1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508421 inlägg · 4106 ämnen

Modo - SSK 19/2

« · 1872842 · » Till forumet

Sv: Modo - SSK 19/2
hanzon: Som när man skulle hålla föredrag i skolan. Ju mer man tänkte på det, desto värre blev det ;)
Kommentera

J F K: lag som möter Modo Fjällräven spelar ofta "bortahockey" tight försvarsspel o kontringar , Modo verkar inte klara av det på bortaplan el så tror de att de är bättre än vad de är för ofta förlorar Modo på den här typen av hockey där lagen byter chanser hela tiden i högt tempo, försvaret tappar positioner o forwards hinner/orkar inte jobba hem
Kommentera

J F K: Ja Styf har lyckas bra fåt vara med på hela resan obegripligt kvar ändå när AJ fick gå. Säcken är helt utan ass tränare jävligt svårt då att hålla i allt solo. Bättre me Gert Fylking som ass
Kommentera

Modano: Undra hur många gånger du har varit in här och sagt precis samma sak?!

Du är en pajas och ingen, ABSOLUT INGEN HÄR tar något du skriver på allvar!

Hörs hej
Kommentera

Modano: sen är de så att de har inte tur med marginalerna, stolpe ut ofta, kunnat leda med ett par mål
Kommentera

Modano: Styf måste verkligen ha sårat dina känslor någon gång i tiden? Är det här typ 100e gången du är här inne och skriver skit om honom? Har du skrivit om annat här inne ens?
Kommentera

Heyerdal: o andraperioderna har inte glatt oss direkt
Kommentera

Gavelo: det börjar redan i anfallszonen många gånger. Man backar hem för tidigt och då kan man inte få stopp på egen blå därför att man för det måste bromsa och bli stillastående. Man måste helt enkelt fega och ta djup.

Dvs, våga stå upp längre i anfall så...
Kommentera

Haha ett gäng yra höns 2-0
Kommentera

J F K: Ja nä, Tobias Eriksson ställer till det även som center. Vi gör ett kanonbyte, sen går nästa kedja in och klarar fan inte av att komma ur ehen zon trotts typ 8 chanser i lugn och ro, vad är det föe fel på detta lag?
Kommentera

J F K: vad fan gör Sellgren ibland?
Kommentera

wolper: Godnatt mitt vackra Modo! Undvik kval så är jag nöjd.
Kommentera

Heyerdal: åter ett felpass i egen zon som startade ssks press o mål aj aj ser inte alls lovande ut
Kommentera

Men inse verkligheten för helvete och agera pajas som jag ser det för helvete
Kommentera

Gäsp: Iskalle Eriksson kan ju få vila lite istället för Frycklund.
Kommentera

J F K: Herrejisses vad Modo slarvar med pucken, måste vara något slags rekord i tappade puckar och felslagna passningar?!

Och 2-0, törs därmed säga med stor säkerhet att matchen är stängd.
Kommentera

wolper: Borde varit interference på Åslin innan när han välter en modospelare.
Kommentera

Millennium: Sellgren igen, Mamma Mia! Game over, och återigen välkommen bottenstrid!
Kommentera

Petosöjä: helt klart, håller med
Kommentera

Petosöjä: Det hade antagligen slutat med att SSK gjorde mål i BP :)
Kommentera

Äckligt vad vi ger bort pucken å i egen zon med ser då inget positivt med denna match. Nu kan vi ge upp slutspel helt. Be till gudarna att vi undviker kvaö neråt. Denna förening är i avgrunden. Hoppas publiken orka fortsätta komma så vu inte börjar gå minus
Kommentera

Petosöjä: Jo, men domaren är värdelös. När Jakobsson åker omkring med en fasthakad klubba Då?
Kommentera

Petosöjä: har bara gett upp att vi ska få med oss något. Bara inse det och försöka spela med det
Kommentera

Vart är alla gamla roliga Modofans som tände bengaler på läktaren etc? Jag vill se ett uppror nu från Modofans på plats. Bajsa på ståplats, tänd eld på saker!
Kommentera

J F K: offside när vi taggat upp en halvsekund innan?

Men, varför kan aldrig våra backar kliva upp i ryggen på den spelare som går ned i fickan? Vi tappar massor av bra chanser på det.
Kommentera

Millennium: Ja det är riktigt smart att skämma ut sig som supporter för att laget spelar som skit.
Kommentera

J F K: då kliver Hedman upp i rygg, bryter deras uppspel och vi skapar den bästa chansen i andra. Fan vad enkelt det kan vara.
Kommentera

Domsjö: Dysfunktionella spelare och ledare.
Sista matchen borta mot Tingsryd kommer avgöra vilket lag som kvalar neråt.
Det blir spännande.
Är det någon kanal som sänder negokvalet?
Kommentera

J F K: Modos backar måste hålla offensiv blå mycket längre!

