1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507029 inlägg · 4104 ämnen

MoDo- Växjö 2013-10-19 FC

1594462 · » Till forumet

Sv: MoDo- Växjö 2013-10-19 FC

Berka: Visst är det så. Många gånger hade det varit väldigt mycket lättare att spela sarg ut (och jag tyckte vi föll in i det i sista perioden sist) istället för att konstruktivt försöka spela sig ur svåra situationer. Det känns dock som om det kommer att gynna laget i slutänden då spelarna hela tiden tränas på att i högt tempo inte bara kasta iväg puckarna. Jag tror att sarg-ut i längden knappast utvecklar någon, men det syns ju på spelare som Torp och Hedman att de växer med förtroendet. De är inte riktigt där ännu, men jag tycker att de är klasser bättre än man sett dem de senaste säsongerna.

Cumiskey är ju som klippt och skuren för detta. Han är bättre än ifjol spelmässigt, även om han saknar lite matchvana. Han kan bli ännu bättre och vara ligans klart bästa back framåt våren.

Tyvärr känns det svårt att behålla Salmela. Någon eller några lag kan lasta upp drivor med pengar som blir svåra att matcha.

Kommentera

Monno: Jag är övertygad om att detta är en spelstrategi som Anders försöker sätta i defensiven, att skapa kontroll över pucken och föra den inom laget, det är inte ofta man sett en sarg ut, ja förutom 3:e perran igår då. Många i Modo har svårt med detta, regehr har strulat å strulat å strulat, Lööv har överarbetat och hägg kan inte spela enkelt som han är så bra på, ja åsså även torp.
Kommentera

Berka: Nog ticket jag också Torp håller för SHL. Annars överskattar man nog ligan. :-)

Men just spela enkelt är ju något han börjat med att inte göra. Hans stora svaghet som jag ser det är spelet med puck i defensiv zon. Han verkar inte ha en aning om vad han ska göra med den utan gör gärna något helt onödigt avancerat. Men han har en inställning som är guld värd.

För övrigt på tal om Hensick. Nog ser han rappare ut, men rätt långt ifrån elittränad. Jäklar vad han blev trött så fort han spelade för långa byten. Kan vara därför han fått sparsamt med istid. Han orkar inte helt enkelt om han samtidigt ska hänga med i tempot. :-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: ? Torp är klart shl mässig, är ingen stjärna men gör alltid ett bra jobb och spelar enkelt, dock har han lite dippar ibland men en smart spelare som står upp för laget
Kommentera

Monno: Torp är inte SHLmässig tyvärr även om han kämpar bra och försöker smälla på.
Kommentera

Berka: Tycker Lööv kommit ner på jorden eller vad man ska säga. Inte lika bra idag. Att han skulle svacka var ju väntat. Hoppas svackan är grund och inte allt för lång!
Torp som sagt... Han måste ha rekord i att vända innåt hemåt i egen zon?
Jänkarna verkar hitta varandra bra nu. Skulle dock inte skadat med någon mer defensivt kunnig i kedjan. Framförallt när Spina of giveaway är med.
Kedjan med Skröder-Påhlsson-Possler kan bli något riktigt riktigt bra. Skulle gärna se den få växa ihop till nästa år alá Skröder-Susse-Danielsson.

3dje perioden tycker jag att Anders Forsberg gör bort sig lite som inte tar timeout. Det kändes i hela hallen att det inte skulle hålla...

Men Växjö är ett bra lag i en bra trend så 2p är inte alls underkänt på förhand! Typiskt att Rosén fock göra mål...
Kommentera

J F K: så är det verkligen, det börjar se riktigt bra ut.
Idag var vi (Modo) inte speciellt bra i första, Växjö står för det bästa men Modo spelar tight men skapade just ingenting framåt, sen gör vi en topp period i 2:a för att kanske göra säsongens sämsta 3:e. Att vi får till en förlängning är faktiskt ren å skär flyt, hur kan ett lag spela så bra en period för att sen frångå allt vad man tidigare hållit på med och totalt klappa igenom?

Dagens 3 bästa
Cumiskey: gör det mesta rätt och levererar
Tj/Jeff: som har börjat hitta spelet
: Publiksiffran

Dagens 3 sämsta
Spina: ger bort mer puckar än vad man hinner räkna till
Kfop: börjat ta massa skitutvisningar
Kommentatorn: sa nog fel oftare än han sa rätt
Kommentera

Berka: Slipat stora sågen?;-)
Jag tycker för övrigt Torp förtjänar en sågning i benet. Satan vad han drällde i egen zon.
Kommentera

Berka:Modo var riktigt bra i två perioder, men i tredje backade man hem och lämnade över intitiativet. Det är tydligen någonting man inte alls behärskar, utan man gav mer eller mindre bort en poäng.

Ändå finns det struktur och ett spelsystem som verkar sätta sig. Man spelar inte alltid bra, men det har ändå blivit 11 poäng på de senaste fyra matcherna. Det här kommer att bli riktigt bra så småningom och mycket kan tillskrivas Forsberg.

