1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 525417 inlägg · 4121 ämnen

NHL startar ikväll...

NHL startar ikväll...
Kom igen nu! Sluta hänga läpp.
Det klart att man redan före denna säsong visste att MODO skulle komma att få det extra svårt i år. Flera av "experterna" har ju tippat oss ännu lägre än den placering vi faktiskt innehar just nu. Får jag också påminna att de matcher vi förlorat hittills (4 st) är mot "topplagen" i Elitserien just nu. Timrå, HV 71, Frölunda och Linköping ligger alla på den övre halvan. Malmö, Leksand och Brynäs (som vi slagit alla tre) ligger på den undre halvan. Vi får sikta in oss på att slå dessa lag även i framtiden plus att vi även ska kunna slå lag som t.ex. Luleå och Djurgården. Håller vi 5 lag bakom oss i tabellen så slutar vi 7:a. Det är den placering jag tippat MODO på inför denna säsong. Slutspel är BRA.

Jag håller med Björn VII om att en långsiktig satsning utan risktaganden och chansningar är den allra bästa och sundaste inställningen för MODO-ledningen. Man kan inte vara på topp jämt, det får vi som är supporters ta och inse. Dessutom så finns det bättre tider som hägrar. "73:ornas återkomst" skulle man väl kunna kalla det. Kanske blir det t.o.m. fler "hemvändare" än Karlin redan i år...vem vet???

Apropå 73:orna. Ikväll och efterföljande kvällar under de närmsta månaderna kan vi följa åtminstone två av våra MODO-73:or's race i kampen om vem som ska vinna poängligan i år. Vi kan väl glädja oss åt detta så länga. Alla modoiter som längtar efter framgång och segrar :)

« · 132273