J F K: Lite rolig teori om den tappade/trasiga klubban:
bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/2014/02/mystiken-bakom-modos-tappade-klubba/
Själv hävdade jag att den var trasig för att Hedman uppträdde som om den var trasig, men ingen verkar veta om den verkligen är det.
Carl Lejonkräk: Ahlsenfelt var kapabel. Där var det någon mental blockad helt enkelt.
Ryno och Hersley behövde mycket speltid, självförtroende och framförallt få spela "sitt spel". Båda två är lite speciella och är nog båda två rätt dåliga spelare om de hamnar i en roll där de inte får ta ut svängarna. Dvs, sätta Ryno i fjärdekedjan eller Hersley som defensiv back fungerar inte och vi hade inte råd att vänta på att de skulle blomma ut.
Monno: "Den stora frågan är ju om det är MoDo som misslyckats kapitalt med att få ut potentialen ur alla dessa Leksandsspelare, eller om Leksand gjort det bra?"
De var helt enkelt inte redo för högsta ligan när de spelade i Modo, de behövde få utvecklas i sin egen takt i Allsvenskan. Modo gjorde ingenting fel som jag ser det (förutom att värva spelarna i fråga kanske).
ULTIMAVICI:Appselut! Ryno tex var ju fortf rent valpig o klumpig när han var i MoDo. Se vad Önerud & Torp blommat ut nu, vare sig i HV elr TIK var de såhär bra! o även Hedman tycker jag e bättre nu, än i TIK.
O Oscar fick ju en mental låsning i MoDo, när han 2 ggr i rad släppte in 1:a skottet, inte lätt studsa upp från det. Bättre byta miljö.
Helt klart kan miljö (klubb-)byte gör gott för spelare! Sen finns det de, som aldrig blommar ut riktigt.
Redigerad kommentar
mattias - 74: Den stora frågan är ju om det är MoDo som misslyckats kapitalt med att få ut potentialen ur alla dessa Leksandsspelare, eller om Leksand gjort det bra?
Med tanke på att alla haft enorm potential som dom inte fått ut någon annanstans, framförallt Ryno. Så måste man ju ändå ge Leksand lite beröm på den punkten. =)
J F K:
Tack och lov jämnade det ut sig, med tanke på att MoDo fick ett regelrätt mål bortdömt.
NuMo:
Fan vad sur Kenta var i intervjun. Tycker tydligen att Torp är en pajas.
NuMo:
Nordgreeen. Han kan hitta klubblad i trängda lägen med sin backhand, men inte öppna målburar..
Rytter:
jag gillar verkligen bilder som visar att våra målvakters arslen är i ribbhöjd, jämfört med som det oftast varit förr. Axlarna i ribbhöjd.
Redigerad kommentar
J F K:
Såg inte att den var trasig, trodde modospelaren bara tappade den.
Spelar det någon roll föresten ifall den är trasig eller ej? Reglerna borde ju inte gälla för en trasig klubba, den får man ju ändå inte spela med.
Rytter:
Ha ha ha så jävla orutinerat av örebro spelaren.
ULTIMAVICI:
Tro fan bänken är galna på domaren. River dom inte ner önerud när han ska backchecka efter inbrytningen?
Bad_Brett:
Då kommer väl snart en konstig kompensation.
Som ett brev på posten.
Redigerad kommentar
NuMo:
Det hade han absolut inte. Det enda jag skulle kunna tänka mig var att domarna han blåsa innan, men jag tvivlar.
Antar att detta är ytterligare ett fall där videomåldomaren ser situationen med färgade glasögon.
J F K:
Vilket jävla skämt. Sandberg kastar klubban, sedan får vi ett regelrätt mål bortdömt.
J F K:
Onödigt att inte göra mål av Ritola. Men det måste väl vara mål ändå?
Puckodomare.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Ja, det var en rejäl kanon.
Nu spelar Modo riktigt trevligt. Hoppas på ett mål till snart.
J F K:
Modo är så bra i BP att jag numera inte ens känner mig orolig om vi skall hålla tätt.
Snygg flippass av Ritola över ribban från position bakom mål. Synd att det ite blev mål.
Redigerad kommentar
Gusse:
Vi har börjat bra. Dominerar ju i 5 mot 5, det enda Örebro har haft har ju kommit i deras PP.
4th Line | 7. Tambellini, Jeff | 11. Önerud, Simon | 36. Kempe, Adrian | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
14. Hägg, Robert | |||||||
3rd Line | 70. Kempe, Mario | 18. Ritola, Mattias | 10. Skröder, Per-Åge | ||||
3. Lehtivuori, Joonas | 2. Carlson, Albin | ||||||
2nd Line | 13. Nordgren, Niklas | 28. Forsberg, Kristian | 27. Öberg, Peter | ||||
41. Hedman, Oscar | 38. Torp, Nichlas | ||||||
1st Line | 88. Nylander Altelius, William | 26. Påhlsson, Samuel | 17. Kabanov, Kirill | ||||
15. Cumiskey, Kyle | 49. Regehr, Richie | ||||||
Goalies | 30. Ullmark, Linus 48. Forsberg, Anton | ||||||
Extra Players | 44. Hedberg, Edwin (RW) |