1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508447 inlägg · 4106 ämnen

Nattens NHL

« · 271671 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
Punkk:

Menar du förutom hockeyn eller utanför HS-världen?
Kommentera

Punkk: nej det har vi INTE... Kom inte mad några falska beskyllningar här inte.
Kommentera

Punkk:

Nä, men en massa irriterande saker som stör hockeylivet.
Kommentera

knaskamilla:

Är det någon större skillnad på de två?
Kommentera

poffa:

Hmm. Det där tål att funderas på. Är det inte så att HS-världen lever man i även då det inte är hockeysäsong?
Kommentera

Sahlander:
Tycker annars att en modemuppkoppling och inget C+ är nog plågsamt.

Äsch, något kemiskt hopkok tror jag nog att du sitter och håller på med.
Kommentera

knaskamilla: Vadå INTE hockeysäsong... Nu fattar jag ingenting...
Kommentera

knaskamilla:

Inte hockeysäsong? När är det? Mellan 13.30 och 02.30 midsommarafton eller?
Kommentera

Paddan: Ja när du säger det... Jag är lite bubblig i kistan... Och det luktar som en fabrik så man kan aldrig vara säker...
Kommentera

poffa:

Hmm. Om så är fallet så tar jag tillbaka det där om HS-världen även när det inte är hockeysäsong, för jag har ett vagt minne av att jag brukar befinna mig i någon annan värld just på midsommarafton.
Kommentera

knaskamilla:

Jasså? För mig brukar det bli oändligt mycket hockeysnack (nu pratar jag om att snacka hockey, inte att hockeysnacka) även på midsommar. Även om man sällan kommer ihåg exakt vad som sagts dagen efter. Men att vi inte skulle prata hockey är knappast troligt.
Kommentera

knaskamilla: Jag menade hockeyn, men HS-världen verkar bli oroväckande mycket större för var dag jag nu använt den. Kanske nya matrix-filmen ger ytterligare ledtrådar?
Kommentera

Punkk:

Det är bara att inse. Hockey och HS-världen är en enda stor komplott. Allt det här finns egentligen inte utan är bara en ridå för större makter som försöker att få oss beroende av hockey. Jag är fast.
Kommentera

poffa:

Ojoj, nu snurrar allting runt i huvudet här. Räknas hockeysnackande till HS-världen, även om det inte sker I HS-världen? Är det verkligen hockeysäsong året om?
Kommentera

knaskamilla:

In i dimman...:)
Kommentera

Sahlander:
Hmm...lite fundersam. Har du en kista där du ligger och blåser bubblor som luktar fabrik?
Nu börjar jag bli riktigt orolig för dig. Tror det är bäst att du slopar hockeyn och går och lägger dig istället...
Kommentera

Paddan: Vadå det har ju alla kemister... "Lilla Kemisten" kallas den
Kommentera

poffa:

Jag tänkte länka till en sida där du skulle kunna få hjälp att minnas vad du pratar om på midsommar, men till min förvåning verkar folk inte säga så mycket under just den högtiden. På nyår, däremot... Och under hockeymatcher, lustigt nog.
Kommentera

Kanske man skall ta den här nivån tillbaka till hockeyhöjder och meddela att undertecknad nu beger sig mot närmaste TV för att kolla på NHL. Kommer dock att varva det med starka insatser här på HS.
Kommentera

poffa: Farliga tankar det här, man ska nog inte komma för nära att inse hockeyns innersta väsen.

Det här med hockey på midsommar kan jag f.ö. intyga, jag brukar ofta "försvinna" från midsommarfester precis som om man fått en Game misconduct
Kommentera

knaskamilla:

Visa nu inte upp hur oanständigt oanständiga vi är när vi hockeysnackar på midsommrarna. Det kan inte leda till något positivt.
Kommentera

Punkk:

Ja, det konstiga är att man ibland ändå lyckas göra en del fina passningar trots att man sitter utvisad. Game missconduct har jag aldrig fått men för två midsommrar sedan åkte jag på en 2+2+10 sådär vid 03.30.
Kommentera

poffa:

Så här ser man ut då man avtjänar en 2+2+10. Tilläggas bör väl att jag inte har någonting med bilden att göra. Eller?
Kommentera

poffa: bara att acceptera att det är trots allt domarn som dömer
Kommentera

poffa: bara att acceptera att det är trots allt domarn som dömer
Kommentera

poffa:

Du har just dragit på dig en anmärkning för ditt sätt att stava midsomrar. Äh, du får en för "missconduct" också!
Kommentera

poffa:

Jag undrar om inte det där är en bild som är tagen alldeles efter att personen på bilden avtjänat sitt straff...?
Kommentera

knaskamilla:

Nu är dommmmaren igång igen. Tänk om de svartvita i ES hade varit lika uppmärksam som du är. Vilken utopi det varit.
Kommentera

knaskamilla:

Nädå, jag håller på att avsluta den sista tvåan på den där bilden.
Kommentera

poffa:

Fair pay, please.
Kommentera

Sahlander:
Hmm..."Stora Kemisten" finns det något sånt också?
Är det kanske han den där Kemikalie-Ali?

Jäklar, glömde ju bort att jag gett mig själv en väldigt lång inläggsavstängning för att ha överskridit maximalt tillåtet antal Hegerforsare under en säsong.
Kommentera

0-0 i matchen när vi kommit till den första reklampausen. Härligt intensiv match än så länge.

Brashear och Domi stod skuldra mot skuldra vid första nedsläpp, bådas käftar gick oavbrutet men ingen gjorde ens en antydan till att vilja slåss.
Kommentera

poffa: Tala om att Domi är som Doktor Jekyll och Mr. Hyde. En person på isen en helt annan privat.
Kommentera

poffa: Ojdå. två sena mål för Philly. Var det spiken i kistan eller kommer Toronto igen?
Kommentera

Portello:

Sade högt för mig själv när Philly gjorde 2-0 att "detta fixar inte Toronto. De tar INTE ikapp två mål i den här matchen", så jag får nog fortsätta att hävda att detta var spiken i trälådan.
Kommentera

poffa: Blir intresssant att se hur svenskarna i Toronto ställer sig till VM ifall dom förlorar nattens game.
Kommentera

Portello:

Rehnberg lär knappast komma då han lär vara småskadad. Tror knappast heller att Sundin kommer. Han har ju problem med käken. Höglund tror jag inte Hardy vill ha.
Kommentera

poffa: Vi får väl se vad som händer. dessutom kan det hända att renberg vill vara med sin lilla flicka. De träffas ju inte allt för ofta under hockeysäsongen.
Kommentera

Portello:

Förstår jag Hardy rätt lär han väl vänta med att ringa tills de har smält det här. Ungefär samtidigt som isen smälter i Jukkasjärvi.
Kommentera

poffa: Han behöver inte ringa än iaf, även om detta inte var en bra start. Ett mål i PP nu kunde sitta fint.
Kommentera

poffa: Jag kan kolla om det har smält där, nu i helgen.
Kommentera

Punkk:

Du tror inte att Hardy pratat med Sudden nu i pausen alltså?
Kommentera

poffa: Inte Hardy, möjligtvis Aftonbladet.
Kommentera

Punkk:

Ja, eller möjligtvis Ola Wenström på TV4.
Kommentera

poffa: ständigt denne Ola...:)
Kommentera

willysson:

Ola: " - Hur känns det nu med 3.41 kvar av finalmatchen och ni ligger under med 14-1? Tror ni att ni kan vända det här?"

Jörgen Jönsson: " - Öhhh jaa, allt är ju möjligt..."

Ola: " - Lycka till! Ja så säger Jörgen Jönsson här nere mitt mellan båsen där man kan ta på intensiteten. Över till Robert igen..."

Robert Perlskog: " - Tack Ola..."
Kommentera

poffa: 3-0 nu. Nu tror jag att matchen är vunnen för Philly.
Kommentera

Portello:

Ja, nog spikade man inge nu alltid. Klantigt av Belfour att ta den slashing-utvisningen. Den var riktigt ful och riktigt dum och helt onödig.
Kommentera

Eeeeedddieee-Eeeeedddieee-Eeeeedddieee........
Snark..när börjar nästa match..
Kommentera

poffa: Eddie Belfour verkar ha lämnat en 60 IQ-poäng på planet till Phillie... Vilka dj-la dumma utvisningar han har tagit.

Grattis Flyers.
Kommentera

« · 271671 · »