1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509067 inlägg · 4107 ämnen

Ny dag, nytt liv - del V

« · 1009689 · » Till forumet

Sv: Ny dag, nytt liv - del V
Tack för matchserien!
Skönt iaf för våran del att få vinna iår.
Kommentera

Tycho: Grattis! Iår var det inget snack, vi bjöd upp i 2 matcher och då vart det spänning idag stod vi upp i 1½ period sen la vi ner.

Inget att säga något om, vi torskade mot ett bättre lag och varför det var så vill jag gärna veta då vi har kapacitet att vara bättre.
Kommentera

Tack för god matchserie. Känns som att Timrå "behövde" det här, ni överlever ändå även om det känns tufft för stunden.

Väl mött framöver!
Kommentera

Tycho: Det är så det ska kännas. En dag som denna ska ni känna glädje, inte skadeglädje. Överväger det sistnämnda så har man ett väldigt konstigt fokus i tillvaron. Komplex skulle jag nog vilja säga.
Kommentera

Wayne Gresky: Tack för god matchserie. Känner ingen skadeglädje ikväll, bara glädje och framför allt en stor lättnad.
Kommentera

AndersN: Ingen aning vem det va! Jag såg matchen på tv:n
Kommentera

Modoklacken efter slutsignalen: -GRATTIS TIMRÅ!
Timråklacken svarade: -NI KAN DRA ÅT HELVETE
Kommentera

Kongo: Grattis å lycka till. Ni va bra
Kommentera

Frisco: MMM ja tyvärr är vissa mäniskor inte bättre än så!
Kommentera

Frisco: Antagligen för att när vi förlora förra året fick man snushagel och allt mögligt över sig.
Kommentera

Frisco: Klasskillnad! Då känns det som man håller på rätt lag även idag.
Kommentera

nectis: Äh, det kan väl inte vara möjligt? Dom självgoda gentlemanna supportrarna?
Kommentera

nectis: Jag som trodde att det regnade trumpinnar...troligtvis en "urban legend" då...
Kommentera

Frisco:
Kan bara tala för mig själ, tack för det.
Kommentera

Frisco: Det är sånt som gör att jag kommer njuta när Timrå åker ut i semin.
Kommentera

Frisco: Gjorde dom det så vill jag bara beklaga...

Som jag sagt och min personliga åsikt...vissa modoiter visade mig respekt ifjol och några gav mig några hjärtliga gliringar som hör till. Dom personerna visar jag nu samma respekt tillbaka... Vissa andra visade inte respekt då och får ingen av mig nu tillbaka...

Vi vann, Vi vann rättvist och vad höll Krizan på med egentligen detta slutspel?
Kommentera

spAps: Blir ni bättre om Timrå åker ut i Semin? Då får ni bara känna er ännu sämre.
Kommentera

En eloge till MODO:s klack som grattade Timrå när de kom in på isen igen. Syntes att Timråspelarna blev glada över det hela och gav tummen upp och tackade med applåder.

Sen säger jag det även här. Grattis Timrå. Ni var klart bättre.
Kommentera

spAps: Det är en sport, en idrott, ett spel! Visst kan de kännas viktigt att vinna,men kan man inte behärska sig å uppföra sig vid både vinst å förlust utan måste bråka vid förlust och håna vid vinst, då kan man dra åt hel_ete! En god supporter stöttar sitt lag ,inte hånar motståndarna!
Kommentera

Poffa: Tycker jag var riktigt starkt av dom faktiskt.
Kommentera

nectis: Närå, icke sa nicke, men efter en serie så brukar en viss ödmjukhet infinna sig..
Kommentera

nectis: Det funkar inte så. Det handlar om att gå hela vägen. Allt annat är ett misslyckande.
Kommentera

Berka: Det var ju precis det jag skrev. Att det var "Dra åt helvete"-gänget jag missunnade att gå hela vägen.
Kommentera

spAps: Tror inte du värderar kvartsvinsten speciellt högt om timrå åker i semi eller final. Det handlar om att vinna guldet, allt annat e tyvärr ett misslyckande. Annars har man misslyckad inställning å då e de ju oxå misslyckat. Inte så misslyckat inlägg av mig där! =)
Kommentera

Vad var det förresten egentligen som hände? Det kändes ju som att vi var bra med i halva matchen, sen bara...ingenting.

