1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506978 inlägg · 4104 ämnen

Mora - MODO Hockey

« · 912900 · » Till forumet

Mora - MODO Hockey
Kommentar
Seriepremiären är överstökad och det blev tre poäng för regerande mästarna MODO Hockey via 5-4 hemma mot Djurgården. Detta sedan man vänt 2-4 till 5-4 i slutperioden och återvändaren Magnus Wernblom avgjort i power play.
- Slutet var formidabelt bra, menar också Harald Lückner, coachen. Vi visade bra moral och stark karaktär då vi gick ut till sista perioden och tog tag i saker och ting.

Spelmässigt var det annars ingen höjdare?
- Helt rätt, men i historieböckerna synd aldrig sådant. Det var förstås enormt viktigt att vi vände och vann och att ?rätt? spelare gjorde mål och avgjorde.

Med andra ord var du riktigt nöjd med nya kedjan Jonasén, Warg och Tolsa?
- Det var den trion som vann matchen åt oss med sitt slit och målskytte.

Två mål i power play?
- Också bra förstås. Det var vi ju inte precis bortskämda med i grundserien i fjol.

Mora borta i omgång två.
- Vi möter ett hårt arbetande lag, som är mycket svårslaget. Men jag är ganska säker på att vi kommer upp spelmässigt nu, vilket är en förutsättning, och då borde vi ha klara poängchanser.

MODO Hockey får klara utan Per-Åge Skröder, som är avstängd i väntan på utredning efter sitt matchpenalty i premiären.
- Det gör att jag har olika funderingar om hur laget ska formeras. Hur vi ställer upp mot Mora avgör vi inte förrän vi tränat i F M Mattsson Arena matchdagen.
Noterbart om laget

Noterbart: Inga skador. Per-Åge Skröder är avstängd och vidare "dom" väntas meddelas innan någon match i andra omgången är spelad.

Noterbart 2: MODO Hockey åkte mot Mora direkt efter träningen i går vid lunchtid, åker hem direkt efter matchen torsdag kväll.

Noterbart 3: Rätt ska vara rätt. Niklas Sundström ÄR den yngste MODO- spelaren genom tiderna i elitserien. När han debuterade 7 januari 1992 mot Luleå borta (förlust 2-11) hade han fortfarande fem månader kvar innan han fyllde 17.
Kommentera

Sv: Mora - MODO Hockey
Gusse: Hmm, nog för att RSS är snabb med det senaste, men detta är väl rekord? 'Luckner inställd på kamp'-länken ger nu:
"Artikeln är ännu inte publicerad. Var god försök senare."
?
Kommentera

HD Robert Lahti, Västerås
LM Daniel Winge, Leksand
LM Tony Carlsson, Västerås
Kommentera

shinzawai: Och på lördag tror jag att Pehr Claesson ska döma.
Kommentera

Gidde: Ny säsong, nya tvättstugescheman. Inför tredje perioden i tisdags skrek jag till åt Ann att hon skulle ta tag i sin smutsiga byk och det gick ju vägen. Nu var det egentligen hennes hund Abbe som löste problemet genom att tvätta sina tassar men ändamålet helgar medlen som bekant.

I kväll tar jag mitt ansvar och har bokat tvättstugan hela kvällen, så du kan lugnt luta dej tillbaka och njuta av seger nummer 2.
Kommentera

Mats Edström: japp och stackars Abbe kommer ha bakbundna tassar i kväll...Lite grymt kanske men va gör man....Och Nåde ungarna om dom tvättar händerna då dom varit på toan...ajjabajja...
Kommentera

Ann: en tik som heter Abbe? Vad har ´'djuret' för preferenser?
Kommentera

Mats Edström: Har Du bredband, HD-tv, C+ o Säsongskortet i tvättstugan?
Låter som en LYX-tvättstuga!
Kommentera

zigge: Hunden är en Han men en Tikare....;p
Kommentera

zigge: Jag kopierade Giddes, helt enkelt! :)
Kommentera

Mats Edström:

"Enda målet Hellgar medlen" menar du?
Kommentera

bisterfinnen:

""Enda målet Hellgar medlen" menar du?"

Exakt och precis
Kommentera

hellge: PÅ tal om det, hur dags börjar namnsdagskalaset på söndag?
Kommentera

Wayne Gresky:

Är det Helgedagen?

