1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506680 inlägg · 4103 ämnen

Modo - Timrå 1/12

« · 1855026 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå 1/12
Robin Ztorken L: klart bättre denna. Skönt att se 😊 tänk om de kunde hålla i det nästa med 😊
Kommentera

Robin Ztorken L: Håller med där, vore så fint om Modo kunde vinna detta nu.
Björklund imponerar och framförallt wallin
Kommentera

J F K: Som vanligt så ser du bara en sida och förskönar den för att det ska verka så bra för dig själv.

Skrev att Timrå kanske borde gjort 4-5 mål och det var 4-5 riktigt kvalitativa målchanser, Modo hade också chanser men inte lika vassa, så det hade kunnat stå 4-2 efter första perioden sett till målchanserna.
Timrå spelade i princip felfritt, inga slarviga passningar och väl avvägda situationer, Modo slarvade mycket, Sellgren bjöd på ett friläge efter 1:23 sen var det riktigt yrt några gånger där Timrå fick skottläge i slottet av 2 helt rena spelare osv osv.

Var väldigt många som skrev att Timrå nog borde gjort några mål och det skrevs även i Timråboken så det finns fler än du tycks inse som inte tycker som dig, svälj det bara.

Nu lämnar jag detta ämne!
Kommentera

Gavelo: Ztorken skrev 5-0 och det var det jag bemötte. Jag förstår att det känns jättekonstigt om inte allting alltid handlar om dig, men det var framförallt Ztorken jag bemötte.

För mig är det ett fel begånget om man tar utvisning, men sedan du kände dig tvungen att smalna av vad felfri betyder kanske det stämmer. Felfri betyder inte felfri. Det ska alltså tolkas som att man kan göra fel, men inte på vissa specifika punkter.
Kommentera

J F K: Jag skrev ju till dig att det var en överdrift!
Lägg ner nu.
Vi har gjort en bra match så här långt, bara dom inte lägger sig ner o dör nu, som vanligt.
Typ Pantern hemma.

KÄMPA!!
Kommentera

J F K: Kelgrisen fick en tackling??
Kommentera

Robin Ztorken L: vafan dommaren var det där?!?!?!?!? Jävla sopa
Kommentera

Robin Ztorken L:
Typiskt att du skall få skit när du berömmer Modo, otack är världens lön.
Kommentera

Robin Ztorken L: Den utv på röymark var billig, hårt jobb i boxen nu!
Kommentera

Robin Ztorken L: två direkt löjliga utvisningar efter att ha släppt två tydloga Timrå. Skönt för domaren att det är 2-2 i utvisningar.
Kommentera

J F K: känns märkligt av kommentatorerna. Coffey först med coast to coast? Hört talas om bobby orr? En halvdassig lirare på sin tid.

Hv först med droppen? Modo gjorde det med Foppa 92-94, men de lär knappast ha varit först med det.
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 1-1
Kommentera

J F K: skulle vara fasthållning av klubban. Det blir trist när det är så oerhört uppenbart och så avgörande.

Berglund sliter ju klubban från backen. Riktigt kass domare ikväll.
Kommentera

J F K: Nåja. Jag tappade räkningen på alla fasthållningar från Modo i första.
Kommentera

Ja det verkar upprepa sig, 2-1
Kommentera

Woody: jo, det är synd att man inte ens lär sig räkna till två i grundskolan idag.

Kommer Woody från Cheers. Du verkar väldigt lik den karaktären.
Kommentera

Woody: De var alltså fler än en?
Kommentera

J F K:
Förstår inte varför man skall sluta spela i tredje, även om Timrå är bra så finns det ingen anledning till att tappa det hela på det sättet.
Kommentera

Supertrött: jo, Woody vet att Modo har "många" guld och Timrå noll i och med att vi har fler än ett.
Kommentera

Gavelo: Dåligt pucktapp av oss efter flera slarviga situationer. Tyvärr rätt svagt av Wallin också. Eller väldigt svagt till och med.

Den där var inte heller så bra...
Kommentera

Tarasov: Modo förtjänar poäng idag
Kommentera

Timrå har alla sina avslut innanför tekningscirklarna. Modo har alla sina avslut i tredje perioden från hörnen bakom tekningscirklarna. Man måste in på mål.
Kommentera

Woody: Spelmässigt är vi det bättre laget helt klart, men målmässigt är det som vanligt
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 3-1
Kommentera

Monno: tyvärr vänder Emil Berglund och domaren matchen. Vi tappade momentum av målet och fokus för att det var så solklart ett regelbrott så man tänker för mycket på domaren.

