1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo - Östersund 2023-01-06

« · 2439886 · » Till forumet

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
puffe: Mora och Löven känns som det största hoten nu.
Kommentera

J F K:
Håller, med, Tycker det bara var konstigt med svaret att det inte var några Centermål. Hur ser sådana ut då om ingen av målen var det?
Och som speciellt är centermål som inte ytrrar gör? Och vice verse? Förklara...?
Kommentera

Silly: Nja, första är för han har den rollen i pp. Dvs, att stå i mitten. Något Mannberg gjorde ifjol, men Aagaard, AP och flera har haft den ganska otacksamma rollen där man inte rör pucken mycket.
Andra hade lika gärna kunnat vara för att han kom med fart från högerkanten och vek in, men visst. Nu kom han från en centerroll.
Tredje är väl vanligare att en ytterforward är i, men det är generellt svårt att se att målen kom för att han spelade center eller ytter.
Kommentera

puffe: ser gärna löven mot Bik först så de får lite blåmärken.
Kommentera

Bad_Brett:
2 av målen var väl riktiga Centermål?

1:a står han i slottet och nyper till, Där har han gjort ett antal mål i Vvik.
2: a kommer han med full fart från sin position bakifrån i mitten och får passen och går i mellan båda backarna.
3: e var ett lite typiskt J.D eller Aagaard mål att vara på rätt plats framför målet.
Kommentera

Nucky: Med tanke på att förstafemman varit ur spel ett tag, tycker jag vi gjort det jävligt bra. allt blir bara bättre o bättre framåt vårkanten
Kommentera

Tarasov: Vore skönt om vi vann serien, så får Löven o Djurgården kriga om en finalplats. Ser bara 3 lag som allvarliga slutsegrare, trots Moras 5 raka segrar o.s.v.
Kommentera

Confusius: Eller så är det så enkelt att vi gått ner oss en aning(precis som också Karlin var inne på) den senaste tiden och då räcker man inte till mot en toppkonkurrent som tvärtom oss har en stigande formkurva just nu.
Gången innan vann vi mot Löven hemma, och jag tycker vi var bättre även i fjolårets slutspel, vi föll dock på en något naiv inställning och lite för många unga spelare i laget.

Men jag hatar dock att älta fjolåret. Det är nya lag och nya förutsättningar, så det som hände då är egentligen så jävla ointressant. Att tro att Löven ska ha en psykologisk fördel pga det är närmast skrattretande.

Försök vara lite POSITIV för en gångs skull. Våga vara det.
Kommentera

J F K:
Tror det där är för att man tänker mer risk om ser sig i förarsätet. Såsom vi spelat hittills tycker jag vi är favoriter även mot Björklöven. Det betyder inte att man inte löper risk att förlora eller att vår form kan tala. Tror faktiskt även DIF blir farliga om de får ordning på sitt närkampsspel som är obefintligt.
Kommentera

J F K:
Tror det där är för att man tänker mer risk om ser sig i förarsätet. Såsom vi spelat hittills tycker jag vi är favoriter även mot Björklöven. Det betyder inte att man inte löper risk att förlora eller att vår form kan tala. Tror faktiskt även DIF blir farliga om de får ordning på sitt närkampsspel som är obefintligt.
Kommentera

KRB: Det spelar nog ingen roll hur MoDo spelar. Vissa kommer nog ändå hålla dem som favoriter. Vi släpper in minst mål per match i allsvenskan(mer än 0,3 mål färre per match än Löven och då har Nygren haft en jobbig säsong). Leder serien med 15 poäng om vi vinner hängmatchen, men ändå ska vi vars underdogs?
Kommentera

Silly: Fast målen var inga typiska centermål...

Han bör gå som tekande ytter. Sedan är det bara positivt att han är bekväm i centerrollen exempelvis om vi går ner på folk.
Kommentera

Silly: vela och wernblom?
Kommentera

Padrone78:
Tyvärr så tror jag att Vela kommer gå som center,

1: a matchen som han är tillbaka i den positionen så gör han hatrick!

J.D & Woods kommer nog få en nyinköpt lekkamrat! Ytterplatsen var nog bara en introduktion i spelsystemet?

Vela & Brickley kommer ge oss ett starkt PP2
Kommentera

grimiss:

Guden håller nog i 7 matcher, undrar just varför jag använde ordet ”nog”?! Han övertygar mig till 99 % ännu så länge!
Jag håller Lövens målvakt + försvar i ett slutspel just nu snäppet vassare än Modos motsvarande,
Vårt återstående möte mot Löven i grundserien blir en riktig prestige värdemätare!
Kommentera

Inapat:
Fattar inte varför ni säljer paprikachips… 😜
Kommentera

SSK-Modo är huvudmatch på onsdag, då får man kanske valuta för C More pengarna.
.
Kommentera

Keriksson: Haha! Ja, vårt mögliga skjul är inte mycket att hänga i julgranen😅 Det är väl mer innehållet som jag har synpunkter 😉
Kommentera

Inapat: Man vill ju inte ge sken av att det skulle förekomma någon form av luffarschack på läktaren. Men som någon sa... Vi kan, och vi gör det.
Kommentera

9233: Till Inapats försvar, svarade han på en kommentar som gav konstruktiv kritik till stämningen i WinPos Arena. 🥸😊🙃

Lite som en ”stinky glove” efter avblåsning. 😜
Kommentera

Inapat: varför kommer ni in och är osköna så fort ni råkar vinna en match? Herregud, ni är ju värre än kulltorp i timråboken..
Kommentera

Inapat: Er lada är väl anpassad för att fortsätta i HA, våran är SHL mässig. 😀
Kommentera

Keriksson:

Det stämmer, bäst av 7 (skriv tankevurpa)
Jag såg att den sjunde spelades på valborg, redan bokat hotell i hamnen i Övik (y
Kommentera

Keriksson:
Jag tolka Karlins intervju som att Vela kommer få lira i andrakedja.
Även sättet att ställa upp nu tycker jag antyder att man kommer fortsätta med
Aagaard- JD - Woods.

