1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508380 inlägg · 4106 ämnen

MoDo vs AIK 200220

« · 2295388 Till forumet

Sv: MoDo vs AIK 200220
Rytter:
Obs Matchen startar 14 för er som inte noterat
Kommentera

M Horava:

Absolut, våra energispelare måste börja varva upp. Dock tycker jag dom har en stigande formkurva jämfört med första och andra som stått still ett tag.

Hoppas att andra kan steppa upp ytterligare nu när Aagaard är tillbaka i truppen.

Men framförallt vill jag se att spelarna tar till sig av vad Karlin säger och börjar spela enkelt och rejält när vi är under press. Det behöver inte vara så snyggt och offensivt hela tiden, speciellt inte på bortaplan. Detta måste sitta till slutspelet, man vinner ett slutspel på defensiv inte offensiv, speciellt inte ifall HV står för motståndet i finalen.
Kommentera

M Horava: är Lindevall med idag? ÖHF spelade i söderut igår o Köping idag har jag för mig
Kommentera

Rytter: Jag skulle vilja se en grisig match från MoDos sida idag. Max, OP och Lindewall ska göra målen under ordinarie. Avgörandet gör Sebbe med röven i förlängningen.
Kommentera

Tarasov: ja, fyller gärna på med juniorerna också, kännas ganska ok, bra målisar nu, bra PP, bra box, dock lite för ojämna 5 mot 5 men blivit bättre och bättre.
Kommentera

JanneG: Kul för er att ni har fått fjutt på grejerna det senaste. Inte alls kul att behöva möta er tre gånger till. Samtidigt blir det nog bra matcher inför stundande slutspel för båda lagen.
Kommentera

Saleva: Blir spännande att se vad han kan tillföra, sen får vi ju inte glömma Tanner. Tycker han visade klass det lilla han spelade, och då var ju skadad. Vi har en bra uppgradering på gång i kedjorna!
Kommentera

Idbyn:
Planerat att spela på onsdag
Kommentera

Gavelo: Vad är sagt om Letten, skulle han komma till veckan?
Kommentera

JanneG:
Gillar Anton tycker det är rätt att tänka så, ni har ju nu något att bygga vidare på.
Kommentera

Rytter: Det som kan ligga oss i fatet för idag är väl att AIK som är i en formtopp som du säger och har vittring på bra platser i slutspelet, dom kommer driva matchen och vi är erkänt duktiga över alla formationer att utnyttja misstag även om vi haft lite svårt med målskyttet senaste omgångarna.
Vi kommer behöva spela stabilt i 60 minuter, Tex eller Tikka kommer behöva vara extremt bra samt att vi kommer behöva sätta våra lägen i större utsträckning än senast, då vinner vi för vi är ett genomgående bättre lag, uppfyller vi inte dessa kriterier så blir det förlust.
Kommentera

Tarasov: kul med match idag, vi kommer inte backa hem och parkera bussen , risk att bli riktigt synade av er, hoppas vi vågar försöka spela ut och hålla fart som mot björklöven, kan gå hur som.
Kommentera

Gavelo:

Tycker ändå det var länge sedan vi hade 50 stabila och bra minuter. Det är typ en perfekt genomförd match eftersom det alltid finns perioder i matcherna när man är under press.

Karlin tyckte 30 min var bra mot VH, var väl andra perioden samt avslutningen på första.

Ska vi slå AIK borta som har en formtopp och stigande formkurva måste vi upp på 50 stabila minuter och sluta ge bort mål. AIK ska fan behöva kriga sig blodiga för att göra mål på oss.

Tror det blir tufft idag med en match i benen från igår samt AIK:s form, dom var riktigt bra mot löven. Tror tyvärr på förlust och poäng är bonus idag.
Kommentera

Gavelo:
1 får vi gärna undvika 😀
Kommentera

Tarasov: Det beror (som jag ser det) på 2 saker!
1 tänker vi låta AIK göra mål direkt i matchen?
2 tänker vi spela 60 minuter eller nöjer vi oss med 50 som så ofta tidigare?!
Kommentera

MoDo vs AIK 200220
Hoppas vi på veckans första 3a men AIK borta är tuff
Kommentera

« · 2295388