Paddan:
11. ENSTRÖM, Thomas | 29. MOLINDER, Andreas | 81. SNELLMAN, Ville | |||||||||
4th Line | 7. PERSSON, Eric | ||||||||||
| |||||||||||
13. TUOKKO, Marco | 20. STEEN, Oscar | 79. WARG, Fredrik | |||||||||
3rd Line | 2. WESTIN, Jens | 35. HEDIN, Pierre | |||||||||
| |||||||||||
16. FORSBERG, Tobias | 39. SVARTVADET, Per | 9. WERNBLOM, Magnus | |||||||||
2nd Line | 5. JONSSON, Hans | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| |||||||||||
10. SKRÖDER, Per-åge | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats | |||||||||
1st Line | 41. HEDMAN, Victor | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| |||||||||||
Goalkeepers | 60. KRIZAN, Karol | ||||||||||
30. ZAJKOWSKI, Mikael | |||||||||||
| |||||||||||
MODO Hockey | |||||||||||
|
NuMo: Jag vet att det inte var svaret på din fråga. Men det var det enda jag hittade om 3 sekunder och blockering. Däremot finns detta:
482 – PUCKEN SKYMMES FÖR DOMAREN – Puck out of sight
Skulle en spelare skymma pucken för domaren eller ofrivilligt falla över pucken, så att domaren inte ser den, skall domaren omedelbart stoppa spelet. Nedsläppet ska ske på den plats där spelet stoppades, såvida inget annat föreskrivs i reglerna.
Wayne Gresky: Jag skulle gissa på att man med sluten hand menar "icke spelbar". Ligger den i handsken, oavsett om den är sluten eller ej, så är den inte spelbar.
Numo: I regelboken regel 560 så står det:
a) Förutom om han pressas skall en målvakt som håller i pucken i mer än tre sekunder ådömas:
- Mindre straffet (2)
Frisco: Nu på morgonen fick jag svar från Peter Andersson och Olle Östman.
Det är den position där målvakten befinner sig då han sluter handen om pucken som är avgörande. Det är inte tillåtet att göra så som Krizan gjorde.
Däremot är det så att, om målvakten påbörjar blockeringen i rätt område och sedan glider ut i något av de områden där målvakten inte får blockera, och han är under press från motståndare, så ska det inte vara mindre straffet för delaying the game.
Så nu vet vi det. Persson gjorde alltså helt rätt. Skit också. :-)
Viskarn: I de områden som är markerade i sarghörnen får målvakten inte ens röra pucken. Enbart bakom eget mål får han gå ut och stoppa den.
Det är nog samma blockeringsregler som gäller, men frågan är ju nu om man ska anse om blockeringen utförs där han först sluter handen kring pucken eller där han är då domaren blåser.
Skarin: Jo vi pratar om samma match. Den där werner ger en tackling och sen trycker till mot Anderssons arm och axel med händerna och Andersson sen hänger som en ryggsäck och sen ger två tjuvsmällar innan werner börjar veva.
http://webbtv.st.nu/player/play/60414
Men jag trodde vi hade skippat den här diskussionen då vi inte kommer enas om något beslut.
Var iofs inte Hynnings klubba jag menade. Den blev det utvisning på och var en sådan sak som händer nu och då. Utan syftade på Hedström när han är oansvarlig med klubban och svingade ner Hedin bakom mål. Men chansar på att vi är överens även där när jag säger att 2+2 vore helt rätt.
supertrött: Jag kommer inte fråga om en specifik situation, för då får man alltid svaret att Peter Andersson inte sett situationen och därför inte kan svara. Jag kommer ställa en allmän fråga om det här med blockeringen.