1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508523 inlägg · 4106 ämnen

Niopoängsvecka

« · 446489 · » Till forumet

Sv: Niopoängsvecka
Dream Team:
Vad är det som kroper? Det är ormet som kroper
Kommentera

knaskamilla: Jag längtar till mat om en timme.
Kommentera

Per HApps:

Som Sedinarna.
Kommentera

knaskamilla: Mitt eget privata svenskläraret, eller?? ;)
Kommentera

knaskamilla:
Hur fan gör man när man rular? :)
Kommentera

Frisco:

Jag längtar tills på torsdag. Tills på lördag också, för visst krossar vi väl BIF?
Kommentera

knaskamilla:

1:a perioden: Bästa perioden av Modo senast i torsdags. Jo den var bättre. Slakt är rätt ord.

2:a perioden: Raggarhockey. Härlig fart.

3:e perioden: Sarg ut. Full fart. Sarg ut. Full fart.

Sammanfattning: Modo är bra.
Kommentera

Tjoho, hurra! Det här går ju bra! Sedinarna rular.
Kommentera

westerlind:

Så tragiskt att den enda man kan diskutera matchen med är en smygMoDoit som låtsas att han är mest lycklig över att Dackell gör mål... Nåväl, man får väl skylla sig själv.

Det är väldigt tyst i hallen för övrigt, med tanke på att Sydarna är uppe. Eller också framkommer det bara inte i webradion att de låter.
Kommentera

knaskamilla:

Usch, mina avfällingar till modoitföräldrar sitter där, snart får jag ett sånt där ovälkommet telefonsamtal. Pratade för övrigt med scim, lät som att han kollat lyset i periodpausen. Grattis MoDo-jävlar, Färjestad ska alltid krossas. Alltid.

Hurra, nu blir det straff för Brynäs - MÅL!!!!! Dackell, Dackell, jag är kär i Dackell.
Kommentera

Hurra, hurra, hurra - bara en period kvar till fullbordad niopoängsvecka!

PS. Ni som kommer hem efter matchen och läser detta får gärna skriva en utförlig rapport kring hur matchen var...
Kommentera

Scim:
Usch, jag fick just ett telefonsamtal från mina modoit-föräldrar. De sitter i Kempis och ska se matchen MoDo - Färjestad. Skönt att utvecklingen går framåt och nya generationer frambringas som blickar framåt och ser framtiden: Snart håller ingen på detta usla pajaslag.
Kommentera

westerlind: Äh, jag orkar inte. Man måste ju stretcha så mycket om man ska vara flexibel, säger de som vet. Undrar förresten varför det tog så lång tid innan bildtelefonen fick något större genomslag. Det verkade ju så kul när Hedvig telefonerade.
Kommentera

Paddan: Kom och skriv mig det på näsan. Äh, va f-n du måste lära dig att vara lite flexibel, för f-n.

knasboll: Vadå, Hedvig är intelligent, blir du arg om jag antyder att du är det?
Kommentera

westerlind: Hmm, jag som hade för mig att "Simma lugnt" var en nyckelreplik från Fablernas Värld, men där kanske jag missminner mig.
Kommentera

scim:

Visserligen har jag sagt gonatt, men eftersom jag inte har gått och lagt mig än svarar jag på dit inlägg ändå. Jag hade inte förväntat mig någon devede imorgon heller, faktiskt. Däremot vill jag gärna ha ett par lagom till nästa hemmamatch.

westerlind:

Vilken förolämpning.
Kommentera

Paddan:
Du har rätt, jag tycker en av modoiterna från Vintergatan är misstänkt lik Hedvig.
Kommentera

scim: Som att det skulle göra någon skillnad mot hur jag har det i vanliga fall.

Äh, jag säger som i ett av tv-programmen som var favorit när man var liten: Scimma lugnt!
Kommentera

knaskamilla (och ni andra):

Ni får inga devedear imorrn heller, HA!
Kommentera

NuMo:

Hurra, hurra, hurra! Nu har jag dessutom (på Friscos uppmaning) landat. Det har Bengt Hedin också. Inte E-type, däremot. (Inte i Gbg i alla fall.)

Gonatt. (Fel tråd?)
Kommentera

mike66:

Det finns ett otal goda hälsomässiga skäl till att sluta röka både för dig själv och dina närmaste.

Kommer du att må bättre?

Andningen förbättras och hosta försvinner.
Smak- och luktsinnet förbättras.
Hjärtat belastas mindre. Risken att få cancer och blodproppar
Du får ökat självförtroende genom att visa att du kan bryta en dålig vana.
Du får oftare pengar över till annat, Hockey t.ex.
Kommentera

mike66: Blir inte Fred väldigt arg när man ständigt ska röka hans pipa?

[bild]www.spudstravels.com/Travel%20Archive/North%20America/USA/Utah/Utah%20Images/Peace%20Pipe.jpg[/bild]
Kommentera

Ambroo: Precis, nu äre fred och helg igen och då röker man fredspipa tillsammans.

Poffapoffa poffpoff....Hosthost...
Kommentera

tg21: Lägg undan vattenpipan..
Kommentera

mike66: tur för timrå att modo höll igen i 2 perioder,annars ha d kunna bleve 2siffrit
Kommentera

Grattar så här lite i efterskott i MoDogästboken eftersom jag legat nerdrogad sen i gårkväll. *knaperknaper* Ibland så kan det går på det här viset. Tyvärr så är ju pucken både platt och rund och då kan den hoppa omkring lite som den vill på den vita ispisten. Tyvärr för vår del så vann det sämre laget, jo så kan det faktiskt hända lite emellanåt, det är inte alltid som pucklogiken stämmer överens med tabellverkligheten.

