1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506567 inlägg · 4103 ämnen

Modo - Timrå 170301

1805571 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå 170301
kulltorp: Och där blev jag avslöjad ha ha....
Kommentera

Gavelo: Här kommer jinxen, synonymet The One är ju Andreas J. Det ser du på namnet...
Kommentera

Mydar: ÖSK möter Piteå nu i slutspelet mot Allsvenskan så ännu lever hoppet.

Vi hade nog stannat längre ifall Svartvadet och AJ varit kvar i klubben. Förhoppningsvis är detta det sista vi ser av kompisgänget och dessa "modohjärtan". Dom gjorde mycket bra på isen men det är inte samma som att bygga lag på elitnivå.

Hela klubben måste börja fatta att det inte är 90-00 talet längre.
Kommentera

Carl Lejonkräk: genomklappning? Hade Modo legat under med 2 mål hade de aldrig klarat av att vända på resultatet. Men nu låg de ju under med 3 mål inför sista perioden och det är det svåraste att leda med ;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jahapp, då blev det semester och minst en säsong till i allsvenskan. Får känslan vi kommer stanna i denna serie lång tid framöver, men hoppas att de 2 sista SHL lagen åker ur så det blir lite rotation o att hoppet kan tändas.

En sak som slog mig, skillnaden mellan hockeyettan o allsvenskan känns hårfin, medan allsvenskan o shl känns gigantisk. Finns det chans fortfarande att ÖSK kan ta steget upp till allsvenskan?
Kommentera

Carl Lejonkräk: man får naturligtvis tycka vad man vill men jag tycker att Mora fick ett otroligt momentum av den märkliga sargstudsen tidigt och 1-0 målet, sen kom 2:an otroligt billigt tätt inpå och då gick luften ur, Mora kunde spela enkelt och Modo fastnade som vanligt i psykologisk ohälsa. 3:e perioden rycker Modo upp sig och man utnyttjar sitt spelövertag och Moras misstag, precis som Mora straffade Modo i de 2 tidigare perioderna.
Summa sumarum så tycker jag naturligtvis att Mora sett till 60 minuter var det bättre laget men att bara kalla Moras poängtapp för genomklappning känns orättvis då Modo faktiskt gör en riktigt bra period och hämtar inte helt oförtjänt upp 4 mål.
Kommentera

Robin Ztorken L: Den där vändningen mot Mora var fett viktig, vi får tacka dem för genomklappningen.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Säg inte det, är det några som kan så är det vi :-)
Kommentera

Robin Ztorken L: Men att Modo skulle torska med 24 mål är ju inte troligt
Kommentera

Monno: Jag tror att modos ledning trodde på ett slutspel och det är väl där man behöver rutin, så värvningen av Steen tror jag var tänkt att bli viktig i slutspelet och kanske ett möte mot shl.

Det har ju varit väldigt tyst om såväl Enström, Edblom, Peter Öberg och Byron vilket är tråkigt även om man nog förstått att Öberg och Edbloms karriärer nog tyvärr är över.
Kommentera

Gavelo: Jag undrar jag vad värvningen av Steen gjorde för det här laget?

Den en annan sak, Byrons karriär är alltså mest troligt över. Men Modo säger inte ett knyst om honom?
Kommunikationen har blivit bättre men detta är ju faktiskt både tragiskt och jävligt illa.
Kommentera

Golden boy : Nog har vi kreativa spelare i såväl Box som powerplay, däremot inte sagt att man alltid kunnat önska sig mera. Dock är det ju en tränares uppgift att sätta system och varianter i tex PP, sen måste man naturligtvis som spelare hitta egna lösningar i stridens hetta.
Om man skall ha kreativa spelare som tex Ritola så måste man ha ett fungerande spelsystem och en fungerande omgivning, det är väl just de Modo inte haft, man har spelat för mycket en man show.

