1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508447 inlägg · 4106 ämnen

Nya MoDo-sajttråden

« · 869122 · » Till forumet

Nya MoDo-sajttråden
Efter påbud från MoDorator så startar jag en ny tråd - vänligen samla alla framtida synpunkter, kommentarer och intresseanmälningar här.
Kommentera

Sv: Nya MoDo-sajttråden
Alfred Awful: Nja...delar av Hockey Files berör ju inte Modo och ligger väl utanför en gemensam satsning. I övrigt känner jag väl att jag vill behålla nån slags kontroll/ansvar på tröjnummer- och dräkt-historiken. Överlag är det väl de historiska bitarna - inklusive ännu ej skrivna artiklar - som intresserar mig mest (liksom SM-guld till Modo).
Kommentera

Mikael Uhlin: Ok, då är jag med och jag förstår resonemanget. Hade jag nu inte redan vetat om hur det låter i sportbarerna under en SM-final hade jag rekommenderat ett möte där i någon paus imorgon, för intresserade.

Någon som har ett annat förslag på plats och tid?
Kommentera

Alfred Awful: Det är lugnare i korridorerna. Utanför 401:an, kanske. Själv sitter jag nästgårds på 419.
Kommentera

Mikael Uhlin: Vilken liten värld. Sektion 401, rad 5 plats 8 för mig imorgon. :-)

Well, själv kommer jag ner med shinzawai klockan 18 och ska hjälpa en grupp dalmas-MoDoiter att få ut sina biljetter, sen är jag snackbar.

Vi kan väl säga första periodpausen vid bordet utanför Leftwing. Har vi inte snackat färdigt så kan vi fortsätta i nästa. Man kanske ska ta ett konsensusbeslut på att faktimet att man dyker upp där imorgon inte innebär ett absolut arbetstvång? För att locka alla som läser det här med någon typ av intresse?

hellge, hinner du upp från ståplats?
Kommentera

Alfred Awful: Visst, vi förbinder oss inte för nånting ännu, vi kollar bara läget.
Kommentera

Liten sammanfattning av samtalet från igår:

Närvarande och aktivt medverkande: Jag, Mikael Uhlin och hellge.

Som vi skrivit tidigare här på HS är både jag och Mikael beredda att släppa till material till en ny, in-"åffisijäll" MoDo-sajt. Utifrån vad vi tidigare producerat och även nyproducerade texter och/eller blogginlägg.

Vad som saknades i diskussionen var en tekniskt kunnig person och uttalade tyckare om MoDos nutid och nutida matcher. Vad det gäller att släppa in skribenter på sajten så tyckte vi att det var ok att dessa får skriva under alias, så länge man håller sig inom ramar för sådant man även skulle stå för med sitt namn (på ett ungefär, lite krydda är aldrig fel).

Själv är jag till exempel inte hundra procent säker på om jag skulle medverka med mitt riktiga för- och efternamn på en sådan sajt, även om antalet som kan dem i verkliga livet åtminstone är tvåsiffrigt.

Har vi några HS-tyckare som kan tänka sig skriva om MoDo i nutid i ett format som är lite mer beständigt än HS, eller ska vi rekrytera från andra platser?

Poffa, hur var det med ditt intresse/fritid för att ansvara/ta del av ansvar för det tekniska?

Shinzawai, design och/eller teknik?

Mikael och hellge, missade jag något?
Kommentera

Alfred Awful: Teknik? Ja fan, jag ska dribbla upp dig på läktarn ditt fyrtorn!
Kommentera

shinzawai: Försaka inte ditt arbete, bara. :-)

ZZZzzzZZZ
Kommentera

Alfred Awful:

Bra sammanfattning, Alfred. Jag hade väl även åsikten att vi (du och jag) så fort som möjligt länkar ihop arvet.tk och Hockey Files (eller MODO Files). Jag har idéer om hur men det kan vi väl ta separat. Om vi finns under gemensamt paraply kanske det blir lättare för att andra att bidra med nya texter och då kanske det också lossnar vad gäller tekniken och ny design.
Kommentera

Under morgonen har det ramlat in 2 stycken intresseanmälningar från bekanta HS-are om att få skriva om MoDo på sajten, ifall vi får igång det tekniska.

Skoj!
Kommentera

Alfred Awful: Ytterligare 2 intresseanmälningar från HS-are.

