1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494274 inlägg · 4086 ämnen

Modo - Timrå 2021-02-26

« · 2156512 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: Sveningsson är en flopp. Han har väl kanske kapaciteten med tanke på tidigare prestationer men sett till här och nu i MoDo underpresterar han ordentligt. Värvad som målgörare och poängplockare? Just nu mer värvad som säkerhetsrisk. Vi har tillräckligt med spelare som kan axla den rollen..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Vi har tajtat till försvarsspelet men då blir anfallsspelet lidande istället. Men man märker på passningarna att Timrå är ett bättre lag, dom flyttar pucken betydligt snabbare en oss och sätter den på bladet.

Men vi har ju tagit rejäla steg framåt mot vad vi visade mot Mora vi möter ju laget som leder serien.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
73Sjöbba: Man får inte knuffa Dahlen?
Vänder vi detta är det karma på filmningen att behöva krypa in i båset.

Mindre bra av Tex, men där sover tyvärr Ytterell. Man såg ju vad han skulle göra långt innan, så man får inte som målvakt sälja sig sådär billigt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: Nä men Sveningsson tror vi kan bli grym nästa år. Nej det kommer han inte.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: Det blev karma på Corrados crosschecking.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: Haag gör en bra match iaf
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Majbrasan: Peters har de senaste matcherna varit en skugga av sig, varför kan bara undra över ( sliten?) Tex har kommit in och varit grymt bra och är en tuff konkurrent för Peter. Bara hoppas att Peters får vila lite och ta upp kampen om spaden. Vi alla vet att Peters kan bättre
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Ja, hur dålig anser man Rockwood vara defensivt för att vara sämre än Svenningsson egentligen?
ingen kan ha stått för så många jättekorkade beslut i egen zon som honom.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: surt att sveningsson inte spela bakåt i läget innan så hade vi tagit oss ur zon. Han är för omständig. Senare än väntat iallafall. Rörig situation i timrås zon innan..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: Kan vi bänka Svenningsson? Pretty please?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Domsjö: Svenningsspn får pucken i egen zon och som vanligt dräller han bort den.

sedan är det en tavla från Tex. Den där ska han ta.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Majbrasan: Jag förstod nu att du syftade på lillgrabben. Ja, men där är det väl också ett fall av mer vila, win-win, som fler varit inne på.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gavelo: Jag är inte speciellt förvånad iallafall.
Äldre spelare som säsong efter säsong haft frånfälle pga diverse skador.
Skulle Enström klarat sig från skador hade han säkert varit relativt stabil men givetvis ingen stjärnback.
Nu har han åldern och dessutom haft diverse skador emot sig , det har inte han råd med.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: Ja, eller så försöker han filma till sig en utvisning. Skulle inte vara första gången.

Haag kan man skeppa. varenda gång faller han ner, så hans back får fritt. sluta med det där.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett:
Inte nödvändigtvis kan ibland bli en sådan stämning kring spelare härinne.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Majbrasan: Är verkligen inte Lovric bättre än Enström?
Alltså karln spelar ju bort varenda puck!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: måste ha tappat luften typ
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Vad hände med Dahlén egentligen? Ven pucken förbi? Inne nu igen så han sökte nog en utvisning som vanligt!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Mhm, det klagas mycket på Styf nu när han inte är tränare längre.. med Peters å andra sidan tycks det inte spela någon roll huruvida han spelar eller inte.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Majbrasan: Vissa klagar konstant på Styf, andra på Öhman... Måste ju sticka ut lite.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Majbrasan: Det här måste väl vara bästa andra perioden sen Sundsvall brann
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Men ja, Bad_Brett, vi vet vad du tycker om Peters vid det här laget. Ja, han har spelat klart sämre på sistone.. men så har han också i princip konkurrerat med sig själv om spaden och haft mest att göra i serien. Win-win att han får vila.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Confusius: Rockwoid är sylvass med lugn och fint spelsinne.
Att låta honom spela med helt meningslös spelare är ju att kasta pärlor till svin 🤢
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: Det är ingen häxjakt, men magstarkt att påstå att Johansson är en sämre målvakt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Djuunaz: Tex och Peters som nästa års målvaktspar skulle kännas enormt bra.

