1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Västra Frölunda 27/9 2005

582785 · » Till forumet

Sv: MoDo - Västra Frölunda 27/9 2005
Paddan:

Grattis till Pavlikovsky. Han är riktigt, riktigt bra när han trivs i sin omgivning och är på humör. Han har potential att vinna poängligan och hade en stor del i vår (Moras) framfart före årsskiftet förra säsongen. Ni verkar dock (tur för oss) få klara er utan Daniel Cleary eftersom han verkar ha skrivit på för Detroit. Se länk.
Kommentera

knaskamilla:

Ja, du vet sånt där som ni ungdomar håller på med.

Kommentera

Salle:

Det jag skulle skriva igår när HS bestämde sig för att tvärdö var:
När man försöker skriva Salo i ett sms föreslår T9 att det ska stå Palm. På tal om Matti...

Det andra jag skulle skriva var:
Poffa: Hiphop??

Det tredje har Poffa redan skrivit.
Kommentera

Eftersom jag fått sån massiv respons på min hemknåpade ramsa så måste jag ju publicera den.

Den som kommer på artist och låttitel får titta på Friscos banner så mycket de vill.

"Pardavy, tittar efter domaren.
Pardavy, längtar efter mål igen"

Kommentera

Danne_l: Inte var Salo så hemskt utbuad inte och det som förekom gjordes med en tydlig glimt i ögat.

Seriösa hatar ramsor mm. överlåter vi åt pöbeln i andra lags supportrar när deras kelgrisar byter lag.
Kommentera

Vallin: Domarn föl inte för trycket kan man vara säker på..
för hur många utvisningar fick frölunda i sista delen av machen
Kommentera

Saxat från matchrapporten på Åffisijälla:

"1-0 av Párdavy på efter eminent förspel av Jan Öberg och Rastislav Pavlikovsky."

Åh fan...
Kommentera

Säger väl allt om Vinnerborg och hur han brukar vara annars när jag tycker han gjorde en bra match...

Salo mest utbuad säger ni. Hördes knappt nåt i tv-rutan. Var det så illa alltså?
Kommentera

Salle: Jepp, fem nallar för "Matti", bra jobbat med tifot med så få ståplatsare på plats. Men visst måste det ha varit mer än 700 personer på ståplats, vilket den betalande siffran drygt 4 000 måste innebära?

I övrigt vet jag inte om mitt kynne håller på att bli anpassat till mitt nuvarande postnummer, men jag kan trots en 3-1-vinst mot svenska mästarna i premiären inte annat än sitta och börja fundera på var Frölunda egentligen kommer att hamna i vinter, vad en vinst mot dem egentligen är värd? Det såg stundvist väldigt lågoktanigt ut, och då såg jag ändå fjolårssäsongen mestadels från en kortsida, med mycket sämre djup-perspektiv. Bara mina fem ören.

Ska man ändå försöka att logga ut från HS med en "uppsida" i sista stycket i inlägget, så var det nog ganska länge sedan MoDo hade två producerande kedjor på papperet som också producerar i det verkliga seriespelet. 1975-76, eller något sånt har jag för mig. :-)
Kommentera

westerlind: Nu var du taskig.
Kommentera

Poffa: Haha, inte jag heller.
Misstänker att knas försökte att skriva på spanska - "polla" stavas det.
Kommentera

Paddan: Jag stod bredvid tre fotbollsbrassor. Dom tittade förundrat & roat när jag, Sjölund mfl luftade våra strupar i 2:a perioden. Till 3:e så log dom bara med/åt oss.
Kommentera

Salle: Förresten, jag såg Ulf Dahlén i Kempis ikväll...när skriver han på?
Kommentera

Paddan: Kallio och Niemi de fulaste.

Salo den mest utbuade.

Kul för Matti (?) Palm och Tifogänget som fick banderollen visad i SVT och dessutom var bra/saklig/lugn i reportaget.
Kommentera

knaskamilla:

Det känns som att fler än jag inte har en aning om vad poia är. Skönt att det bara var något coolt, ballt hiphop-tjafsdansande istället för något viktigt.

Kommentera

Salle: Jonas Johnson och Högardh kändes som de grinigaste i Frölunda ikväll.
Kommentera

Poffa: [url=www.homeofpoi.com/]n Töcken dann eldschonglering[/url]
Kommentera

Poffa:

Ja, du är gammal. Som gatan, ungefär.
Kommentera

Paddan: Jo Åke var inte sig själv. Han duckade ju flera gånger istället för att hoppa när pucken kom emot honom. Ändå så träffades han så nånting är sig likt. Men när Henriks bror lyfter "fel" skridsko, blir solklart offside osså friar Åke så vill man skicka en regelbok till Husum.

Andersson var bra och Henriks bror var OK men annars var VF rätt blekt. Speciellt defensivt
Kommentera

knaskamilla:

poia? Är jag gammal eller? Jag begriper inget.

Kommentera

Salle: I övrigt kan man väl konstatera att man i Kempehallen verkar helt ha avskaffat basen i ljudanläggningen till "förmån" för en diskant som konstant skar i öronen, särskilt under introt med gamla fina matchbilder mm.
Kommentera

Bra drag på klacken ikväll. De kändes ovanligt röststarka. Fint med flaggorna innan match också. Imponerande att Red Flames lärt sig poia, men pinsamt att de inte fått ihop det hela till ett fungerande intro.