Sedan har Wallin varit ganska svag också.
Kommentera

Gavelo: Spelmässigt är det helt jämnt sett över hela matchen och Modo hade lika gärna kunnat leda med 3-1. Bästa matchen i HA i år.
Kommentera

J F K: inte lätt för Wallin, 1-2 verkar styra på Oscarssons klubba och ändra riktning och 1-3 bör inte Oscarsson backa för mycket. Så jag tycker Oscarsson är syndaren i dessa moment.
Kommentera

Woody: Kan hålla med. Men Tik är stabilare defensivt som lag än vad Modo är.
Kommentera

Woody: Ja en av dom bättre, synd att mitt Modo alltid ska dra det kortaste strået, känns som att vi inte är värda att förlora så många matcher när det är så jämt.

Men det är såhär
Kommentera

Webmaster: Hänger inte ut Wallin men han är inte samma typ av matchvinnande målvakt som Erik hanses, inte första gången han tappar in mål i slutet av matcher/avgörande lägen
Kommentera

J F K: Ja ähh tycker Timrå pressar ned oss bra innan 1-1 så tycker vi inte orkar där helt enkelt. 2-1 är alldeles för svagt av Wallin och 3an ger vi Dahlén alldeles för öppet. Han missar inte såna chanser.

Vi är tyvärr för dåliga på få in pucken när vi väl har spelet. 2-0 efter andra eller början 3e och jag tror vi orkat hålla ifrån bättre.

Och där var det kört.
Länge sen vi gjorde en genomklappning som denna.
Jag kan vara partisk, men Åke Unger är en störig jävel.
Kommentera

Supertrött: snygg passning där. Iofs offside, men vad fasen ska man följa regelboken för.
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 4-1
Kommentera

J F K: Kändes som en solklar offside tycker jag med, men aja det är ju kört ändå
Kommentera

Eller: Nja. Än om den styr måste han hålla sig både mer upprätt och närmare/mot stolpen. Det är min amatöråsikt dock. :-)

Hur kan domarna rent fysiskt vara så jävulskt ivägen som dom är i den här serien? Helt otroligt...
Kommentera

Gavelo: Tycker att dom gör en bra match men tyvärr spelar vi på försvar för mycket vid ledning.
Våra 3:e perioder är skrämmande dåliga.
Vill inte vara för negativ men 4av4 derbyn förlorade, vi viker ned oss när det är viktiga matcher.
För mycket looserförening för att man ska orka titta på längre blir bara less o besviken.
Kommentera

Fyra derbyn. Fyra förluster. Bara inse att vi inte räcker till i sånna här matcher.
Kommentera

Monno: Inte så bra att våra lovande juniorer skall fostras till losers.
Hur faan kan man klappa ihop så fullständigt (typ Pantern)
Vi borde nog träna så vi orkar en tredje period också

Bara lägga sig ner och dö, varje tredje period
Kommentera

Gavelo: 4 mål i baken på drygt 5 min. Tråkigt, i en övrigt bra natch.
Kommentera

Gavelo: Nåja. Det är fler derbyn och det kan mycket väl vara lika i derbyn innan säsongen är slut. Spelar vi båda sån här hockey i fortsättningen är vi båda med där uppe när det hela ska summeras.
Kommentera

Monno: Åke Unger är den sämsta kommentatorn genom alla tider. Det känns som om han har en hel pärm med utpressningsmaterial som tvingar tv-cheferna att använda honom.

Modo har inte självförtroende. När man tappar är det som alla redan vet att "nu blir det som vanligt i slutet av matcherna".
Kommentera

Snipan: Det var precis så här man kunde förvänta sig det skulle bli
Kommentera

foppamodo: Tycker ändå vi försöker med någon typ av offensiv. Vi chippar inte bara utan försökte ändå ibland. Dock tycker jag TIK var bra helt enkelt och satte oss under hård press.
Kommentera

Monno: Wallin läser säkert var skottet riktas men blir chanslös när pucken styr på en klubba.
Kommentera

Woody: Skillnaden är ju att ni vinner eller tar poäng, Modo förlorar
Kommentera

Robin Ztorken L: De är inte dåligt tränade fysiskt, de är dåligt tränade psykiskt...
Kommentera

Eller: såg inte styrningen, men då var det inte så svagt i alla fall.

Fostras till losers. Så sjukt många andra lag vann inte guld med sina juniorer ifjol.

Unga Timrå. Sammanlagt 4 mot våra 11 juniorer. Vi har kört väldigt många juniorer jämfört med de andra lagen.
Kommentera

Gavelo: Två matcher är inget vidare statistiskt underlag. Jag lider med er i kväll. Ni hade förtjänat poäng.
Kommentera

Eller: Ja möjligt. Missat styrningen själv så. Får kika reprisen en gång till. :-)

Björka visar att han hängt i Bofors förr om tiden. Onödigt med avgjord match måste jag säga. Man får såklart dela ut tacklingar om man har lägen än hur avgjort det är men inte onödigt sena.
Kommentera

Woody: Björklund ska fan ha matchstraff. Idiot.
Kommentera

« · 1855026 · »