1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506664 inlägg · 4103 ämnen

MoDo vs Tappara 050829

577634 · » Till forumet

Sv: MoDo vs Tappara 050829
yaqop: nä men de var mer när vi mötte Skellefterå! Synd bara att vi åkte på stryk då!
Kommentera

Paddan: En matchrapport från matchen igår av tappara. På finska dock.
Kommentera

Hawerchuk: Jahapp, ingen Santala i MoDo alltså och ett försök att i första hand kontraktera slovakiska spelare.
Nåväl, någon gång innan 31 december lär vi väl ha full trupp.

Intressant bild, förresten, på Jocke Lindström i dagens Sportbladet. Ser ut som att han har en köttbulle i munnen när han skjuter.
Kommentera

Bengan grillas på Svenska Fans i länken.
Kommentera

Nalle Sjuh: Hmm, undra om det kan vara denna sida. Här fanns det i varje fall en historiesektion med fina svartvita utomhusbilder
Kommentera

Martin S:

Han heter bestämt Miloslav och far hans heter Miroslav. Däremot heter ingen av dem Horova i efternamn, vilket medierna envisas med att hävda.
Kommentera

Paddan: Det finns en fantastisk bild av Dynamos fantastiskt östtyska utomhusrink någonstans på nätet om man bara orkar googla litet. Nu: neun-zehn: schlafen gehen*.

(MODO - Eins, zwei, polizei)
Kommentera

Nalle Sjuh: Fast Ostglas Weißwasser och BSG Chemie Weißwasser var inte så dåliga de heller...
Kommentera

Nalle Sjuh: Hmm, om jag minns rätt så bör Dynamo Weißwasser ha varit ett av topplagen i Östtyskland, kanske till och med topp-två.
Kommentera

Albert Hall:

Internet är grymt, tur att man inte lyckades surfa in på modohockey.se förrän man var 19 år gammal, och då är väl ändå cirka 85% av det man presterat mindre läsvärt.

Paddan:

Gör nu som jag: i skrivbordet skapar du textfilen Beßerwißertecken.txt, alternativt: alfabetetsanvändninganaknaskamillaaldrig.txt där du lägger in följande rad som borde täcka in det mesta från François Bouchard till Karol Križan. Dynamo Weißwaßer var väl f.ö. ett av Östtysklands bästa hockeylag.

ŠŠŠ ššš ČČČ ččč ŘŘŘ řřř ŽŽŽ žžž æ ø Æ Ø Çç ß

Frisco:

Agent Türkos kommer bara tillbaka om kanonen gör det också. Nostalgi är inget att ha.

Poffa:

Du fick se bron, men missade bockkranen med 21 år. Den var faktiskt något att hänga i julgranen.

upload.wikimedia.org/wikipedia/sv/thumb/c/cb/150px-Uddevallavarvet.jpg
Kommentera

Man måste ju faktiskt ge M_ultra lite cred för att han tänkte bygga klack ikväll, även om det var väldigt naivt av honom att tro att någon skulle stå med honom.
Kommentera

Paddan: .....Vid sidan av den här formationen glimtade även Morten Green still med några tekniska nummer emellanåt......

Mums.

z2
Kommentera

En liten rapport från Tidningen Ångermanland

"En bra målvakt betyder halva laget.
Det vi fick se av slovakiske burväktaren Karol Krizan i gårdagens träningsmatch mot ex-Modoiten Stefan Öhmans finska klubb Tappara inger hopp inför den stundande säsongen.
Krizan är en väldigt vig och följsam målvakt som tycks läsa spelet väldigt bra. Det är inte en av världens större målvakter Modo värvat (dock två cm längre än Zajkowskis 176 cm), men snabbheten verkar överbrygga den mindre träffyta han därmed besitter.
- Ja, Karol gjorde en bra match idag, berömmer andretränaren Fredrik Andersson. Han visade prov på sina starka sidor med framförallt ett bra närkampsspel så det lovar gott. "

Kommentera

westerlind: Tja, jag vet faktiskt inte, men jag har för mig att det inte var Knutsson i efternamn i varje fall.
Kommentera

Paddan: Nalle eller Nalle IV?
Kommentera

Paddan: Äsch, jäkla klipp och klistra. Nallebjörnen får väl klistra in några såna där "r med en fjutt över"
Kommentera

Martin S: Tja, enligt HC Rabat Kladnos hemsida så är det Miloslav Hoøava.

