1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508421 inlägg · 4106 ämnen

Nattens NHL

« · 271789 · » Till forumet

Sv: Nattens NHL
Punkk:

04.00. Och min gissning är att Ed Belfour INTE spelar med Toronto nästa säsong. Skulle tro att det blir storstädning i Toronto med tanke på att man aldrig lyckas.
Kommentera

poffa: Quinn lär få gå. Men frågan är vilka spelare man skall bygga vidare på? Många oldies-but-goldies.
Kommentera

Punkk:

Höglund lär ligga risigt till. Frågan är om inte Sundin också kan hänga på gärdsgårn. Han är bra i grundserien men har svårt att lyckas i Stanley Cup och för många klubbar är det det som räknas.
Kommentera

Bland centrarna är det ju bara 30+ förutom Antropov. Han spelar bra iofs, ironiskt om han blir framtidens no.1 center med tanke på hur ofta han ingått i tradeförslag från Leafs sida.
Kommentera

Punkk:

Ja, där lär de förnya och frågan är väl om man inte tar tillfället i akt och tradar till sig någon yngre istället för Sundin.
Kommentera

poffa: Skulle tro att dom försöker att få Selänne som blir free agent. Fast å andra sidan så lär nog många lag vilja ha honom.
Kommentera

poffa: Flyers har ju också ganska ålderstiget lag. Eller Red Wings för den delen. Ålder kanske man inte skall haka upp sig på. Dock känns ju inte Leafs trader Housley och Gilmour så klockrena i retrospekt.
Kommentera

Punkk:

Skillnaderna är att de ålderstigna lagen har lyckats bättre än Toronto. Nu har ju iofs Red Wings misslyckats totalt i år men jag tror nog att det lär bli en skaplig rensning där också.

Toronto är ett lag som skall vara med ända in i kaklet på den östra sidan men man har förvånansvärt svårt att lyckas och det gör nog att ledningen och framför allt fansen snart börjar lessna och därmed kräva en förändring. Skulle tro att de lär komma nu i sommar.
Kommentera

poffa: Mest troligt kommer Detroit blandannat att göra sig av med Lucky Luke som inte har varit så lyckosam.andra "gamlingar" lär ju också ryka all världens väg skulle jag tippa.
Kommentera

Tycker synd om Toronto som fick möta Philadelphia i första rundan pga det sjuka rankingssystemet som satte Tampa Bay över dem i tabellen....
Kommentera

Portello:

Jo, det lär bli en skaplig karusell här i sommar. Både Toronto, Detroit, Rangers och eventuellt St Louis eller Vancouver lär göra en del trader. Skulle Colorado förlora i natt lär man också vara aktuell för en del trader.
Kommentera

poffa: Bara för det skulle det vara rätt kul med en Coloradoförlust idag. Men jag har en känsla av att ni inte håller med mig :).
Hoppas att Tampa eller Vancouver tar hem cupen.
Skulle vara kul.
Kommentera

Deas: För Torontos del hade det inte spelat om de åkt ut i första eller i confernce final mot Philly, tror jag.

Nu blev det ju också 1,2, 3 och 4 som gick vidare i öst.
Kommentera

Portello:

Jag ser gärna att Colorado och Vancouver vinner...:) Konstigt, va?
Kommentera

Punkk:

Att de fyra topplagen i öst går vidare är ytterligare ett bevis på att den conferencen är bra mycket sämre än den västra. Skulle man göra om seriesystemet skulle de östra lagen få ännu svårare att hävda sig i konkurrensen för Lord Stanleys pokal.
Kommentera

poffa: Skulle snösredslaget visas på canalen plussen?
Kommentera

NuMountain: C+ zap sänder med start nu typ...
Kommentera

poffa: Japp. Vad kan det bero på?
Kommentera

poffa: tycker nästan tvärtom, Devils eller Flyers kan ge västlagen bra motstånd. Givetvis hårdare än Carolina ifjol.
Kommentera

Punkk: Devils för gärna åka ut fortare än fortare i nästa omgång av SC. Tristare lag är svårt att hitta. och tyvärr så visar C+ dom allt som ofta.
Kommentera

Sahlander: "snöskredslaget", menar jag ju. Kontrollerade faktiskt mycket noga innan jag postade, men jag är väl fortfarande pömsig.

Bra, men än så länge finns det ingen antydan till att matchen skulle visas.

