1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506675 inlägg · 4103 ämnen

MoDo vs Tappara 050829

« · 569941 · » Till forumet

Sv: MoDo vs Tappara 050829
Martin S: Kommer aldrig att glömma Eckes spel när det gick som sämst för han..midjehöga passningar...men han var ruskigt bra sista säsongen i modo...

Visst har Salle haft problem med dom där ljumskarna förut?
Kommentera

Paddan: På tal om Green så var det oväntat att se han som skytt i PP ett flertal gånger.

Horava verkar publiken gilla direkt, mycket jubel både vid presentationen och när han gjorde målet. Länge sedan man sett en sådan glad spelare efter ett mål i en betydelselös träningsmatch.

Tapparas byxor var intressanta. Köpa i mitten av 80-talet såg det ut som.

Till sist, är Teemu Laine möjligen Erkkis son?

Hockeyprofiler på läktaren inkluderade Sören Gyll, Niklas Sundström och Erik Holmberg.
Kommentera

Salle: Salle gick av efter värmningen pga ljumskproblem.
Kommentera

Gusse: Var Salomonsson verkligen på isen. Jag såg aldrig till han.
Kommentera

Gusse: Tja, kedjan med Gästrin, Micke P och Milo ser ut att kunna bjuda på underhållning i vinter.
Kommentera

Vad hände med Salle? Han gjorde ett byte sedan försvann han
Kommentera

Paddan: Tänkte åxå på det...men nog behöver vi våra danskar..
Kommentera

Frisco:

Ack vilket junislag vi har när man analyserar bilderna. 90s revival.
Kommentera

Salle: Krizan Tyrann ser ut att bli den målis modo behöver...
ser åxå ut som om Horova kommer att bli poänliga vinnaren i laget
Kommentera

Frisco: Tappara hade verkligen fula tröjor. Annars var bilderna snygga.
Kommentera

Bilder finns numera att beskåda på www.frisco.se/bilder/050829/

Bilderna är bara förminskade i storlek. Ej någon annan behandling. Sno bilderna bäst ni vill. No (c).

www.frisco.se/bilder/050829/

www.frisco.se/bilder/050829/
Kommentera

Nalle Sjuh:

Tifot blev tydligen inställt. M_ultra berättar själv varför på modoforum:

"Hm nej flaggorna fans där men ej banderollen den är ej riktigt färdig än...Hmm hade ej flaggor där i klacken pga fanns ingen KLACK! vai hela friden brukar stå i klacken?Modosupport orkade visst ej vara klack utan satt idag:S...Men men hoppas det blir bättre till den 15sep då skellefteå gästar Modo!Då heleges pannkaka skare vara en klack!för troligtvis så har skelefteå med sig en bunt fans!Så ska vi skämma ut oss genom att låta ett As fans dominera i vår arena?..."
Kommentera

65selander: Äh, jag ville ju se en bild på när Hasse Jonsson dunkade klubban i Stefan Öhmans hjälm. Fast den där kan väl duga så länge...din smygmodoit där ;)
Kommentera

Paddan: Eftersom du trånar så kan jag bjuda på en bild på Krizan från min privata samling så länge :-)
Kommentera

Salle: Skönt att höra, nu tänkte jag gå tillbaka till mina böcker och hoppas på att Frisco publicerat bilder på M_ultras zupertifo när jag tittar in runt midnatt.

Ja, och så hade jag velat se svettpärlor i Janne Ojanens panna också, men han var visst inte med, så jag nöjer mig med några rynkor ur Lückners panna. Okej?
Kommentera

Frisco: Tja, eftersom du tjatar så hemskt så är det väl bäst att man tittar då.

Märkligt, förresten, att Damgaard och Green inte hade namn på sina tröjor. Betyder det att de inte är säkra på en plats i truppen...
Kommentera

yaqop: Någonstans strax över 1200 personer var det på kvällens match i Kempehallen. Ovanligt välbesökt match, med tanke på att det spöregnade och att vi inte direkt har någon namnkunnigt lag den här säsongen.
Kommentera

yaqop: 1200-nånting sas det väl om jag inte missminner galet.
Kommentera

Nalle Sjuh: Nu har jag dålig koll på åldrarna på grabbarna men Hellström, Enström & Molinder gjorde inte bort sig. Tyngst hade väl Hellström på sin centerplats i kedjan mellan Touminen och Molinder. Enström var sig lik från de j-20 matcher jag sett. Speedig & ettrig helt enkelt och fungerade bra tillsammans med Morten Grenn och Peter Öberg. Öberg som köpt nån burk med teknik nånstans för det kom en del läckerheter från hans sida. Dags att blomma ut månne. 
Kommentera

Frisco: Nepp, jag väntar på att pressfotograf Frisco ska "framkalla" sina bilder.
Kommentera

Paddan:

Var det mycket folk i hallen?
Kommentera

Paddan: Har du ingen bild så vi får se hur Tappara såg ut?
Kommentera

Salle: Aha, det var Molinder som var #43, då måste alltså #33 ha varit Nilsson, eller?

