1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506738 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Timrå 1/12

« · 1855094 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå 1/12
J F K: Fast hade inte timrå 10 under 20 år mot våra 9? Jag kanske hörde fel!?
Kommentera

Woody: Nix. Men 2 min ska han ha.Slashing.
Kommentera

Woody: för vad?
Kommentera

J F K: synd att de faller ihop efter 1-1 målet, mentalt tror jag. Domaren var en del av förlusten, utvisningen för en helt regelrätt tackling? Och holding the stick vid ett av målen? Visst är domarnivån väldigt låg.
Kommentera

Eller: Emil Berglund kastade helt enkelt bort modobackens klubba innan 1-1. Hade det inte blivit mål så hade man inte varit sådär vårdslöst irriterad då domaren missade väldigt mycket, men nu vänder matchen på ett väldigt felaktigt beslut av zebran.
Kommentera

J F K:

Såg väldigt bra ut till utvisningen på röymark. Där fick Timrå tryck och kom in i matchen.

Kan någon förklara för mig hur man hittade denna?

Vi gör en bra match dock öser Timrå på i slutet och skapar mycket. Rättvist med Timrå seger, vi får skylla oss själva som ger bort initiativet och matchen och inte kan utnyttja pp och våra lägen när vi för matchen. Timrå behövde 10 min för att rättvist vinna, så agerar ett topplag.
Kommentera

Harry Luras: Ja, dags att byta ut dom här ryggradslösa maneterna mot något som kan segra.
Ser bra ut så länge och sen lägger man sig bara ner o dör..
Team born losers borde man byta namn till!
Tragiskt, nu är vi verkligen det där bottenlaget ånyo, säsong efter säsong....
Kommentera

Eller: Men sluta skylla på domarna. Ni är ju hopplösa i detta forum.
Ni var bra som faan idag men ni släpper för mycket via slarv i egen zon.
Timrå gjorde mkt färre misstag.
Skyll inte på domaren. 1 av Timrås utvisningar var högst tveksam.
Dåliga förlorare skyller på domaren.
Kommentera

Rytter: Säcken är rätt tydlig med att det INTE är någon tanke att spela på ledning i 3dje. Man talade om att sätta press men spelar passivt styrspel istället.
Tror mycket är i huvudet jag...
Kommentera

Monno: Vi har inte kunnat spela på ledning sen Bäckis dagar.
Man bara lägger sig ner med blottad strupe o dör.
Så pinsamt att beskåda.
Köp nya spelare nu, några med heder i kroppen vore fint.
Kommentera

kulltorp: Håller med dig! Fast visst håller du med om att tacklingen på Dahlén som resulterade i utv var löjlig, är han som Gretzky dvs ej tacklingsbar? Men visst ni var stabilare än oss och bjöd inte på mycket!
Kommentera

Och i slutet när strömberg blev tacklad av björka i slutet börja grinollen skrika på björka när han ville åka därfrån
Kommentera

J F K: Du får polisanmäla domarana ännu en GÅNG !
Kommentera

Monno:
I nuläget tkr jag man är rätt bra men man måste komma tillrätta med passiviteten i när man leder i 3:e. Lyckas man med det kan säsongen bli bra i slutändan. Förra säsongen var ändå känslan av att man inte kunde bättre, den känslan har jag iaf inte nu. I övrigt var det den roligaste matchen att titta på denna säsongen.
Kommentera

Gäsp: Absolut.. men sånt händer hela tiden i matcherna. Det finns alltid situationer som man kan diskutera, men det jämnar ju ut sig.
Det är inte därför ni förlorar.
Vi vet att domarna gör fel åt båda håll. Lägg fokus på rätt saker.
Kommentera

kulltorp: Skillnaden ikväll är defensiven, Timrå har en, Modo har en ibland.
Kommentera

kulltorp:
Faktiskt orsaken till att jag avstår från att diskutera domarna, börjar man så kan man diskutera stillbilder ruta för ruta dagarna i ända. Vill andra göra det får man gärna göra det men personligen är det roligare och diskutera matchen.... ja inte idag då.....
Kommentera

kulltorp: Ja så är det men det är svårt när den var så löjlig så att det är pinsamt.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Nä inga nya spelare, de får jobba med detta.
Kommentera