Kommentera

99Bäckis:  Ok.
Kommentera

NuMo: exakt! Forsberg är överskattad.
Kommentera

zigge: är du imponerad över Spinas insats idag? Är kraven så låga att det räcker med en bra överlämning på 4 decimeter i anfallszon?
Spina var inte lika dålig idag som senast, men han har hittills inte gjort en match som jag skulle ge honom godkänt för.
Dave "Giveaways" Spina, mannen som aldrig läste spelet.
Kommentera

99Bäckis: Ja, då är det väl ingen effekt. Eller?
Kommentera

J F K: Hur går det med Forsbergseffekten? Inte imponerad av det jag ser. Och nej jag är inte imponerad av det Brynäs presterar heller:)
Kommentera

Carl Lejonkräk: stegade upp till 6:e plats om jag räknat rätt. Vi vinner iaf 2 poäng men man kan ju knappast glädjas att vi tappar en STENsäker 2 målsledning på de sätt vi uppträder i 3:e är bara för dåligt.
Kommentera

Berka: Brynäsklass på insatsen ikväll men poäng i alla fall :-)
Kommentera

Gerdin: Där hade vi flyt, för vid straffläggning hade det inte blivit någon extra poäng!

Vilken floppmatch, från att ha sådan fruktansvärd koll på allt så darrar man ihop fullständigt och Växjö kunde ha gjort 7-8 mål i 3:e om vi inte haft medstuds. Att AF inte tar timeout är ett misstag och det skrattade Växjö åt när dom enkelt kunde fortsätta köra över oss.
Övrigt undrar jag när man ska sparka spina och kasta in Adrian Kempe och hur länge firma Forsberg får massa speltid?
Våran på papperet bästa defensiva uppställning har åter inte lyckats skapa oreda framåt utan skapar bara oreda bakåt och kfop gör åter en plattmatch

Hur många gånger spelade regehr fast sig själv i defensiv zon idag, min kulram räckte inte till?!
Kommentera

Gerdin: JAAA!

Då slapp vi förlora två poäng i alla fall.

Kommentera

Gerdin: YES! Mario :)
Kommentera

Spel 4 mot 3... kan vi åstadkomma lite farligheter TACK!

Kommentera

NuMo: Otroligt svagt. Kfop har varit värdelös idag och är direkt ansvarig för 2-2 där han idiotiskt spelar fast sin egen back för att han ska byta, pack!!!
Kommentera

Berka: Och Öberg som spelar med huvudet under armen. Värdelös period där man bara väntar på motståndarna istället för att åka skridskor.
Kommentera

NuMo: Tror väl aldrig att en kommentator haft såååå många fel. Man tycker ju att han borde ha koll på att Rosén och Regehr är tightare. Snubben har knappt ett rätt...
Kommentera

Berka

Det är ju total förvirring där ingen tar något initiativ längre.  Det är kaffedarr i benen och i armarna och i hjärnorna är det helttomt verkar det som.

Kommentera

Pinsamt tyvärr. Bänka spina ovh kfop
Kommentera

Gerdin: Suck
Kommentera

NuMo: Vi spelar så jävla kasst. Nu är det 2-2. Vi ger bort matchen.
Kommentera

Gerdin: Nu jävlar har Modo tappat ALLT?!
Kommentera

Gerdin: Tänk att man skulle behöva bli ett nervöst vrak i den här matchen.
Kommentera

Suck, kanske lika bra man inte ser eländet... Någon som har en webradiolänk att bjussa på?

Kommentera

Berka: Jo, det kändes som ett bra tillfälle för det. Man slår ju bara ifrån sig. Måste ju för fan börja håll i puckarna.
Kommentera

J F K: Det här tar vi ändå inte om vi inte börjar göra saker och ting mer rejält.
Kommentera

J F K: han bara skriva det så nog fan gör Växjö mål
Kommentera

Gusse: Modo spelar rätt uselt.
Kommentera

Gusse: TA TIMEOUT FORSBERG
Kommentera

Gerdin: Fan vad vi slarvar varje gång vi skall ut ur zonen. Det här kan bli ett helvete. Vi skulle ha avgjort det här redan.
Kommentera

Gerdin: domarna släpper allt i tredje.
Kommentera

Funkar Cmore för er som ser via nätet?

Mitt släcktes ner alldeles nyligen :(

Kommentera

S-vikaren:

Just nu tar man inte tag i saker och ting.  Halvslött på något sätt. Kom igen Modo!

Kommentera

"Mår inte man som coach bra, när spelar man på det här viset?" 

Klurig fråga utav kommentatorn.

Kommentera

Monno:

Kul att höra! Tack!

Kan ju vara medvetet att matcha igång försiktigt ifall han varit i dålig form.
Kommentera

Rytter: TJ spelar fortsatt lite. Vet inte om han lirar PP ens?
Men delaktig i 2-0 målet som var ren hockey porr!

Nog har han ryckt upp sig. Skapar mkt i förhållande till det lilla han spelar. :-)
Kommentera

NuMo:

Missar matchen idag. Någon som har lust att berätta hur det ser ut.

Är intresserad av hur det går för TJ, är han på g eller var förra matchen ett undantag?
Kommentera

Berka:Vad säger de rabiata Spina-hatarna, kan man annat än njuta av målet? Kommentatorn e alldeles lyrisk över Spina's lilla vickning, sen tic-tac-toe-GOAL!!

Håll i detta nu MoDo!!  Inget av lagen har nåt PP o tala om, hittills,men MoDo's e ju ändå fall framåt, mot tidigare pp-bottennapp.

Bra med dryga 6000, över 7000 nästa helg, Invasion Ståplats? 

Kommentera

S-vikaren: Kfop utv igen, och onödig dessutom:/
Kommentera

JAAAAAAAAG KOOOOOOOOOOOMMMMER :D

Kommentera

Vilket snygt mål. Klapp klapp. Klubban i isen.

Kommentera

6009 på läktarna höjer upp snittet lite i alla fall.

Kommentera

Berka: Regehr måste ju göra ett mål snart.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Smart drag, stäng dörren efter dig så inte hela dagisklassen följer efter
Kommentera

1594462 · »