1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508446 inlägg · 4106 ämnen

Nattens NHL

« · 270973 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
Sahlander: Visar dom Colorado inatt??? Vilken av canalerna isåfall???
Kommentera

Aben: Jodu... Nog dyker man upp när det vankas nattmatch...
Kommentera

Aben:

Jadå, jag har ätit frukost...:)
Kommentera

Aben:
Og der kom Sahlander...jeg tænkte det nok :)
Kommentera

poffa:

"Själv har jag vänt på dygnet så jag är i princip redo för middag...:)"...hehe....har du fået morgenmad?
Kommentera

poffa:
Sahlander mangler vel bare nu af "natteravnene"....
Kommentera

Aben:

Själv har jag vänt på dygnet så jag är i princip redo för middag...:)
Kommentera

poffa:
Så får jeg nok besvær med at holde mig vågen....kæmper lidt en desperat kamp med kaffe for at holde mig oppe lige nu faktisk
Kommentera

Punkk:
Hvis ikke Detroit navde patenteret navnet "Hockeytown", så skulle det vel være Minnesota, der skulle kaldes det
Kommentera

Punkk: Antropov med idag!!
Kommentera

Aben: Vinna två borta och ingen hemma skulle vara tungt om man vore Wild-supporter. Det laget verkar ha bra publik i en hockeytokig stad, synd bara att laget är lite för anonyma och tråkiga.
Kommentera

Aben:

Skulle inte förvåna mig om Tor-Phi går till OT. Flera OT-perioder till och med.
Kommentera

Punkk: Jeg er ganske sikker på Colorado-sejr....Sakic skal nok sætte et par kasser...jeg er ganske overbevist om det faktisk...TOR-PHI er en langt mere åben affære...ALT kan ske..tør ikke spå den kamp
Kommentera

Punkk:

Toronto och Colorado, tror jag.
Kommentera

poffa: Just det, zappen. Då kanske det inte blir några klipp ändå!?

Vad tror ni nattens matcher? två hemmasegrar? Col brukar ju vilja spela sju matcher...
Kommentera

Punkk:

Tilläggas bör att det är på C+ Zap som matchen/matcherna visas.
Kommentera

Aben: Tor-Phi om nu inte C+ ändrar sig igen. Med klipp från Min-Col kan man hoppas.
Kommentera

Kommer en af nattens kampe på Canal+??? I så fald hvilken???
Kommentera

Jonsson8:

Logiken ligger i att man kanske får ett antal halvbra spelare i utbyte som inte gör lika många poäng i grundserien men som tillsammans kanske gör lika mycket och som kanske ger mer i checking i slutspelet. Inte helt ovanligt att man gör så.
Kommentera

Jonsson8: Visst vill vi se Canucks slå ut Blues. Bertuzzi och Näslund har ju båda i två år i rad nu legat topp-tio i poängligan och då kommer det nog grymtas lite om resultatet återigen blir respass första omgång.

Logiken? att man ska trada till sig spelare med mer vinnarskalle. Jämför med Yashin när han fick gå från Ottawa. Dock kan man hoppas på mer tålamod från klubbledningen.

Hursomhelst vill vi inte se en upprepning i game 7 av grundseriematch 82´s choke.....
Kommentera

poffa: Det skulle vara otroligt logiskt om man gör sig av med de bästa spelarna (t.ex Näslund och Bertuzzi) om laget floppar i slutspelet. Ungefär som att Modo skulle göra sig av med Wernblom och Högardh för att de åkte ut mot Frölunda... :)
Kommentera

Deas: Khabibulin har även kallats "The Buhlin-wall" och kan väl anses vara en världsmålvakt.. Salo tror jag alla vet var dom har...
Kommentera

Deas:

Klart det står för mig. Jag har sagt det och jag står för det. Det är dessutom min helt ärliga åsikt. Men smaken är som baken, hårig och delad.
Kommentera

Poffa: Khaibulhin (eller hur det nu stavas:P) på sin höjd lika bra som Salo? Ja det får stå för dig då :)
Kommentera

Portello:

Ja, och det var nog extra roligt för dem eftersom de fått viss kritik den senaste veckan. Många har snackat om att Vancouver skulle behöva storstäda om de inte gick vidare och namn som sagts har varit Sedinarna, Bertuzzi och Näslund.
Kommentera

poffa: Kul att det blev många svenskpoäng i nattens match.
Hoppas att Vancouver tar hem detta.
Kommentera

Inga vänner online just nu. Kan det vara en pik? Jag går och lägger mig och funderar på saken. Gonatt alla ovänner.
Kommentera

poffa: Helt riktigt... Tis 10.30pm ET --> Ons 04.30
Kommentera

poffa:

Fel av mig, natten mot onsdag skall det ju naturligtvis vara.
Kommentera

St. Louis - Vancouver 3-4 Slut. 3-3 i matcher. match 7 på Tis 04.30.

