1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504347 inlägg · 4100 ämnen

MoDo - Skellefteå 9/9, 19.00

1696595 · » Till forumet

Sv: MoDo - Skellefteå 9/9, 19.00
Var det 5 eller 6 mål Heshka vara inne på bakåt? Det såg allt annat än bra ut. Jag inbillar mig att han inte tar i för fullt. Varför kan man undra i så fall
Kommentera

Kråkan:

Hade nog förväntat mig att spelet skulle sitta aningens bättre, oerhört virrigt i egen zon

Några farliga kontringar från modo, så helt ofarliga har vi inte varit i första

Men var knappt tillstymmelse till PP

Kommentera

eltifoso: Och ett uselt spel från vårat håll kan tilläggas. Inte godkänt på 1 spelare hittils...

Kommentera

Modo4321:

Många utvisningar men skellefterå styr matchen rätt kraftigt

Vid 0-2 fick skellefteåspelare stå helt sopren framför mål

Kommentera

ivandrago: 0-2 i skrivande stund
Kommentera

2-0 till skellefteå snart slut på första, ser ej matchen.

Någon som gör och hur ser det ut?

Kommentera

Hur går matchen?
Kommentera

Petey21:

Reideborns svaghet ifjol var att han släppte för många puckar över axeln. Övrigt var han stabil. Hoppas han har jobbat på det, för det läser motståndet snabbt. 

Kommentera

J F K: Visst känns målvaktssidan som akilleshälen. Men samtidigt kunde man med facit i hand inte kräva att målvakterna skulle vinna en massa matcher förra säsongen, för med det spelarmaterialet skulle nog ingen målvakt i världen kunna rädda oss sett under en hel säsong. Enstaka matcher, visst, men utslaget på en hel säsong skulle det vara dödsdömt.

Och då årets lag känns mer komplett på alla sätt och vis är jag inte orolig. Reideborn kommer att få spela bakom ett betydligt mer kompetent lag så han behöver inte stå på öronen i varje match och ensam försöka vinna matcherna.

Kommentera

J F K:

Heshka 
Butler
Olofsson 
Ritchie
Hataaja 

Är mina gissningar:) 

Kommentera

snowden: Jag är kanske mer orolig för målvakterna. Även om jag inte är nöjd med Hedman, Torp, Dennis P eller Albin Carlsson så är det normalt backar som inte är fullständigt bedrövliga i SHL, utan en stor del av att de var så dåliga ifjol var fullständig brist på styrning/stöttning. Rimligen bör de kliva fram ett snäpp i vinter. Runesson och Lindgren har bägge riktigt stor potential, men vi får se hur bra de blir.

Dock känns det inte som om Heshka eller Whitney kan floppa. När de tagit i (de två matcherna) på försäsongen tycker jag att de visat hög klass. Welch lär inte heller floppa direkt. Risken är givetvis skador i sådana fall.

Men som sagt. Hur blir det på målvaktssidan? Håller Reideborn minst samma klass som ifjol? Då var han en ok SHL-målvakt, men han vann tyvärr inte många matcher åt oss alls.

Kommentera

J F K:

Forwardssidan är inget problem. Där kan någon floppa och vi har ändå en stark offensiv. Värre därimot i försvaret. Hur går det om whitney lr heshka underpresterar lr blir skadad? Där ligger min oro..

Kommentera

InVinoVeritas: Jo, ifjol toppade Skröder på 25 och det känns som om åtminstone 8-10 spelare kan slå den siffran.

Kedjeuppsättningen ser sanslöst bra ut. Vi har som konstaterat riktigt bra beställt och kan lämna Axel Ottosson och Peter Öberg på bänken. Fortsätter Linus Sandin som han börjat i Mora så vette katten om han inte kan slå sig in också.

Kommentera

InVinoVeritas: Det jag slås av är hur många vi har som kan tänkas göra +30 poäng kommande säsong, utöver listan nedan finns också Haataja, Lapierre (jo!), Possler, Richie, Whitney, Welch och även kanske Olofsson
Kommentera

ja, jag tror att gamgubben kan än och på nåt sätt kommer Skröder att finnas i topp 3 på interna poänglistan

Butler
Skröder
Thomas
Heshka
Wilson
Kommentera

Kråkan: Jättesvår tippning anser jag. Provar i alla fall.