Nej tabellen ljuger inte, men med en bättre coach hade Modo spelat slutspel.
Kommentera

WarEvryPractice: Bortspelade? Lugn lite nu, än ska vi inte ropa hej.
Finns det ett lag på vår jord som kan bränna detta är det Modo, så ännu ska vi inte känna oss helt säkra på att missa negativt kval
Kommentera

WarEvryPractice: Det är väl klart Modo är Sveriges coolaste lag, känns bara såå tråkigt att vi inte ens får vara med när det roliga börjar (va väl Samuelssons bevingade ord från OS) hade väl någon dröm om att få skicka ner Leksand där dom hör hemma, kanske nästa år ?
Kommentera

Golden boy : Jo, jag håller delvis med, lite mer dynamiska och kreativa spelare skulle underlätta i tex PP. Typ sådana som kan vända en studsande hopplös puck till ett tillfälle att lura motspelarna.

Sett helt från sidan verkar det som att AJ hade en enorm passion och vilja, men samtidigt kändes det som att han spred en enorm oro. Arbetsro är av hävd inget för MoDo kanske han tänkte.

Men tillbaks PP, MoDo J18 har bäst PP i sin serie medans J20 är sist. Ännu anmärkningsvärdare är att J20 var åtta av tio lag i denna disciplin i SuperElit Norra, där man är mycket bättre än många av motståndarlagen. Hur förklarar man det? De är ju två lag som samarbetar mycket, delar spelare och tränare osv.

Det är klart att det ska vara lite risig stämning i tråden nu när vi är bortspelade. Men glöm aldrig att MoDo är Sveriges coolaste lag. Försäsongsmatcherna börjar v31 eller 32 och då är vi toppform igen! Det blir som vanligt, KHL-lagen står i kö för att möta oss, vi krossar Skellefteå, första try-outen skeppas och sedan är allt igång igen. :)
Kommentera

Gavelo: Kreativa spelare löser problem, i just pp är det upp till spelarna att visa kreativitet men detta är en gigantisk bristvara i Modo . Varför? Jo bristande kompetens, försök förstå, tabellen ljuger inte. När Modo lyckades vinna var det ofta med uddamålet när Hanses överträffade sig själv. Tyvärr så har det här laget gigantiska kompetens luckor, inte Aj fel.
Kommentera

Golden boy : Tyvärr är det du som är riktigt korkad.
Samma spelare som runt jul vände AJ ryggen efter att inför säsongen trott på honom, varför?!, man upptäckte att hans sätt att formera och spela laget, heller ej hans (spelidé?) fungerade.
Styrelsen må ha trott på AJ, men det är ingen garanti på att han är bra, även samma styrelse som trodde på svarten och vad lyckades han med under sina år?

Aj hade en filosofi, en idé som inte funkade, när man har en idé som inte stämmer för materialet eller avsaknad av en idé (välj själv) så kommer passningarna aldrig att sitta eftersom man inte klarar av att spela på de sätt AJ vill/ville, det borde även du förstå, likna det gärna vid höjdhopp, du kan springa hur fort som helst och hoppa jättehögt, men stämmer inte satsen eller avstampet på rätt ställe så kommer hopparen att riva ut sig än hur jäkla mycket talang han än besitter.

Jag har aldrig påstått att 11 tränare inte jag en spelidé, det var AJ vi pratade om och han må haft en spelidé men den funkade uppenbarligen inte, varken ifjol eller denna säsong, då är det inte 23 spelare det är fel på utan då är det väldigt mycket tränarens fel.
Kommentera

J F K: Domarna har gjort fel i 51omg annars har Modo vunnet serien lätt JFK . Tror alla fattar att du blir som en groda även bland Modo supportrar. Känner en del som tycker du är en pajas lycka till nästa säsong. Kommer ALDRIG att glömma hur du dömde ut H allsvenskan var ju en skit serie bara att leka sig igenom bara att krossa Leksand
Kommentera

