1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508428 inlägg · 4106 ämnen

Modo-Västervik

« · 1931268 · » Till forumet

Sv: Modo-Västervik
modomille:
Vilket underkänt med den budgeten man har för spelartruppen. Sen får man välja arr skylla på gamla SC/tränare eller nya. Topp -4 i seriespelet är godkänt. Iofs kan allt räddas upp av ett bra slutspel.
Kommentera

Hälge: Vilken Harald och vilka bröder?
Kommentera

Eller: Något som är värdelöst är att påpeka räddningsprocenten i en match när han stått 20!
Kommentera

Tarasov:

Vi vinner denna match. Västervik sämst i tredjeperioden och modo bäst i tredje.

Spela på modovinst nu. Jag tar bara 10% av vinsten för detta tips.
Kommentera

Tarasov: Vi ligger på 6-plats, förra året slutade vi på tionde. En klar förbättring. Men inte så bra som man hade hoppats. Nu får folk ta och lugna ner sig lite, tycker jag.
Kommentera

Tarasov: sant o så ser det ofta ut i Modos zon de backar in i knät på våra målisar, Luckner delade nyss ut julklappar eller snarare en önskelista till alla klubbar, Modos var Sedinarna o Luckner påstod det figurerade rykten, tror inte alls på det utan förmodligen nåt någon nämnt som önskemål
Kommentera

Hälge:
Det ryktas om så mkt, men stämmer då får de isf gärna dyka upp till den 29 dec då Ivandrago skall besöka FC!!!!
Kommentera

Robin Ztorken L: Harald L och bröderna S.
Kommentera

Tarasov: tycker allmänt att FW ligger för långt ner i boxen så de inte hinner ut på skytt och skottäcka, istället så blir MV skymd.
Kommentera

Tarasov:

Det har förts diskussioner att klubben vill hylla sedinarna här runt jul och ha en avtackning. Att dom ska spela stannar nog vid rykte eller dröm. Jag tror inte en sekund på detta.
Kommentera

modomille: Måste man spela som Sylwander och Wernblom för att ha passion eller pannben?

Jag är mest besviken på årets värvningar. I år igen. De som är tänkt ska leda laget gör det inte, istället hamnar ansvaret hos lagets unga spelare. Samma jävla visa upprepar sig år efter år(Enström är undantaget som bekräftar regeln)

Hanses gör numer 1 bra match av 5, känns bra att hans kontrakt går ut denna säsong. Dock rädd för att Sundlöv är för feg för att släppa honom..
Kommentera

Nu vill jag se lite jävlar anamma.
Kommentera

Gavelo: första 8 matcherna hade han i snitt över 91 i räddningsprocent, mer kan man inte begära när ett lag saknar försvarsspel som håller i HA.
Kommentera

Rytter:
Vad roligt om en avtackning skulle ske den 29, min första hky-match live var Malmö-Modo 99 med Sedinarna som dominanter i slutspelsmatch. Vill minnas att Samuel P gjorde två mål..... förresten så är det väl den arenan som var Panterns hemmaarena förra säsongen😁
Kommentera

Eller: Det är bland annat målvakten som gör försvarspelet, litar inte backarna på sin målvakt så blir det dynga. Sen kan man absolut begära mer av seriens bäst betalda målvakt
Kommentera

Gavelo: kan du vara snäll och lägga ut lönelistan på alla målvakter vore det bussigt.
Kommentera

Eller: Är du speciellt intresserad av den då får du allt leta rätt på den själv, lycka till!
Kommentera

Gavelo: det var du som påstod att Hanses var bäst betald så det är nog bäst att du kommer med bevis,tack.
Kommentera

Eller: Jag behöver inte bevisa ett skit för dig min bäste herre, så leta på om du är intresserad.
Vad tror du, får Hanses ihop 80% i räddningsprocent idag, kanske är bra nog för att få fortsatt förtroende, var ju trots allt nyligen han fick 95 i en match!
Kommentera

