1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508490 inlägg · 4106 ämnen

Nattens NHL

« · 269340 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
Punkk: Jag tycker att Lewerström är den bättre backen av de två.
Kommentera

Kanske det mest skrämmande med 99 års draft var att Erik Lewerström draftades tidigare än Zäta.....
Kommentera

Robert P och MartinSedin:

Daniel Sedin:
2000-2001: 34p
2001-2002: 32p
2002-2003: 31p

Henrik Sedin:
2000-2001: 29p
2001-2001: 36p
2002-2003: 39p

Daniel blev 2:a i målligan första säsongen för rookies.
Henrik var således en enda poäng från 40 pinnar på ett år. Inte helt fy skam. Henke har också varit den som utvecklats mest, vilket beror på att Daniel haft skadeproblem i rygg och fot, vilket gjort att han inte kunnat bygga upp sig under somrarna.

Sen är ju 22 år ingen ålder som du sade. Man ge ungdomarna lite tid.

Vilka tror du går till NHL från elitserien i år??(Hannula måste ju vara mest given)..
Kommentera

MartinS: Det är en minoritet faktiskt som gnäller på Sedinarna idag. Många anser dem vara etablerade NHL-spelare som gör sitt jobb varje kväll. Speciellt defensivt är man nöjda med dem.
De får skäll när det går dåligt för laget, men det beror uteslutande att de gick så tidigt i draften. Om man dock tittar på top 10 från år 1998 draften så är de nästan de enda som är ordinarie i ett NHL-lag...

De flesta spelare blir inte stjärnor över en natt. Det är bara att kolla på Näslund som kämpade hårt och länge...
Kommentera

MartinSedin:

Det är sant, kikar man längre ner i draften finns det en del guldkorn som med facit i hand borde gått en bra bit före de fyra toppnamnen alla pratade om.

Och med tanke på att folk som gick sitter i motsvarande situation i senare drafter redan nu är etablerade stornamn i NHL, så känns 99 som ett år scouterna helst vill glömma.

Men man ska ju iofs komma ihåg att killarna fortfarande är unga, men att vid 22-23 års ålder och 2-3 säsongers spel i NHL, ännu inte ha kommit över 40 poäng är aldrig bra för ett toppval som anfallare.
Kommentera

Robert P: 99 draften håller på att bli en fiasko draft. Martin Havlat som Ottawa valde som #26 i första rundan har dock hunnit med 151 poäng på tre säsonger.

Mike Comrie #91 av Edmonton gjorde 60 poäng ifjol.
Kommentera

MartinS:

1999-draften känns inget vidare så här långt. Stefa, Sedin, Sedin, Brendl var de fyra stora namnen. Ingen av dom har lyckats gå övr 40 poäng ännu.

Kan inte vara speciellt många ggr som de fyra första valen (alla anfallare dessutom) lyckas såpass dåligt som dom gjort fyra år efter draften ägde rum.

Se på åren efter exempelvis. Dany Heatley, Ilja Kovalchuk och Marre Gaborik har ju alla redan klivit förbi 99:orna rejält och Rick Nash gör det säkert redan nästa år.
Kommentera

Heh, ni måste bara gå in och kolla i Canucks officiella forum. Folk har en hel del saker att säga...

The Sedins Must Go!!!!
Unless those 2 come back for Training Camp with 20 pounds apiece of solid muscle they should be dumped.
Enough is enough weaklings never make it in a Big Boys game.

Mm, vi tar dom så gärna! :)

Trade Naslund
If Naslund can't score in playoff, whats good keeping him? Naslund can't play defense, can't contribute PK, can't throw hits, can't forecheck...I rather see Brandon Reid in the playoff than Naslund.

Tommy P skulle väl vi kunna avvara för Näslund? ;)

Nu är det ju så att fler personer försvarar våra gamla Modoiter än klankar ner på dom så helt värdelösa är dom inte...
Kommentera

Paddan: Same 2 U!
Undrans vart man kan lägga sig o vila då? Zover man på Zambonin, får man Knas o Miiiike på sig...
Kommentera

Zigge:
Hmm...så du ska skutta iväg och vara påskhare?

Försökte själv att introducera Påskpaddan, men det var ingen som ville veta av någon sån figur.

Glad påsk på dig Zigge!
Kommentera

poffa: ...en annan 'överskattad ännhåäll-svensk'...
GLAD PÅSK, alla Över-Under o Be-Skattade hs:are!!!
Kommentera

Domi:

Kolla då in honom då han spelar. Både i Tre Kronor och i Vancouver. I uppspelen är han helt ute och cycklar, sällan passningarna hamnar rätt, han har inget skott av rang, i egen zon hafsar han för mycket och hamnar rätt så ofta på mellanhand. Vad jag vet har han dessutom fått ganska så skarp kritik i år borta i Vancouver. Så så mycket beröm har han nog inte fått som du vill göra gällande.
Kommentera

poffa: I så fall är han överskattad av väldigt många, för han får väldigt mycket beröm på andra sidan atlanten. Både från tidningar, expertar och spelare.
Kommentera

poffa: Varken Weinhandl eller bröderna Sedin kommer nog att tas ut av Hardy om de åker ur nästa match...
Det har vi ju sett previous years...
Kommentera

Vancouver förlorar matchen med 4-1. Mycket på grund av slarv och att man inte vågar skjuta. Nu ligger man under med 3-1 i matcher och vänder tillbaka till Vancouver för match 5.

