bisterfinnen:Grattis,jag trodde jag skulle få träffa honom och hela Sollefteågänget i lördags också.Men kom något hinder i vägen.
Bättre lycka nästa hemmamatch?
Gillar verkligen kedjan med Madsen-Kfop-Kalus... känns som en bra energikedja
Gurra88: "Brukar inte räkna mig i samma skara som huge och arnio, annars är vi ett gött gäng i våran GB.."
Precis.
Ett gött gäng av omogna och okunniga gaphalsar som gärna kastar sig in i motståndarens gästbok efter en vinst och agerar dålig vinnare.
En jäkla tur att du inte räknar dig till samma skara som undertecknad och förmodligen också arnio.
Äh, faan, det är ju Peter "ta mig till havet" Lundblad. Så lineup-låten blir "Bär ner mig till sjön" med Ingvar Oldsberg.
Berka:
En som impoerar är Cedergren, hur kan klubbarna missat honom? Fortsätt så!
Berka:Skärpning grabbar,snacka hockey och inte en massa fula kränkande påhopp!
Heja MODO!
I går var 1:a linen super, med Skröder som härförare och vilka fräcka nykomlingar vi fått,tack för tre sköna poäng.
Får man be om en repris på tisdag mot Djur gården,tack!
Poffa:
Presskonfis. Gillar framförallt den allra sista frågan som någon skjutjärnsjournalist lyckas haspla ur sig till Janne karlsson:
"Spelar ni också på tisdag?"
Det var fan vad svårt, kanske omöjligt det verkar vara att länka.
http://www.webben7.se/10200-presskonferens_efter_modo_hockey__vaxjo_lakers.aspx
Redigerad kommentar
Gurra88: Som sagt, för ett par år sedan var ni där nere i träsket. Då firade ni varje vinst som ett SM-guld, medan ni var nära att begå kollektiv harakiri vid förluster.
Fast det har du kanske förträngt?
Gurra88: Och det kommer från en supporter till laget i vars gästbok det pendlar mellan himmel och helvete med ungefär samma frekvens som en normal blinkers.
Poffa:
Ha ha jag tänkte just på det, roligt att C+ studion och kommentatorerna hyllade den som seriens bästa.
Visst var det nån Brynäsare som skrattade när någon Modoit påstod att Skröder-Susse-NikkiD var elitseriens bästa kedja?
Den Brynäsaren borde begå harakiri, typ.
Bad_Brett:
Tror ändå på JFK:s resonemang att ansvaret helt ligger på den kedjan att se till att spela bra. Går inte att gömma sig för då smäller det.
Poffa:
Japp. Som sagt är enda orosmomentet Ritola och Axelsson. Hur kan man få dem att komma igång och börja spela ishockey, istället för att göra åttor på isen?
Livet är ganska skönt, just nu. Har just bänkat mig för att se reprisen. Ska till det dricka en Guinness och en whisky. Seger-godis, helt enkelt.
Kalus är riktigt rapp på rören och har bra timing i tacklingarna. Dessutom är han utrustad med skapliga händer. Och Cedergren är så här långt en skaplig positiv överraskning, om man säger som så.
Förstakedjan helt jävla suverän, andra bra offensivt men ett mörker defensivt. Övriga kedjor kändes välkomponerad.
Nu ska jag njuta. Stör mig inte. :-)
spud:
Riktigt så var det väl inte? Han hade oflyt med målskyttet, men var likväl en av de bättre spelarna i laget. Han hade 2-3 matcher där han var riktigt dålig, men i övrigt var kritiken helt obefogad.
J F K:Jag var kritisk mot #10 i början av säsongen, och den kritiken var ju befogad, eller hur?
Det är ju otroligt alarmerande att en så vass spelare i vårt lag inte producerar från nedsläpp. Han var inte beredd när pucken släpptes i början av säsongen, och för det fick han kritik.
Hoppas han lärde sig något av denna säsong och hur han ska förbereda sig inför nästa säsong.
bj21:
Mums!!