1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO vs. FBK 050127

499829 · » Till forumet

Sv: MODO vs. FBK 050127
knaskamilla: Ja, det var suddigt.

1) De ser ut så i Curva Nord.
2) Fotografen har umgåtts med Curva Nord.
3) Jag är en idiot.
Kommentera

knaskamilla: Tog du kortet med mobilen?
Kommentera

Försökte ta en bild på hur roligt det såg ut när alla flaggor hamnade på samma ställe i förra hemmamatchen, men det blev inte så bra. Här är i alla fall resultatet:
Kommentera

Dawidovski:

Ok, då förklarar jag detta ämne som avslutat. Eller som du själv skulle skrivit "punkt slut".
Kommentera

scim: Det har jag redan skrivit i ett tidigare inlägg.
Kommentera

Dawidovski: Men snälla rara Dawidovski. Detta ämnet har redan blivit bortmodererat till största delen och du fattade inte den subtila vinken då, så nu skriver jag det så enkelt jag kan.

SLUTA!!!

Kommentera

Dawidiotski:

Jag vill föresten fortfarande veta vad det var han skyddade målvakten ifrån
Kommentera

Dawidovski:

Det får plats mycket matchprogram i två hockeytrunkar, men eftersom jag inte såg något överhuvudtaget från min position så antar jag att det totalt handlade om ett 10-tal, eller som Strömberg säger "En hagelstorm".
Kommentera

NuMo: Jag frågade om Chara åkte ut på nån förseelse under matchen,
vad är det du inte förstår?
Kommentera

NuMo: YEs sir!
Om sedin hade nockat chara och sedan kört över Gerber och gjort mål, så hade ingen varit gladare än jag.
Kommentera

knaskamilla: Isåfall är det Salo som är skotträdd "asg"
Undrar just vem som varit bäst hittills av Gerber och salo?
Kommentera

scim: Skydda målvakten från att bli skymd av sedin, som om inte chara långtidsskadat sedin, hade åkt rakt på Gerber och skymt honom och kanske gett Gerber en och annan tjyvsmäll.
Man måste hjälpa målvakten om det står nån spelare och skymmer/irriterar honom.
Kommentera

Att ni orkar....
Kommentera

Paddan: Det var en väldigt bra ide faktiskt.
Kommentera

scim: Ja det var säkert 2 stycken som hade varsin hockeytrunk med flaskor och matchprogram mm, och tömde dom på isen...
Kommentera

Dawidovski: Det var inte Ryhed som tog den utvisningen. Det var er fd storspelare Mathias Johansson som troligen studerat Souray tidigare under matchen.
Kommentera

Frella: Ryhed hade redan hunnit med att tagit den matchavgörande utvisningen, vilket ledde till det så kallade "misshandelsmålet"
Kommentera

Salle: Ditt inlägg följde med de andra i "meningslösa inägg.", Inte mycket att kräva att få en förklaring för, snarare tvärtom. Ni borde veta att vi skyddar våra egna snarare och att ni har en fördel i debatter mort andra lag i stället. Men ok. Varför inte skita i det?
Kommentera

MiniSöderlund: Detta inlägget måste komma från en otroligt klok människa!
Mycket genomtänkt inlägg, KLOCKRENT:)
Kommentera

Moderatorer: Såg inte att "alla" inläggen togs bort. Såg att Friscos var kvar men mitt försvann så jag blev lite undrande vad jag gjort...

Är det inte smart av er moderatoer att skriva ett inlägg om att & varför ni tar bort i ett sånt härna läge... För att liksom visa att nu är det nog.

Kommentera

Frella: Fiendes fiende äro också min fiende...
Kommentera

Dawidovski: Salo överdriver kanske fallet, men det gör alla spelare. Onödig beröring av Steen(?) och solklar utvisning. Fan att man som TIKare ska behöva säga sånt här i Modoboken av alla böcker.
Kommentera

Dawidovski: Antagligen vet du inte vad en förteelse är, vilket ursäkätar dig från allt som du säger. Eller så är du bara dum, vilket får oss andra att döma dig utifrån de parametrar du erbjuder.
Kommentera

NuMo: Fel av dig!
Chara åkte väll inte ut på nån förseelse igår!
Kommentera

Frisco: Apropå görabortsiginlägg så skrev jag tydligen ett sånt...