Nuvarande line-up om jag räknar intresseanmälningar:

4 stycken allmänna MoDo-skribenter.
2 stycken historieskribenter och "content providers" i övrigt.
1 stycke tekniker och designsnubbe.

Någon som har serverutrymme att börja trycka in saker på förresten?
Kommentera

Alfred Awful:

Jag kanske kan utvärdera hockeyspelarnas snygghetsgrad, kan det passa in på den där sidan?
Kommentera

knaskamilla: Fast, då måste du nog också utvidga din verksamhet till att också bedöma souvenirer mm. Med andra ord sajtens motsvarighet till Sofi Fahrman.
Kommentera

Paddan:

Tja, det ska väl inte vara något bekymmer. Det har jag ju gjort förr.
Kommentera

Sådär, då har jag och Mikael påbörjat samarbetet på ett sätt som syns rent visuellt också.

www.arvet.tk

Fortfarande är det "bara" shinzawai som tydligt uttryckt sitt intresse för det tekniska och då tänker jag inte heller stressa honom att leverera när det gäller ett skal för en hel supportersajt. Men om det är någon som känner för att supporta honom så går det ju att sträcka upp sin näve här i tråden när som helst.

Läget hittills när det gäller intresseanmälningar:

*2 historieskildrare
*4 allmänna MoDo-skribenter
*1 tekniker/designer
*1 skribent om supporterkultur (eller hur hellge?)
*och så är det ju det kvinnliga perspektivets knaskamilla också, som jag via någon slags härskarteknik lyckats glömma i nyheten jag nyss skrivit på arvet.tk.

Alfredshemskt, verkligen.
Kommentera

Alfred Awful och alla andra:

Bevisligen har flera skribenter visat att de har massor att bidra med när de skrivit reseskildringar och upplevelser från finalspelet. Stora delar av detta material borde man kunna använda. Kanske kan man till viss del återanvända delar av det folk har skrivit här på HS.

Som jag tidigare sa tycker jag att vi borde värva Larsmark som skribent till den nya sajten. Han skriver en hel del på www.modohockey.se men även på Färjestads forum. Enligt vad jag minns blev han i överlägsen stil framröstad som Färjestadsforumets bäste skribent, trots att han håller på MoDo.

Nog skulle jag kunna skriva om supporterkultur men jag höll mig borta från Ö-vik en massa år och har därför en gigantisk lucka. Jag gissar att Poffa och andra som stod i klacken förr kan och vet minst lika mycket som mig. Dessutom borde det finnas yngre förmågor som har bättre koll på nuläget. Men om vi bidrar tillsammans kan det med säkerhet bli en schyst hel bild.

Som vanligt tror jag det är bra att få med sig den hegemoniska sektionen 401. Kamilla, Frisco, Poffa, Salle har tydligt visat att de borde vara med och bidra. Numo och Lumber som så ofta trollar med bokstäverna borde inte behöva vara så blyga utan de kan gott och väl ta ett steg framåt.

Wayne Gresky har för vana att publicera dominanta statistiska underlag, Paddan förmåga att skaka fram enastående och ovanliga bilder, Bisterfinnens konstnärliga flaggtillverkartalanger och mycket annat.

Man skulle kunna säga att bollen ligger hos oss själva. Det finns säkert många fler än ovan nämnda som skulle kunna och vilja bidra med något, det finns säkert också de som inte vill vara med.

Skynda långsamt är bra då detta görs på fritiden.
Kommentera

hellge: Jepp, hittills är ingen kontaktad aktivt, utan det är bara de som tagit kontakt med mig på något sätt som jag räknar med. Jag skriver inte heller ut deras nick eftersom vi ännu inte har någon plattform som de kan börja erbjuda sitt skrivande till.

Det är självklart ett fritidsprojekt, men en grundläggande grej är ju att en bred "laguppställning" gör att ingen känner att hela sajten hänger på en enskilds axlar.

I första skedet är det samman-synkningen av mitt och Mikaels material som ligger på dagordningen - Hawerchuk ligger dock i startgroparna för att kunna erbjuda designsmakprov och litegrann därför skulle jag vilja fråga tråden om namnförslag.

Mitt och Mikaels namn på det nya samarbetet är ju Magnus Nyströms "Mod & Hjärta" - är det eller något liknande ett bra namn på en helt ny supportersajt eller finns det ännu bättre?