Men Modo har då fan ingen jävla medstuds i de lägen dom skapar heller
Kommentera

Gavelo: Det hade skapat stora rubriker. Då kanske folk på andra sidan Atlanten tänkt "Det där laget verkar ballt, där vill jag lira!"
Kommentera

Äntligen såg man nå bra snabb pass i pp. Fan då körde de över dem. Men dåligt avslut sabba och sluta spela snabba passar sedan. Blir nog att de kör allt nu och får ingen utdelning samt orkar inte tredje
Kommentera

Millennium:
🤣🤣😝
Kommentera

Millennium: Antagligen blev äldre än 16år och slutade bete sig som idioter? Kanske insåg dom att det inte är någon glädje i att förstöra för ALLA andra utom sin egna egoistiska uppblåsta lilla värld?
Kommentera

Millennium: Ja för amerikaner har vi verkligen lyckats bra med i Modo!, minns knappt när vi hade en riktigt bra amerikan i laget
Kommentera

J F K: både Molin o Marklund hade snudd på öppet mål i pp som var men de passade i stället för att skjuta, Marklund vid stolpen o Molin en vit ut
Kommentera

Gavelo: Amerikaner som Butler var väl inte så bra tex, men för bra för att åka ur SHL, vilket inte skulle hända egentligen.
Kommentera

Monno: Verkar vara en match där vi inte duger till att göra mål. Det i kombination med fantastisk förmåga att spela fast oss i egen zon känns inte jätte positivt.
Kommentera

Monno: Modo har ju haft enorma problem med målskyttet på senare tid så detta är inte jätteförvånande.
Tycker verkligen inte att ssk är bättre spelmässigt, men man skapar ju bra lägen och gör mål på dem, Modo å andra sidan har verklige problem där, 8 mål på 5 matcher säger det mesta
Kommentera

Gavelo: Nä men tycker dock vi skapar mer än på länge. Mer tyvärr får man ju inga poäng på mest missade målchanser.
Kommentera

Monno: men de där djävla linjedomarna får ta offside någon gång också. Åt båda håll.
Kommentera

Gavelo: Ja, och så värvar vi en tung center med fina händer, vad gör man då?
Jo, sätter honom i kylskåpet.
En center vi dessutom tjatat om i två säsonger nu

Mycket begåvat, man låter seriens sämsta spelare gnugga på match efter match utan konsekvenser.
Bra ledarskap!

Man blir faan tokig på detta...
Kommentera

Denna serien gör en lite psycho. I början kändes det jävligt positivt. Modo vann varje match och släppte knappt in några mål. Sen rasade allt och jag började oroa mig för att hamna i negativt kval. Sen började jag känna mig rätt säker på att Modo skulle klara topp 8. Nu börjar jag oroa mig för kval igen...
Kommentera

Monno: Ja Auvinen är hård och den enda som inte agerar som en innebandyback i laget.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Såg att Öhman bara fick 3 min istid, alltid nåt. Från ditt perspektiv iaf.
Kommentera

Monno: Jag undrar seriöst om Modo faktiskt videokollar sitt försvarspel i egen zon på träningarna?!
Kommentera

J F K: Vi får hoppas domarna börjar göra rätt för sig. Då hade ju Modo ledat denna match och 20 andra förlustmatcher denna säsong?
Kommentera

Gavelo: USCH VAD LESS JAG BLIR PÅ DEN HÄR FÖRENINGEN ;( tappar allt glöd. alltid när man börjar hoppas pissar dom på oss. sen när man nästan gett upp vinner dom oväntat....
Kommentera

Gavelo:
Din fråga är kanske retoriskt och mitt svar blir då lite dumt. Men enligt en intervju med någonvart tränarna så kollar man en hel del video och klipp på matcherna.
Kommentera

Gäsp: Väldigt hård, sen lägger han nästan bara icing.. Men men ingen är perfekt.
Kommentera

Robin Ztorken L: Är Frycklund den center vi önskat oss i 2år? Tror du överskattar honom en aning...
Tycker väl dock Wahlgrens lina varit en av de bästa denna period? Dock kan jag tycka man kan kasta in Frycklund i en sånt här läge då vi inte får in pucken. Kötta lite.
Kommentera

« · 1872842 · »