Moderatorer: Varför modererades jag bort?
Kommentera

Salle: Ja verkligen. Maken till görabortsiginlägg har jag aldrig sett.
Kommentera

Dawwidovski: Men hallå där. Z z zz z z sa vi ju.
Kommentera

Dawidovski: Efter att ha set Salosituationen på riktigt så vet jag att den var riktigt dömd. Jag fattar inte att någon kan klaga över det.
Kommentera

knaskamilla: Suck... Jag var på plats i arenan! Var inte du det? isåfall borde du veta att man kan se repriserna på den stora fyrkanten i taket!
Det var en imponerande filmning av salo.
sen att sedin säger följande: Citat ur ÖA:
"Färjestad har några riktiga tuffingar i Sheldon Souray och Chara, men Daniel tycker ändå att de är ganska justa, att de spelar på den nivå domaren tillåter.
Däremot gillar han inte FBK:s retsticka Emil Kåberg.
- Du, hans namn tänker jag inte ens nämna."

Detta förstärker ju bara att ni som gnäller på misshandel osv. är väldigt snett ute i en snöstorm nånstans...

inte visste jag att Bäcker var en "tough guy"? "asg"
Kommentera

Dawidovski: Att ta plats framför målvakten när man jagar ett mål är självklart, eller hur, Framför mål så - enlig reglerna - skal man behandlas som vem som helst Om det nu visar sig att ma inte blir regelelmässigt behandalad, så är protester på sin plats.

Jag tror du rent generellt håller med om detta. Jag förväntar mig att du håller till ämnet.
Kommentera

Dawidovski: Du verkar inte sett någon situation alls.
Kommentera

scim:

Jag gissar på pucken. Han är säkert skotträdd.
Kommentera

Dawidovski:

Skydda målvakten? Från vad? Dålig utsikt?
Kommentera

Poffa: Jag tror inte att jag behöver nån syrgas, min syreupptagningsförmåga är ganska bra som den är!
Har du aldrig sett nån spela lite fult framför egen kasse´, när det står 1-1 och det är ca 1 minut kvar av matchen tidigare?
klart som fan att chara måste få försvara gerber i kassen!
Sedin får stryk för att han står kvar där med chara, jag har sett många spelare som ställt sig iaf minst 1 meter ifrån spelaren som skyddar målvakten, för att man inte vill ta kampen!
sedin var modig som tog den kampen igår med chara!
är man med i leken... hur är det med sedin förresten? blir han borta länge nu? efter en sån misshandel så borde man nästan koppla in polisen...

Självklart så är det motiverat att kasta in saker när nåt sånt händer, konstigt att publiken inte tog tillfället i akt och kastade in lite rökbomber också...

Misshandel? jag erbjuder dig lite syrgas min vän!

-----------------------
Vad gäller Nordströms skallning, så kan jag inget säga, då jag inte såg den situationen.
Kommentera

Lövva: Bölden, som vi föredrar att kalla honom, har ju varit ofarlig sen han fick en tackling i skallen för en eller två säsonger sen i Kempis. (Det var två i rad på kort tid.) Det spelar ingen roll om han är på banan eller inte längre.
Kommentera

Paddan: Det skulle väl isånna fall innebära att lilla Bulan klarar sig ganska bra från långa straff, eller blir det helt tvärtom? :)
Kommentera

Dawidovski: Lösningen på detta borde väl i sådana fall innebära att man utformar särskilda straffsatstabeller för domarna där det framgår vilket straff som skall utdelas till vilken spelare.

Synbarhetsnivå (längd), tryck mot isen (vikt), klubbfattning, ålder, tidigare föreseelser och antal år i klubben borde väl då ingå i dessa tabeller.

Kommentera

Dawidovski:

Tror det var betydligt färre än antalet spelare i FBK's trupp som kastade in något mot isen. Så är det, punkt slut.
Kommentera

Känns som ett äntligen kan vara på sin plats då det verkar gått upp även för er att FBK inte längre är det frejdiga lag man en gång var. Man tillhör numer ett av ES fulaste bortalag(inte bara tröjfärgen) med vårdslösa spelare som Kåberg, Berglund, Chara och Souray, även Nordström kan sållas in här stundtals.