Själv trodde jag att jag skulle komma till Kempis och drabbas av att sömnpiller (som om jag inte höll på att somna medan jag körde bil, typ hela vägen från Sundsvall). Positivt överraskad är en underdrift.

Slovakerna kan man verkligen inte klaga på, vilken insats.

Jag är glad och nöjd.

(Fast Salle har rätt, Vimmelkant har problem.)
Kommentera

Salle: Det som väl kanske var mest märkligt var att lill-Åke som brukar vara petnoga med offsiderna släppte minst fyra lägen i andra perioden där Frölundaspelaren var drygt en meter offside.

Vinnerborg verkar också ha missat alla andra regler än "puck över sarg". Hakningar och fasthållningar verkar vara helt tillåtna.

Pavlikovsky och Pardavy verkar, om man skall döma av första matchen, bli en riktig attraktion. Killarna lyckas hitta varandra med den ena passningen läckrare än den andra. Ovanligt också att se att MoDospelarna är riktigt bra på att använda kroppen vid sargspelet. Tuominen tacklade som sjutton.

Fast ska man vara riktigt äckligt enögd så måste jag väl erkänna att Niklas Andersson var bäste spelare ikväll.
Kommentera

Frisco: Junisarna var bra, spec backarna. Hasse borta och Timmy av tidigt men det märktes inte. Sicak skall också ha beröm, bra defensivt och visade ett bra skott vid några tillfällen. Kul att se rutinerade Hedman stå och dirigera box-playet också.

PPT-kedjan var sevärda. Touminen som såg seg och långsam ut i träningsmatchen trampade på bra och verkade trivas med Pardavy och Pavlikovsky. Är dom så här bra utan att ha spelat tillsammans så borde dom ge f-n i det hädanefter också.

Hände nåt med Micke P eller blev han petad tillsammans med Hellström och Enström i 3:e?
Kommentera

Danne_l: Vimmelkant och linjemännen var INTE bra. Vimmelkant har splitvision som en blind. Han ser INGENTING som inte sker där pucken är. Dessutom släppte han hemskt mycket hakningar och holding the stick. Tills Damgaard åkte på en förstås. Den var korrekt MEN har man släppt 4-5 i bytena innan och ta den sen är inte snyggt.

Som cyklop jag är verkade det som om han inte vågade ta ut Frölundaiter iblen då dom ju är mästare. Kallio, Niemi och Koivisto var stundtals vårdslösa i sitt spel med klubbor och armbågar. Nu åkte iofs Niemi för en men Kallio hade en strax innan som var HEMSKT ful.
Kommentera

Poffa: De tre sista raderna i artikeln stämmer mer än 100%.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,705141,00.html

Det var kul att se när Modo spelade boxplay i andra perioden. 3 junisar på isen + Peter Öberg.
Kommentera

audiblegiraffe: Jag tycker att det var bra drag på publikum.
Kommentera

Nu börjar det ramla in folk som varit på matchen, ge oss betyg på nykomlingarna och era samlade tankar.
Kommentera

Frisco: Lät som det var dåligt drag. Var det så?
Kommentera

Poffa: [En taktisk triumf för publiken, domaren faller för trycket varje gång]

Så var det inte ikväll.
Kommentera

Danne_l:

Synd bara att Vinnerborg är en slav under Pajasregeln! Jag kan inte släppa hur enormt pinsam den där förbaskad "pucköversargeniegenzon"-regeln är.

Kommentera

Danne_l: Jag håller med. Riktigt snygga dräkter. Och så inte alltför överdrivet mycket reklam. Dessutom utan GP Powerbank och Santa Maria reklamen som känns lite iögonfallande.
Kommentera

Apropå dräkter också. Modos nya tröjor är faktiskt riktigt snygga, bästa dom haft på..hmm..nånsin?
Kommentera

Poffa:

Apropå domaren så tycker jag faktiskt Vinnerborg skötte sig riktigt bra ikväll. Inga större tabbar. Gick ju t o m in och korrigerade linjedomarns misstag, bara en sån sak.

Dessutom var han ganska gullig i sin nya dräkt.
Kommentera

Danne_l:

En taktisk triumf för publiken, domaren faller för trycket varje gång.

Kommentera

Poffa:

Är inte den som är den. Grattis till segern, helt rättvist dessutom!

Hoppas Paddan laddade med halstabletter också, sånt liv det är på den publiken vid varje tillfälle någon rör en Modo-spelare..;)
Kommentera

mok:

Och? Vi behöver alltid poängen bättre än er.

Kommentera

Poffa: Ja alla låg ju på 0 innan så :)
Kommentera

Dragan 2k:

Tack, tack. Skönt att ni släppte poängen till oss. Vi behöver dem bättre än er.

Kommentera

Poffa: Tråkigt med Timmy för er. Grattis till segern. En välförjänst sådan.
Kommentera

Vallin:

Timmy kommer göra en Hasse J och blomma ut rejält i år. Om nu inte den här skadan sätter stopp för det.

Kommentera

Poffa:

Okej. Trist men inte förödande. Han har ju varit stabil på försäsongen. Tror han kommer att göra bra ifrån sig i år.
Kommentera

Vallin:

Ledbandet, borta 2-4 veckor.

Kommentera

Vad säger man? Smakstart! Hur gick det med Timmy egentligen?
Kommentera

Grattis till segern!

Kommentera

skojade bara, modo_foppa:
förstod hur du menade.

grattis till tre OVÄNTADE poäng!
Kommentera

modo_foppa: man får väl grattulera er till seger då mot frölunda i kväll
Kommentera