Annars kan man ju göra som Davis Love III, med andra ord kalla sig för Miloslav Hoøava II
Kommentera

Vallin: På tal om junior. Vad heter han egentligen? Milo? Miloslav? Miloslav Jr? för inte är det Miroslav som de fick för sig på jumbotronen.
Kommentera

TIKbiff:

Ja, det är klart, på försäsongen är det bara genuint hockeyintresserade som kollar, inga snorungar alltså.
Kommentera

TIKbiff: Ofreda inte folket från Nolaskog utan börja koncentrera dig på vad du skall bjuda på för mat när jag kommer.

ps/Ta något som inte luktar sulfit ;-)
Kommentera

Vallin:
Kollade bara ett kort, där var det sittplats och medelålder högre som gällde
:-)
Kommentera

TIKbiff:

Skojar du? Det står ju bara snorungar runt trumman...
Kommentera

TIKbiff: Äh, sätt dig och käka rosa piller du och försök bota er kollektiva ångest ;)

Själv är jag halvvägs till 70, så det är snart dags att ta det bokade rummet på sjukhemmet i besittning.
Kommentera

Albert Hall:
Ja kikar man på bilderna ifrån träningsmatchen så ser ju medelåldern på läktaren ut att var 60+
MoDo ser ut att få det svårt att klara en "klackmatch" denna säsong, frågan är hur många som är unga nog att leva fram till elitseriestarten i slutet på september ;-)
Kommentera

Martin S:

Kan tänka mig att det funnits en önskan hos Milo att få spela i MoDos A-lag då han trots allt gått hockeygym här, sedan handlar väl publikens stora gillande om att den önskan var ömsesidig till stor del. Jag var nog inte ensam om att sörja när han lämnade MoDo som junior då han inte fick chansen i A-laget.
Kommentera

Martin S: Kommer aldrig att glömma Eckes spel när det gick som sämst för han..midjehöga passningar...men han var ruskigt bra sista säsongen i modo...

Visst har Salle haft problem med dom där ljumskarna förut?
Kommentera

Paddan: På tal om Green så var det oväntat att se han som skytt i PP ett flertal gånger.

Horava verkar publiken gilla direkt, mycket jubel både vid presentationen och när han gjorde målet. Länge sedan man sett en sådan glad spelare efter ett mål i en betydelselös träningsmatch.

Tapparas byxor var intressanta. Köpa i mitten av 80-talet såg det ut som.

Till sist, är Teemu Laine möjligen Erkkis son?

Hockeyprofiler på läktaren inkluderade Sören Gyll, Niklas Sundström och Erik Holmberg.
Kommentera

Salle: Salle gick av efter värmningen pga ljumskproblem.
Kommentera

Gusse: Var Salomonsson verkligen på isen. Jag såg aldrig till han.
Kommentera

Gusse: Tja, kedjan med Gästrin, Micke P och Milo ser ut att kunna bjuda på underhållning i vinter.
Kommentera

Vad hände med Salle? Han gjorde ett byte sedan försvann han
Kommentera

Paddan: Tänkte åxå på det...men nog behöver vi våra danskar..
Kommentera

Frisco:

Ack vilket junislag vi har när man analyserar bilderna. 90s revival.
Kommentera

Salle: Krizan Tyrann ser ut att bli den målis modo behöver...
ser åxå ut som om Horova kommer att bli poänliga vinnaren i laget
Kommentera

Frisco: Tappara hade verkligen fula tröjor. Annars var bilderna snygga.
Kommentera

Bilder finns numera att beskåda på www.frisco.se/bilder/050829/

Bilderna är bara förminskade i storlek. Ej någon annan behandling. Sno bilderna bäst ni vill. No (c).

www.frisco.se/bilder/050829/

www.frisco.se/bilder/050829/
Kommentera

Nalle Sjuh:

Tifot blev tydligen inställt. M_ultra berättar själv varför på modoforum:

"Hm nej flaggorna fans där men ej banderollen den är ej riktigt färdig än...Hmm hade ej flaggor där i klacken pga fanns ingen KLACK! vai hela friden brukar stå i klacken?Modosupport orkade visst ej vara klack utan satt idag:S...Men men hoppas det blir bättre till den 15sep då skellefteå gästar Modo!Då heleges pannkaka skare vara en klack!för troligtvis så har skelefteå med sig en bunt fans!Så ska vi skämma ut oss genom att låta ett As fans dominera i vår arena?..."
Kommentera

65selander: Äh, jag ville ju se en bild på när Hasse Jonsson dunkade klubban i Stefan Öhmans hjälm. Fast den där kan väl duga så länge...din smygmodoit där ;)
Kommentera

Paddan: Eftersom du trånar så kan jag bjuda på en bild på Krizan från min privata samling så länge :-)
Kommentera

Salle: Skönt att höra, nu tänkte jag gå tillbaka till mina böcker och hoppas på att Frisco publicerat bilder på M_ultras zupertifo när jag tittar in runt midnatt.

Ja, och så hade jag velat se svettpärlor i Janne Ojanens panna också, men han var visst inte med, så jag nöjer mig med några rynkor ur Lückners panna. Okej?
Kommentera

Frisco: Tja, eftersom du tjatar så hemskt så är det väl bäst att man tittar då.

Märkligt, förresten, att Damgaard och Green inte hade namn på sina tröjor. Betyder det att de inte är säkra på en plats i truppen...
Kommentera

yaqop: Någonstans strax över 1200 personer var det på kvällens match i Kempehallen. Ovanligt välbesökt match, med tanke på att det spöregnade och att vi inte direkt har någon namnkunnigt lag den här säsongen.
Kommentera

yaqop: 1200-nånting sas det väl om jag inte missminner galet.
Kommentera

Nalle Sjuh: Nu har jag dålig koll på åldrarna på grabbarna men Hellström, Enström & Molinder gjorde inte bort sig. Tyngst hade väl Hellström på sin centerplats i kedjan mellan Touminen och Molinder. Enström var sig lik från de j-20 matcher jag sett. Speedig & ettrig helt enkelt och fungerade bra tillsammans med Morten Grenn och Peter Öberg. Öberg som köpt nån burk med teknik nånstans för det kom en del läckerheter från hans sida. Dags att blomma ut månne. 
Kommentera

Frisco: Nepp, jag väntar på att pressfotograf Frisco ska "framkalla" sina bilder.
Kommentera

Paddan:

Var det mycket folk i hallen?
Kommentera

Paddan: Har du ingen bild så vi får se hur Tappara såg ut?
Kommentera

Salle: Aha, det var Molinder som var #43, då måste alltså #33 ha varit Nilsson, eller?

Som vanligt så fanns det inget matchprogram att hitta när man dök upp.

Milo blev TV-pucksglad när han gjorde sitt 4-2 mål, Green gjorde ett ganska snyggt mål och Peter Öberg lyckades att lura en Tapparaspelare med en dragning innan han gjorde sitt mål, nog första och sista gången den här säsongen som den dragningen lyckades. Gästrin gjorde väl första målet, om jag inte minns fel. Krizan gjorde en riktig publikräddning ungefär fyra minuter in i sista perioden. Måste säga att han, Krizan alltså, har väldigt bra klubbteknik för att vara målvakt.

Tappara har ju intressanta matchställ. Ser ut som om man handlat dessa från Vägverket och kompletterat med någon blålilaaktig färg. Man hade nog kunnat se Tapparaspelarna klart och tydligt till och med om det hade blivit strömavbrott i hallen.
Kommentera

Salle: "Krizan var bra."

Nu börjar jag osökt tänka på åffisijälla och viss ryktesspridning som pågått där - hade man fått Pekka att springa 800 meter hade man behövt locka med ett antal pallar Guld.

Nåja, så man ska alltså skaffa Canal+ med mer än engelsk fotboll i åtanke, alltså?

I övrigt pratar du puck och tempo, hur funkade det för våra 86-forwards specifikt?
Kommentera

577634 · »