Svaret lär vi få nästa match när Woods spelar
Kommentera

Padrone78: Garpen verkar hyfsat nöjd.
Kommentera

Donald: Ja fast Kuusela är väl mindre till växten men samma typ av spelare absolut. Glömmer aldrig Kuusela.
Kommentera

Inapat: mjo, men hade vi haft en islada hade vi inte haft en övre etage att stänga. ;)
Kommentera

MODOJohan: Säger det lag som måste stänga övre etage för 90% av matcherna i HA och sedan kör vågen när det går bra...
Kommentera

KRB: och guden? Håller han nivån i 7 matcher?
Kommentera

KRB: Är väl bäst av 7 i alla serier, ser att finalen den sjunde spelas på valborgsmässoafton, kan bli tomt på brasorna i vår. 😃
Kommentera

Keriksson:

Vela - Dick - Woods
Aagaard - EJK - Svennings
Södergran - Niederbach - Theo
Ohlson - AP - OP

Vaaaaad säger ni?!
Kommentera

Keriksson: aha! En brashear deluxe haha. Fan i ett slutspel är det inte fel. Löven lär ju matcha rahimi en hel del, är vela kapabel att golva grisen?
Kommentera

Keriksson: Vela är 2022 årsmodell av Kuusela
Kommentera

Confusius: jojo men ändå...vafan? Hade modo sett såhör dåliga med berg, dicken, woods plus 2 till så hade då inte jag varit nöjd.
Kommentera

KRB: Nja. MoDo började uselt defensivt, men är klart bättre gällande antalet insläppta mål än Löven. Bara Djurgården har släppt in mindre mål.
Det är när vi är nonchalanta som vi släpper in, men vår defensiv är rejält underskattad. Guden leder GAA i serien.
Kommentera

grimiss: Tror Vela kan vara grovjobbaren som gräver fram puckar till Woods och Dickinson och framförallt skydda Woods med sin fysik. Sen känner han Dickinson så tror på bra kemi där men självklart funkar Aagaard fint i första också. Delikata problem för Karlin.
Kommentera

JoseGonzales: Hur många minuter fick Dick? Hur många matcher? Jag har inte läst en enda person kritisera den krocken som inte håller på Löven. Joona var utanför målgården och Dick såg honom inte ens komma.
Du får nog läsa regelboken igen, för det var ingenting fult. Möjligen en tvåa,.men det hade varit hårt.
Kommentera

grimiss:
Ang Luleås tänker jag bara att vår Målvaktstränare har en koppling till Luleå
Kommentera

Confusius:

Jag tycker det går att se lite att det kan bli MoDo- Löven i en final upp till SHL i år,

MoDo kommer att bli bättre och starkare när nyförvärven och skadorna kommer tillbaka och har fått spela ihop sig, Frågan är hur jämna MoDo blir i en finalserie, anfallsspel och fart är tuffare att hålla i över tid än ett defensivt grundsystem.

Djurgården räknar jag bort nu, de har stjärnorna, men de uppträder som ett köpelag och vill inte offra sig för klubben, de lär fortsätta att värva dyrköpta spelare, men jag tror inte de har den rätta stämningen i omklädningsrummet?!

Löven har spelat ihop sig nu och är omutbara, de inledde serien lite knackigt men det ser man inget av längre. De lär bara bli bättre och bättre (tyvärr)
Deras målvakt är detaljen som gör dem bättre än MoDo möjligen?!

Södertälje, de är vassa men inte över 5 matcher i år.

Just nu en liten fördel till Löven?! :-/
Kommentera

Keriksson: blir inte det lite waste? Kaka på kaka? Bättre sprida ut? Vad ska vela göra med sin fysik mellan dick och woods?
Kommentera

Att så många sväljer Joses beten…
Kommentera

Rödluvan: Eller så pekar jag på dubbelmoralen. Den ansåg alla här inne vara okej men när Hutch oturligt skadade Tex så grät folk och kallade det överfall.

Det är hockeysituationer som sker varje match. Jag tycker inte något av det är överfall.
Kommentera

Tarasov: är det nåt speciellt med luleås andremålis? Kommmer forsberg gå till slutspel iår? Kan vi int skriva honom annars?
Kommentera

JoseGonzales: Vuotilainen var väl typ en halvmeter utanför målgården?
Kommentera

JoseGonzales: Dubbelmoralen i det du skriver där! Haha.
Kommentera

J F K: Fast det var inget överfall. En vanlig tackling som tog oturligt.

Ja med tanke på att Dick gjorde ett riktigt överfall på Joona så borde ni nog oroa er för era målvakter i ett slutspel.
Kommentera

JoseGonzales: Nej, högst medveten tackling i huvudet är avstängning.
Det är såklart inte i närheten av Rahimis fullständigt vidriga bentackling på timråspelaren, men nog var det karma på Lindgren.
Kommentera

Så Löven leder med 7-3 hemma en röd dag i januari. Stämningen är likvärdig med en bouppteckning.
Kommentera

Confusius:
Även om jag skrivit så om Hutchings så tror jag inte man gör det medvetet däremot så blir tajtare matcher och tuffare spel i slutspel så skador uppstår, spelare är också extra slitna. Men Tex kommer tillbaka i gott slag och så skriver vi Luleås andremålis på oss så har vi 4 målisar.
Kommentera

« · 2439886 · »