1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504381 inlägg · 4100 ämnen

Örebro - Modo - 2015-01-30

1658804 · » Till forumet

Sv: Örebro - Modo - 2015-01-30
Steken84:Du, de är inte roligt att vara sportchef, allt ansvar verkar ju vara på den?
Kommentera

Rytter: Det som slår mig är att modo ofta har en tendens att gå in med för tunn/dålig trupp i seriestarten och blir straffade av det. Man får ofta panikvärva runt jul och nyår. Problemet är väl att man har för många hål att fylla under silly season. 4-6 spelare är väl ok men inte 8-12. Tar för lång tid att spela ihop laget osv
Kommentera

Cyklob:Rätt talat!
Kommentera

Rytter:Kommer att gå riktigt bra, Emil från TIMRÅ kommer att bli en fin injektion, o sätta fart på skröder o pålsson att dom inte blir bänkade, sen får man hoppas att fågelholken kan få fason på dom andra!
Kommentera

J F K: Jag ställer krav och är såklart missnöjd när det går dåligt för laget. Som du skriver så var jag inne på truppen var för dålig i höstas innan säsongen och jag verkar väl haft ganska rätt i det eftersom vi ligger där vi ligger idag?

Jag tycker det är mycket bra att Svartvadet och co börjat förstå allvaret i det hela och plockat in några nya spelare för spetsa till truppen så vi förhoppningsvis klarar av kvalet. Vi har i alla fall mycket större chanser nu.

Jag tycker Svarten gjort det han kunnat nu med det ekonomiska medel han hade att tillgå. Bättre sent en aldrig. Nu är det bara spela ihop laget och förbereda oss på ett kval där vi ska segra och behålla våran plats i Shl.
Kommentera

J F K:

Det som slår mig är att de som tidigast skriker efter nyförvärv och klagar, och nu påstår att laget trots alla ändingar man gjort ändå hamnar i allsvenskan och är fortsatt missnöjda, dessa personer är tysta och berömmer inte att man visar handlingskraft genom att t.ex ta in Djuse, Smolenak, Haataja och nu Hossa. Vad hade ni förväntat er? En Crosby eller Sedinarna?

Eller att man försöker analysera och ser att spelet ser ljusår bättre ut än runt jul, är övertygad att spelet i samtliga matcher (förutom brynäs hemma) hade räckt för att vinna mot de allsvenska lagen. 

Själv ställde jag in mig på kval i och med att vi bytte tränare och när vi trots detta halkade efter (i och med förlusten mot Brynäs). Är ganska skönt att se matcherna nu faktiskt och veta att vi hamnar i kval och sedan kolla på spelet och se vilka delar som är bättre än tidigare.

Det som gör mig trygg är att vi börjar hitta verktygen för att klara ett kval.

-Defensiven stabiliseras, inta lika mycket misstag och bjudningar längre

-BP har hittat tillbaka till fjolårets form, det känns nu nästan tryggt när vi drar på oss en utvisning

-Målvaktsspelet på Ullmark har förbättrats (troligen en effekt av att defensiven skärpts)

Detta är verktyg som kommer vara viktiga i ett kval, får vi bara ordning på vårt PP spel och offensiven ser det riktigt bra ut, den enda oron då är nerverna och effekten av detta är omöjligt att analysera och gissa hur den påverkar i kval. Därför är det viktigt att man lyft in spelare som Smolenak, Haataja och Hossa som har mängder av erfarenhet av viktiga matcher, detta kommer smitta av sig till övriga udner kvalet.

Troligen är Hossa den pusselbit man behöver i PP. Vi saknar en spelföredelare där, förhoppningsvis kan han ta Flanagans plats i höger tekningscirkel och styra spelet på ett bättre sätt genom att hitta snabba pass till back för direktskott eller öppnande pass genom boxen till Haataja som får direktskjuta.

Sedan gör det nog en del att Possler är borta också, har visat en uppåtgående form på slutet och säga vad man vill men han vågar försöka vara kreativ och utmanar och vågar ta skott. 

Kommentera

Sirpa: ne ne
Kommentera

modomille: Nä! Hossa skulle inte göra 60 poäng i shl!
Kommentera

Cyklob: Om någon gång hade något konstruktivt att säga så hade jag hållit med. Du har gnällt på samma saker hela vintern och före det hela hösten. Det är exakt noll ny information, utan bara samma gnäll hela tiden. Den dag du tillför ett dyft till diskussionen är du välkommen av mig, men att fortsätta med samma samma samma samma samma sak stör mig bara.
Kommentera

Cyklob:Inga problem, Emil "kungen Pettersson avgör" han vet hur man gör mål! Om han nu får spela?
Kommentera

Steken84: med hossa i laget kommer vi få en extra dimension han hade lätt gjort 60 poäng i shl.
Kommentera

J F K: Rent defensivt tycker jag vi gör en stabil match. Framförallt var Ullmark riktigt bra idag.
Offensivt dock...