Gavelo: Hade på känn att du saknade fakta angående mv-lönerna.
Kommentera

Tarasov: Det enorma tappet i intäkter detta innebär kommer ej kunna räddas upp. En tom plats en match går aldrig sälja igen. Budget blir ju betydligt mindre år efter år.. lär ju inte lyckas bättre med mindre cash.
Kommentera

Eller: Haha höftskott
Kommentera

modomille: Det här är ju inget annat än ap-dåligt (ursäkta alla apor), släpar man med löneutbetalningarna eller vad sitter det i? Att nöja sig med att det är bättre än att ligga 10:a som i fjol är ju förbannat dum-positivt, det här slutar ju med tom hall och konkurs om det får fortsätta.
Kommentera

atomragnar:
Att spelarbudgeten blivit högre för varje säsong spelar väl ingen roll antar jag. Vi kan kanske vänta med att utvärdera ekonomin till säsongen är slut.

Ibland kan jag faktiskt önska att man hade lägre budget så man tvingades vara lite smarta i sina värvningar istället....
Kommentera

Nieminen: Yup dessa år kommer vara förödande ekonomiskt för en tid framöver.
Kommentera

Nieminen: Jag har slutat bli upprörd, blir bara trött.
Kommentera

mr_brasco: Finns fan ingen ursäkt för detta. Så jävla uselt.
Kommentera

atomragnar: Som jag skrev innan matchen, 100% alibihockey!
34-14 i skott, Hanses på 78%
Kommentera

Gusse:
1p på 3:e rundan hittills.
Kommentera

Gusse: Nyårslöftet blir att inte slå på nå mer match och spendera tiden vettigt istället..

Skeppa hanses Salo sa ju leksand ville ha målis.
Kommentera

Nieminen:

4 mål på 15 skott. Vi skulle behöva effektivitet i målskyttet vi med.

Offensivt skapar vi ju och har mycket puck i motståndarnaszon, men vi är för dåliga när lägen ges. Sedan är defensiven inte bra idag men samtidigt ska vi kunna vinna mot motståndare som bara backar hem. Deras anfall var ju typ ner med pucken sedan upp på blå och lägg skott på mål.
Kommentera

mr_brasco: ja det här var ju världens jävla bottennapp. Sista 3 minuter avlossade vi inte ett enda skott. Vi kom inte ens in och etablerade spel i deras zon.

Kronan på verket så ska 89 dra 2 spelare med en nonchalant jävla lyftning och ger bort ett mål.

Bänka alla.
Kommentera

hanzon: synd vi inte har någon center i år som gör sina medspelare bättre.
Sen vet jag inte vad som hänt med Hanses. Men nog ser förtroendet från backarna bättre när han inte står.

Sen kan man inte blunda åt att vi har ruskigt svårt att få igenom skott från blå.
Vi ska alltid rätta till o lägga på plats så vi är säkra på att pucken fastnar.

Att man spenderar pengar på Elvenes i stället för en center förstår jag inte
Kommentera

Ja det här modo. Modo är dåliga som fan. Glad om det blir topp 8 ens. Men skall vi verkligen vara såhär dåliga med den budget vi har? Kan ju lika gärna spara pengar och sluta slänga ut massa pengar på bortskämda och överbetalda spelare som inte presterar. 4e raka nurå. Blir det fler än 6 denna gång? Man måste sluta bli besviken. Man är åtminstone van nu men tråkigt. Fanimej segt och följa modo. Jag måste sluta ha sådana förhoppningar bah. Illa att vi inte vinnet en enda tekning när vi tar ut målvakt
Kommentera

Rytter: Ja vi kommer ut i tredje med underläge och lyckas inte skapa en enda kvitteringschans på 20 minuter, hemma!
Grattis!
Man undrar vad som är snett??

Retar mig så in i h--vete på på, när man ständigt lägger pucken på #89 i Lemiuxpositon som skjuter när målvakten redan flyttat sig dit.
Tror han att han ska kunna skjuta rakt igenom??

