1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504753 inlägg · 4100 ämnen

Modo - Västerås 161212

1784108 · » Till forumet

Sv: Modo - Västerås 161212
J F K: Ja det kan nog vara så, den gamla klyshan "mer skrisko o behandla pucken bättre" stämmer tyvär..

Om man följer mönstret på tidigare matcher så kommer nu följa yttterligare 4-5 matcher innan det trillar in en tre poängare. Riktigt bedrövligt vad Modo fans ska behöva stå ut med de sista åren..
Var det inte så att Modo hade grymt powerplay i början av serien ochså?
Kommentera

J F K: Såg delar av matchen igår. Jag tyckte det såg ovanligt bra ut där i andra. Men så kom 2-1 och luften går ut fullständigt.

Det jag gillade var Ståhl-Lyrenäs. Han blommar ut när han får spela med Byron. Kristian Jakobsson fick mycket istid och levererade. Alba var med i ett poweplay i första som såg vasst ut.

Tobias Ericsson var bäst i MoDo. Emil och Karlqvist kan bättre.

Det kändes som att Västerås hade max-flyt. I första, de skjuter stolpen in, vi stolpen ut. Vi får ett mål bortdömmt i slutsekunderna (förmodligen korrekt dömmt, men ändå surt).

Sedan spelar vi kanon i början av andra. Passade faktiskt pucken till varandra. Det är man ju inte så van med.

Bedrövligt att matchen ska vara över när de får 2-1. Riktigt illa att bara vika ned sig.

Brejcak är osmidig på första utvisningen, men har otur på andra. Typiskt att han ska få en sådär pissig start. Han slog också någon icing istället för att ta ett extra skär.

Nåja, nya tag på fredag mot Pantern.
Kommentera

Tarasov: Jag tror att Ritchie är väldigt viktig för Modo. Han är som du säger ofta med båda vägarna. Han vågar gå in i trafik. Han gnäller inte ett skit för att man spelar honom i tredjekedjan osv. Snarare tycker jag att det ser ut som om Wahlgren kanske till slut kan tillföra lite mer då han varit väldigt osynlig ända till han fick spela med Ritchie.

Jag hade väntat mycket mycket mer av Byron, men kan inte för mitt liv se att vi skulle göra oss av med honom med den ekonomi vi har.
Kommentera

Robin Ztorken L:
För pengar som inre finns? Man skall dessutom hitta nåt bättre....
Kommentera

Tarasov: Värva nytt :-)
Kommentera

Robin Ztorken L:
Som jag skrev tidigare in "jätte" men definitivt inte så dålig att vi skall skicka honom. Tkr även chanserna till att etablera tryck ökar med honom på isen. Ligger bra i positionerna bakåt. Tycker du att exv Oscar Öhman är bättre? Om vi gör oss av med honom så har vi Rundqvist som naturlig center o sen.....
Kommentera

Tarasov: Så där va? Inga direkta avgörande
Kommentera

Robin Ztorken L:
Det trillar in lite poäng då och då
Kommentera

Tarasov: Jag tycker att Lindgren är för dålig defensivt. Väldigt ofta när han är inne får vi inte stopp på deras anfall. Han förlorar snudd på varenda man mot man-duell.
Han är dock lysande på att slå uppspel och är bra offensivt. Ska man jaga ikapp kan jag förstå att man låter honom spela mycket.
Kommentera

Tarasov: Tycker Västerås är duktiga på hålla oss utanför också. Vi har mkt puck och försöker komma in men misslyckas. Då tappar vi tålamod och går bort oss så Västerås får in ett mål istället.

