1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506808 inlägg · 4104 ämnen

MODO vs FBK del 1 av 7

« · 515953 · » Till forumet

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

AM:

Vad säger du om detta, då?
"Av 24 utvisningsminuter i den första perioden var 22 för bortalaget.
Vissa utvisningar var helt solklara medans andra var ytterst tveksamma (läs Charas och Berglunds).
Christian Berglund fick 2+2+10 för en försök till spearing som domartrion nog var de enda som såg i hallen. Inte ens Canal+ många kameror kunde finna den förseelsen, trots att dom säkert letade länge i sändningsbussen.
"

Visst var det väl vid den situationen du stod och skrek "Berglund!!"?

Kommentera

knaskamilla:
Nä, det var nog inte då. Såg aldrig vem det var som gjorde det. Däremot kanske jag höjde rösten en aning när berglund skulle åka ut för filmning, när han åkte o bytte i stället för att sätta sig på botbänken.
Kommentera

knaskamilla: Detta är klippt ur samma krönika.

"Och jag trodde aldrig jag skulle skriva det här, men tyvärr var domaren Ulf Rönnmark en klart bidragande orsak till hemmasegern, dock inte sagt att den var hela för Modo var också stundtals riktigt, riktigt bra."

Jaja, så kan man ju också se det.
Kommentera

AM:

Tja, jag vet inte, jag... De spelade ju box play när de inte ens hade någon utvisad, som om det inte räckte med att ha folk i utvisningsbåset titt som tätt. Då får man nog skylla sig själv.

Kommentera

knaskamilla:

Härlig match. Mer behövs inte sägas. Rönnmark gör en lysande insats, han tar för tydliga saker och han släpper när spelarna gör upp med rejäla närkamper. Hasse J är kungen på banan, så stabil, så säker, så himla snygg (som fylleklacken skulle sagt). Inte en spelare gör en skaplig insats, alla är nämligen bättre än så. Stabilt försvarsspel och hård forechecking, bättre kan det knappast bli.

I övrigt måste jag säga att O Vänster och H Höger dominerade klackmatchen. MODO Support hade inte en chans. Kvällens 5+ går dock till Scim som var den ende som svarade då vi körde igång.

"Domarn är våran gris, domarn är våran gris. Domarn är våran gullegris, domarn är våran gris."

Kommentera

Poffa:

"Men vilken publik. KNÄPPTYST hela tiden, ända tills en Modoit trillar= visselorkan!" (Från FBK:s officiella forum.)

Skumt. De måste ha haft otroligt snålt med mikrofoner i Kempis, typ.

"Martin Gerber - klapp, klapp, klapp"!

Annars gillade jag också "Taskigt kaffe, Jörgen Jönsson" - humormässigt. Som ramsa funkade den väl...sådär. Eller, okej, inte alls. Men "Köp en kjol, köp en kjol, köp en kjol..." var också lite kul.

Kul kväll, helt enkelt.

Kommentera

AM: Skönt att Berglund ville Psykas lite, det är ju ändå slutspel.
Kommentera

Dawidovski:

Skönt att han inte lyckades, för domaren genomskådade hans avsikter varenda gång.

Kommentera

Tillägg: Skönt med så bra stämning redan innan match!

Fast om man får klaga lite så tycker jag att det är synd att klacken inte klarar av att klappa långsamt i ramsor. De måste ju tänka på att sittplatsare är lite trögare och inte klarar av att hänga med i VM i applådrally.

Kommentera

Dawidovski:

Tråkigt för Kåberg att han inte riktigt lyckades med sin plan att reta gallfeber på MoDo så att FBK kunde vinna matchen. Samt, totalt icke hockeyrelaterat, men ändå: synd att han inte har råd att klippa sig.

Kommentera

knaskamilla: Måste säga att det var 1-2 konstiga utvisningar mot FBK, men ni vann rättvist, ni kämpade som fan, och när man kämpar så hårt, så ser det löjligt ut när pucken studsar hela tiden till modo-spelare, FBK hade liksom inte förtjänat en enda "rätt studs"
Som vanligt så bjöd Berglund o co. på ett antal onödiga utvisningar... suck.

På sön blir det åka av i LLA:=)
Kommentera

Dawidovski: Tja, mer än lite blev det ju inte av det där psykandet, eftersom han tillbringade mer än halva matchen i utvisningsbåset.
Förresten, är det inte dags att han också skaffar sig vita handskar så han kan vara lika cool som Kåberg och Souray?
Kommentera

Paddan:

Som att inte gult och lila skulle vara fult nog utan att blanda in vitt också. Smaklöst. De borde få minuspoäng för taskigt utseende.

Kommentera

knaskamilla:

Fick inte Berglund 2+2+10 för just det?

