1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506715 inlägg · 4104 ämnen

Mora - MODO Hockey 2011-03-19

« · 1364669 Till forumet

Mora - MODO Hockey 2011-03-19

Kommentar

Challe: Det här blir en kamp hela serien

Fyra poäng på de två första matcherna i Kvalserien gör att coachen Charles Berglund är ganska nöjd. Nu väntar Mora IK i FM Mattssons Arena för MODO Hockey.
- Klart vi hade kunnat vunnit med betydligt klarare siffror senast mot Örebro med tanke på att det står 5-1 efter två perioder, säger Challe. Men det är inte det som är det viktiga i den här serien, här gäller det att vinna matcherna.

MODO- coachens besked är att hemmamatcherna helst måste vinnas, sedan måste man "stjäla" en del bortapoäng.
- Vi gjorde vår plikt mot Örebro hemma och nu gäller det att åka till Mora. Målsättningen är självklart seger och tre poäng,

Hur mycket vet ni om Mora?
- Det vi behöver eller ungefär det vi visste om Örebro innan den matchen. Men det viktiga för oss är det vi själva gör. Vi ska ut och spela vårt spel. Det är det som gäller i det läge vi satt oss.
Rapporterna säger att matchen Mora-Södertälje i torsdags inte alls var så ojämn som siffrorna 1-6 visar.
- Förvånar mig inte ett dugg. Alla matcher i den här serien är besvärliga. Det gäller att vara ödmjuka, ha rätt inställning och vara fokuserad till tusen inför varje uppgift.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t truppen är helt skade- och sjukdomsfri.
A t t tidigare skadade backen Hans Jonsson som varit borta ett tag nu tränar för fullt.
A t t MODO Hockey bussade till Mora efter lunch fredag. Laget tränade i Fjällräven Center på förmiddagen och har matchträning i Mora lördag förmiddag.
A t t MODO mötte Mora senast säsongen 2007/08 i Elitserien. Då förlorade man en och vann en match borta mot laget. De fyra säsonger som Mora var i Elitserien vann MODO fyra bortamatcher, förlorade tre och spelade en oavgjort.
A t t MODO Hockeys guldcoach från säsongen 2006/07, Harald Lückner, står i Moras bås. Ett lag han f ö tidigare tagit upp från Allsvenskan till Elitserien.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey 2011-03-19
Salle: Kan man ana att de börjat inse allvaret så smått?
Kommentera

Är det en full buss modosupportrar som är på väg till Mora nu?
Kommentera

Ingen TV-sändning på matchen idag va?
Kommentera

MODOJohan: Nej. 79kr för stream.
Kommentera

MODOJohan: Jo, på LHC´s sida. Är knappt en minut kvar av ordinarie tid.

Puh, slut 1-2. Och det var visst www.stagastaden.se matchen visades på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nieminen: Om du hafr haft någon som helst tråd disciplin hade du sett att han undrade om Mora - Modo tv-sändes.
www.stangastaden.se btw ;)
Kommentera

McFire: Har köpt matchen via S24.(aftonbladet)

Betalt och klart, men får ju inte upp någon match nu av förklarliga skäl naturligtvis. Men bara en liten tv-ruta, och det är där som jag antar att matchen kommer visas vid 1600?
Kommentera

McFire: Sorry, var lite stressad då det var spännande slutminuter. Får väl ta på mig dumstruten då, det var knappast sista gången ; )
Kommentera

Frisco: S24, är inte det en bangolfboll?
Kommentera

Är det bara jag, eller kör Viaplay olika tekniker beroende på om det är huvudmatch eller inte?

Förra matchen körde jag på min jobb-laptop utan bekymmer. Nu när jag ska starta Mora-matchen så säger Viaplay att jag saknar en WMP-plugin, så jag byter till IE och kör igång där och då startar en inbäddad Windows Media Player. Sist var det någon flash-variant.

Ngn van Viasat-gluttare som kan stilla min hjärnklåda?
Kommentera

shinzawai: Jag hade samma problem. Förstår ingenting.
Kommentera

Poffa: verkar som att jag får se Växjö-Örebro även fast jag köpt Mora-Modo... iaf om man ska tro bakgrundsljudet från publiken.
Kommentera

MODOJohan: Och min startar inte ens.
Kommentera

MODOJohan: Jag är rätt besviken på uppkopplingen till matchen.... det hackar och har sig oavsett att jag har relativt bra uppkoppling
Kommentera

shinzawai: Logga ut, starta om webbläsaren och logga in igen. Då funkade det för mig.
Kommentera

Nikki Nine: hackar det och stannar till även för dig?
Kommentera

0-1 Örebro! Tänk vad härligt det vore om dom kunde ta poäng av Växjö borta
Kommentera

MODOJohan: Nej, jag har inga problem alls.