Jäkla skitkväll först apadålig parkering vid nhk kommer man precis när det börja. så vägra den idioten släppa in en. sedan får man se en jäkla domare som hoppar över självklara utvisningar som modo skulle haft med i ett läge där modo kör på bra som fan där de kunnat avgjort matchen. men istället får timrå med sig utvisningar. Modo släpper in ett mål och rasar så klart som så många andra gånger, jäkla korthus. kan ju glömma att modo kommer ha en chans att gå upp på många år. tror inet ens på slutspelsplats i år. Ända bra med kvällen var att man gick tidigare så att man slapp bilkön
Kommentera

Ni som gapar över nya spelare lägg ner det räcker långt med att Modo måste börja förstå att anfall är bästa försvar!
Kommentera

hockey_21: grinolle Björklund kunde inte hantera Strömberg så enkelt är det.
Kommentera

Tarasov:
Särki verkar iaf vara på samma humör som övriga på forumet!!!
Kommentera

Tarasov: Modo vann det 2 första Derbyna förra säsongen så det är väl inte mer än rätt att Timrå får vinna det 2 första denna säsong, vi vinner nästa :)

En övrigt riktigt bra mach, jämt spel, underhållande och fartfylld, det enda som skiljer dessa lag åt ikväll är att Modo inte får med sig dessa matcher medans Timrå igen lyckad gneta till sig en sen kvittering och sen vinna, det är precis därför dom leder och vi ligger i botten (elle vart vi nu ligger)
Kommentera

EArk: lika goda ”kålsupare” båda två
Kommentera

Robin Ztorken L: Hmm du är den mest ryggradslösa supporter jag sett ;). Jag är inte heller den mest positiva Modosupportern men lägg ner nu!
Kommentera

Gäsp: Kanske bättre och lägga ner hele Loserfabriken Modo, då kunde vi fans slappna av...
Kommentera

Robin Ztorken L: nää vilka ska vi då glädjas och bedrövas över? : D
Kommentera

Gäsp: Svedjeholmen?
Kommentera

Robin Ztorken L: "värva nytt.." "bygg ny hall.."
Du har svaren på problemen du!😁
Kommentera

Robin Ztorken L:
Tkr du skall lära dig att hantera ditt humör i samband med förluster, skrivet i all välmening. Tänk mer i nyanser.
Kommentera

Nucky: Jag vet.
Man ska lyssna på mig, då löser sig allt...
För på den inslagna vägen kan vi inte fortsätta.
Det är ett som är säkert
Kommentera

Tarasov: Samma här. Det blir (oftast) väldigt enögda tyckanden om domarna. Alla har dock rätt att säga och tycka vad de vill, det lägger jag mig inte i.
Kommentera

Robin Ztorken L: Vad är den inslagna vägen?
Kommentera

Om det ändå ska gå såhär kan vi ju lika gärna ha hela laget med juniorer. Billig budget och kämpatag
Kommentera

Sen verkar det som JFK får rätt om KJ. Dags att bänka eller iaf byta lekkamrater.
Kommentera

Gäsp: väldigt tyst om Hanses. Hur länge blir han borta egentligen?
Kommentera

Hälge: att hoppa över utvisningar för att domaren inte tycker laget ska ha med sig nå mer är inte enögt
Kommentera

Nucky: Ja skrämmande tyst :(
Kommentera

wolper: Nähä.
Kommentera

wolper:... Jamendåså...
Kommentera

Gavelo: Vi har alltså fyra raka derby förluster bara denna säsong !
Kommentera

Tarasov: Ni behöver inga nya spelare. De ni har kommer att ta er betydligt högre upp innan det här är över. Finns stor potential där.
Kommentera

Smurfen: Bara vinnarskallar ..... :-)
Kommentera

Störst plus= Hedman, en gigant i försvaret ikväll.
Störst minus= Derbykänsla? Hade ni någon? Spelarna hade ingen iaf och det gäller båda lagen. Tamt och det tror jag timrå tjänade på.
Kommentera

Robin Ztorken L: Helt sjukt !!
Kommentera

Smurfen: 2 denna säsong!
Jag räknar inte sca cuper å tramsmatcher.
Kommentera

Gavelo: nä men vi andra räknar in löven.
Kommentera

Smurfen: Kanske på allvar att föreningen börja titta på detta med fysiken , mentala och attityden .

För något är verkligen ett stort fel när det år efter år ser ut på detta vis .
Kommentera

Gavelo: Räknar du med Löven-matcherna är det fyra.
(som faktiskt känns som mer derby)
Matcherna mot Timrå har högt tempo men noll känslor. Lite trist.
Kommentera

« · 1855094 · »