Kommentera

knaskamilla: Vet inte om man ska kalla det taskigt utseende, men jag såg att Andreas Olsson och någon annan i gänget med de där egentillverkade MoDo-tröjorna hade någon form av tyghjälmsmössor, eller hur man ska förklara det, på huvudet.
Kommentera

knaskamilla: Jag tvivlar inte på att Kåberg har råd att klippa sig!
Han vill ju se ut som ett råskinn, han har ju bara´så för att jävlas med dom flesta! Kåberg är sån, tidigare i Kåbergs karriär, "orkar inte kolla vilket lag å så" tror det var när han lirade i kumla! Kåberg for iväg på en lör kväll med tjejen, och iklädd matchtröjan, dom åkte till det ställe där dom hatade honom och kumla som mest, gick in på discot i matchtröjan, och ALLA ville bara spöa honom då! Det här är en modig kille.
Kommentera

Dawidovski:

Om han vill se ut som ett råskinn har han misslyckats. Han ser ut som skäggiga damen.

Kommentera

Paddan: Vad är det som skulle vara så coolt med vita handskar?
Kommentera

knaskamilla: Är inte Johan Tornberg från Pajala?
Kommentera

Poffa: Nja, han ser ut som en rå bonde raggare:)
Kommentera

knaskamilla: Spelar ingen roll om vi skulle se ut som babianarslen!
På söndag blir det åka av! ett revansch suget Färjestad är inte att leka med, dessutom så har vi hemmadomare då, hmm, eller jag menar: en publik som kommer mjölka vilken domare som helst på ett antal utvisningar!
Modo måste nog spela äckligt disciplinerat om dom ska rubba FBK på sön, ungefär som New Jersey Devils gjorde under sina glansdagar med Scott stevens å grabbarna.
Kommentera

Poffa:

Tack för de 5 plussen, det kändes som att jag likväl kunde avsluta ramsan när jag liks hade öppnat käften. Hursomhelst en trevlig match, förmodligen årets bästa, där Modo var det överlägset bästa laget i två perioder, men man föll liksom Rönnmark tillbaka lite i tredje, även om man hade kontroll på matchen ända tills missen vid Charas reduceringspuck. Mycket rättvis seger, tråkigt med lite folk på läktarna, men bra tryck i hallen.
Kommentera

Dawidovski:

En "rå bonde raggare"? Är det en som raggar på bönder på ett rått sätt? I så fall förstår jag att han behöver den där frillan, samtidigt som han visslar på Johnny Bodes slagdänga "Runka mig med vita handskar på".

Kommentera

Dawidovski: Tja, det är väl coolt att ha en radikalt annorlunda färg på handskarna än dina medspelare, antar jag. Kåberg och Souray verkar då oerhört stolta över sina handskar så ofta som de vill att motståndarna ska få en riktigt närgången studie av handskarna.

Skall dock bli intressant att se hur långt ifrån en seger vi kommer att vara i LLA. Är inte riktigt övertygad om att Kent lyckats ingjuta något nytt förtroende i spelarna så att vi spelar drömhockey även på bortaplan. Fast jag hoppas givetvis att jag har fel...

Kommentera

Kickan:

Nej, nu tänker du nog på Thornberg, hockeyspelaren. Eller, vänta?

Kommentera

Paddan:

Jag tror vi förlorar med 10-1. Nu kom jag på en sak man kan vara kritisk för, trots den underbara match vi fick se ikväll. Produktionen! Hade de varit lite bättre på att sätta puckar kanske matchresultatet hade speglat matchen en aning bättre. De får helt enkelt se till att öva avslut innan söndag.

Kommentera

knaskamilla: Jag är riktigt missnöjd med en sak ikväll, att vi vann med 2-1 och inte de 3-0 som jag hade tippat på Matchen.
Kommentera

Poffa: Använd fantasin lite... han ser ju lite rå ut, också är han ju bonde från början!

Var det inte modos klack som inte skulle håna motståndarna?
För det var ju väldigt motiverat att råhåna Martin Gerber, som förmodligen var en av banans bästa spelare, och definitivt den bästa målvakten!
Sen hörde man "hata FBK, hata FBK" ok, det är ju vanligt överallt nu för tiden! det ingår ju numera i ramslexiconet, att man ska hata.

Fast du har ju sittplats på H-Höger, så du märkte väl inte av dessa ramsor?
Kommentera

Paddan: Jovisst, Kåberg och souray talar sig ofta varma om sina vita handskar i många intervjuer, dom hävdar tom. att dessa gjort dom 2, till bättre hockeyspelare!

Läckert med lila, Läckert med vita handskar:)
Kommentera

Poffa: Är det förresten inte dags att spelarna går över till gamla hederliga träklubbor igen? De där kompositklubborna verkar ju inte direkt vara särskilt hållbara med tanke på hur mycket klubbor det är som ligger och skräpar på isen varje match.
Kommentera

Dawidovski:

Vem har sagt att det inte skall hånas? Jag tyckte det var klockrent att håna Gerber, för varje gång det gjordes så tappade han pucken på långskott.

Hata FBK är väl inget farligt? Värre än så hörs även i LLA.

Kommentera

Lyckades spela in de sista sekunderna av matchen + Gerbers solokörning mot Salo. Nån som vill se? MOV-film på ca 60MB.
Kommentera

Paddan:

Skönast var väl då Chara knäckte sin klubba mitt mellan händerna. Då linjemannen tog upp den undre delen av klubban så såg den ut att passa honom perfekt i längdhänseende.