Hmm? Man kanske skulle sätta på rätt canalen plussen.......
Kommentera

NuMountain:

Vet du om att pömsig betyder "trött efter att ha haft sex", NuMo? Jag antar att du visste det och att du nu helt öppet avslöjat vad du sysslat med under Philadephia mot Toronto. Jag som trodde dig då du sa att du skulle sova...
Kommentera

Och inte verkar poffa vara vaken längre och inte verkar matchen visas på Canal +, för matchen har redan börjat. Vad synd.
Kommentera

poffa: Hos dig heter det kanske det. Här heter det trött efter fyra.
Kommentera

Punkk:

Visst, Devils och kanske Flyers kan ge västlagen en match. Men i övrigt är det lite klent.

Anledningen till att väst är bättre kan jag faktiskt inte riktigt förklara. Förmodligen går det i faser och man nu är inne i fasen "west is best".
Kommentera

NuMountain:

Matchen skall visas är det sagt. Lite svagt att köra en massa reklam för sig själv istället. Kom igen nu C+. Visa att ni är en bra kanal som håller det ni lovar.
Kommentera

NuMountain:

Pömsig för dig är alltså att vara trött efter lite drygt halva vägen?
Kommentera

poffa: Ähh jag tror inte på det längre. Inte om det inte är rejäl efterhandssändning i alla fall. Nä, då blir det godnatt igen. Vart har Canalen lovat det förresten?
Kommentera

NuMountain:

På zappens hemsida.
Kommentera

poffa:

Börjar misstänka att de kommer visa Van-StL istället.
Kommentera

poffa: F-n just nu heter dom Canal- i min ordbok...

Irriterande...
Kommentera

poffa: Tänk att jag kollat flera gånger och ändå inte funnit, men nu gjorde jag det. Det är definitivt match på Canalen nu, det är bara det att det inte ser ut som det.
Kommentera

NuMountain:

Allt är en synvilla. Det är det där med Matrix-anknytningar igen. Allt är en ridå.
Kommentera

poffa: Det vore att lura folk ur sängen. Faan nu blev jag tvärhungrig också.
Kommentera

NuMountain:

Irriterande är det i alla fall. Börjar de inte visa något snart kommer jag skicka ett elakt litet brev till C+ där jag starkt kommer att ifrågasätta vad de sysslar med. Det är liksom inte första gången de håller på och fipplar på det här viset.

Skall banne mig kolla upp om det finns möjlighet att få in ESPN och ESPN2 här i Sverige.
Kommentera

poffa: Jag brukar skicka ett avbrutet finger till dem. Då tar det skruv.
Kommentera

NuMountain:

Vems finger brukar du skicka??
Kommentera

NuMountain: Brukar... har du gjort det många gånger... Hur många fingrar har du kvar...
Kommentera

poffa: Jag ber om ursäkt. Jag vet inte varför jag skrev sådär men jag sätter det på analens plusslista av saker som de får stå för så blir de skyldiga och får ta ansvaret för vad de har ställt till med nu när det är deras fel. Amatörer.
Kommentera

Åhh! Nu klarnar det. Man bestämde i sista stund för att sända Vacouvers match i stället så slipper folk klivqa upp så himla tidigt.
Kommentera

NuMountain:

Okej, vi säger att allt som blir fel nu i dag är analens fel då de fått oss på dåligt humör redan innan frukost. Jella schiit, faan.
Kommentera

NuMountain:

Va? Har de börjat sända, eller har du läst det nånstans eller sitter du här och narras?
Kommentera

poffa: Hittade faktiskt en fin förklaring på vad "pömsig" kan betyda.

Pömsig = trött och kall häst.

Poff - eller spelpoff. Uppgjort lopp där skrällhästen vinner till högt odds. Eller lopp där en skräll har satts i ordning utan att någon annan än den inre kretsen kring kusen haft vetskap om hur allt stått till.

www.guiden.se/guiden/view/travets_abc/content/p.html

poff/att poffa.
Kommentera

poffa: Nu började Van-StL också... men ingen bild...

Canal-------
Kommentera

Sahlander:

Nu blir det klagomail från min sida. Ooooh, vad jag skall gnälla. Detta lär inte bli roligt för dem.
Kommentera

poffa: Nä inte har det börjat heller, men å andra sidan har jag ju fått sova en halvtimma längre nu när man har bestämt sig för att visa den matchen. Ännu bättre om man inte visar den här heller, för då behöver jag ju inte kliva upp alls för en timme sen.
Kommentera

Colorada - Minnesota 0-0 14 min i 1:a.

Vancouver - St. Louis 0-0 matchen har precis startat.
Kommentera

NuMountain:

Undra om du kan stämma dem för utebliven sömn? 100 miljoner minst...
Kommentera

poffa: Nu verkar de få igng tröskverket, tyckte jag det såg ut som. Jag lovar. Det finns bara en i studion och han råkade somna på arbetstid. Jag känner en som jobbat på TV 1000 och han är inte klockren.
Kommentera

« · 271789 · »