1. Wilson

2. Butler

3. Ritchie

4. Whitney

5. Skröder

Kommentera

hellge: Jag tror att det kommer gå bra för Wilson men jag tror inte att han petar någon av övriga från topp 5. Bara en känsla jag har... :)
Kommentera

snowden:
1.Butler
2.Wilson
3.Olofsson
4.Thomas
5.Petterson
Kommentera

Kråkan:
Ingen Wilson?
Kommentera

Kråkan:

wilson

thomas

butler

olofsson

ritchie

Kommentera

hellge:

Otroligt svårt att tippa iår, men tror inte att vi får se någon back i topp 5 iaf.

Thomas
Butler
Olofsson
Ritchie
Skröder

Kommentera

J F K: Mkt möjligt. Men tror aldrig Skröder varit direkt dåligt tränad. Dock kanske kosten inte vare stenhård. Vilket lätt ger lite extra vikt upp i åldern. :-)
Men kul om han kunde göra en fin säsong!
Skulle han göra "bara" runt 15mål å 25-30p tycker jag ändå man får vara nöjd. Men gubben matar väl in typ 48 i år bara för att...
Kommentera

Monno: Den lönnfete killen ser faktiskt inte lönnfet ut längre, men det bör ändå vara en högoddsare.
Kommentera

Blake: Haha nä inte jag heller men det är väl själva fan om en småfet gubbe från Norge ska göra mer poäng än alla andra i laget. :-P
Kommentera

J F K:

Eller här har du facit annars:

1. Wilson
2. Skröder
3. Ritchie
4. Olofsson
5. Butler 

Kommentera

Monno: Hade inte klagat om han vann den på +50 poäng :)
Kommentera

J F K:

Sluta helgardera! Får vi höra topp 5 i interna poängligan? :)

Kommentera

Sven Tuta:

Det är sällan ishockey avgörs på pappret, men Modo ser onekligen jäkligt bra ut på pappret.

Hittar Hurras rätt i hur kedjorna ska vara komponerade, Reideborn håller åtminstone samma klass som ifjol, att centrarna lyckas, att våra "svenskbackar" lyfter sig en aning, kan det bli en mycket trevlig säsong.

Det där kanske blev lite väl många om. Som sagt, det ser onekligen bra ut på pappret

Kommentera

Monno: Det är svårt att tippa interna skytteligan i vinter faktiskt. Heshka och Whitney lär kunna göra en del. Welch snittade för övrigt fler poäng per match än Salmela, men jag tror att han ändå blir trea i backligan.
Framåt lär Butler, wilson, Ritchie och Thomas såklart vilja vara med och tävla, men en mycket lättare Skröder samt Possler och Olofsson som båda tränat bra i sommar lär göra klart fler poäng än ifjol.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sven Tuta: Eller jag säger såhär: Det vore väl själva fan om om Skröder vinner interna poängligan i år igen!!
Kommentera

Sven Tuta: Jo bredden är alltid bra. T.ex. skulle det förvåna mig om Grundström håller nivån en hel säsong. Junisar brukar inte göra det. Att då kunna ersätta honom med Possler känns ju helt ok. Lr om valfri amerikan floppar så har vi ändå alternativ.
Kommentera

hellge: Jösses, vilket lag vi ställer upp med, Possler i en fjärdelina. Hoppas bara att det lossnar ordenligt nu.
Kommentera

MoDo - Skellefteå 9/9, 19.00

MODO Hockey gick segrande ur SCA-cupen i helgen där fredagens förlust mot Sundsvall följdes upp med seger över Timrå på söndag. Målskillnad avgjorde cupen där MODO Hockey placerade sig före länsrivalen Timrå.

– Vi spelade en betydligt bättre match under söndagen än vad vi gjorde i fredags, konstaterar MODO Hockeys assisterande tränare Jan-Axel Alavaara och fortsätter:

– Vi vilade några spelare under fredagen men inställningen hos de som spelade var inte acceptabel. Det kan absolut vara svårt att tända till under vissa perioder av försäsongen, men vi måste alltid hålla en högre lägstanivå än vad vi gjorde mot Sundsvall. Under söndagen mot Timrå gör vi 55 bra minuter där vi framför allt jobbade hårt och det är det som vi måste ta med oss även i fortsättningen.

– Man ser att Lapierre är en klass-spelare, inte minst på farten han håller samt kraften han går in med i varje sitaution. Det är inte många som kommer att kunna flytta på honom den kommande säsongen. Det ska bli jättespännande att se honom spela.

Ingen tillgänglig laguppställning ännu, men enligt ÖA ställer MoDo upp med följade linor:

Bobby Butler - Maxim Lapierre - Calle Grundström
Per-Åge Skröder - Kyle Wilson - Juha-Pekka Haataja
Bill Thomas - Byron Ritchie - Victor Olofsson
Ludvig Nilsson - Emil Pettersson - Gustav Possler
Kommentera

1696595 · »