St. Louis:
10.42 Weight (ass Khananov, Tkachuk)
46.21 Boguniecki (pp) (ass Weight, Stillman)
50.28 Weight (pp) (Mellanby, Khavanov)

Vancouver:
03.49 Näslund (pp) (ass Morrison)
14.25 Öhlund (ass Näslund, Bertuzzi)
28.52 Sedin H (pp) (ass Sedin D, Ölund)
36.12 Jovanovski (ass Sopel, Näslund)
Kommentera

poffa:

Ingen svensk gör något mål i tom bur men det spelar ingen roll. Matchen är slut och Vancouver vinner på bortaplan. Nu har man hemmafördel i sjunde och avgörande matchen natten mot tisdag.
Kommentera

Sahlander:

Sista minuten i tredje nu. StL spelar med sex utespelare. Läge för en svensk att skicka pucken i det tomma målet tycker jag.
Kommentera

Sahlander:

Härligt att svenskarna stiger fram då det verkligen gäller. Den här matchserien verkar bli precis så jämn som jag trodde. Förhoppningsvis så vinner Canucks det här och ser till så att Sverige inte får några tillskott till VM.
Kommentera

Ännu ett Svensk-mål... Sedin till Sedin, och en Öhlund var med också, i pp. Mattias till Daniel till Henrik.

St. Louis - Vancouver 1-3 efter 14.25 in i 2:a.
St. Louis:
10.42 Weight (ass Khananov, Tkachuk)
Vancouver:
03.49 Näslund (pp) (ass Morrison)
14.25 Öhlund (ass Näslund, Bertuzzi)
28.52 Sedin H (pp) (ass Sedin D, Ölund)
Kommentera

Portello:Visserligen har ju dom flesta lag i alla fall nån sensk men jag förstår poängen.
Kommentera

Nike89: Har inget speciellt favoritlag. Men givetvis så är det kul när det går bra för lagen som har svenskar.
Kommentera

Portello:Det vore ju kul om några svenskar kommer sådå borde Vancouver åka ur så snabbt som möjligt.Men du har väl sympatier för Vancouver antar jag.Eller var det inte Tampa Bay?Kul att Tampa vann över Washington förresten!
Kommentera

Sahlander: Nog tror jag att Hardy gärna skulle ta åtminstone Näslund om han kommer loss.Men då är det ju upp till Näslund att tacka ja.
Kommentera

Portello: Ja ingen av de svenske i Vancouver verkar ju falla herr Hardy på läppen så dom känner sig väl motiverade att fortsätta...
Kommentera

Sahlander:

Näslund besvarar den kritik han fått på bästa sätt. Genom att göra poäng.
Kommentera

Sahlander: Kul att det är svenskar som gjort målen. Det har tar Vancouver, hoppas jag.
Kommentera

St. Louis - Vancouver 1-2 efter 14.25 in i 1:a.
St. Louis: 10.42 Weight ass Khananov, Tkachuk
Vancouver: 03.49 Näslund (pp) ass Morrison, 14.25 Ölund
Kommentera

Sahlander: Nu lär Hardy slå en signal till Washington imorgon. För nu är Nylander tillgänglig för VM. Tampa Bay vann med 2-1 4.03 in i 3 OT.

St. Louis - Vancouver 1-1 efter 14.09 in i 1:a.
St. Louis: 10.42 Weight ass Khananov, Tkachuk
Vancouver: 03.49 Näslund (pp) ass Morrison
Kommentera

Dream Team: Khabibulin har fått sin rosor också under matchen...

Nu får dom dock avgöra snabbt så man inte missar StL-Van (01.00)...
Kommentera

poffa: Kommentatorerna är rent lyriska över Olaf Kolzigs målvaktsspel ;)
Kommentera

Fjärde övertidsperioden är färdigspelad i Washington och för närvarande känns Tampa Bay som det lag som ligger närmast att avgöra. Båda lagen har haft ett antal chanser här i fjärde perioden, deklaraste har dock Tampa haft.
Kommentera

Sahlander: Snälla Hardy. Chocka mig och säg att du kommer ringa och fråga bröderna Sedin...

D.Sedin - H. Sedin - Zetterberg skulle bli en riktigt rolig och bra kedja...
Kommentera

Nu börjar dagens 1:a match av 2.

Washington - Tampa Bay. Tampa leder 3-2 i matcher.
Sänds på C+

Nattens 2:a match mellan St. Louis och Vancouver börjar 01.00
Kommentera

Frisco: Haha, där fick man för att man tog saker för givet... :-)
Måste säga att vissa serier svänger konstigt, t.ex var jag redo att räkna ut Canucks efter man såg fjärdematchen i StL. Men nu kan vad som helst hända där känns det som.
Kommentera

Punkk: >>>>Tycker C+ gör ett totalt felval om det nu blir Avs-matchen, och visar att C+ inte har nån som helst känsla för vilken kommer bli den mest spännande matchen. Efter två förluster på hemmaplan tror jag inte Wild har något att komma med i Denver.

Hockey är härligt. Ibland har även "experter" helt fel.
Kommentera

« · 270973 · »