Som vanligt så fanns det inget matchprogram att hitta när man dök upp.

Milo blev TV-pucksglad när han gjorde sitt 4-2 mål, Green gjorde ett ganska snyggt mål och Peter Öberg lyckades att lura en Tapparaspelare med en dragning innan han gjorde sitt mål, nog första och sista gången den här säsongen som den dragningen lyckades. Gästrin gjorde väl första målet, om jag inte minns fel. Krizan gjorde en riktig publikräddning ungefär fyra minuter in i sista perioden. Måste säga att han, Krizan alltså, har väldigt bra klubbteknik för att vara målvakt.

Tappara har ju intressanta matchställ. Ser ut som om man handlat dessa från Vägverket och kompletterat med någon blålilaaktig färg. Man hade nog kunnat se Tapparaspelarna klart och tydligt till och med om det hade blivit strömavbrott i hallen.
Kommentera

Salle: "Krizan var bra."

Nu börjar jag osökt tänka på åffisijälla och viss ryktesspridning som pågått där - hade man fått Pekka att springa 800 meter hade man behövt locka med ett antal pallar Guld.

Nåja, så man ska alltså skaffa Canal+ med mer än engelsk fotboll i åtanke, alltså?

I övrigt pratar du puck och tempo, hur funkade det för våra 86-forwards specifikt?
Kommentera

Paddan: Det var ju bättre än väntat det där. 4-2 till MoDo. Den som överraskade mest var #43 och lugn nu alla ni i nipstan, det var INTE Jansson som hade den tröjan utan Andreas Molinder.

Stabilt backspel och Krizan var bra. Framåt såg det rörigt och ostrukturerat i inledning men blev bättre ju längre matchen led då även pucktempot ökade.

Tappara spelade lite småfult men Andersson hade koll och plockade en 2+10 samt en 2+5+20(?!?!) för checking from behind.
2 spelare (en i vardera laget) åkte även ut för den nya Kalle Anka-regeln i svensk ishockey. Det kommer bli cirkus runt skjuta puck över sargen-regeln det kan jag lova.
Kommentera

Salle: Jaja, jag är på väg, måste bara få på mig torra skor.
Kommentera

Paddan: Mot Templet Alla Tapp(a)ra!
Kommentera

Frisco: Nu är mailet ivägskickat i varje fall, så får vi se om Fredrik svarar. Jag erbjöd mig att ta emot Hinotes matchtröja som kompensation, för den vill väl ändå ingen ha.
Kommentera

Paddan: Absolut ska man få det man blivit lovad men..... Jag har också en replica någonstans som väntar på mig, kanske?
Kommentera

Frisco: Äh, det kunde väl vara trevligt att få den vinst som jag var utlovad i varje fall. Fast jag får väl nöja mig med något så enkelt som mina originalmatchtröjor istället.
Kommentera

- Nu vill vi gärna ha positiva besked på att alla "grundelement" vi tränat på börjar falla på plats. Det gäller kanske i första hand försvarsspelet som ju alltid är en grundbult.
- Med stabilt försvarsspel lägger man grunden till ett bra anfallsspel också. Vi skall försöka våga stå upp på vår egen blålinje och få till stånd snabba spelvändningar.

- Nu börjar vi ställa högre krav på killarna också. Nu när vi gjort 20 ispass och spelat fyra matcher i Mästarcupen så förväntar vi oss att alla som vill vara med också visar det på planen, säger assisterande tränaren Fredrik Andersson
Noterbart om laget

Per Svartvadet (ryggskada) och Vladimir Sicak (handledsskada) kommer ej till spel

Karol Krizan
(Michal Zajkowski)

Jesper Damgaard - Tobias Viklund
Pasi Tuominen - Mattias Hellström - Andreas Salomonsson

Tobias Enström - Mattias Timander
Mikael Pettersson - Magnus Gästrin - Miloslav Horava

Hans Jonsson - Tommy Wargh
Tommy Enström - Morten Green - Peter Öberg

Extra back: Oscar Hedman
Extra ytterforwardspar: Andreas Molinder, Johan Nilsson
Kommentera

Paddan: Replicor, är det nåt att sträva efter?
Kommentera

knaskamilla: Visst sjutton, dags att skicka ett mail till Fredrik och fråga när replican dyker upp.
Kommentera

Paddan:

Ja, det hade iofs varit intressant att se om han får något sällskap på ståplats, M_ultra. Men du får väl rapportera om det också helt enkelt...