..om inte Ullmark har ledsnat på NHL förstås.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
M Horava: Vad är problemet, häll upp
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Du menar när han varit uppenbart trött och sliten?

Jag har väldigt svårt att förstå häxjakten.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Varför har jag blivit så sjukt sugen på whiskey?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
J F K: Jag kommer ta fram räddningsprocent och GAA för Peters efter Sunkens intåg. Återkommer.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gavelo: kan inte annat än hålla med. Han känns som en pråm.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Spock: Uppenbarligen tycker ju både Styf och Sunkan att Rockwood inte håller måttet som center, och dom till skillnad mot oss läktarexperter ser honom ju dagligen. Så vi kanske helt enkelt får finna oss i det.

Jag håller dessutom med dem, Rocky är minst sagt bedrövlig defensivt över hela banan. Dock så tycker jag att hans kreativitet borde kunna utnyttjas på en kant i någon av dom två första kedjorna.
Kanske Rockwood och Zykov på varsin kant i en kedja?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
KB: Ja Peters har gjort en bra säsong, man ska inte glömma matcherna mot Väsby och Timrå då han var matchvinnare i båda men han är som du säger sliten och har sett lite svagare ut på sistone. Tycker för övrigt Tex ser stabil och bra ut men tycker vi ska sluta kasta Peters under bussen som vissa här gillar att göra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Robin Ztorken L:
Bryr mig inte riktigt om det än så längre tycker jag det är rätt coolt att han skall spela för oss!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gavelo: Mycket bra av Glader stort av laget o stå upp mot dom här jävla idioterna!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Robin Ztorken L: Jag tycker att Tex var felplacerad vid stolpträffen, men har annars varit bra. Fram till Sundqvist tog över hade vi seriens överlägset sämsta försvarsspel, så Peters procent är riktigt bra. Johansson i Timrå får ju inte ens hälften så farliga chanser på de mycket färre skotten han får.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Robin Ztorken L: Tycker Peters är en riktigt bra målvakt på den här nivån, men han är ju sliiiiiten vid det här laget. Stått mest av alla och fått motat bort mest skott i ligan också.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Han är ursäktad,inte första spelaren som Lodin fintat upp på läktaren denna säsong.😋
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Jag är mest förvånad över hur usel Enström har blivit, minns han som helt okej förra säsongen men nu är han långsam, gör väldigt många misstag och är allt annat än defensivt stabil.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: Ja vi har ju fler målchanser än Timrå, skottstatistiken lite missvisande och stämmer ej. Synd att vi inte fick in nån puck.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: Ändå ganska sevärd match så långt, aningen slarvigt, men bra tempo.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: Fast är det så bra egentligen, om vi vill att ryssen ska spela slutspel?

En annan sak, är det bara jag som känner mig 100% lugnare när Tex vaktar kassen?
Tror jag övervärderade Peters en aning, hans statistik är typ sämst i ligan på alla plan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: En rätt bra period av modo med ett par chanser som kunnat bli mål. De verkar fokuserade, hoppas de fortsätter så här då kan det bli en trevlig kväll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: Ja, med Tex i målet blir det lite mer spännande.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Bad_Brett: Typiskt dagens dagens ungdom, så fort de ser Mc Donalds skylten så blir de hungriga
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
wolper: vi höll nollan i första och låter timrå spela och tar de chanser vi får
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Sven Tuta: Oväntat att Styf skulle köpa korv. Syntes flera sekunder innan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Sven Tuta: Instämmer och då framförallt PP2.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Gäsp: Hyfsat bra PP
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Haha seriöst har Sylwander gått upp 10 kg sen förra säsongen. Såg en närbild på CMore nyss.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-02-26
Sven Tuta: vi borde träffas nån gång. Samlat på whisky hela mitt vuxna liv, tyvärr druckit upp dom flesta men har några godingar kvar som ardbeg -75 bland annat 😀
Kommentera

« · 2156512 · »