Om Vancouver åker ur borde bröderna Sedin vara givna i VM. Gärna i en kedja med Weinhandl. Näslund räknar jag dock inte med. Öhlund lär väl som vanligt komma hem för VM trots att han enligt mig inte platsar i Tre Kronor. Öhlund är fruktansvärt överskattad och jag hävdar att både Niklas Hävelid och Dick Tärnström tex, är bättre.
Kommentera

poffa:

Hinote gör 3-1 för Colorado. Matchavgörande då det bara 1:19 kvar i tredje. Assisterad av Sakic (tredje poängen) och Riku Hahl.
Kommentera

poffa:

Minnesota reducerar till 2-1 genom Marian Gaborik i PP.

Samtidigt gör St Louis 1-1 genom Chris Pronger.
Kommentera

NuMountain:

Nej då. Det bevisar bara vilken bra spelare han är. Han vallar den helt medvetet då han vet att pucken inte kommer att gå fram om han lägger den direkt på mål.
Kommentera

poffa: Ähh! Du får det att låta så negativt.
Kommentera

NuMountain:

Rakt upp i klykan? Njae, snarare via en backs hand och in i mål.
Kommentera

poffa: Vilket häftigt Näslundmål. Han drar ett dragskott från blå nästan. Rakt upp i klykan. Trafik i vägen. Grabben är smart och har känslan.
Kommentera

knaskamilla:

Han sitter framför TV:n. En TV som Näslund just gjorde mål på. Hafsskott från blå på väg över som via en St Louis-spelare går i mål.
Kommentera

poffa:

Vad har hänt med Sahlander, förresten? Han borde ju vara här nu, kan man tycka...
Kommentera

knaskamilla:

Okej. Nädå, ingen fara. Jag lär inte somna i första taget. Har inte gått och lagt mig före 04.00 den senaste veckan i alla fall.
Kommentera

poffa:

Skulle bara kolla. Tänkte att om du hade somnat så kunde jag ju väcka dig... ;)
Kommentera

knaskamilla:

Knappast. Sitter och lyssnar på Wild - Avs samtidigt som jag gluttar på C+.
Kommentera

poffa:

Du har väl inte somnat?
Kommentera

Aben:

Ja, visst är jag duktig? Särskilt nöjd är jag med färgen på rubriken... ;)
Kommentera

Portello:

Alldeles riktigt. Han spelade en match säsongen 94/95 med Vancouver. Sedan spelade han 5½ säsong till med Canucks. Han blev tradad till Tampa i mitten av säsong 00/01. Inför säsongen 01/02 flyttades han vidare till Islanders där han nu spelat de senaste två säsongerna.
Kommentera

Aben:
Kan i øvrigt se at Knas har være i gang i allmänt snack...flotte farver...hehe...NuMountain må have været en inspiration
Kommentera

Så er det tid til at slænge sig på sofaen, med en pils eller anden drik og nyde kampen Vancouver-St Louis...god kamp alle...over and out....
Kommentera

poffa: Visst var Aucion i Vancouver förut? Har för mig det ivarjefall.
Kommentera

Portello:

Aucoin. Bästa backen i ligan enligt mig. Dessutom den spelare som har mest istid i hela ligan.

Wild - Avs 02 efter första perioden.
Kommentera

Islanders reducerar genom Aucoin. 1-2 nu
Kommentera

Portello:

Verkar som det gick bättre den här gången. Den serien tror jag kommer gå till sju matcher. De verkar spela oerhört jämnt och de ger inte bort mycket i egen zon.
Kommentera

Dumma shiftknapp.Testar igen. Philadelphia.
Kommentera

knaskamilla:
"The dead lay in pools of maroon below..." Pearl Jam - Jeremy...god sang
Kommentera

Och nu har philadelphia gjort 2-1. Målskytt:Roenick
Kommentera

Aben:

Jag testade ditt maroon. Jag trodde det skulle bli blått, men det blev det inte. Tänka sig!

Portello:

Jag vet inte om det finns någon lassie-bok, men jag tänkte mig att om det gör det, så ska det nog inte stavas med stort L i början...
Kommentera

knaskamilla:
"Vet han måhända inte om att du aldrig gick till Timrå?"
-Ey? Undskyld, den der kan jeg ikke finde ud af
Kommentera

knaskamilla: Inte för att jag vet vad lassie-boken är. Men det är upp till dig. Och du, är inte Lassie ett namn? Borde isåfall skrivas med stor bokstav.
Kommentera

Aben:
"style= color: maroon;">"

Det ser fantastisk ud med det der øverst
Kommentera

Portello:

Det ska inte föras in i lassie-boken, då?
Kommentera

knaskamilla:
Nej lange ord vil jeg holde mig fra...tror bare jeg skriver SCOOOORE fra nu af...det andet ser også fjollet ud
Kommentera

poffa: Typ.
Kommentera

Tur att det verkligen står MODO med stora bokstäver, jag menar så man verkligen vet vilken gbok man befinner sig i, *asg* :)
Kommentera

Portello:

Intresseklubben har antecknat?
Kommentera

knaskamilla: Hurtig, han har spelat i Luleå. F.ö är hans fru min chef. Så nu vet ni det.
Kommentera

poffa:

Han verkar tycka att du är hurtig också, Aben. Vet han måhända inte om att du aldrig gick till Timrå?
Kommentera

Aben:

Ja klart man är snabb. Har ju just druckit en Red-Bull...:)
Kommentera

« · 269340 · »