Byt strategi!!!
Kommentera

Hakning-Henrik: börja med att bänka 89. Har inte kollat nån statistik, bryr mig inte på det sättet längre, men känns som hälften av målen bakåt är en följd av puckkladd av 89.
Kommentera

Tarasov: Du skrev att du nästan hoppades på en mindre budget för att det skall krävas smartare värvningar, jag hoppas faktiskt att man hamnar nere i botten igen för att kanske få ledare att inse hur pass mycket mer man måste satsa för att vara ett topp 3 lag, än mycket mer för att nå shl.
Kommentera

Gavelo: ”Något som är värdelöst är att påpeka räddningsprocenten i en match när han stått 20!”

Känner du igen dina egna ord?
Kommentera

Robin Ztorken L:

Inte en chans? Såf du matchen? JJ i ribban och KJs inspel till Elvenes kallar jag iaf bra chanser.
Kommentera

Gavelo: Ivans teori fungerade ypperligt för både Mora och Timrå. Oskarshamn ångar också på rätt hyfsat utan monstersatsning.
Kommentera

Eller: Jag har hela tiden sagt att han är värdelös denna säsong, därav påpekade jag dagens procent som är i linje med hans säsong.
Att däremot tycka att han minsann hade 95 i EN match för att i övriga säsongen ligga typ topp 14 i räddningsprocent blir bara löjligt.
Kommentera

Man blir så less... I början på säsongen såg det så bra ut. Man tänkte att top 2 nog skulle vara realistiskt, sättet vi vann matcherna på. Vände underlägen, vann fastän spelet inte var topp, spelande bländande ofta. Sådant som är typiskt för topplag.
Sen kom svackan. 6 raka förluster. "Inte nu igen..." tänkte man. Men jaja, är detta den ENDA svackan så ska det nog gå att komma högt i tabellen ändå. Och poängen började trilla in. Var det 8 eller 9 raka med poäng? Sen kom förlusten, sen en till, och ytterligare en, och nu ännu en. Tyvärr känns mönstret igen. En förlust innebär oftast att en svacka inletts. Nu känns det som att det får kämpa för att klara top 8, något som kändes självklart att vi skulle fixa för bara ett par veckor sedan.
Jag vill inte vara med om att sänka förhoppningarna ännu ett snäpp, dvs att vi ska klara att undvika negativt kval... men SÅ illa tror jag faktiskt inte att det går, men ibland undrar man.
Kommentera

atomragnar:
Fast ekonomisk kompetens är oxå en komponent i en klubb och i Modo fall verkar vi ha en Vd som för en gång skull lärt sig räkna. Enligt Charlotte skulle det vara KK efter 2 år i allsvenskan. Minskar intäkterna får man helt enkelt dra ner på annat.
Kommentera

jå1: Det finns något i de föreningarna som inte verkar finnas i Örnsköldsvik, tror det kallas hjärta och inställning!
Kommentera

jå1:
Blir alltid så glad när någon hoppar in ger mig lite stöd!
Kommentera

Gavelo: Klart det finns hjärta och inställning i MoDo.
Kommentera

Gavelo: Ja Hanses säsong är ju inte så lyckad. Stundtals har han ju dock spelat riktigt bra så kapaciteten finns ju där fortfarande, men det håller inte att han gör 1 bra match av 5 som någon skrev tidigare ikväll. Hans kontrakt bör inte förlängas. Spontant känns Lundin/Dackell som ett spännande målvaktspar till nästa säsong.
Kommentera

Rytter: Två då och det var allt, sen kom man ingenstans...
Kommentera

jå1: Men tyvärr inte hos alla och generellt på lite för få ställen. Hade det funnits en helrätt inställning idag så hade Modo till 98% aldrig förlorat, inte ens varit nära.
Sen kanske materialtet är aningen uppskruvat, ska väl erkänna att även jag hade högre tro på detta lag, trodde tex att Elvenäs skulle kunna hitta tillbaka till det spel han presterade tidigare i karriären, att Hagelin skulle bli en bulldozer och att Tim, Werner, Pettersson skulle kunna blomma ut ordentligt i allsvenskan denna säsong... men..
Kommentera

Gavelo:
Björklöven 96,77%
SSK 100%
BIK 96,88%
BIK 95,24
Ta bort poängen från dessa matcher och Modo har legat på kvalplats.
Kommentera

« · 1931268 · »