1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508374 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Timrå mitt i serielunken 081002

« · 1069694 · » Till forumet

Sv: MoDo - Timrå mitt i serielunken 081002
shinzawai: Ja, herrejävlar vad de hakade och snålåkte bakom Modospelarna. De såg trötta ut.
Kommentera

spud: Bästa matchen var mot SSK tycker jag. Idag hade han ett mål och ett annat läge, i övrigt såg han fet ut och gjorde konstiga försök till backhand-flipp-pass genom 19 Timråspelare.. Nä, då var tom Petrovicky bättre och Tuominen och de fick inte stanna.
Kommentera

Rytter:

Ha ha tikarna verkar riktigt förbannade på dommaren efter denna matchen. Ärligt talat så tycker jag att utvisningsminuterna speglar matchbilden rätt bra, ev att modo skulle haft någon två:a mer.

Men utvisningarna timrå drog på sig kommer ju utav att modo åker skridskor denna match medans dom själva står still och använder armar och klubba för att haka och hålla fast.
Kommentera

Rytter: Ja precis, sen har han aldrig spelat utanför finland, och på stor plan. Att begära att han ska vara på topp direkt är lite för mycket. Men samtidigt är det inte hållbart att ha en import i 4e enhel säsong, så han måste upp om han ska klara sista transfer fönstret. Kul att det är sån konkurens!

Hasse, nog för att han avgjorde, men det var inte långt borta innan han avgjorde åt fel håll.
Kommentera

Rytter: Jag som tycker att de hade jävligt mycket tur med domarna jag. De hade ju en klubba lindad runt Modospelare hela matchen, för att inte prata om alla rejäla interference domaren blundande för..
Kommentera

spud:

Håller helt klart med, går inte att ha en import i fjärde linan ifall han är dyr. Frågan är hur det kommer se ut i kedjorna när Salle och Yetman är klara för spel.

Sedan är ju bredd och konkurens i laget bra som du säger, för vi kommer åka på skador under seriens gång.
Kommentera

shinzawai: Det var mycket Sören blundade för ikväll. Han har nog fullt upp med vaselinhinken och diskborsten i skrivande stund.

Grattis för övrigt! Modo vann för att dom var lite hetare ikväll bl.a.
Kommentera

73Sjöbba: Ja, inte var det någon tuff bedömningsnivå direkt, men nog hade ni fördel av domarnivån som spelet såg ut.

Varför spelade inte Challe Pääjärvi mer?
Kommentera

Vad är det för bitter Timråfan som skrivit artikeln på Expressen? Haha.
Kommentera

Vi är klart mycket bättre idag, det visar väl inte minst utvisningsstatistiken - Timrå hänger inte med överhuvudtaget. Lite bättre effektivitet och vi stänger den här matchen i mitten på andra. Och då tycker jag ändå inte att vi är sådär jättebra. Mats gör ju bara en poäng... :-)

Eric Persson kommer in och gör en bra match tycker jag, han gör ett misstag i början av tredje när han passar till en viting men som tur är blev det inget mål den gången. Vill även pusha för Westin som jag tycker börjat säsongen mycket bra, det trodde jag faktiskt inte.

Annars tycker jag det är så skönt att se glädjen när vi gör mål, den fanns inte förra året. Nu gör ju visserligen Tobias sitt första elitseriemål så hans glädje är förståerlig, men överlag visar vi en oerhörd glädje över varje mål vi gör, inte bara idag.

Återstår att se hur farligt det är med Hedin (oväntat tyst från Timråhåll gällande ansvar över egen klubba där, men väldigt mycket om hur domaren var sääämst), det känns inte alltför bra att få skada på skada även fast fjunisarna gör ett bra jobb.

Angående Snellman tycker jag att vi ger honom lite mer tid, men det stämmer som ni säger att han kommer behöva jobba upp sig lite, även fast jag inte tycker att han är sååå värdelös som vissa vill få det till. Man kan ju hoppas på islossning.
Kommentera

Wayne Gresky: "Hans the Horrible is back!"

Det tackar vi för:)
Kommentera

Nikki: Jag håller med, framförallt det där med målglädje! Ifjol var det en arm upp och lite grupp kram på sin höjd. I år är det glädje, och sånt smittar av sig! Där tror jag Harri har lyckats få in mer glädje!
Kommentera

73Sjöbba: Jo han missade ju när Hedin blev bortplockad i början till att börja med. Borde varit minst 2+2, men med tanke på hur onödigt han viftade med klubban så tycker jag nog att matchstraff hade varit rimligare. Efter det så gjorde Sören en rätt kass insats.

Snellman visade iaf några riktigt läckra grejer, bästa matchen hittills. Forsberg gjorde också sin bästa match. Vilket mål!

Sundström är helt magnifik!

Aasen och Hedman, vilka talanger.

Hans Jonsson gör fler juniormisstag än juniorerna. Hoppas Hans mål får honom att vakna upp ur denna markeringsmardröm.

Härlig stämning i arenan.

Högardhs mål var nästan lika läckert som SSKs.