Nåväl. Man får väl vara glad för att vi bjöd på lite motstånd i alla fall. (Och Timråklacken får vara glada för att Timrå lyckades göra hela fyra mål, för innan det fjärde verkade de ha tappat sångförmågan.)
Kommentera

Messiah: STORT grattis Timrå. Ni var bättre den här gången och går rättvist vidare. Nu kommer det ändå säkert ta stopp i semi när ni antagligen får möta HV, men det är en annan sak.

Trösten för oss modoiter är väl att nu börjar en ny säsong, nämligen silly season! Den brukar va minst lika rolig som den riktiga. :-)
Kommentera

Viskarn: Och nu är det upp till bevis Ecke. Var det bara nybörjartur?
Kommentera

Viskarn: Nästa säsong vill jag inte möta timrå igen i en kvart, de börjar kännas tjatigt. Nu tror jag timrå kan få de svårt att nå slutspel om man inte fyller på sin trupp till nästa säsong, med tanke på att så många bra spelare drar!
Kommentera

Berka: Vilka då vet bara en !!!!
Kommentera

Springsteen: Verkar ju som flera ska dra! Inget e väll klart, eftersom man vill konsentrera sig på slutspelet innan man börjar fundera på vad man ska göra nästa säsong!
Kommentera

Vi syns i kvarten nästa säsong. :-)
Kommentera

Tack för matcherna MoDo, stort av era supportar att gratta TIK efter matchen !
Kommentera

The Fat Bastard: Hahaha vi kanske skulle göra det till en tradition! Varken modo el. timrå behöver spela grundserien! Vi möts ändå i en kvart avtraditionella skäl ;)
Kommentera

knaskamilla: "Vad var det förresten egentligen som hände? Det kändes ju som att vi var bra med i halva matchen, sen bara...ingenting".

Det som hände var att Krizan förlorade matchen åt er - till stor del iallafall. Först är han ute och tar simborgarmärke av den lägre valören, och efter det får han samma frispel som Wernblom fick. Dessa två incidenter resulterade i två mål.

Jag satt och var skitnervös när vi hade 0-1 för matchen var jämn tills dess. Jag klagar inte utan är naturligtvis tacksam över Krizans agerande idag.
Kommentera

oraklet: Det hör till att man kan gratta sina motståndare :)
Kommentera

tack för god match...
Kommentera

Berka:
Nej föresten, vi bryter traditionen och möts i final i stället.
Kommentera

willysson: Tack å Gonatt! =)
Kommentera

The Fat Bastard: Bra så ska det låta..
Kommentera

willysson: Tack detsamma för en trevlig matchserie, fast för våran del hade det ju varit roligare om det hade gått till fler matcher :). Men lycka till nu i det fortsatta slutspelet.
Kommentera

The Fat Bastard: Jatack... börjar bli aningen tjatigt att mötas i kvarten!
Kommentera

Tack för lätta matcher.
Kommentera

Snoop:

Sluta dryga dej.
Kommentera

Cyklob: Uppenbarligen tyckte timråklacken även att det hör till att be sina motståndare att dra åt helvete till svar.
Kommentera

Snoop: Ja tyvärr blev det en ganska enkel resa för er, men men nästa år så kommer vi igen :).
Kommentera

Tack för en god matchserie.
stort av er att gratta.
De idioter från vårat läger som hånar visar bara att man är dåliga vinnare.
Tack för en bra matchserie.
Vi skall vara stolta över att vårat län har två bra lag.
Men jag lovar att det är värre att åka ut i sudden 7;e avgörande.
Kommentera

Cyklob: hoppas vi bjuder igen från i fjol.... ett litet plåster på såren i fjol var att modo blev mästare... förlorar man mot blivande mästarna så var det inte så mycket att göra...
Kommentera

spAps:
Det finns även dåliga vinnare, hur konstigt det nu kan låta.
Kommentera

spAps: Jo det är ju riktigt tråkigt att det ska behöva bli så. Man tycker ju folk borde fira och vara glada istället. Nä nu laddar vi om batterierna och ser med försikt fram emot en trevlig och spännande silly season.
Kommentera

Snoop: Jag tror inte vi hade gjort det bättre om vi fått ett antal billiga mål mot oss. Inte lätt att alltid hamna i underläge.
Kommentera

« · 1009689 · »