Tycker det är lite AJ där som kanske måste ändra så vi tar mer avslut från backarna då.istället och grisar satan framför mål.
Men skyttar som Lindgren, Paris och Ericsson samt bitiga killar som Byron, Karlkvist och Björklund borde den taktiken inte vara helt värdelös när allt annat uppenbarligen skiter sig.
Vårt enda mål var ju på en riktigt indianare. Iofs efter bra press men.
Kommentera

Gäsp: Tycker byrån är alldeles för puckkär och långsam i vårat PP.
Kommentera

Gäsp: Jo, det är just det, han vinner några tekningar då och då, men sen?
Kommentera

Monno: Jag vet inte om jag håller med om Byron! Han har gjort det helt ok stundtals den här säsongen men det händer inte mycket mer än vunna tekningar oftast och han har svårt att hänga med tycker jag..
Kommentera

J F K:
DP/AE bänkade o sista. OH fick 2.51...tycker det är hårt o bänka DP men men..... glömde de anmäla Anton Karlström i uppställningen? Verkar så
Kommentera

J F K: Förbannat märkligt att det ofta ser ut på det viset.
Känns som att många spelare är för bekväma för att vilja kämpa de riktigt "trista" matcherna.
Kommentera

Hälge: Det är möjligt, men vi var flera klasser sämre skridskomässigt än på ett tag. Jag kan köpa att de stör våra uppspel, men vi hade inte huvudet där det skulle vara. Man var dåligt fokuserade.
Ingen kan ta ifrån västerås att man långa stunder gör en bra match, men vi var tempomässigt usla.
Kommentera

Hälge: VIK är överlägsna i 50 minuter av matchen. inget snack!
Kommentera

J F K: Ja, Modo gör väl ingen kanonmatch, men Västerås bidrar väl till det också.
Kommentera

Monno: Trist för Hanses i kväll, täckt av egna backar på de två första.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Skillnaden är att på backsidan kan vi utelämna AE/OH och komma med en ok uppställning exv
Sell/Lind
Tobbe/DP
Janne/sten.
Berglund som extra.... tar vi bort Ritche gapar det tomt. Värva... Vem då? Till vilket pris? Dessutom kan man inte jämföra Ritchies insatser med nämnda backar.... i Byråns fall hade vi kanske väntat oss mer, men han är inte klapppkass åtminstone. Lite poäng och några tekningar iaf
Kommentera

Hälge: Modo var inte påslagna. Man gjorde en riktig skitmatch och det är fan oacceptabelt att man nu haft så många matcher där man inte åker skridskor, utan bara väntar på att någon annan ska ta i. Om försvarsspelet var lika kan man diskutera om, men jag tycker faktiskt inte det. Jag tycker att vi mer hamnar i dåliga lägen för att vi åker för dåligt skridskor och inte är med i matchen, snarare än tidigare på säsongen då motståndarna fick tusentals målchanser mitt i slotet.

Förlust hur som helst och en rättvis sådan.

Kommentatorn är nog den största besvikelsen. Jag överväger att säga upp mitt Cmore om man ska fortsätta med så enögda tomtar hela tiden. Det spelar liksom ingen roll om det är Pantern, Västervik eller Västerås. Man lyckas alltid hitta the "village idiot" som skriker JAAAA när hemmalaget gör mål.
Kommentera

J F K: Vi är inte bättre, vi kan blixtra till mot topplagen men är sämre än de flesta bottenlagen.
Vi får kämpa för att undvika negativt kval
Kommentera

Robin Ztorken L: Tycker Byron gör det helt ok. Sen är väl kanske ske frågan om han motsvarar lönen. Men det är en annan femma...

På tal om centrar. Blir fan tokig på Rundqvist puckkåthet ibland. Ritola all over again ibland.
Fick bara lov att säga det.
Kommentera

Tarasov: Trist för er del att det inte gick vägen ikväll. Ni hade några ramträffar, men det hjälper ju inte.

Försvarsspelet återgick lite till gamla synder, tycker jag. Västerås hade väl något att säga till om där också.
Kommentera

Robin Ztorken L: Ok. Du tror på allvar att modospelarna spänner sig lika mycket inför bortamatch mot Västerås som ett fullsatt derby? Menar du allvar?
Jag kan direkt säga att i sådana fall har du faktiskt inte förstått ett dugg hur det där fungerar.

Sedan kan man önska att man kämpar varje match och att man är lika fokuserad när man möter Västerås, som Timrå som Västervik, men tyvärr har vi gjort många plattmatcher mot lag på nedre halvan där vi inte har samma anspänning på förhand.
Kommentera

Tarasov: Byrån kan följa med dom, han tillför inte mycket heller.
Kommentera

J F K: Vad menar du? Att ett bottenmöte inte betyder något?
Vi kämpar om att undvika kval till ettan!!!
Kommentera

Nucky: Jo till slut fick jag ordning på röran i huvudet och listade ut det jag a.