Förslag tack!
Kommentera

Alfred Awful: "Mod & morske män" körde ju Aftonbladet med för något år sedan.
Kommentera

Alfred Awful: "Enögd och stolt"
Kommentera

Paddan: Alternativt "Enögon-blick av guld"
Kommentera

Paddan & Poffa: Bra namn, lite svåra att få in i en www.xxxxxx.se-adress bara. Någon som har ett förslag på ett ord, utan å, ä och ö?
Kommentera

Alfred Awful:

401regerar.se.
Kommentera

Alfred Awful: Eeh... monohockey... ;)
Kommentera

Paddan & knaskamilla: Jejje, ni (och övriga) får fortsätta att leverera förslag i tråden så får vi se om något av dem dyker upp i Hawerchuks designförslag. :-)
Kommentera

Alfred Awful: cyklober.se fungerar.
Kommentera

qwertas:

Vad är en cyklob?
Kommentera

knaskamilla: Inte vet jag! Men visst låter det bra. :)
Kommentera

Alfred Awful: Okej, då kör vi...

modominerar.nu
oneeyechanting (inspiration från James-albumet "One Man Clapping)
Theonewiththegabba
Kommentera

Alfred Awful: Skulle inte å,ä & ö börja fungera i webnamn...

Annars skulle väl förvaltarna.se kunna vara nåt. Pekar ju både på arvet och framtiden liksom...
Kommentera

Salle:

Det fungerar i alla fall i blåslagen.nu...och hörby.se.
Kommentera

Alfred Awful: Heart of Hockey sight
Kommentera

Alfred Awful:

modoidiot.se
Kommentera

Salle: Kan ju kolla vart www.wikegård.se slutar.
Kommentera

knaskamilla:
Här kommer några förslag

turlag.se
lobbainpucken.se
omniåktpåvåraskadorhadeniåktur.se
bondläppar.se
byggenordentligparkeringvidhallen.se
särskrivningvadärdet.se
Kommentera

TIKbiff:
Måste bara tillägga att jag fortfarande är bitter, vi ses i SCA cupen, då jävlar
;-)
Kommentera

TIKbiff: Då gillar jag sjuttonsekunder.net mycket bättre. ;)
Kommentera

Paddan:

Lite drygt en vecka kvar nu. Tycker du jag ska ha på mig SM-guldtröjan eller en klassisk blomtröja?

Är dock lite orolig för hur jag ska reagera när jag ser Tim Booth. Han verkligen blivit obehaglig på senare år. Lite Alexander Bard-varning:

www.bbc.co.uk/manchester/music/library/b/tim_booth_02_203.jpg
Kommentera

Paddan: Eller varför inte www.allaflaggarförmodo.se
Kommentera

Bad_Brett: Självklart måste du sprida lite guldglans även över Manchesterområdet. Själv har jag tidigare försökt sprida hockeypropaganda till Heaton Chapel, men tydligen gillade grabbarna i familjen fotboll bättre än hockey.

Haha, tänkte exakt samma sak när jag såg den där videon, fast han lär väl vara sitt vanliga spastiska jag med en underbar röst.
Kommentera

AH jag har knappt återhämtat mig efter söndagens festligheter... pjuh
Kommentera

TIKbiff:
Vad tror du om:

viärtillbaka.nu
Kommentera

Lumber Jack: HAHAHAHAAAAA
Kommentera

The red wings support.se

Fick vi med lite av supporterföreningens namn dom sista åren
Kommentera

knaskamilla: Bra förslag.
Kommentera

westerlind: Då fortsätter jag i samma andemening, ungefär. puckadcyklop.se
alfredfram.net
kabbenisking.nu
sulfitmodoit.se
Kommentera

Paddan: Måste lägga in ett svar utan att ha satt mig in allt för mycket i det som sagts tidigare.

jagvetintevadvipratarom.nu

Hmmm eller var det något som kunde kopplas till modo ni ville ha?

pavagmotvarttredjeguld.nu

Men den lär väl behövas bytas ut om ett litet tag.

Kommentera

Vilka fantastiska namnförslag. Jag antecknar allesammans.

Ingen som har tänkt på gabbagabbahey.se?
Kommentera

Annars gillar jag ju Arvet. Väldigt effektfullt och enkelt.
Kommentera

ollelovesmodo.se
Kommentera

« · 869122 · »