Det är mkt snurr men lite verkstad dom ggr vi väl är inne i zon känns det som.
Sen tror jag självförtroendet i laget spökar lite med puckkänslan för dom. Djuse som iofs spelar på gränsen, men brukar lyckas missade ju pucken i tid och otid.
Kommentera

J F K: Men lägg ner. Alla har väl rätt att tycka det man känner.
Kommentera

Cyklob: Sluta grina.
Kommentera

Bara ta nyatag imorgon. Men det här laget känns dömt på förhand att hamna i allsvenskan. Känns tyvärr inte som att det ska gå och trycka på fler knappar. Men jag hoppas ledningen går ut och meddelar nu att det är kval som gäller.

Bara hoppas vi får ordning på Powerplay spelet där är mycket vunnet. För med det pp vi har nu är det allsvenskan direkt. Men en sak är ju klart det har blivit bättre med perra men laget var så sjukt stukat redan innan han klev in. Bara hoppas att det vänder lagom till kvalet.
Kommentera

Modo har inte haft en medstuds på hela säsongen! Vem är haataja????? Bidrar inte med ett skit. Fortfarande ingen som kan göra mål när matcherna står och väger. Aldrig kan modo vinna en jämn match
Kommentera

J F K: vad arg har är Per-Erik. 

hur många uddamålsförluster är ni uppe i?

Kommentera

0,909 poäng per match, det är imponerande siffror det...

Kommentera

J F K: Varför sitter jag och tänker på mellanmjölk när jag ser Modo spela?
Kommentera

Bad_Brett: Prata aldrig mer om 99. Ett mer orättvist resultat har det aldrig varit sedan Nordamerika vann fuskmatcherna -87.
Kommentera

J F K:

Om de vinner är de uppenbarligen bättre. Precis som Brynäs var bättre 99.

Kommentera

Ett lag som tar så många onödiga utvisningar förtjänar fanimej inte att vinna. Bedrövligt att se hur otaktiska modo är.
Kommentera

Gunnar Soderholtz: ligger och slökollar matchen. Jag lider med er samtidigt som jag lider med mig själv....
Kommentera

Ben Perrault:

Med ett så urkass pp kan man aldrig vinna. När gjorde vi senast ett mål i den spelformen, oktober eller???

Försvaret ärväl ok, men offensivt, nja.

Hoppas Hossa kan rädda oss kvar i eliten

Kommentera

Ben Perrault: Som vanligt. Inte för att Örebro är bättre, utan bara för att det är så... :(
Kommentera

J F K: jaha, en uddamålsförlust till känns det som just nu, suck
Kommentera

J F K: Det där är ju så tur att det är löjligt.

Hur som helst så blir man bara förbannad i pp. Varför tar man inte bara ett skott???
Kommentera

Randy Marsh: Men Ullmark gör en bättre match. Visst, han höll på att tappa in en puck, men han känns tryggare. Litar mer på placeringen och låter dem skjuta istället för att vara extremt aggressiv.
Kommentera

Monno:

Dubbelutvisning enligt swehockey.

Kommentera

Monno:

Han inte se tyckte det såg ut som en hård fin tackling. Ifall Örebro spelaren ger igen borde ju bara han åka och inte bägge. Vad hände där egentligen?
Kommentera

supertr?tt: Åker Torp ut för den tacklingen? Nä?
Kommentera

Monno: Visst var det Dåånald som föll in på plan vid bytet...:)

Kommentera

Hari tycker tydligen att han spelat för mkt...
Kommentera

Lätt att få utvisning nuförtiden
Kommentera

henkeiskogen: Tar man Hari för den där så har man missat 213980 utvisningar i vinter. Fy fan.
Kommentera

Så jävla onödig utvisning av Hari, finns ingen anledning han behöver ta den. Vi har tekning i anfallszon. Hoppas vi reder ut det här ni kom igen gubbar.
Kommentera

S-vikaren: Plocka ut tomten som skriker för utvisning när Ahnelöv gör den klockrenaste brytningen sedan 1980...
Kommentera

Ullmark showar!
Kommentera

Ja det är dags att träffa mål nu...
Kommentera

Bad_Brett:

Domaren såg inte ens tacklingen. Han ser att Örebro-spelaren ligger ner. Ser att Donald står bakom. Armen åker upp.  

Kommentera

Bad_Brett Han var stor och dum men de hade inget tecken för det tydligen.
Kommentera

Monno:

Ja det är helt sjukt detta. Jag tycker synd om Donald och jag skäms för svensk ishockey. Vilka jävla rikspajasar till domare...

Sedan börjar jag undra om vi är immuna mot att träffa målet?

Kommentera

Domarna håller en skrämmande dålig nivå! Utvisningarna haglar. Bedrövligt
Kommentera

Monno:

Jag fattar ingenting? Vad åkte han för?

Kommentera

Hälge: Fiffig lösning, bra för både TIK och Modo!

Kommentera

J F K: Sinnesjuk utvisning.
Kommentera

Cyklob: Boarding ......jaja.
Kommentera

Cyklob: Läste det på twitter, MrMadhawk var nog först ut med det. 

Tror det kan vara en del av Tikarnas sparplan. De har säkert fått rätt hårda krav vid uppgörelsen med bank, kommun.

Kommentera

Cyklob: jahapp, där åkte han ut för att det står Brashear på ryggen och han tacklades
Kommentera

1658804 · »