Ja länge sen vi hade såhär många stolpträffar.
Kommentera

Nucky:
Anton Karlström som får mer istid
Kommentera

Monno: Rundqvist har 55 ikväll verkar det som.
Nu börjar det fan osa katt..
Kommentera

Tarasov: Verkar inte som att det kommer någon forcering, snart 10 spelade och endast 3 skott på mål.
Kommentera

J F K:
Jo han har 26:)
Kommentera

Monno: Har han inte 26 nu?

Kändes som der var han i tröjan med stenqvist på ryggen, men.
Kommentera

Tarasov: Hur kan Hedman slå Icing där? Det stämmer verkligen inte för killen i vinter.
Kommentera

Tarasov: Varför har Stenqvist bytt nummer?
Kommentera

Tarasov: 1 Skott på 4 minuters powerplay....
Kommentera

J F K:
Möjligt att du har rätt ang skitmatch, det får vi svar på framöver....nu har man sin chans
Kommentera

Vem är du Zlazenger som gillar mitt inlägg? Ska ja tvingas söka upp dig kanske?
Kommentera

J F K: Läskigt som fan med klubbspetsar nu.
Kommentera

J F K: två plus två där i alla fall.

Supporten tror på en tvåa bara, men vad kunde man vänta sig från honom?
Kommentera

Monno: Det är stenqvist som sover på andra målet. Eidstedt tveklöst på tredje i alla fall.

Gasar man på lär man ha lite plus hos domaren, så överaska oss Modo.
Kommentera

Tarasov: Ja inte fan är Paris problemet.
Hedman är jag rädd är helig ko dock... han kommer ha istid än hur kass han är känns det som.

Nåväl. 3dje nu. Än är det inte kört!
Kommentera

hanzon: på sätt och vis, men mot SSK fick de kliva in i det läget och sätta tre mål utan att Hanses var skymd. Tycker inte Hedman ska klandras allt för mycket där.
Värre då på andra och tredje målet som båda sker när två modospelare åker mot eget mål, utan att titta upp och ta den släpande spelaren.
Kommentera

Robin Ztorken L: vilka fyra matcher den här säsongen har man haft mest anspänning på? Jag menar snarare att vi den här säsongen klivit fram något när det gällt som mest.
Man kan argumentera att den här matchen gäller mycket, men det tror jag inte Modo gör.
Kommentera

J F K:
Skeppar man Eidstedt/Hedman är mkt vunnet...
Kommentera

J F K: Även Hedman gör som vanligt en usel insats, skymde Hanses vid deras 1-0 mål
Kommentera

Monno:
De håller oss på utsidan uppfattar jag det som, inget direkt farligt. Bra av KJ att stänka dit den när han får läget, men inte så mkt mer än så. Första utvisningen kan man tycka är lite onödigt av Jan B. andra är billig men svårt att störa mig på domarn då lagets prestation oftast är sämre än domarns
Kommentera

Tarasov: Det finns ändå en stor skillnad. Idag ligger vi under mest för att vi helt enkelt gör en skitmatch, vilket vi gör på tok för ofta IMO. Det ser dock inte generellt alls lika illa ut som det kunde göra mot vita hästen och några andra.

Grunderna är bättre, men utförandet ändå bedrövligt.

För övrigt önskar jag att man skickar eidstedt. Maken till dålig speluppfattning.... Kolla tredje målet vem fan markerar eidstedt? Varför åker han rakt in till målgården utan att titta en enda gång bakåt och ta den enda rimliga markeringen han kan ta? Nej, skeppa han så långt det bara går.
Kommentera

Monno: 1 period kvar, Västerås kan bli nervösa och Modo kan spela utan press, det kan gå!
Kommentera

J F K: Mycket puckinnehav men dåligt med farliga lägen ändå tycker jag.
Och som vanligt med Modo när vi dominerar men inte får till det så tappar vi tålamodet och får två i baken...
Kommentera

1784108 · »