Berka:Modo var riktigt bra i två perioder, men i tredje backade man hem och lämnade över intitiativet. Det är tydligen någonting man inte alls behärskar, utan man gav mer eller mindre bort en poäng.
Ändå finns det struktur och ett spelsystem som verkar sätta sig. Man spelar inte alltid bra, men det har ändå blivit 11 poäng på de senaste fyra matcherna. Det här kommer att bli riktigt bra så småningom och mycket kan tillskrivas Forsberg.
Berka
Det är ju total förvirring där ingen tar något initiativ längre. Det är kaffedarr i benen och i armarna och i hjärnorna är det helttomt verkar det som.
Suck, kanske lika bra man inte ser eländet... Någon som har en webradiolänk att bjussa på?
Funkar Cmore för er som ser via nätet?
Mitt släcktes ner alldeles nyligen :(
S-vikaren:
Just nu tar man inte tag i saker och ting. Halvslött på något sätt. Kom igen Modo!
"Mår inte man som coach bra, när spelar man på det här viset?"
Klurig fråga utav kommentatorn.
Berka:Vad säger de rabiata Spina-hatarna, kan man annat än njuta av målet? Kommentatorn e alldeles lyrisk över Spina's lilla vickning, sen tic-tac-toe-GOAL!!
Håll i detta nu MoDo!! Inget av lagen har nåt PP o tala om, hittills,men MoDo's e ju ändå fall framåt, mot tidigare pp-bottennapp.
Bra med dryga 6000, över 7000 nästa helg, Invasion Ståplats?
Berka: Visst är det så. Många gånger hade det varit väldigt mycket lättare att spela sarg ut (och jag tyckte vi föll in i det i sista perioden sist) istället för att konstruktivt försöka spela sig ur svåra situationer. Det känns dock som om det kommer att gynna laget i slutänden då spelarna hela tiden tränas på att i högt tempo inte bara kasta iväg puckarna. Jag tror att sarg-ut i längden knappast utvecklar någon, men det syns ju på spelare som Torp och Hedman att de växer med förtroendet. De är inte riktigt där ännu, men jag tycker att de är klasser bättre än man sett dem de senaste säsongerna.
Cumiskey är ju som klippt och skuren för detta. Han är bättre än ifjol spelmässigt, även om han saknar lite matchvana. Han kan bli ännu bättre och vara ligans klart bästa back framåt våren.
Tyvärr känns det svårt att behålla Salmela. Någon eller några lag kan lasta upp drivor med pengar som blir svåra att matcha.