Om så är fallet blir börjar firandet vid åtta på morgonen och håller på hela dagen. För de som känner att detta inte riktigt är något att fira, går det lika bra med att fira segern från dagen innan då vi storebrorser kommer göra en hårdhänt variant av pickedöden på vår lillebror.
Kommentera

hellge: Hellgedagen!

Vore kul att gå ut och göra Sundsvall på lördagkväll iklädd guldtröja efter en vinst...hoppas vi vinner!
Kommentera

Wayne Gresky: Ta på dig en hjälm med visir så att du inte får trumpinnar i ögat i så fall.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja drömma kan du nog göra för de kommer ej att hända.
Kommentera

Wayne Gresky: Tänk på Hellgedagen, så att du Hellgar den!
Kommentera

shinzawai: Tror du att de har dessa med sig tillbaka hem från Övik? Jag skulle nog snarare rekommendera gänget på 401 att använda denna utstyrsel. Men de kanske kan vifta med sin väldigt vita flagga under ett eventuellt angrepp?
Kommentera

Wayne Gresky: No retreat, no surrender.

401 står för övrigt högt över den typen av attacker. Vi är helt enkelt på en så mycket högre nivå att de får nöja sig med att se upp på oss.
Kommentera

Mats Edström: Ikväll kommer seger nummer 2. Ska bli intressant och se hur han formerar laget med tanke på skröder är avstängd.
Kommentera

Enligt Swehockey spelar inte Victor från start. Om han nu inte ska vara forward, alltså.

33. FORSBERG, Tobias 41. HEDMAN, Victor 29. MOLINDER, Andreas 
 4th Line  38. ANDERSSON, Adam 

19. TOLSA, Jari79. WARG, Fredrik 13. JONASÉN, Marcus 
 3rd Line 5. JONSSON, Hans35. HEDIN, Pierre 

18. ÖBERG, Peter24. SUNDSTRÖM, Niklas 20. STEEN, Oscar 
 2nd Line 7. HÅLLBERG, Per8. HEDMAN, Oscar 

9. WERNBLOM, Magnus39. SVARTVADET, Per 15. SALOMONSSON, Andreas 
 1st Line 34. WARGH, Tommy3. TIMANDER, Mattias 

Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael 
 60. KRIZAN, Karol 

Kommentera

Poffa: Äh, kan den där mattläggarn i FBK spela back så visst fan kan Victor spela forward.
Kommentera

Och målen börjar trilla in i Mora.
Kommentera

Frisco: Raset verkar ha avstannat...
Kommentera

Frisco: Och än så länge är utvisningarna i första perioden lika jämnt fördelade som i premiäromgången i Swedbank Arena.
Kommentera

Wayne Gresky: Och där bytte vi målvakt.
Kommentera

Paddan: Ja men det är omöjligt att klaga på någon av utvisningarna.
Kommentera

Poffa: Funderar på hur Thomas Skogs kunde få assist på det mål han själv gjorde.
Kommentera

Paddan: Det känns än så länge inte som en felsatsning att skita i att kolla på den här drabbningen.
Kommentera

Men kan Pierre Hedin sluta spela innebandyförsvar? Sluta krypa ihop och småvifta med klubban, för helvete.
Kommentera

Så här i början av serien så måste man ändå säga att vi har haft ett rent ut sagt fiaskobetonat BP-spel. 2 mål på 2 PP för Mora. Och nu ännu ett PP för Mora. 8-0 i utvisningsminuter till MoDo. Heja, bra kämpat.
Kommentera

Paddan: Korrigerar mig själv, 2 mål på 3 PP för Mora.
Kommentera

Dags att ge upp den här matchen och börja se på Göteborg Mutant Ninja Turtles på C+ Sport1
Kommentera

Paddan: Snacka om att inte ha mer än 1 pass åt gången och knappt det passet kan man ta emot. Har sedan allihop tagit skridskolektioner av werner? Ser ut som varenda moraspelare är dubbelt så snabb som våra gubbar.

