1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508486 inlägg · 4106 ämnen

Modo - SSK 19/2

« · 1872951 · » Till forumet

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Varför spelar aldrig någonsin Molin och Karla tillsammans? Förstår väl tanken att dom bägge ska ha mycket puck. Men bägge är även riktigt vassa avslutare.
Varför när man ska försöka forcera testar man aldrig att spela två av HAs kanske skickligaste spelare tillsammans?

Istället spelar man Ericsson i fan varje byte på slutet, kanske den tydligaste spelare jag någonsin sett att bli sämre ju mer det gäller. Han kan vara så jävla rejäl. Men han kan också vara helt jäkla värdelös. Ofta inom samma sekunder...
Kommentera

Skönt att dom ser ut att hamna utanför slutspel
Kommentera

Nieminen: Vi vinner nästan idag med...
Kommentera

Gavelo: Ja vi lider enormt av att vi knappt har en enda naturlig center
Kommentera

wolper:
Om det håller allsvensk klass underlättar det säkert, om det inte gör det så spelar det ingen roll då sänker det ist sina kedjekamrater. Man kan som junior gå in och göra enstaka matcher, åka max vara rivig jobbig osv, funkar alltid några matcher men sen måste det även hända saker, man måste vinna pucken, kunna ta in den i offensiv zon, skydda den osv. Kan man inte bidra så får motståndarna handikapp i minst 10 min a match då det ändå inte händer nåt offensivt efter juniorerna är inne.
Kommentera

Vilket impotent gäng man håller på...
Kommentera

Confusius: Björklund får gärna sluta dribbla då det inte är en av hans starkare sidor.
Kommentera

wolper: fryklund kan ju iallafall hålla i pucken å inte tappa den
Kommentera

hk: nye sett Auninen i sista skadad tro
Kommentera

Heyerdal: Självklart! Men backar som är bra både offensivt och defensivt, och bra med- som utan puck finns inte i den här serien
Kommentera

hk: Jag tycker också Enström är helt ok för den peng han lär kosta.
Kommentera

Confusius: Ericsson lika skakig på blå som vanligt, själv gillar jag Enström.
Kommentera

Monno: Om Ericsson primärt ses som back så bör man bryta det kontraktet, även Enströms bör brytas. Sellgren verkar ju vara klar för Luleå så han räknar jag bort
Kommentera

Undra om det skulle hjälpa å dra ut junisarna i olika femmor så de kan växa
Kommentera

Petosöjä: Modo är ju så helvetes okreativ så det är fan som att titta på damhockey, 45 omgångar spelade och Modo har ingen idé eller taktik what so ever!
Kommentera

Confusius:
Tkr man av princip skall försöka behålla så många som möjligt, det ger en viss grund att stå på. Alla du nämner bör man försöka skriva nytt med.
Kommentera

Snart kommer mål bakåt
Kommentera

Tarasov: Risken är väl tyvärr att vi tappar även spelare med kontrakt som Hanses och Molin.
Vi har många kontrakt som går ut, och det behöver ju inte vara något negativt.

Personligen ser jag dock gärna att man förlänger med killar som Hedman, Oskarsson, Karlkvist och Markund, möjligtvis även Auvinen, Alba, och Wahlgren
Kommentera

Confusius: ja men han behöver inte slå puckarna så hårt då blir en bra back bättre
Kommentera

Confusius: Trångt trångt när Modo försöker anfalla, de har förtvivlat svårt att hitta öppnande och kreativa lösningar i offensiven allt som oftast.
Kommentera

Monno:
Kan leva även med Tobbe, problemet är att det är någon för mkt.
Kommentera

Tarasov: Känns ju dock som att man kan leva med alla utom Tobbe. Han måste skeppas.
Häggström är ju inte så man blir till sig, men han har ändå en arbetsmoral som kan vara bra att ha.

Björklund måste ju för fan gå att lära åka skridskor! Hur kan man vara så stor å tung men aldrig kunna stå stabilt på skridskorna?
Kommentera

Tarasov: Hedman på gång igen?
Kommentera

Confusius:
Värvningarna inför kommande säsong kommer verkligen kräva fingertoppskänsla. Vår kärna till nästkommande säsong består av Hägg/Björka/Enström/Tobbe E, säkerligen bra löner på alla utom Enström som man har inte hur stort svängrum som helst.
Kommentera

Heyerdal: Hellre en back som slår icing hela tiden än en som inte kan spela försvarsspel.
Kommentera

Petosöjä: Ja visst kan man få vara besviken på domarna emellanåt. Skulle Modo få alla fördelarna av domsluten så skulle dom garanterat klantat till det ändock.
Kommentera

Gavelo: Enda chansen till poäng är väl ca. 10 PP´n i sista perren!

