1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506735 inlägg · 4104 ämnen

MODO vs FBK del 1 av 7

« · 515953 · » Till forumet

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

AM:

Vad säger du om detta, då?
"Av 24 utvisningsminuter i den första perioden var 22 för bortalaget.
Vissa utvisningar var helt solklara medans andra var ytterst tveksamma (läs Charas och Berglunds).
Christian Berglund fick 2+2+10 för en försök till spearing som domartrion nog var de enda som såg i hallen. Inte ens Canal+ många kameror kunde finna den förseelsen, trots att dom säkert letade länge i sändningsbussen.
"

Visst var det väl vid den situationen du stod och skrek "Berglund!!"?

Kommentera

knaskamilla:

Du va en snål en du ;)
Kommentera

Sibbe:

Jag kan tänka mig att ge de två sista minuterna i tredje perioden till FBK.

Kommentera

knaskamilla: Det var han den andre coachen som dom pratade med i teve, och han hade efter vad jag hört av min bror sagt att första målet var offside i målgården. Hm...har vi hör det förut?
Kommentera

knaskamilla:

3:e perioden gick till FBK om du frågar mig, även om ni inte var utan chanser.

Domaren kommer iväg med ett godkänt betyg, några underliga utvisningar men det är det varje match. Vi drabbades hårt av utvisningarna i första perioden men det var helt enkelt eftersom vi inte hängde med.

Näst största besvikelsen (efter mitt kära FBK): INTE fullsat?!
Kommentera

Salle:

Jag gissar att Strömberg kommer att gnälla/har gnällt på domaren efter matchen.

Kommentera

Paddan: Rönnmark agerade med auktoritet idag. Han varnade spelare tidigt, pratade med båsen och höll en nivå igenom hela matchen. Han skötte sig som man önskar att domarna alltid gjorde. Sen att FBK gnällde i varje speluppehåll är man ju van vid numer.

Vänta bara till lill-Åke kommer tillbaka (om dom får ha "hemmalinjemän" i slutspelet) då skall du se på annat.

Kommentera

Frisco: Just ja, det hade jag ju glömt. Så tillbakalutad och avslappnad som den där Berglund såg ut i utvisningsbåset så kunde man nästan tro att han ofta är utvisad...
Kommentera

Sibbe:

Jag tycker att vi var det klart bättre laget än hur små delar man delar upp matchen i. Total överlägsenhet. 2-1 är skumt missvisande siffror.

Säsongens match! Vilken insats! Tycker att domaren skötte sig hyfsat bra större delen av matchen också. Kändes som att han inte gav FBK chansen att riktigt spela det där grisiga spelet de höll sig med sist de var upp.

Halleluja. Det är kul med hockey.

Kommentera

Salle: Vad säger man? Huvudet på spiken va...
Kommentera

Paddan: Det enda som märktes av deras ökade befogenheter var väl 2+2+10 på 1 stycken Berglund. Eller?
Kommentera

Jag sticker in näsan och gratulerar er till vinsten, ni var det klart bättre laget sett över 60 minuter.

Väl mött på söndag!
Kommentera

Rooster23: Från FBKs gb

Sv: Färjestad-MoDo

pan: glömde en grej ! bättre att domarn tror att han är lirare än att en ´´lirare´´ tror att han är domarn vilket eran nr 21 verkar tro
Db_04 @ Dalarna Idag kl. 22:04

Kommentera

Herminator: Tycker faktiskt att Rönnmark skötte sig bra ikväll. Fast jag vet inte om jag tycker att det märktes så mycket av linjedomarnas ökade befogenheter.
Kommentera

Paddan: FBK-spelarna pratar ju alltid med domaren. HELA tiden och utan anledning. Jag undrar varför de får hållas.
Kommentera

Frisco:

Ojojoj... Tidigare har det faktiskt lönat sig att ha den målvakt som står. Inte ikväll, tydligen. Inte lönade det sig att byta ut Damgaard mot Franta heller... =/

Kommentera

Paddan: Ja visst, det gäller att ha tur och få en domare med pondus som sätter sig över gnället. Hur klarade Rönnmark sig ikväll?
Kommentera

Ojoj, 260 utvisningsminuter! Verkar ha gått hett till. Nåja, grattis till segern. Jag tror ni tar detta.
Kommentera

Frisco: Äh, nog måste det väl ha varit fler än åtta personer som slogs på isen. I varje fall var procentandelen vita handskar närmast hundraprocentig bland matchstraffen.

Det var pinsamt att se hur mycket Färjestadsspelarna klagade hos domaren. Kändes som att Gerber ville ha en pratstund med domaren vid nästan varenda avblåsning. 