Intressant drag av Harri att matcha Wernblom med en minut kvar av matchen. Nytänkande om inte annat.

Tycker att lill-Persson slarvade en hel del idag. Han verkade inte vara beredd på att få hoppa in. Hållberg såg dessutom lite rostig ut i hans sällskap.

Steen gjorde ett fint mål, och en del bra grejer, men han fortsätter med sina chanspassningar och går bort sig i egen zon. Dumheter han höll på med första säsongen i MoDo.

En rättvis seger trots allt, och lite lugn och ro i poängplockandet.
Kommentera

shinzawai: BJÖRN BRÅNFELDT som skrivit artikeln är faktiskt från sundsvall, han har tidigare åtminstone jobbat på dagbladet. Så att han skrev som han gjorde är kanske förlåtet, han kanhelt enkelt inte bättre.
Kommentera

MODO bättre. Sören Persson är sämst. Åt båda håll. Hur det inte kunde bli straff för Timrå, t ex. Jösses.

Roligt att ovana målskyttar får stiga fram. Snellman, Snygg-Hasse, Steen och Tobbe är ju inga direkta målsprutor. Tobbe, förresten. En av de bästa idag. Han åker skridskor, han tacklar han bidrar med energi och vägrar ge upp. Tuokko också helt strålande idag. Många rejäla tacklingar, bra jobb i BP och allmänt duktig i defensiven.

Förstakedjan också otroligt bra. Susse, Skröder och Aasen kan bli seriens bästa kedja när säsongen är över. Vem bryr sig om LHC:s HHH-kedja?

Bäst på plan, igen. Viktor Hedman. 17 år. 17 jävla år.

Kommentera

Poffa: Ja han hade varit sämst om det blivit straff, hem och läs på.
Kommentera

Poffa: Anledningen att Timrå inte får straff bör väl vara att Lander ges tillfälle att avsluta på mål? Eller är jag ute och cyklar? Tycker ärligt talat att det är märkligt att det ens blir en tvåa...
Kommentera

Poffa: Han får avsluta i det närmaste ostört, kan vara därför. Men jag hade nog krävt straff om det varit en Modospelare som varit fri, men det betyder inte att det hade varit rätt..
Kommentera

spud: Det där med avslut är bortplockat sedan två år. Han ska ha gått miste om en rimlig målchans, och det gör han då han får ett slag på handskarna precis då han ska påbörja finten.

a)  Fem omständigheter krävs om ett straffslag ska utdömas om en spelare hindras otillåtet bakifrån:
- Förseelsen måste ske när pucken är utanför spelarens försvarszon 
 (helt över den blå linjen)
- Den anfallande spelaren måste ha puckinnehavet och kontroll på pucken.
- Den anfallande spelaren måste ha hindrats otillåtet bakifrån.
- Den anfallande spelaren måste ha gått miste om en rimlig målchans. 
- Den anfallande spelaren med puckinnehavet och pucken under kontroll
  har ingen annan försvarare att passera annan än målvakten

Läs på själv.

Kommentera

Poffa: Han får inget slag på handskarna utan den tar på röven såg det ut som. och han går inte miste om någon rimlig målchans, han var inte bättre än så.
Kommentera

spud: Lägg av. Du väljer att tolka situationen så, bara för att det gynnar MODO. Jag hade skrikit på straff om det varit en MODO-spelare som kommit fri, och det hade säkert du också. Även om du nu kommer låtsas som att du inte skulle det.
Kommentera

spud: För en gångs skull håller jag nog med spud här.
Kommentera

Poffa: Möjligt, men varför du tolkar det till tiks fördel trots att inte situationen kräver det förstår jag inte.
Kommentera

Poffa: Idag ger jag nog Susse pris som modos bäste (och werner som sämste). Däremot har jag prisat Viktor sen match ett. Hans utveckling över sommaren är helt enorm. I åtminstonde två matcher har han verkligen varit modos bäste spelare. En framtida superstjärna.

Föredrar du fortfarande Westin, föresten? ;)

Shiwanzi: Grym match av Forsberg andra omgången irad :)
Kommentera

Poffa: Kan du inte köra en wikipediasökning på ödmjukhet och lyhördhet också och klistra in vad det står då Poffa?
Kommentera

shinzawai: All ära till Jensa Westins insats i Modo-tröjan hittills i sin karriär. Men nog måste dagens match ha varit hans sämsta, by far? Han hade tamluringen inte ett rätt, varken i egen zon eller djävlarnas. Nu gick det ju fint ändå, så vi bjussar på det och ser fram emot bättre Jensa-insatser. Men det kostade ett par mildare hjärtaattacker.
Kommentera

shinzawai: "Han får avsluta i det närmaste ostört, kan vara därför. Men jag hade nog krävt straff om det varit en Modospelare som varit fri, men det betyder inte att det hade varit rätt."

Hehe. Precis som alla andra nolaskogsare med andra ord?