Det var fantastiskt kul att se Näslund proppa Kåberg igår, något han knappast räknat med, får hoppas övriga lag också går in och markerar mot Kåberg. För får han inte spela sitt spel så är han faktiskt ES absolut sämsta hockeyspelare i mitt tycke.

Sedan är Chara inte mycket att göra åt, man stör sig som hemmasupporter oerhört på honom, dels för att han är så bra(overkligt lång och omöjligt att passera) samt att han ibland spelar oerhört fult. Utvisningsstatistiken ljuger knappast, men han kunde haft ännu mer. Situationen i slutet igår med Sedin var knappast vacker, och Chara skulle haft utvisning, men då Ryhed var alldeles för rädd för att ta ett beslut som kunde avgöra matchen samt få gnäll-laget FBK efter sig så fann han väl det bäst att låta det fortgå. Men folk har blivit avstängda för betydligt ringare förseelser...
Kommentera

Frisco: Kanske för att det var FBK mot ca 4500 personer igår, och då brukar man inte prata om vad dom utsatta gjorde, iaf inte väsentligt i sammanhanget, publiken betedde sig illa igår, så är det punkt slut.
Kommentera

RTS: Jovisst! Chara crosscheckar ibland också (eller som modoiterna tycker, hela tiden, tom, när han dricker vatten)
Finns många spelare i ES som crosscheckar andra lirare, men återigen: det är pga. charas storlek som det blir så tydligt, ungefär som att se matchen med en kikare, man kan inte förneka att det inte förstärks, när han syns mer på isen än nån annan spelare.
Kommentera

Nu har jag suttit och läst alla inlägg sedan igår efter matchens slut. Vilken rolig liten prick som vart här och härjat! Snacka om taskig inställning.
Kommentera

Messiah: Vilket barn du är. MODO som klubb eller spelarna har någonsin gjort något som du kan uppröra dig över. Det är löjligt att ha ett sånt där hat bara pga revirkrig. Speciellt inte när ni ligger några poäng ovanför oss.

OM det inte vore för att de flesta av er Timråfans skulle bli så kaxiga så skulle VERKLIGEN hålla på er när MODOs slutspel är över.

---

Jag skulle vilja se Slugger-Strömberg spotta ända från sittplats ner i FBK-båset. Lyckas han med det så får han ett frislag.
Kommentera

För att lägga ett ord till denna debatt som ni har lagt ner ganska mycket energi i så säger jag följande:
Modo kan bättre vi gjorde fula saker vi med men FBK var inte bättre dom heller. Sedan vad de gäller Chara så tror jag de ligger lite storlek bakom varför vi gnäller så mycket på han han är ju så enormt stor och karln behöver inte ta i mycket för att en Modo spelare skall falla.

Sinuhe har rätt i det att det är bara för oss att bita i hop det är dommaren som dömmer de tjänar ingen ting till att gnälla nu.

Släpp det, matchen har varit nu väntar nästa lägg energin på den i stället!
Kommentera

Messiah: Titt jag var så skakis när jag skrev att jag glömde bort både ord och bokstäver! =)
Kommentera

Sinuhe: Trots att jag är en gedigen motståndare till allt vad MoDo heter ända in i själen så är jag mot alla principer och med risk för total undergång för balansen i universum så måste jag ändå säga att du nu gör precis det du gnäller om...och att Modoiterna här har rätt om att du just nu bara gnäller om saker som du dessutom inte har helt rätt i

Detta var förhoppningsvis en engång företeelse och att dagen jag står och håller med en modoit igen är när kriget står för dörren =)
Kommentera

Det är forskligt bevisat att det inte går att diskutera (med de flesta) FBK-supporters efter att laget tagit en förlust. Går inte att diskutera med någon som har någon anknytning till FBK nu när jag tänker efter (Strumpan a.k.a misshandlaren)
Kommentera

Sinuhe: Du måste vara Dawidovskis syster.

Modo vann med 3-1 och det var rättvist.

- Färdiggrinat.
Kommentera

NuMo: Ja du vill se regelrätt hockey från motståndarna ja men ditt eget lag då??? Dom hade sina saker för sig dom me
Kommentera

Sinuhe: Nej det får vi inte! (För att använda din retorikteknik.)

Jag är betalande åskådare som håller på ett lag, precis som du. Jag kräver att reglerna följs. Om inte så kan vi nöja oss med att låte vem som helst döma.
Kommentera

499829 · »