Gavelo: Snarare Du som inte bara verkar utan på riktigt är stupido. Om nu Andreas saknade en spelidé så borde styrelsen och sportchefen/ sportråd genomskådat det redan ifjol men nej, Aj fick fortsatt förtroende och hyllades även av spelare. Lätt att säga att spelidé saknades men tror att till och med Du borde förstå att en sådan fanns. Men när inkompetens ständigt lyser igenom bland spelarna exempelvis vid pp när man inte ens klarar av ett högre passingstempo där pucken sitter på blad till medspelare då är det illa, detta är knappast Aj fel. Modo har väl avverkat elva tränare sen guldåret, antar att du då menar att ingen av dessa haft en spelidé? Återigen, inkompetens bland spelarna är problemet, inte tränarna, tror jag till om med en idiot förstår.
Kommentera

EArk: Den senaste gången modopubliken var så osmakliga var väl när rydmark låg och publiken skrek "köp en ny".

Tycker man att jargongen är ok säger det nog mer om den som tycker det. Och förmodligen var som gäller i Timrå. Jag är glad att vår publik inte låter så i alla fall.
Kommentera

J F K: Men det är väl inte så ovanligt att man ropar "stå upp som en riktig man" visst kan man tycka att det är osmakligt om man vill och kanske inte riktigt förstår sig på jargongen under en hockeymatch, men att man sällan hör en publik vara så äckliga mot en skadad spelare? nja det ropas nog liknande saker hur många gånger som helst under en allsvensk säsong.

Sen får vi se om det är en skada det rör sig om.
Kommentera

Golden boy : Är du dum på riktigt, Andreas fick ut långt ifrån Max av laget, han saknade en spelidé och han lyckades inte få med sig laget i hans filosofi, när det inte gick så försökte han med någon slags förmyndarstrategi och tappade helt förtroendet för många spelare.
Juniorerna är riktigt bra och är verkligen inte överskattade, dom som blir kvar kommer tillföra mer nästa säsong när dom blivit varm i kläderna.

Inte ens William Nylander var speciellt bra första säsongen i modos A-lag så det är bara idioter som tror att juniorer ska kliva upp från j20 och dominera i allsvenskan och shl.
Kommentera

Gavelo: Fått ut 60 procent??? Herregud, Andreas fick ut 100 procent av ett gäng överskattade lallare, var bara att många bedömde märket inte truppen . Alla dessa super fjunisar är inte ens i närheten av deras rykte = överskattade
Kommentera

palleparling:

Nej det är inte mycket att göra åt, men med ditt resonemang kan man ju aldrig diskutera något eftersom det som hänt har hänt, måste ju ändå får kommentera situationer eller?

Bara intressant att se hur vissa kan få detta till axel mot axel eller en bröstvärmare.

Personligen så spelar förlusten inte så stor roll, siktet var ju redan inställt på nästa säsong och att njuta av två sista matcherna när vi undvikit kvalet.
Kommentera

Rytter: Själv älskar jag hockey som opartisk... då ser man allt ur ett annat perspektiv. Vi syns o hörs...
Kommentera

Hahl Bundy:

Tack, Kör hårt i kvalet uppåt och skaka lite lag. Kul att få se lite hockey som helt opartisk, då kanske man kan vara avslappnad iaf.
Kommentera

Rytter: släpp det bara. Vissa kan inte reglerna i hockey, den tar i huvudet. Håller med dig. Men vad ska ni göra åt det nu? Ni fick 5 min PP, ni hade en jättechans där. Men ni tog ej tog ej tillvara på den. Det kan varken domaren eller Timrå rå för. Lovar att ni får en chans till revansch nästa år.

Trevligt sommarlov!
Kommentera

Rytter: Tänk nu på att majoriteten av timjåååfansen har nog åkt på många huvudtacklingar i sitt liv!
Kommentera

J F K: Helt klart finns det potential, tänker främst på junisarna då.
Men nu måste det vända nån gång annars kan det sluta illa. Tkr juniorerna skött sig bra ändå ,det är inte så förbannat lätt att gå in som tonåring och dominera i en förening som sluttat utför.
I mina ögon så är det de etablerade spelarna som får mitt svarta öga, tänker då givetvis på föregående säsonger också.
Kommentera

Rytter: Jo men det var ju axel mot axel. Skröders huvud var ju mellan axlarna. Men det är ju en annan femma...
Kommentera

Själv är jag i mitt tycke väldigt stor nu. Grattis till en ny säsong i HA. Mitt tips ang. er slog in... däremot Timrås sket sig rejält.... men det skiter väl ni i... vi syns o hörs nästa år.
Kommentera

Eller: 24 va? Vi är ju 25 mål plus och löven får ju max vinna i OT för att vi ska kvala. Så dom kan bara gå plus 1.
Fast vet inte vad som räknas om samma poäng och målskillnad? Vi kanske måste förlora med 26 mål?

