AM:
Tja, jag vet inte, jag... De spelade ju box play när de inte ens hade någon utvisad, som om det inte räckte med att ha folk i utvisningsbåset titt som tätt. Då får man nog skylla sig själv.
knaskamilla:
Härlig match. Mer behövs inte sägas. Rönnmark gör en lysande insats, han tar för tydliga saker och han släpper när spelarna gör upp med rejäla närkamper. Hasse J är kungen på banan, så stabil, så säker, så himla snygg (som fylleklacken skulle sagt). Inte en spelare gör en skaplig insats, alla är nämligen bättre än så. Stabilt försvarsspel och hård forechecking, bättre kan det knappast bli.
I övrigt måste jag säga att O Vänster och H Höger dominerade klackmatchen. MODO Support hade inte en chans. Kvällens 5+ går dock till Scim som var den ende som svarade då vi körde igång.
"Domarn är våran gris, domarn är våran gris. Domarn är våran gullegris, domarn är våran gris."
Poffa:
"Men vilken publik. KNÄPPTYST hela tiden, ända tills en Modoit trillar= visselorkan!" (Från FBK:s officiella forum.)
Skumt. De måste ha haft otroligt snålt med mikrofoner i Kempis, typ.
"Martin Gerber - klapp, klapp, klapp"!
Annars gillade jag också "Taskigt kaffe, Jörgen Jönsson" - humormässigt. Som ramsa funkade den väl...sådär. Eller, okej, inte alls. Men "Köp en kjol, köp en kjol, köp en kjol..." var också lite kul.
Kul kväll, helt enkelt.
Dawidovski:
Skönt att han inte lyckades, för domaren genomskådade hans avsikter varenda gång.
Tillägg: Skönt med så bra stämning redan innan match!
Fast om man får klaga lite så tycker jag att det är synd att klacken inte klarar av att klappa långsamt i ramsor. De måste ju tänka på att sittplatsare är lite trögare och inte klarar av att hänga med i VM i applådrally.
Dawidovski:
Tråkigt för Kåberg att han inte riktigt lyckades med sin plan att reta gallfeber på MoDo så att FBK kunde vinna matchen. Samt, totalt icke hockeyrelaterat, men ändå: synd att han inte har råd att klippa sig.
Paddan:
Som att inte gult och lila skulle vara fult nog utan att blanda in vitt också. Smaklöst. De borde få minuspoäng för taskigt utseende.
Dawidovski:
Om han vill se ut som ett råskinn har han misslyckats. Han ser ut som skäggiga damen.
Dawidovski:
En "rå bonde raggare"? Är det en som raggar på bönder på ett rått sätt? I så fall förstår jag att han behöver den där frillan, samtidigt som han visslar på Johnny Bodes slagdänga "Runka mig med vita handskar på".
Dawidovski: Tja, det är väl coolt att ha en radikalt annorlunda färg på handskarna än dina medspelare, antar jag. Kåberg och Souray verkar då oerhört stolta över sina handskar så ofta som de vill att motståndarna ska få en riktigt närgången studie av handskarna.
Skall dock bli intressant att se hur långt ifrån en seger vi kommer att vara i LLA. Är inte riktigt övertygad om att Kent lyckats ingjuta något nytt förtroende i spelarna så att vi spelar drömhockey även på bortaplan. Fast jag hoppas givetvis att jag har fel...
Kickan:
Nej, nu tänker du nog på Thornberg, hockeyspelaren. Eller, vänta?
Paddan:
Jag tror vi förlorar med 10-1. Nu kom jag på en sak man kan vara kritisk för, trots den underbara match vi fick se ikväll. Produktionen! Hade de varit lite bättre på att sätta puckar kanske matchresultatet hade speglat matchen en aning bättre. De får helt enkelt se till att öva avslut innan söndag.
Dawidovski:
Vem har sagt att det inte skall hånas? Jag tyckte det var klockrent att håna Gerber, för varje gång det gjordes så tappade han pucken på långskott.
Hata FBK är väl inget farligt? Värre än så hörs även i LLA.
Paddan:
Skönast var väl då Chara knäckte sin klubba mitt mellan händerna. Då linjemannen tog upp den undre delen av klubban så såg den ut att passa honom perfekt i längdhänseende.
Dawidovski:
Lustigt att du stör dig mest på hånandet av just Gerber. Är det för att Jönsson och Kåberg hånas så ofta att du är van? På H Höger och O Vänster jublades det för övrigt åt er målvakt. Varje gång han plockade, eller inte plockade, en puck kördes "Martin Gerber - klapp, klapp, klapp". (Mest inte plockade, kanske.)
Angående banans bästa målvakt så hade en målvakt 96,2% och en 93,5% i räddningsprocent...
Dawidovski:
Nä. Möjligtvis att Vesku satt på O Vänster och jublade lite åt Gerber, men i övrigt kan jag lova att det inte var FBK-fans som satt där och jublade när han missade plockar och sådär.
Salo var besvisligen bättre än Gerber, fast det vette fan om det gör Gerber till en gigantisk sopa för det? Jag tror faktiskt inte det.
Som sagt - tur att Rönnmark inte släppte matchen. Nu gick det ju faktiskt att spela hockey. Kul!
Znark, skrev jag ju.
Dawidovski:
Nä, Gerber hade ju hela fem skott mer på sig än vad Salo hade. I övrigt har du rätt - ni var ganska kassa idag.
Dawidovski:
Om domaren håller samma nivå på söndag vet ni ju vad ni ska akta er för att göra. Vilken tur för er! Då kanske ni slipper sitta utvisade så mycket. Det kan ni behöva. (Slippa, alltså.)
Att ni skulle få spela hela första perioden i PP är nog bara en dröm, ska du se.
AM:
Vad säger du om detta, då?
"Av 24 utvisningsminuter i den första perioden var 22 för bortalaget.
Vissa utvisningar var helt solklara medans andra var ytterst tveksamma (läs Charas och Berglunds).
Christian Berglund fick 2+2+10 för en försök till spearing som domartrion nog var de enda som såg i hallen. Inte ens Canal+ många kameror kunde finna den förseelsen, trots att dom säkert letade länge i sändningsbussen."
Visst var det väl vid den situationen du stod och skrek "Berglund!!"?