Kommentera

Poffa: Det har tagits upp internt i klacken tidigare!
Det var ju det jag sa, att hatahatahata skriks lite överallt, och vet du, dom är dummast i LLA...
Kommentera

Dawidovski:

Lustigt att du stör dig mest på hånandet av just Gerber. Är det för att Jönsson och Kåberg hånas så ofta att du är van? På H Höger och O Vänster jublades det för övrigt åt er målvakt. Varje gång han plockade, eller inte plockade, en puck kördes "Martin Gerber - klapp, klapp, klapp". (Mest inte plockade, kanske.)

Angående banans bästa målvakt så hade en målvakt 96,2% och en 93,5% i räddningsprocent...

Kommentera

Frisco: Nähä. Då slipper ni också.
Kommentera

Frisco:

Om du tänkte lägga ut den här så säger jag: do it.

Kommentera

knaskamilla och alla andra som vill:

En liten film (60MB) finns på adressen www.frisco.se/hs/gerber.mov
Kommentera

knaskamilla: Ok, Salo var så solklart överlägsen Gerber ikväll.. har aldrig sett nån större sopa än Gerber *asg*

Dom som jublade åt Gerber höll med största sannolikhet på FBK!
Jag är van allt snart, när det gäller hånande av FBK lirare!
Jag tycker nästan att det är konstigt att, motståndarfansen orkar lägga ner så mycket tid och koncentration på just FBK? När jag besöker SA eller Kempe, så hajjar jag till när jag hör att publiken faktiskt stöttar sitt lag!
tycker det är ett evigt grinande på jönsson, när han pratar med domaren!
Jönsson pratar ju faktiskt med domaren i ärendet av lagkapten.

Jag reagerade på hånandet av Gerber, eftersom att han varit våran bäste spelare på isen, både framåt och bakåt!!!
Det kändes som att Gerber skulle ha satt upp en buttending på en förbiåkande sedin eller nåt i den stilen... den behandlingen fick Gerber!

Gerber stod emot psykningarna bra, och höll så när på att rädda FBKs kväll, genom att hålla dom kvar i matchen så pass länge som han gjorde!
Kommentera

Dawidovski:

Om Kåberg och resten av kaffelirarna ska fortsätta att slå rekord i utvisningsminuter så blir det ett kort slutspel anno 04/05 för Färjestad.

Man vinner inga matcher i båset.
Kommentera

Dawidovski:

Gerber strödde returer kring sig hela matchen, hade svårt med enkla blockeringar och agerade minst sagt osäkert vid en del enkla långskott. Däremot kan han inte direkt lastas för något av målen, men idag var helt klart den sämre målvakten.
Kommentera

Dawidovski:

Nä. Möjligtvis att Vesku satt på O Vänster och jublade lite åt Gerber, men i övrigt kan jag lova att det inte var FBK-fans som satt där och jublade när han missade plockar och sådär.

Salo var besvisligen bättre än Gerber, fast det vette fan om det gör Gerber till en gigantisk sopa för det? Jag tror faktiskt inte det.

Som sagt - tur att Rönnmark inte släppte matchen. Nu gick det ju faktiskt att spela hockey. Kul!

Znark, skrev jag ju.

Kommentera

danoj: Jasså, jag trodde man faktiskt kunde göra det...
Självklart måste vi bli kallare.
Kommentera

scim: Salo hade ju knappt nåt att göra, eftersom att Gerber var den bästa killen framåt för våran del! det säger en del om våra forwards, helt värdelösa insats.
Kommentera

Dawidovski:

Nä, Gerber hade ju hela fem skott mer på sig än vad Salo hade. I övrigt har du rätt - ni var ganska kassa idag.

Kommentera

knaskamilla: Ja, hoppas att vilken det nu är som dömer, håller den här nivån på sön också, isåfall ska det nog inte bli några större problem att mjölka utvisningar, bara FBK har lite rappare ben, så blir det nog vi som får spela nästan hela 1a perioden i powerplay.
Kommentera

Dawidovski:

Att Salo inte hade något att göra gör insatserna vid hans få ingripanden än mer imponerade. Alla med insikt om hur det är att vara målvakt vet hur svårt det är att stå sysslolös under en lång period för att sedan skifta om och vara fullt fokuserad när en farlig situation dyker upp.

Att du börjar prata om värdelösa forwards ser jag som ett medgivande ang. att Salo var bättre än Gerber idag.
Kommentera

Dawidovski:

Om domaren håller samma nivå på söndag vet ni ju vad ni ska akta er för att göra. Vilken tur för er! Då kanske ni slipper sitta utvisade så mycket. Det kan ni behöva. (Slippa, alltså.)

Att ni skulle få spela hela första perioden i PP är nog bara en dröm, ska du se.

Kommentera

scim: Du får naturligtvis tolka det som du vill.
Men du har fortfarande inte svarat på mitt brev som jag skickade för några dar sen.
Kommentera

Dawidovski:

Skickade du något brev till mig så glömde du isåfall att frankera det, för det kom då aldrig fram.
Kommentera

« · 515953 · »