Kommentera

Poffa: Grattis till vinsten MoDo! Forza Norrland!
Kommentera

Springsteen: Bra att ni spöar skiten ur ett så dåligt lag som fbk !!!
Kommentera

Frisco: Grattis MoDo, att ni slog gnällspikarna. Fortsätt så.
Såg på TV-sporten att Gerber inte kunde hantera något av sina insläppta mål. Var det inte brottning så var det spark ansåg han.
Dags att döpa om Blask-arenan till Klagomuren kanske? (c;
Kommentera

knaskamilla:

60.00 20 min MODO 73. KABERLE, Frantisek GA-MI
60.00 20 min MODO 58. HINOTE, Dan GA-MI
60.00 20 min FBK 44. SOURAY, Sheldon GA-MI
60.00 20 min FBK 38. JENNI, Marcel GA-MI
60.00 20 min MODO 35. SALO, Tommy GA-MI
60.00 20 min FBK 27. KÅBERG, Emil GA-MI
60.00 20 min FBK 17. JOHANSSON, Mathias GA-MI
60.00 20 min MODO 4. ÖBERG, Jan GA-MI
60.00 5 min MODO 73. KABERLE, Frantisek ROUGH
60.00 5 min MODO 58. HINOTE, Dan ROUGH
60.00 5 min FBK 44. SOURAY, Sheldon ROUGH
60.00 5 min FBK 38. JENNI, Marcel ROUGH
60.00 5 min MODO 35. SALO, Tommy ROUGH
60.00 5 min FBK 27. KÅBERG, Emil ROUGH
60.00 5 min FBK 17. JOHANSSON, Mathias ROUGH
60.00 5 min MODO 4. ÖBERG, Jan ROUGH
Kommentera

knaskamilla:

Nä, du bjöd ju in dig själv till middagen. Jag hade inte hjärta att säga nej...

Kommentera

knaskamilla: Att det är bäst att ha reservmålvakten i laget.
Kommentera

Frisco:

Hmm? Vad har du sagt?

Kommentera

Frisco: Rögle out
Kommentera

renen: Grattis MODO !!!!!
Kommentera

knaskamilla: Hoppas att du är så smart som jag sa till dig att du skulle vara angående målvaktsval i poängjakten.
Kommentera

Deas: Mot semi vi ska gå
Kommentera

MoDo hade verkligen bud på ännu flera mål, onödigt att det blev så spännande på slutet.
Kommentera

GÖTT! =)
Kommentera

färjestad skitlag nr1
Kommentera

Poffa:

Ja, vad fan, du frågade inte mig heller! =(

Kommentera

Frisco:

Jaha, det är väl för att jag aldrig ringer dig när jag ringer fyllesamtal som vi inte rett ut något agg då, helt enkelt.

Westerlind:

Välkommen tillbaka till verkligheten. Var har du hållit hus?

Kommentera

Mot Templet och en hemmavinst. Försten till bordet tar ett till.

Kommentera

Frisco: Jo dendäringa Olle Westerlind skulle jag inte tacka nej till i laget - och inte annars heller för den delen. Fast Mika Lund 23 årig midfielder med en nioploppars bakiröva är inte heller fy skam.
Kommentera

westerlind: Ja och det tyder på att vi är polare. Trevligt värre.
Kommentera

miiike66: Olle Westerlind hade en NIA i dagens match och var given i Xpertelvan. Imponerande av en Norrortsraggare från Christer Petterssons egen förort.
Kommentera

Frisco: Sluta fantisera din usling, jag är oskyldig - det var längesen jag ringde dig på helgen.
Kommentera

Frisco: Det var ett tag sen Olle var föll o snygg nu. Han har inte ringt till mig sen Sweden Hockey Game så han har nog blivit nykter alkoholist...

Jag väntar fortfarande på bilderna som togs nerifrån fjollbollen. Snygga gamnackesbilder på vissa - ingen nämnd ingen glömd...
Kommentera

Förhoppningsvis blir hockeyn inte alltför påfrestande. Jag åt precis 750 gram ostkaka.
Kommentera

NuMo: Olle och jag är polare. Skulle det mot förmodan finnas några agg mellan oss så löser vi det under något av de 100-talet fyllesamtal som brukar dyka upp från honom under helgerna.
Kommentera

westerlind & Frisco: Hej på er!

Jag mår bra hur mår ni? Har nyss klämt i mig ett par bägare så jag måt hyfsat än så länge.

Såg förrseten inne på experteleven att det går bra för herr westerlind i laget: Nygatan - kul.
Kommentera

Frisco: Har du något personligt agg emot Olle så tycker jag att du skall ta det här på HS i stället för att dryfta det mellan tre ögon.
Kommentera

Poffa: Vadå trevligt sällskap? Du har ju inte ens frågat mig.
Kommentera

Poffa: Ja, äntligen är det slut på den deprimerande serielunken, skönt när äntligen matcherna gäller allt: Ska bli kul att se spelare som är heltaggade och krigar in i det sista i varje match.
Kommentera

scim:

Mot Templet, via matställe... Med trevligt sällskap dessutom.

ÄNTLIGEN SLUTSPEL!!!

Kommentera

knaskamilla:

Tycker du har helt rätt i namnfrågan, otroligt irriterad på folk som skriver Wiberg istället för Viberg, speciellt den halva av släkten som gör det trots att de heter Viberg, pappskallar. V är bäst då det både sparar bläck och pixlar.
Kommentera

« · 515953 · »