Sibbe:
Jag kan tänka mig att ge de två sista minuterna i tredje perioden till FBK.
Salle:
Jag gissar att Strömberg kommer att gnälla/har gnällt på domaren efter matchen.
Paddan: Rönnmark agerade med auktoritet idag. Han varnade spelare tidigt, pratade med båsen och höll en nivå igenom hela matchen. Han skötte sig som man önskar att domarna alltid gjorde. Sen att FBK gnällde i varje speluppehåll är man ju van vid numer.
Vänta bara till lill-Åke kommer tillbaka (om dom får ha "hemmalinjemän" i slutspelet) då skall du se på annat.
Sibbe:
Jag tycker att vi var det klart bättre laget än hur små delar man delar upp matchen i. Total överlägsenhet. 2-1 är skumt missvisande siffror.
Säsongens match! Vilken insats! Tycker att domaren skötte sig hyfsat bra större delen av matchen också. Kändes som att han inte gav FBK chansen att riktigt spela det där grisiga spelet de höll sig med sist de var upp.
Halleluja. Det är kul med hockey.
Rooster23: Från FBKs gb
Sv: Färjestad-MoDo
pan: glömde en grej ! bättre att domarn tror att han är lirare än att en ´´lirare´´ tror att han är domarn vilket eran nr 21 verkar tro
Db_04 @ Dalarna Idag kl. 22:04
Frisco:
Ojojoj... Tidigare har det faktiskt lönat sig att ha den målvakt som står. Inte ikväll, tydligen. Inte lönade det sig att byta ut Damgaard mot Franta heller... =/
Frisco: Äh, nog måste det väl ha varit fler än åtta personer som slogs på isen. I varje fall var procentandelen vita handskar närmast hundraprocentig bland matchstraffen.
Det var pinsamt att se hur mycket Färjestadsspelarna klagade hos domaren. Kändes som att Gerber ville ha en pratstund med domaren vid nästan varenda avblåsning.
knaskamilla:
Nä, du bjöd ju in dig själv till middagen. Jag hade inte hjärta att säga nej...
Frisco:
Jaha, det är väl för att jag aldrig ringer dig när jag ringer fyllesamtal som vi inte rett ut något agg då, helt enkelt.
Westerlind:
Välkommen tillbaka till verkligheten. Var har du hållit hus?
Mot Templet och en hemmavinst. Försten till bordet tar ett till.
scim:
Mot Templet, via matställe... Med trevligt sällskap dessutom.
ÄNTLIGEN SLUTSPEL!!!
AM:
Vad säger du om detta, då?
"Av 24 utvisningsminuter i den första perioden var 22 för bortalaget.
Vissa utvisningar var helt solklara medans andra var ytterst tveksamma (läs Charas och Berglunds).
Christian Berglund fick 2+2+10 för en försök till spearing som domartrion nog var de enda som såg i hallen. Inte ens Canal+ många kameror kunde finna den förseelsen, trots att dom säkert letade länge i sändningsbussen."
Visst var det väl vid den situationen du stod och skrek "Berglund!!"?