1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506680 inlägg · 4103 ämnen

MODO vs FBK del 1 av 7

« · 515524 · » Till forumet

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

Poffa:

Åååh, vad du är dryg! Tänk om Jansson är reggad på HS? Vad mobbad han ska känna sig... =/

Kommentera

ria-ra:

Så långt tillbaka i tiden kan man inte gå.

Kommentera

Poffa:
ja så skadan blir ogjord. tur du tänkte på det.
Kommentera

ria-ra:

Ja, men den ställer vi bak tiden på.

Kommentera

knaskamilla:
nej helst inte. jag vill nog ha honom tillbaka fortare.
när vi ändå håller på så kan vi fixa janssons klocka med.
Kommentera

ria-ra:

Vänta lite nu. Borde det inte vara så att han tror att han kommer tillbaka i finalen när det i själva verket är semifinalen?

Kommentera

jag hoppas att foppa gör som jag med klockorna med.
han har nog ställt fram klockorna flera dagar så nu tror han att han kommer tillbaka i semin fast i själva verket så är han klar i kvarten. HEPP!
Kommentera

Poffa:
det gäller att ALDRIG kolla vad klockan verkligen är! man måste leva efter vad klockan visar fast den visar fel men man låssas att det är rätt. du är helt enkelt för dålig på att ljuga poffa. jag tror varje morgon att jag är sen och jag äter frukosten i bilen på väg till jobbet varje morgon. min sambo har problem med de här, han blir arg när jag kommer försent å han blir sur när han hittar smulor på bilsätet. han borde ju vara glad att jag är i tid.
Kommentera

knaskamilla:

Det kan bara vara tjejer som går på sånt där. En annan går på det en gång, sen har man ju lärt sig att klockan går för och att man kan snooza en gång till, utan att det gör något.

Kommentera

knaskamilla:
ja då hade det varit bra om härnösand inte varit tjugo minuter före. ;o)
Kommentera

ria-ra:

Jag kör också klocktricket, men det hjälper inte så ofta. Mest innebär det bara att jag stör mig på att TV-program börjar sent. Tidigare gick mitt armbandsur några minuter före. Det var väldigt praktiskt. När jag gick på stan i Härnösand och skulle ta buss hem visste jag att än var på stan jag var så räckte det att gå till bussen två minuter före avgång.

En gång missade jag dock bussen. Det var när jag hade lämnat in klockan för armbandslagning och de hade passat på att ställa den rätt också, utan att varna mig om det. Hmpf.

Kommentera

knas:
enda gången jag skulle vilja vara som härnösand är när det gäller restid. när jag ska någonstans te.x i sollefteå där jag bor så far jag två minuter innan jag ska vara på plats för jag glömmer att det tar tid att förflytta sig. så om jag då var tjugo minuter för som i härnösand så skulle jag vara framme innan jag har farit.
Kommentera

Metal Guru:
eftersom dom redan går fel så ställer jag bara fram var och en en timme rakt av. lätt som en plätt!
Kommentera

ria-ra:
hur gör du nu när det blir sommartid om nå'ra veckor?
följer du en noggrannt uppspecad plan hur många olika minuter klockorna ska skruvas fram?
Kommentera

knaskamilla:
ja eftersom att jag har ställt FRAM alla mina klockor i hemmet olika mycket för att jag jämt ska tro att jag är sen för att kunna komma i tid så har det stor betydelse. dom övriga familjemedlemmarna å en del vänner har lyckats lära sig hur fel dom olika klockorna går för att i sin tur kunna komma i tid så det skulle påverka även dom om härnösand är tjugo minuter senare.
Kommentera

ria-ra:

Fast jag vet inte. Är förseningar av så jättestor betydelse att det klår allt annat när man ska välja stad? Om du förstår vad jag menar...

Kommentera

knaskamilla:
det beror ju på hur man ser det. om dom är tjugo minuter bättre än sollefteå på att komma sent då borde jag vara glad eller?
Kommentera

ria-ra:

Om Härnösand är tjugo minuter bättre än Sollefteå på precis allt, då tror jag att du ska vara ledsen.

Kommentera

Poffa:
ja jag vet inte om jag ska vara ledssen eller glad...
kan någon tala om det för mig? jag vet varken ut eller in. :o(
Kommentera

ria-ra:

Allt, ria-ra. Allt...

Kommentera

Poffa:
tjugo minuter bättre på vad?
Kommentera

knaskamilla:

Jo, att det är nära till allting i Sollefteå kan jag inte argumentera bort. Men det har väl sin givna förklaring. Däremot står jag fast vid mitt förra uttalande om Sollefteå som shoppingstad.

Kommentera

Poffa:

Äh. Sollefteå är bra. Nära från Vallaskolan till ria-ra. Nära från ria-ra till Nipvallen. (Fast det är ju iofs jävligt drygt att man inte ska kunna köra bil där utan problem.)

