ria-ra:
Vänta lite nu. Borde det inte vara så att han tror att han kommer tillbaka i finalen när det i själva verket är semifinalen?
knaskamilla:
Det kan bara vara tjejer som går på sånt där. En annan går på det en gång, sen har man ju lärt sig att klockan går för och att man kan snooza en gång till, utan att det gör något.
ria-ra:
Jag kör också klocktricket, men det hjälper inte så ofta. Mest innebär det bara att jag stör mig på att TV-program börjar sent. Tidigare gick mitt armbandsur några minuter före. Det var väldigt praktiskt. När jag gick på stan i Härnösand och skulle ta buss hem visste jag att än var på stan jag var så räckte det att gå till bussen två minuter före avgång.
En gång missade jag dock bussen. Det var när jag hade lämnat in klockan för armbandslagning och de hade passat på att ställa den rätt också, utan att varna mig om det. Hmpf.
ria-ra:
Fast jag vet inte. Är förseningar av så jättestor betydelse att det klår allt annat när man ska välja stad? Om du förstår vad jag menar...
ria-ra:
Om Härnösand är tjugo minuter bättre än Sollefteå på precis allt, då tror jag att du ska vara ledsen.
knaskamilla:
Jo, att det är nära till allting i Sollefteå kan jag inte argumentera bort. Men det har väl sin givna förklaring. Däremot står jag fast vid mitt förra uttalande om Sollefteå som shoppingstad.
Poffa:
Äh. Sollefteå är bra. Nära från Vallaskolan till ria-ra. Nära från ria-ra till Nipvallen. (Fast det är ju iofs jävligt drygt att man inte ska kunna köra bil där utan problem.)
knaskamilla:
Ändå är Härnösand tjugo minuter bättre än Sollefteå...;-)
Emma no15:
Ja, här kan man ju fördriva säkert en halvtimme på stan. En kvart längre än i staden där du bor, med andra ord... ;)
NuMo:
Döh. Jag menar så klar Johan Tornberg, ingen Thornberg. Han som är från Kiruna och kompis med Alavaara.
Frisco:
Det är väl helt enkelt så att det inte var första gången du skrev ett inlägg i den stilen, kanske? Bara för att du inte bryr dig om hur namn stavas betyder inte det att andra inte gör det. Jag har slutat säga åt folk när de stavar fel på ord i allmänhet (typ), men namn tycker jag faktiskt att man ska kunna lära sig. Särskilt sådana man ser ofta, typ Vinnerborg och Tornberg och Tobias Viklund.
Frisco:
Man kan ju ta saker på olika sätt också. Du gnäller på mig när jag tycker att man ska stava namn rätt, då må jag väl få gnälla på dig när jag tycker att du beter dig barnsligt? Jo, det är nog rättvist.
Såvitt jag vet har du sett Luleå och Brynäs borta den här säsongen. Jag har sett nå'n bortamatch mer.
NuMo:
Men vadå, man går väl in med olika förväntningar inför varje match. Ska man gå och se MoDo-BIF förväntar man sig t.ex. att laget ska sjabbla till det och förlora, men bra hockey blir det väl inte bara för att det blir som man förväntade sig i en sådan match?
NuMo:
Det var tråkigt att höra. Men bra för MoDo, förstås. Jag kan inte hjälpa det - men jag klarar baske mig inte av att förstå hur man kan låta bli att gå på hockey för att laget spelade dåligt i matchen före, eller nå't. Vad fan, "det är ju hockey - och det är det bästa vi vet".
NuMo:
Det är synd för MoDo hockey att det inte finns fler idioter i klass med mig, Poffa, AM, Frisco m.fl., med andra ord. Självplågare, är det vad vi är?
shinzawai:
Tja. Just nu är det väl snarare så att SSK-fansen eller LHC-fansen, eller bägge grupperna, kan komma att hänga honom först.
Poffa:
Åååh, vad du är dryg! Tänk om Jansson är reggad på HS? Vad mobbad han ska känna sig... =/