1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508384 inlägg · 4106 ämnen

Nya souvenirer

« · 553768 Till forumet

Sv: Nya souvenirer
Frisco: Tänk om man har en kortärmad då.
Kommentera

NuMo: Då får man tejpa röd och grön eltejp på armbågsskydden.
Kommentera

Frisco: Ändras färgförutsättningarna vid kort och långt? Jag tycker vi skall ha tre korta - tre långa - tre korta ärmar på tröjorna.
Kommentera

NuMo: Jag får väl erkänna att jag var så lat att jag inte orkade leta efter den här tråden för att posta bilderna i.

Är det bara mina nya glasögons fel, eller ser den svarta randen på nederkanten av tröjorna ut att vara väsentligt mycket bredare på hemmatröjan?
Kommentera

Paddan:

Ja, den ser bredare ut. Jag tycker hemmatröjan är snygg. Med ett större klubbmärke hade den varit ännu snyggare. Undra bara hur den kommer se ut med en massa reklam påklistrad?

Kommentera

Poffa: Tja, men än så länge kan man i varje fall se klubbmärket med blotta ögat. Av texten på hemsidan sluter jag mig till att den replica med reklamloggor som kommer framöver bara kommer att finnas som hemmatröja. Eller så har jag fått allt om bakfoten ...som vanligt.
Kommentera

Undrar hur många fysiska personer som dom 931 rösterna består av i teskitsomröstningen? Själv gjorde jag väl 30-40 klick. Varför? För att jag kunde.
Kommentera

Poffa: Äh, den här får hamna under souvenirtråden. Nu finns ett fint tillfälle att inhandla en gammal träningsjacka från 60-talet.
Kommentera

Tycker att MoDo Hockey borde använda samma design på match dressen flera år i följd och inte bytta så ofta. så att suportrana känner en störe lust att köpa en tröja och sen är den ute nästa år
Kommentera

modo_foppa: Jag tycker att det ska bli kul med en ny tröja. Ska faktiskt köpa en =)!! Hoppas jag kan ha nummer 13 Weinhandl på rygger Ir 30 Zajkowski!
Kommentera

Enligt mailsvar från Fredrik så har de ännu inte fått något datum från leverantören när den nya tröjdesignen är redo för souvenirshopen.
Med andra ord har han inte den blekaste...

Kommentera

Tro vilket år i augusti det var som det var det där vinnande bidraget till souvenirtävlingen skulle dyka upp i färdig form?

Kommentera

Paddan:

Juste mening! Har de sagt augusti, verkligen? Verkar i alla fall som att de som ska trycka tröjorna fick panik när det inte var något de själva designat, eller något sådant. Sist jag frågade suckade Magnus och sa "ja, vi väntar på en offert...". Typ.
Kommentera

knaskamilla: Jag har för mig att man i samband med att tävlingen var avslutad, och en vinnare utsetts, talade om att vinnaren beräknades finnas i souvenirshopen i augusti. Fast jag har för mig så mycket, så där kanske jag har fel...igen.
Kommentera

Ok, man var tydligen ganska vaga i antagandet om när den kunde tänkas finnas som färdig produkt:

"Vinnare i t-shirt-tävlingen blev bidrag nr 5, skapat av signaturen "Safta". Det blev en relativt komfortabel seger med drygt 35 % av de totalt 931 rösterna. Vi säger Grattis till vinnaren och tackar alla som har bidragit och/eller röstat i tävlingen!

- Nu skall vi omsätta vinnaren till en "riktig" t-shirt som kommer att ingå i vårt souvenirsortiment som officiell MODO-souvenir, säger Magnus Svensson på MODO Hockeys kansli.

- Vi vet inte exakt när den kommer ut i hyllorna, men det blir förhoppningsvis under augusti månad."

Kommentera

« · 553768