Kommentera

MorganaLefaey:

För en som bara kollar statsen på nätet - kan det vara förklaringen till alla utvisningar? Att de åker skridskor som gamla gubbar, alltså.
Kommentera

MorganaLefaey: Kan man anta att även spelarna har fullt fokus på nästa match?
Kommentera

knaskamilla: Ja. De är helt enkelt sämst. Jag hoppas dock att Lückner har skällt ut dem efter noter, nu.
Kommentera

Bragd-Birger:Tyvärr såg det väl lika långsamt och tafatt ut ett bra tag i djurgårdensmatchen, så man (vi i alla fall) får väl hoppas på att det är en förstaperiod och 2st tredjeperioder i den här matchen. Då behöver man inte va orolig.

Har svårt att se att de skall va så inne på ett derby att de glömmer att spela den här matchen, men vem vet. Då det snackas om att det var finalen förra säsongen så kanske de tror man kan vissa bucklan redan nu om man vinner på lördag.

Kommentera

Poffa: Är det inte Freddans uppgift att skälla ut dem efter noter?
Kommentera

Paddan:

Ja, vad ska man säga. Jag har lovat mig själv att bli mindre kritisk och mer positiv i mina analyser. I den första matchen tyckte jag inte att det såg så illa ut som journalisterna ville få det till. Visst, MoDo spelade dåligt, men det kändes ändå alltid som att de hade en högre växel att sätta in, vilket de mycket riktigt gjorde.

Det MoDo har visat upp hittills ikväll är ett hån mot Mora-publiken. Harald har antytt att de äldre spelarna inte tycker att bortamatcher mot Mora på vardagkvällar är det roligaste som finns och det behöver man inte putsa glasögonen för att se. Sundström ser så loj ut att jag får lust att brännmärka honom för att få lite fart på honom.

Krizan kan egentligen inte lastas för något av målen, men om han jämför hans oerhört kvicka och smidiga spelstil från 2005, så börjar han mer och mer likna en heffaklump i mål.

Per Hållberg har spelat så dåligt att han borde bänkas fill förmån för Victor. Pierre Hedin likaså. Salle, Svarten och Wernblom gör gång på gång idiotiska misstag på offensiva blå som resulterar i gratischanser för Mora.

Jag är medveten om att laget kan mycket bättre, men på något sätt så känns som det att spelarna har börjat se MoDo som ett topplag och därför försöker spela nonchalant ala Färjestad. Tyvärr har inte MoDo tillräckligt tekniska spelare för att kunna behärska den typen utav spel.

MoDo kommer förmodligen ta en slutspelsplats och gå långt i år igen, men det är trist om spelarna ser helan resan dit som en transportsträcka. Jag längtar efter att få se en poängkung i MoDo för en gångs skull.
Kommentera

Bad_Brett:

På tal om Mora så svarade ES-spelarna i Sportmagasinets enkät att det var tråkigast att åka dit och spela. Värsta ishallen, eller vad den nu fick för epitet. De kanske lider brist på motivation för att hallen är så trist?

Per Hållberg. Gör han en "jag är back och tillbaka från NHL"-grej utan att ens ha spelat i NHL?
Kommentera

Sändningen hann inte ens komma igång förrän den var över. 4-0 och jag undrar om man kanske ska gå och lägga sig.
Kommentera

Poffa: Är utskällningar psykologi?
Kommentera

Frisco: Det är säkert strålande coachning av Harald. Han har helt enkelt planerat in en grymt djup formsvacka lagom till seriestarten, allt bara för att vagga in motståndarna i förvissningen om att MoDo är så lätta att besegra att man inte ens behöver anmäla fullt lag. Sedan så framåt omgång 49 börjar man vinna matcher och vips så är det SM-guld igen. Jippi !!!!!!!1
Kommentera

Paddan: Nu kommer vi!
Kommentera

Frisco: Eller så räcker det att hålla sig från utvisningsbåset. 3 baklängesmål på 5 BP hittills ikväll.

Oj, Brynäs leder mot Linköping med 4-0. Är det något SM-finalstrauma som drabbat de båda finallagen denna afton?
Kommentera

Wayne Gresky: Ojdå, äntligen ett mål i rätt mål. Kanske borde göra ett eget tifo i lägenheten. Eller så kanske man skulle gå och lägga sig...
Kommentera

Paddan: Själv väntar jag på Real Madrid-matchen...
Kommentera

Wayne Gresky:Sundström skadad och modo spelar så jävla dåligt så man får helt enkelt byta kanal för att se något som ska kallas hockey.

Kommentera

« · 912900 · »