får det att se ganska enkelt ut, när det egentligen inte är det.
Som vickningen tillbaka till Karlkvist exempelvis, som i sig inte är något highlight-pass, men hur han uppfattade situationen och snabbt släppte pucken gjorde målet möjligt. Tyvärr (för honom) saknar han skridskoåkningen för att vara given på en högre nivå...

För övrigt förvånades jag flera gånger även över Johan Forsbergs uppfattningsförmåga. Visst studsar puckarna ofta på honom, men passningen till Olofssons mål och ett par till passningar var på en nivå jag inte trodde han besatt. Dessutom verkar killen jobba hårdare än alla andra i varenda jäkla byte.
Kommentera

Rytter: Hedberg går från klarhet till klarhet, han kommer att lyfta backsidan vid sidan om Norlinder.
Kommentera

hanzon:

Klarhet till klarhet kallar jag inte hans insatts mot Löven. Igår var han bättre eftersom han spelade med mer marginal och vågade släppa pucken tidigare och spela enkelt när han behövde och bara lyfta ut.

När han spelar så bidrar han stort till laget, när han spelar som mot Löven blir han en säkerhetsrisk.

Vill nog se mer prestationer likt den igår innan jag säger att han går från klarhet till klarhet.

Matchen igår är ju också svår eftersom vi knappt var i egen zon i de två sista perioderna så Hedberg sattes ju inte riktigt på prov heller.

Håller honom klart efter Berglund, Enström, Norlinder i dagsläget och med hans nuvarande form.
Kommentera

hanzon: Intressant att Hedberg spelade mest av backarna igår med 22min, medan Öhman endast klockats för 10min.
Lite märklig situation för honom som värvats in som offensiv back, men som idag(enligt mig) har 26-6-33 framför sig i ranking.
Han är dock ett riktigt bra alternativ i PP, kanske den bästa av de 4, med sin rörlighet och fina spelfördelning från blålinjen.
Frågan är om Modo någonsin haft en mer kreativ, spelskicklig och lovande backtrupp? Tror ej det.

Gillar f.ö det man sett av J-Fop som fan. Han spelar EXAKT som man föväntar sig, och ändå sitter man där lite glad och förvånad när man ser honom spela.
Kommentera

Nucky: Ja, man ska nog inte underskatta vikten av tydliga rollspelare som J-Fopp är. Vet inte vilken form han är i heller, det var väl mindre än en månad sen han kritade på, så det dröjer nog lite till innan han är når fullständig matchform. Fysiken är det nog inget fel på, men tajmingen ute på isen tar väl lite längre tid.

Tycker inte att Toby känns lika delaktig i spelet som han inledningsvis gjorde ifjol, vill inte påstå att han har tagit ett steg tillbaka (snarare de yngre förmågorna som tagit steg framåt) vilket egentligen bara är positivt och möjliggör att vi kan fördela minuterna bättre, så Toby inte behöver logga 30-35 min varje match. Har dock ingen aning om hur istiden varit fördelad, bara en känsla jag har.
Kommentera

Trilske: Exakt. Såg nån kommentar när J-Fop skrev på att han blir en dyr spelare i 3-4 linen..
Tycker det är ett märkligt resonemang där tydligen bara poängspelare får kosta pengar.
Om han kan hjälpa oss till ett riktigt starkt BP, samt höja kvaliteten till 4 jämna kedjor så är det minst lika mycket värt som någon som producerar 30-40 poäng.
Kommentera

Nucky: Du ska nog inte underskatta hur viktig J Fopp kan vara för ungdomarna och gällande inställning inför en match. Han verkar extremt noggrann och har en härlig entusiasm. Det skulle inte förvåna mig om många spelare höjer sig några procent - framförallt mot på papperet sämre motstånd - bara för att Johan sätter prägel på inställning och hårt jobb.

I intervjun i pausen berättade han att han aldrig varit bättre tränad.
Intervjuaren sa, men det säger ju alla.
Jo, svarade Johan, men det här är första gången jag säger det.
Kommentera

« · 1989030