Starkt av MoDo att vinna över världens bästa hockeylag i Sverige för tillfället, mycket starkt för att spä på lite extra med superlativen, jamenar det är ju fredag och då kan man väl bjuda till.

Skål och på återseende...
Kommentera

Dragan 2k: De är på väg ner till Sillstryparland. Huka er goa gubbar.
Kommentera

knaskamilla: E-type och Bengt Hedin säger du. Nog för att Hedin gör annorlunda värvningar emellanåt men det här tar nog priset.
Kommentera

Frisco: Himla otur att man inte har C+, för jag känner på mig att det där kan bli en trevlig match.
Nej, nu kanske man skulle ta och spela lite X-Box ett tag...
Kommentera

knaskamilla: Canal + sport i afton. 22:00 Elitserien: Modo-Timrå
Kommentera

knaskamilla: Den visas på storbildsskärm i Kempehallen.
Kommentera

knaskamilla: Landa knaz, landa.
Kommentera

knaskamilla: hurra, hurra hurra. Knas lever.
Kommentera

Hurra, hurra, hurra. Visas matchen imorgon på TV? Vore kul att se slutet på niopoängsveckan...

Sett på Arlanda: E-type och Bengt Hedin med familj. Nu ska jag ut och flyga lite till. Tjing!
Kommentera

SMÅLAND: Tack!
Kommentera

SMÅLAND: Vi njuter så länge vi kan.
Kommentera

Grattis Storebror till segern igår.......kul!
Kommentera

Gratulerar å det ödmjukaste. Känns ändå skönt att poängen stannar inom familjen.
Kommentera

Ambroo: [Men, men.. Grattis till segern då säger jag, fast jag är medveten om att ni kommer att älta och älta fram till nästa derby om att ni fortfarande är storebror, att Foppa är kungen och att Salo överglänsde Kipper osv.]

Vi ältar inte sådana saker. Ältandena står ju du och din gästboksvänner för på HS. Vi ser bara att allting är som det ska. Ingen hysteri utan vi tar till rutinen. Förresten storebror är vi för alltid.

Tack för gratulationerna.
Kommentera

Ambroo: Grattis till segern MoDo. Ikväll var ni det bättre laget och det är ingen diskutabel seger. Väl mött nästa gång !
Kommentera

Timrå gör sin kanske sämsta insats hittils den här säsongen, man slarvade i uppspelen och gick bort sej, försvarsspelet var under all kritik och man var alldeles för ineffektiva. MoDo i sin tur gör förmodligen sin bästa match, man uttnyttjade TIK:s lama försvarsspel skoningslöst och var taggade till tänderna, då blir det så här och det är inget att snacka om.. Nog för att man är enögd, men även Virus påpekade att TIK har betydligt mer att ge och inte alls kom upp i normal standard, man saknade rätta inställningen från start och fick jobba i kraftig uppförsbacke och motvind då marginalerna hela tiden var på MoDos sida. Timråspelarna gick inte in och tog kampen, man gjorde inte skitjobbet som krävs helt enkelt. Tråkigt att de ska göra en sådan plattmatch och inte bjuda upp när det var upplagt för derbyfest på förhand. Även om jag visste att det skulle komma en reaktion förr eller senare så svider det att det var mot just MoDo..

Men, men.. Grattis till segern då säger jag, fast jag är medveten om att ni kommer att älta och älta fram till nästa derby om att ni fortfarande är storebror, att Foppa är kungen och att Salo överglänsde Kipper osv. Det är väl lika bra att inte kliva in här på ett par veckor, ni lär gå på värre än vad finnarna gör när de har slagit Tre Kronor..hua!
Kommentera

Redhat: Äh, ni var ju redan slagna på förhand. För på skolan där jag gör min lärarpraktik var det torsk till lunch och sen så såg jag en tik och det var dessutom någon på skolan som hade tappat sina handskar.
Alltså följdaktligen: Torsk, en TIK-förlust
;)
Kommentera

Paddan: Får ta på mig att klacken var tyst, satt hemma framför Tv.n. Fan, måste vila rösten. Slår aldrig fel, ser man på Tv.n torskar man, åker man upp, vips seger.
Kommentera

Grattis till segern!

Inget snack idag. MoDo bättre på alla punkter. Viljan att vinna, spelet i egen zon, dito i anfallszon och målvaktsspelet var en nivå högre än hos TIK. Timrå gjorde inget ikväll för att bestrida myten att lag till slut blir en aning mätta efter att man vunnit några matcher. För att slå MoDo ikväll hade det krävts en ny toppinstats. Detta var TIK inte i närheten av...
Kommentera

Mats Edström: Pingvinjävel ;-)
Kommentera

Nikki: Hur ligger det till med storasystern då?
Kommentera

Tack skäggmanslaget, så underbart!!!
Kommentera

Redhat: Tvekar jag på, Färjestad har garenterat bättre stöd än Modo, ändock ligger dom efter Modo.
Kommentera

Nikki: Dom vann inte ens klackmatchen (för en gångs skull)... Cudos till MoDo Support för ett gott arbete.
Minuspoäng för vågenförsöken. Sluta upp med dom snälla ni.
Kommentera

« · 446489 · »