Vad sysslar Bubba med? Bänka honom!!!
Kommentera

Nikki Nine:

Anders Eriksson har varit så jävla kass på sista tiden. Jag fattar inte hur det kunde se så bra ut i början.
Kommentera

Nikki Nine: Hmm för mig är det som ett bildspel med ljud...
Kommentera

Bad_Brett: Förstår inte att han får spela. Westin måste bara vara bättre .
Kommentera

Undra vad Tarkki går på
Kommentera

Patrik Källstr: Åh herregud vad vi spelar dåligt.
Kommentera

Gustafsson:

För satan. Byt ut varenda back till nästa säsong förutom Tollefsen och Pikkarainen.
Kommentera

Patrik Källstr: Tycker man verkar ta alldeles för lätt på den här matchen. Fimlar och känns oinspirerat i egen zon.
Kommentera

MorganaLefaey:

Väsby-syndromet igen. Detta är patetiskt.
Kommentera

Enligt kommentatorn på Sr så har Mora pp i ytterliggare 55 minuter
Kommentera

Patrik Källstr:

SSK - Rögle 3-0 nu, dom verkar vinna Lilla SM guldet i år ;)

Kommentera

Per HApps:

Skämmes MoDo, skämmes!

Detta är inte acceptabelt. Rycker de inte upp sig kan glömma något fortsatt stöd från min sida den här säsongen.
Kommentera

Bad_Brett:Tröttsamt lojt av Modo. Vi verkar inte bry oss. Skärpning!!!
Kommentera

Bad_Brett: Ja inte har spelet varit bra. Att man sen 2 gånger i samma period har en spelare för mycket på banan är bara otroligt dåligt.

Sen så känns det som Modo kommer ha lättare mot lagen som tror sig dominera offensivt. Får hoppas de får lite utskällning i paus och fart och kontroll på spelet nu.
Kommentera

Bad_Brett: Hur har du stöttat dem denna säsong?
Kommentera

MorganaLefaey: Att vi är långsammare än Mora är dock inget som kan skällas igång. Vi är gamla och långsamma.
Kommentera

Bänka Timander, Hållberg och Eriksson, flytta ned Susse på backen och ta in Westin.

Vår backbesättning kommer att skicka ned oss i Allsvenskan annars
Kommentera

shinzawai:

TV-avtalet naturligtvis. Går man på matcher i Stockholm stöttar man Djurgården och AIK, inte MoDo.
Kommentera

Bad_Brett: Fy fan vad viktigt!
Kommentera

Bad_Brett: SKRÖDER. Otroligt skönt. Kan vi få en islossning nu igen i andra då.
Kommentera

Bad_Brett: Påsen!!!  1-0
Kommentera

Och Ante Eriksson agerar utmärkt... Som rundningskon vill säga.
Kan man inte ringa florida och be dom inducera värkar på frun hans.
Kommentera

Det värsta är att ledningen inte är rättvis. Mora spelar bättre än Modo.
Kommentera

Inte lätt att tackla Hedman...
Kommentera

Sawchuk: Timmy har all tid i världen att spela fint till andra sidan bakom mål men drar iväg den som om han hade eld i baken.

Det är stressigt värre bland våra backan. Men ett mål till och jag tror det blir vandring i mål. Men blir det 1-1 så vette fan.
Kommentera

0-2! Ett riktigt klassmål!
Kommentera

Patrik Källstr: Sopigt av Skröder att slita av hjälmen på motståndaren. Men hur Rådbjer kunde undgå att plocka ut den sistnämnda för crosschecking i huvudet på Påsen är SuperSopigt
Kommentera

Salle: Ja den såg inte så trevlig ut. Men känslan finns kvar att man inte gör allt 100% och då blir det sådana där situationer.
Kommentera

MorganaLefaey: Nu har vi inte råd att slappna av i sista som vi gjorde mot Örebro, Mora lär antagligen göra minst ett mål i den här matchen så det gäller att vi är med!
Kommentera

Gustafsson: Andra gången nu som de sätter klubban i nacken på en modoit utan att det blir något.
Kommentera

Modo vill inte vinna längre
Kommentera

Patrik Källstr: Äh nog vill de vinna. Men inte vinna och ta ut sig. Känns ju inte som slutet mot SSK då man började fundera på om de gjort upp om att det skulle sluta oavgjort.
Kommentera

MorganaLefaey: Snygg tackling på Ritchie som tyvärr tvingas utgå. Han såg rätt groggy ut så han ser vi nog inte mer denna match
Kommentera

« · 1364669