Lite underligt att de inte lyckats få ut tröjan. Någon kanske måste tjata lite på dem? När jag tänker efter var det länge sen jag var där och störde dem i deras jobb, kanske börjar bli dags igen. Har tänkt att utkvittera ett stycke replica också.
Kommentera

knaskamilla: Men vad faan, det verkar ju bli världens tifo... om man får tro skriverierna på modohockey.se.

Äh, det ska bli skönt att få värma upp sin plats igen. Dessutom kan det vara intressant att se hur Harald coachar laget.

Fast det där tröjförslaget som vann omröstningen har ännu inte kommit ut i souvenirshopen, bara två dagar kvar av augusti månad ju...
Kommentera

Paddan:

Läser man på åffisjella är alla nyförvärv helkassa. Vi borde kanske ha värvat lite halvbra juniorer och sparat pengar i stället, när vi nu hade chansen.

Jag missar också kvällens match. Känns som att det kan kvitta, man får ju ändå se eländet "på riktigt" om nå'n månad. Men jag ser fram emot att läsa matchrapporten sen.
Kommentera

Hmm, laguppställningen till kvällens match presenteras inte förrän i eftermiddag. Nåväl, jag får väl sköta lite tvättbestyr och kika lite på Hem till Gården medan jag väntar.

Undrar förresten vad Salle och Svarten gjorde på planet till Stockholm, de hade väl tackat nej till medverkan i Ceska Pojistovna Cup.

Kommentera

Gusse: Tja, förra veckan fanns det iofs annonser som påminde om matchen ikväll. Fast det är ju inte direkt alla som planerat in matchen redan i kalendern, så en artikel om matchen borde ju kanske ha lockat några ytterligare till matchen.

Hmm, golfbanorna är väl fortfarande öppna, så jag tror att de tar vääääääldigt långa luncher på kansliet. Typ från halv tio till fyra. ;)
Kommentera

Inte ett enda ord om matchen i ÖA ..inte ens en annons om matchen...inga nyförvärv..har dom fortfarande semester borta på kansliet
Kommentera

Poffa: Jag skäms inte, det brukar de göra som måste stå bredvid min matchtröja ;)
Kommentera

Paddan:

Självska jag nu gå till gate för vidare transport mot Jkpg. där väntar visst en hyrbil på mig. Ha en trevlig dag och hoppas ni slipper skämmas i kväll.

Kommentera

Poffa: Tja, det är väl så där det lär bli till slut också. För jag har svårt att tro att man ska hitta tre etablerade forwards när man exempelvis har bland annat TIKs börs att konkurrera med.

Själv ska jag iväg och titta på "eländet". Ska bli intressant att se Krizan, om inte annat. Han verkar i varje fall ha en snabb plock, även om han sett väldigt loj ut på träningarna.
Kommentera

Paddan:

Såg det. Blir ett riktigt meriterat MODO som ställer upp mot Tappara i kväll. Tredje och fjärde femman går in som första och andra, samtidigt som halva J20 kallas in för att vara tredje och fjärde femma. Kanske är tur man inte är och ser på eländet.

Kommentera

Poffa: Från swehockey"

"Tre Kronors samlas för träning under tiden 29-30 augusti. Truppen samlas den 29 augusti klockan 09.30 på Scandic Infra City i Upplands Väsby, laget bor på Scandic Sjöfartshotell, Stockholm, och tränar på Hovet."
Kommentera

Poffa: Det var i sådana fall något om att de skulle träna med landslaget innan avresa till Tjeckien.
Kommentera

Paddan:

Tittar man på hockeyligan så är det endast Salle som är med i truppen.

Kommentera

Poffa: Ojdå, hur ska det där gå, för läser man på forumet på modohockey.se så ska ju Krizan vara så dåligt tränad att de ska vara beredda att sparka honom fortast möjligt

De tre sistnämnda ska väl vara med i truppen till Ceska Cup, har jag för mig.
Kommentera

Frisco: Konstiga fakta de har där i Tappara, talar om att Öhman har ett piano som väger 90 kg.
Kommentera

Frisco:

Undra bara vilket lag MODO får. Med på planet nu var nämligen Svarten, Salle, Zakke, Timmy och Hasse J. Även Steen var med, men han skulle vidare "over seas". Hasse sov så han blev utan frukost, den tog nämligen Timmy. Svarten högläste för Salle ur Tidningen 7 om Foppa. De skrattade gott åt flosklerna han levererade.

Kommentera

« · 569941 · »