Målvaktsspelet och vårt PP är ju det enda positiva den här säsongen, i BP och spel 5 mot 5 suger vi hästballe tyvärr.

Har man backar som Sellgren, Enström, Ericsson och knappt några centrar behöver man inga motståndare.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Karlin kan nog tänka sig...
Kommentera

Monno: Ge honom en chans då . Vi har ett par små klena centrar han skulle kunna ersätta en stund
Kommentera

Heyerdal: Jag tror han helt enkelt väljer den lösningen istället för att ställa till användning i egen zon. Ibland i väl fel lägen dock.
Eller så vill han spela PP och vill visa upp sitt fina skott för Säcken? ;-)
Kommentera

Gavelo: Och Sydkorea vinner OS i hockey...
Kommentera

Millennium: Tack! :)
Kommentera

Tarasov: Tror du dom vill agera och verka i division ett?
Tror inte jag :-)
Kommentera

Robin Ztorken L: Ja nä det är klart. Han skulle väl ledat poängligan bara någon trott på honom menar du?
Frycklund kan säkert göra skillnad. Men tycker inte han visade att han direkt skulle vara dominant på denna nivå?
Kommentera

Säcken säger alltid att det ser så bra ut på träningarna, kan inte se nåt resultat av det.
Kommentera

hk: Hans första möte med Säcken var nog på puben. Säcken var dyngrak och sa "Lägg bara en jävla massa Icing så skaru se att det löser sig för laget"
Kommentera

hanzon: Eller varför inte Stefan Öhman i Löven? Han har ju trots allt spelat själv tills ifjol
Kommentera

hk: ja retat mig på alla icingar fr Aunen, har de inte icing i Finland tro...eller så har han hört om Modos speedkulor till forwards
Kommentera

Robin Ztorken L:
Kan hålla med om Frycklund.... vill ni ha en liten konspirationsteori..... Ja det vill ni såklart. Tror Särki får gå efter säsongens slut och man tar in Karlin, och knyter Jens Ö till tränarstaben. Karlin vill ha Frycklund till nästa säsong därför tar man in honom nu, för Sundlöv nämnde denna och nästa om än i lite vaga ordalag. Det tror jag kommer innebära att Karla kör en säsong till i Modo då han och Karlin gillar varann.
Kommentera

Confusius: Nu kommer vi få se en enorm forcering av Modo, spinner vidare på otroligt starka sista perioder, ger mig fan på att vi vänder detta och tar första borta 3an på en månad!
Kommentera

Confusius: "Gå int o föklah fö nån som inte begrip!"
Kommentera

hanzon: Hasse Jonsson kanske ska ta över allt? VD, GM, Coach, MV tränare och fystränare?

Det kan säkert bli bättre med Hasse, eller sämre. Men jag tror tyvärr inte han är svaret på denna förenings dikeskörning.
Kommentera

Gavelo: Säger som Stenmark "Hä int lönt å förklar för nån som int förstå"
Kommentera

Monno: Frycklund är inte sämre än någon av de som spelar center idag.
Det kan jag lova dig, bara han fick en ärlig chans.
På bänken blir det inte mycket producerat...
Kommentera

Millennium: ja de kör med 6 goda o så 6 onda o upprepar det så svårt tänka mig att de tar många poäng på resterande matcher, Pantern borta, Almtuna hemma, Tik hemma o avslutar med Tingsryd borta
Kommentera

hanzon: Yes! Ett lag som inte har kapacitet för att ens vara i närheten av SHL, hade säkert blivit hjälpta av en bra fystränare...
Kommentera

Gavelo: Vi har väl skjutit väldigt lite hela säsongen, vi förlorar ju allt som oftast skottstatistiken hyffsat stort trots jämna matcher, skjuter man inte gör man inga mål för att använda en sann klyscha
Kommentera

Dessutom borde dom ta in Hasse Jonsson som fystränare
Kommentera

Gavelo: Går inte alltid att lära en hund att sitta, även om man visar honom hur det ska gå till på video.
Kommentera

Tarasov: Tre för många dock.
Med tanke på att vi har en riktigt bra center på bänken
Kommentera

« · 1872951 · »