1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506697 inlägg · 4104 ämnen

MoDo vs Tappara 050829

« · 569941 Till forumet

Sv: MoDo vs Tappara 050829
Martin S: Kommer aldrig att glömma Eckes spel när det gick som sämst för han..midjehöga passningar...men han var ruskigt bra sista säsongen i modo...

Visst har Salle haft problem med dom där ljumskarna förut?
Kommentera

Martin S:

Kan tänka mig att det funnits en önskan hos Milo att få spela i MoDos A-lag då han trots allt gått hockeygym här, sedan handlar väl publikens stora gillande om att den önskan var ömsesidig till stor del. Jag var nog inte ensam om att sörja när han lämnade MoDo som junior då han inte fick chansen i A-laget.
Kommentera

Albert Hall:
Ja kikar man på bilderna ifrån träningsmatchen så ser ju medelåldern på läktaren ut att var 60+
MoDo ser ut att få det svårt att klara en "klackmatch" denna säsong, frågan är hur många som är unga nog att leva fram till elitseriestarten i slutet på september ;-)
Kommentera

TIKbiff: Äh, sätt dig och käka rosa piller du och försök bota er kollektiva ångest ;)

Själv är jag halvvägs till 70, så det är snart dags att ta det bokade rummet på sjukhemmet i besittning.
Kommentera

TIKbiff:

Skojar du? Det står ju bara snorungar runt trumman...
Kommentera

Vallin:
Kollade bara ett kort, där var det sittplats och medelålder högre som gällde
:-)
Kommentera

TIKbiff: Ofreda inte folket från Nolaskog utan börja koncentrera dig på vad du skall bjuda på för mat när jag kommer.

ps/Ta något som inte luktar sulfit ;-)
Kommentera

TIKbiff:

Ja, det är klart, på försäsongen är det bara genuint hockeyintresserade som kollar, inga snorungar alltså.
Kommentera

Vallin: På tal om junior. Vad heter han egentligen? Milo? Miloslav? Miloslav Jr? för inte är det Miroslav som de fick för sig på jumbotronen.
Kommentera

Martin S: Tja, enligt HC Rabat Kladnos hemsida så är det Miloslav Hoøava.

Annars kan man ju göra som Davis Love III, med andra ord kalla sig för Miloslav Hoøava II
Kommentera

Paddan: Äsch, jäkla klipp och klistra. Nallebjörnen får väl klistra in några såna där "r med en fjutt över"
Kommentera

Paddan: Nalle eller Nalle IV?
Kommentera

westerlind: Tja, jag vet faktiskt inte, men jag har för mig att det inte var Knutsson i efternamn i varje fall.
Kommentera

En liten rapport från Tidningen Ångermanland

"En bra målvakt betyder halva laget.
Det vi fick se av slovakiske burväktaren Karol Krizan i gårdagens träningsmatch mot ex-Modoiten Stefan Öhmans finska klubb Tappara inger hopp inför den stundande säsongen.
Krizan är en väldigt vig och följsam målvakt som tycks läsa spelet väldigt bra. Det är inte en av världens större målvakter Modo värvat (dock två cm längre än Zajkowskis 176 cm), men snabbheten verkar överbrygga den mindre träffyta han därmed besitter.
- Ja, Karol gjorde en bra match idag, berömmer andretränaren Fredrik Andersson. Han visade prov på sina starka sidor med framförallt ett bra närkampsspel så det lovar gott. "

Kommentera

Paddan: .....Vid sidan av den här formationen glimtade även Morten Green still med några tekniska nummer emellanåt......

Mums.

z2
Kommentera

Man måste ju faktiskt ge M_ultra lite cred för att han tänkte bygga klack ikväll, även om det var väldigt naivt av honom att tro att någon skulle stå med honom.
Kommentera

Albert Hall:

Internet är grymt, tur att man inte lyckades surfa in på modohockey.se förrän man var 19 år gammal, och då är väl ändå cirka 85% av det man presterat mindre läsvärt.

Paddan:

Gör nu som jag: i skrivbordet skapar du textfilen Beßerwißertecken.txt, alternativt: alfabetetsanvändninganaknaskamillaaldrig.txt där du lägger in följande rad som borde täcka in det mesta från François Bouchard till Karol Križan. Dynamo Weißwaßer var väl f.ö. ett av Östtysklands bästa hockeylag.

ŠŠŠ ššš ČČČ ččč ŘŘŘ řřř ŽŽŽ žžž æ ø Æ Ø Çç ß

Frisco:

Agent Türkos kommer bara tillbaka om kanonen gör det också. Nostalgi är inget att ha.

Poffa:

Du fick se bron, men missade bockkranen med 21 år. Den var faktiskt något att hänga i julgranen.

upload.wikimedia.org/wikipedia/sv/thumb/c/cb/150px-Uddevallavarvet.jpg
Kommentera

Nalle Sjuh: Hmm, om jag minns rätt så bör Dynamo Weißwasser ha varit ett av topplagen i Östtyskland, kanske till och med topp-två.
Kommentera

Nalle Sjuh: Fast Ostglas Weißwasser och BSG Chemie Weißwasser var inte så dåliga de heller...
Kommentera

Paddan: Det finns en fantastisk bild av Dynamos fantastiskt östtyska utomhusrink någonstans på nätet om man bara orkar googla litet. Nu: neun-zehn: schlafen gehen*.

(MODO - Eins, zwei, polizei)
Kommentera

Martin S:

Han heter bestämt Miloslav och far hans heter Miroslav. Däremot heter ingen av dem Horova i efternamn, vilket medierna envisas med att hävda.
Kommentera

Nalle Sjuh: Hmm, undra om det kan vara denna sida. Här fanns det i varje fall en historiesektion med fina svartvita utomhusbilder
Kommentera

Bengan grillas på Svenska Fans i länken.
Kommentera

Hawerchuk: Jahapp, ingen Santala i MoDo alltså och ett försök att i första hand kontraktera slovakiska spelare.
Nåväl, någon gång innan 31 december lär vi väl ha full trupp.

Intressant bild, förresten, på Jocke Lindström i dagens Sportbladet. Ser ut som att han har en köttbulle i munnen när han skjuter.
Kommentera

Paddan: En matchrapport från matchen igår av tappara. På finska dock.
Kommentera

« · 569941