Jag tycker inte det var någon straff. Han får avsluta men får strax innan en slashing på benet eller röven, såg inte riktigt.
Kommentera

Skarin: Tycker inte heller att det ska vara straff. 2 minuter kändes helt i sin ordning.
Kommentera

Skarin: EFTER slaget så drar han pucken till höger och lyfter sen backhanden över. Jag ser inte varför han ska ha straff..
Kommentera

spud: För att jag kan acceptera att domaren gör fel, till fördel för oss.

Shinza: Har du problem med att jag väljer att säga emot? Hur var Forsberg idag, förresten?

Kommentera

shinzawai: Låter som alla är mer eller mindre överens om den saken utom Poffa.
Kommentera

shinzawai: Vem var det som slashade? Mitt minne säger att det var Hasse, och då kan man ju undra vad han tänkte åstadkomma med detta, mer än en garanterad 2a eller straff. Och då hade det väl varit vettigare att nita benen så han hade haft en chans att fälla honom.
Kommentera

MorganaLefaey: Mitt liv är värt väldigt mycket. Jag vet ju att jag har rätt.

Sedan är det ju som så att från där jag sitter har vi tillgång till reprisbilder, etc, etc, etc. Men det var det du kanske visste.

Werner började bak i nacken på Bagarn. Sedan var det igång.
Kommentera

Poffa: Men du kan tydligen inte acceptera att han gör rätt, till vems fördel vette gudarna.
Kommentera

Poffa: Du kan acceptera att domaren gör fel till vår fördel, men du kan aldrig acceptera att du själv har fel. Det skulle faktiskt vara ännu mer uppfräschande!
Kommentera

shinzawai: Hmmmm? Läskunnig?
Kommentera

Wayne Gresky: det finns inte nog med utrymme på hela internet för att överbevisa Poffa. Han ger sig aldrig !
Kommentera

Wayne Gresky: Haha, du är bra rolig du. På vilket sätt skulle jag inte acceptera om jag har fel? Jag gör en bedömning, som jag anser vara rätt. Ni gör en bedömning som ni anser vara rätt.

spud: Domarna gör väldigt ofta rätt.

Kommentera

Poffa: Nä, men jag har problem med ditt sätt att diskutera. Du är rätt duktig på att idiotförklara alla som inte ser saker som du, och det är trist. Tror inte att jag någonsin sett dig använda "Jag tycker..".

Lill-Foppa gjorde mål och ett par bra byten till, men som vanlig så låg han mest ner och spelade. Han höll undan nån Timråback ovanligt bra men som sagt; spelar liggande för att han är så klen. Ingen stjärna direkt, och helt klart sämre än t.ex. Johan Nilsson när han var i samma situation.
Kommentera

shinzawai:

Då ska du höra på läktaren. Ibland får jag öronvärk av alla sanningar som flyger förbi.
Kommentera

shinzawai: Om det hela tiden ska skrivas "jag tycker" så är det många som skulle ha problem med sitt debatterande. Du själv, t ex.

Jag idiotförklar ingen.

Kommentera

Poffa: "MODO bättre. Sören Persson är sämst. Åt båda håll. Hur det inte kunde bli straff för Timrå, t ex. Jösses."

Man kunde få en annan uppfattning av din inledning.

Står du fast vid att han får slaget på handskarna?
Kommentera

spud: Jag har inte sett repriserna än. Jag kollar just nu matchen på TV. Men min bedömning live är att han får slaget mot handskarna, precis innan han ska på börja dragningen.
Kommentera

Men vilket tröttsamt gnabb. Vi vann. Fredrik Warg är på gång. Victor Hedman är grym. Niklas Sundström är poesi på is. FBK på lördag. Viktig match.
Kommentera

spud: Slaget kan nog ha tagit på hans vänstra handske, men det såg inte ut att störa honom på reprisbilderna på TV iaf.

Nogtyckt från mig för ikväll.
Kommentera

spud: Har inte du just bevisat att du egentligen inte bör kommentera domarinsatsen eftersom du för något sorts kontraproduktivt resonemang där du erkänner att du skriker på straff om det varit en modospelare men subjektivt friar eftersom det är en timråspelare? Att du faktiskt kommer att kommentera händelsen känns ju givet men känner du inte själv någonstans att du kanske borde avstå att fortsätta driva dina argument i frågan?

Cred för att du aktivt väljer att avstå från din annars så knivskarpa objektivitet dock...
Kommentera

Hawerchuk:

Kul med en vinst, såhär tre livematcher in i serien.
Kommentera

shinzawai: Du kan hemskt gärna få bedöma en sak som jag inte kan utläsa ur reglerna. Krizan fick en tvåa för fördröjande av spel. Han tar pucken bakom mål (där får man inte blockera), men åker sedan in i det område där han får blockera. Domaren blåser av då han är i det "blockerbara" området.

Rätt med utvisning, eller inte?

Kommentera

Olle: Var står det att jag hade skrikit straff om situationen var omvänd?
Kommentera

Poffa: Jag läste regelboken hela andra periodpausen för att hitta om vad som gäller i fallet blockering utan att hitta någon info om det är där målvakten fångar pucken som räknas eller hans position då domaren blåser. Det kanske står i något tillämpningsdokument?
Kommentera

« · 1069694 · »