Kommentera

knaskamilla: Jag menar det! Här gör man stan på 10-15 minuter. Max! Det tar väl lite längre tid däruppe. Men jag har med mig en kompis som är skitjobbig att gå på stan med. Hon ska kolla på precis allt. Och då menar jag verkligen a-l-l-t! Så det kan nog ta drygt en timme =)
Men men, det är bättre att fördriva tiden där än här hemma framför teven... Typ.
Kommentera

knaskamilla:

Ändå är Härnösand tjugo minuter bättre än Sollefteå...;-)

Kommentera

Emma no15:

Ja, här kan man ju fördriva säkert en halvtimme på stan. En kvart längre än i staden där du bor, med andra ord... ;)

Kommentera

knaskamilla: Jajjemän. Eller ladda och ladda... Vi lär väl springa ett tag på stan först, sen ska vi gå och käka nånstans tänkte vi. Så det får väl ses som nån sorts uppladdning =)
Kommentera

knaskamilla: Nej, han känner jag inte till. Rehnberg vet jag i alla fall vem det är.
Kommentera

NuMo:

Nä, experten på Hockeykväll.

Kommentera

NuMo:

Nej, nej, han som är expert i Hockeykväll.

Kommentera

knaskamilla: Jaha. hockeyspelarn?
Kommentera

NuMo:

Döh. Jag menar så klar Johan Tornberg, ingen Thornberg. Han som är från Kiruna och kompis med Alavaara.

Kommentera

knaskamilla: Vilken Thornberg menar du?
Kommentera

Frisco:

Det är väl helt enkelt så att det inte var första gången du skrev ett inlägg i den stilen, kanske? Bara för att du inte bryr dig om hur namn stavas betyder inte det att andra inte gör det. Jag har slutat säga åt folk när de stavar fel på ord i allmänhet (typ), men namn tycker jag faktiskt att man ska kunna lära sig. Särskilt sådana man ser ofta, typ Vinnerborg och Tornberg och Tobias Viklund.

Kommentera

knaskamilla: Mitt namn har stavats fel i drygt 30 år utan att jag någonsin brytt mig det minsta.
Du gnällde inte bara för den gången. Det ligger gammalt groll bakom också såg man i ditt meddelande. Vad det är har du heller aldrig sagt.

Jepp. 2 bortamatcher har det blivit + att jag såg DM-finalen på Skyttis.
Kommentera

Frisco:

Man kan ju ta saker på olika sätt också. Du gnäller på mig när jag tycker att man ska stava namn rätt, då må jag väl få gnälla på dig när jag tycker att du beter dig barnsligt? Jo, det är nog rättvist.

Såvitt jag vet har du sett Luleå och Brynäs borta den här säsongen. Jag har sett nå'n bortamatch mer.

Kommentera

knaskamilla: Om du hyser personligt agg mot mig vill jag nog hellre få reda på det direkt av dig istället för att läsa det på HS.

knaskamilla: Idioter, självplågare. Ja det är nog rätt ord det. Modo skullel nog behöva fler som ser 25 A-lagsmatcher i Kempis + x antal J20 matcher. Du sköter bortamatcherna bättre tycker jag. HAr jag sett nån bortamatch? 2 kanske?
Kommentera

knaskamilla: En oblat och ett par tjuvklunkar vin på Filadelfia kanske.
Kommentera

Emma no15:

Åka till Övik för att ladda...Mammamia?

Kommentera

Om en timme åker jag och några kompisar upp till Ö-vik för att ladda upp inför matchen. Jag är redan nervös!! Men nånting säger mig att det här kommer att gå bra...

Såg att vi slipper Vinnerborg iallafall. Positivt...! =)
Vi ses i Kempis!
Kommentera

knaskamilla: Jag kan inte bestämma över dina förväntningar.
Kommentera

NuMo:

Men vadå, man går väl in med olika förväntningar inför varje match. Ska man gå och se MoDo-BIF förväntar man sig t.ex. att laget ska sjabbla till det och förlora, men bra hockey blir det väl inte bara för att det blir som man förväntade sig i en sådan match?

Kommentera

knaskamilla: Hockey är bara bra om det uppfyller ens förväntningar. Dina förväntningar verkar redan ha blivit uppfyllda.
Kommentera

NuMo:

Det var tråkigt att höra. Men bra för MoDo, förstås. Jag kan inte hjälpa det - men jag klarar baske mig inte av att förstå hur man kan låta bli att gå på hockey för att laget spelade dåligt i matchen före, eller nå't. Vad fan, "det är ju hockey - och det är det bästa vi vet".

Kommentera

knaskamilla: Ja, jag hör nog dit också. Vi som aldrig slutar hoppas på ett mirakel och som tycker att bedrövligt beteende och inställning på isen ändå inte spelar så stor roll. Antagligen har vi inget bra liv.
Kommentera

NuMo:

Det är synd för MoDo hockey att det inte finns fler idioter i klass med mig, Poffa, AM, Frisco m.fl., med andra ord. Självplågare, är det vad vi är?

Kommentera

knaskamilla: Kanske har laget redan bevisat gång på gång att de inte är så otroligt intresserade av det här. Folk går inte på hockey för att bli frustrerade och besvikna. Sunt tycker jag.
Kommentera

Jaha. Klockan 08.15 idag fanns det 30 lediga sittplatser och 390 lediga ståplatser. Är folk tröga, eller?
Kommentera

shinzawai:

Tja. Just nu är det väl snarare så att SSK-fansen eller LHC-fansen, eller bägge grupperna, kan komma att hänga honom först.

Kommentera

AM: "Ok, Winnerborg har gjort några tveksamma insatser i år, men jag tänker inte hänga honom ännu."

Du har rätt Anders. Du tänker inte hänga honom, för jag hinner FÖRE!!! ARRR!!
Kommentera

« · 515524 · »