Ja det ska mycket till för att vi ska kvala. Ska vara om Bjurö får stå då... ;-P
Kommentera

J F K:

Här har ni bild på bröstvärmaren eller axel mot axel tacklingen som man i Timråboken kallar den.

Hade jag haft mer tid hade jag klippt ut ruta för ruta.
Uppladdat:

450x300-tackling_0.jpgtackling_0.jpg

Kommentera

Robin Ztorken L: du är ju experten. Du kan berätta.
Enligt vad jag förstår handlar det om att göra flest mål, inte hur det ser ut. Timrå hade.oerhört många halvchanser, men rätt få riktigt kvalificerade. Vi har ett bättre försvarsspel nu.

Sedan finns det massor att jobba på. Vi har väldigt många bra juniorer under de som kommit fram. Tänk på att vi gick till j20 topp tio som allsvenskt lag och med klart mest juniorer i A-laget.
Kommentera

Eller: Inte helt säker, men den som lever får se...
Kommentera

Eller: *Ifb
Kommentera

Robin Ztorken L: om IBF vinner över Vik i förlängningen får inte Modo förlora med mer än 23 mål tror jag det är. Klarar Modo det?
Kommentera

2-2 i matcher mot Timrå är ändå riktigt bra med tanke på att vi haft en tränare som fått ut 60% av materialet under säsongen.

Fortsätta bygga på detta lag och lägga på många några kilo muskler och styrka så kan det bara bli bättre.
Kommentera

J F K: Vi tog två poäng av sex, och var löjligt utspelade i båda fighterna Mora -TIK
Tur vi tog två mot Mora dock, hur det nu gick till kan man ju undra?
Kommentera

Golden boy :

Jag tycker vi skall byta sportchef så fort den nya presenteras. Så här kan vi inte ha det.
Kommentera

J F K: underbart att löven vänt.
Kommentera

J F K: Modos spelare är rätt o slätt inkompetenta, svårare än så är det inte. Vi kan byta tränare men till vilken nytta? Dom är ju inte trollkarlar, förvandla gråsten till guld går naturligtvis inte. Nu handlar det om mycket god scouting, det är där problemet varit år efter år. Blivande sportchefen har ett stort jobb framför sig.
Kommentera

Robin Ztorken L: var det inte du som har gnällt hela säsongen på att det är bara resultatet som räknas? Vinst och en uddamålsförlust är ju verkligen dåligt.
Det kändes som om luften gick ur när almtuna gick ifrån.
Kommentera

J F K:

Ska man gå ikapp två mål måste man avlossa skott hela tiden.

Nu fick vi äntligen några avslut mot slutet, men nu är det väldigt kort med tid kvar.
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 3-2
Kommentera

Robin Ztorken L: sjukt bra match, vi dominerar och är riktigt bra, härliga mål vi gör, syns att spelet stämmer.

Modo blir att räkna med i nästa match
Kommentera

Domsjö: och så en till Axel i huvudet på Lindgren. Så fegt och onödigt.
Kommentera

Webmaster: Pinsamt utspelade två matcher i rad, först Mora sen TIK.
Klasskillnader mellan dessa lag och Modo, vi är allt annat än med här i den konkurrensen
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 3-1
Kommentera

Blake: Sitter och filosoferar en smula. Det inte utan att en känsla smyger sig på där jag undrar vilken utav de vi förlängt med som kommer gå ner sig nästa säsong.
Aningen pessimistiskt kanske men föga förvånande att tanken poppar upp.
Kommentera

1805571 · »