1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526307 inlägg · 4121 ämnen

Östersunds IK - MoDo Hockey : 2022-12-29

Sv: Östersunds IK - MoDo Hockey : 2022-12-29
Har någon här inne koll på hur många hattrick Mikkel har gjort sen han kom till oss?

Gavelo: Fast tyvärr skrev du inte så. :-)

Du skrev: "Hade Modo spelat på 80% idag så hade vi vunnit."

Vilket inte går ihop med att du nu skriver: "Modo spelade på 80% idag och därför förlorade dom!"

Så du får nog ta och bestämma dig :-D

Esox:
En svit är till för att brytas. En SHL-biljett är till för att erövras.
Det är målet, allt annat är bara vägen dit.

Kapten Långnäsa: du måste ju vara ett troll?

Rytter: Fan, det va trist att sviten sprack. Jag har suttit i bilen i 10 tim, från Stockholm till Ljungdalen. Hade tänkt se matchen i efterhand men jag kunde inte hålla mig från att kolla resultatet. Nu har jag bara mina forumbröders visa ord att se fram emot innan jag somnar. Allt är väl ändå som det ska: Sviter kan inte bli hur långa som helst.
Nu ska jag ägna mig åt alla era kommentarer och vill också passa på att tacka er alla för att ni finns och skriver.

Rytter: Men herregud är du inte läskunnig?!, det är ju det jag skriver att spelar man på 80% så förlorar man även om det är mot en nykomling med ett halvt div1 lag i truppen.

Modo spelade på 80% idag och därför förlorade dom!

Östersund gör det bra, absolut det ska dom ha men samtidigt är detta en match Modo skall vinna enkelt om alla spelade närmare 100%, idag är det väl 3-4 spelare som kommer upp i nivå.

NuMo:

Påstod ingenstans att vi inte skulle gå för rekordet.

Personen jag besvarade ville ju hellre torska imorgon (eller ja, åtminstone föredragit vinst idag) så jag vet inte riktigt vad det hade haft för betydelse att vara "oövervinnerliga" i en dag extra, vi hade ju varit besegrade redan imorgon...?

Är nog väldigt få som skulle argumentera för att en ifb _inte_ skulle ha ett mentalt överläge i en kommande match sju, med tanke på hur det gick sist.

Gavelo:

Nej men du tror att man vinner matcher mot ett mittenlag genom att spela på 80% av sin förmåga.

Snacka om att inte respektera motståndet genom att komma med sådana påståenden.

Finns inget lag i serien modo slår genom att spela på 80%.

gokar:

Nej det är inte så konstigt att det saknas kemi i kedjorna. Det har ju ändrats och flyttats runt spelare sedan skadorna på Dick och Woods.

Tycker Niederbach varit iskall på slutet men dömmer honom inte då det inte är så enkelt för honom att vara center, sedan ytter och ha olika spelare runt sig, speciellt när man ska komma in i laget och spelsystemet.

Det vi behöver nu är att få tillbaka spelare, spela ihop formationerna och få trygghet och lugn igen.

Det är klart vi skulle märka av tappet av dick och Woods förr eller senare, spelare som på egen hand skulle kunna vinna denna match med mål i pp eller en soloprestation.

Kapten Långnäsa: Lugn, vällingen är snart klar 👍🏼

Monno:
En annan längre svit att hålla imorgon, inte två förluster på raken..

Gavelo: Cry me a river 😭

Bad_Brett: Tycker han på slutet visat upp ett bredare och mer "topp spelare" spel.
Han har ju aldrig varit någon som dominerar en match typ som Woods eller Bernhardt kan göra utan han mest gör sina mål på nå vis.
Men tycker han mer och mer kan dominera spelet. Helt enkelt vara uppenbart bättre än andra. Roligt!

Berg var ju så bra med Ingman innan skadan, men nu funkar det inte alls. Hoppas han inte drar med sig Ingman ned i något... Är rädd Ingman kan hamna i ett "måste fixa allt själv" läge och då går det nog på tok.
Men men, ny match imorgon, folkfest!

Rytter: Vem har sagt att Modo spelar på 80% av sin kapacitet hela säsongen, jag har då inte gjort det?

Jag antar att du såg matchen?!, hur många målchanser och bra anfall skapade Östersund, vad jag såg var det knappt några, målen är ju rena bjudningar, slappt försvarsspel och obefintligt målvaktsspel som gör att Östersund gör sina mål.

Vad har Dif med detta att göra?

Gavelo: Tycker ändå att det var utespelarna som förlorade matchen, som Karlin sa...bara Mikkel o Södergran som kämpade. Men visst Nygren skulle väl tagit första målet iaf.

1a kedjan är ju iskalla idag också, där måste det ändras.. Vela blir ju helt iskall också, ingen kemi alls

Kapten Långnäsa: Och din åsikt bryr jag mig inte om

{6870}: Jooru vi trivs i eran päls!!🇺🇿🇺🇿

Trilske:

Din slutsats kanske inte är på "Hårde Hardy" - nivå när det gäller hur en coach psykologi skall utfalla till godo inför ett framtida "viktigare" målsättning. (Hänvisar till inlägg www.hockeysnack.com/modo-hockey/permalink/880002 )

Men. Hur skulle det ge positiv signal till laget rent psykologiskt genom att inte gå för ett rekord - bara för att det är en annan match dagen efter där utfallet i serien inte har någon annan betydelse än den match man just nu spelar?

Även om det är en psykologiskt viktigare match match i morgon eftersom det är en huvudkonkurrent så finns det ju ingen rent fysiskt som skulle belastas hårdare i morgon för att man spelat klokt/smart/intelligent idag.

Det finns inget som säger att matchen i morgon har någon betydelse för att Modo skall gå "hela vägen".

Tvärtom påstår jag angående vinnarmentalitet.

Att coacha för vinst och lyckas med det skulle fortsätta bygga oövervinnerlighet. - Nu har vi helt plötsligt blivit besegrade. Vi är inte oövervinnerliga. Vi kunde inte "ens" vinna mot ett lag vi borde vinna enkelt emot i vanliga fall.

Risken är nu att vi dyker några matcher. Jag hoppas jag har fel, men vi är i oerhört stort behov av Dickinson och Woods. Jag tycker det varit tydligt sedan de försvann.

Marcus Vela: Har verkligen inte imponerat på mig ännu. Är MoDo ett för "stort" lag för honom. Han ser, trots sin storlek ut väldigt liten ut. Han har inte hittat effektiva åkvägar ännu. Fysiskt visar han inte vem han är. Han hamnar fel och i vägen för lagkamrater, vilket visserligen är försvarligt när man vill underkuva sig ett spelsystem, men en svaghet ifall man vill visa sina speciella tillgångar. Redan nu tycker jag mig se en viss desperation i konstiga avslut för på något vis måste han försöka hävda sitt rykte.

Jag hoppas att scoutingen på honom visar hur fel jag har i min känsla. kanske hittar han sin plats, sin känsla och sig själv inom kort.

Gavelo:

"Jag kan tycka att det finns lätta matcher i allsvenskan, Hade Modo spelat på 80% idag så hade vi vunnit."

Kanske fansens underskattning smittar av sig på spelarna. Lite lustigt att påstå att man ska vinna mot ett mittenlag genom att gå på 80%.

Spelar modo på 80% av sin kapacitet hade vi varit toksist, så jämn är serien.

Tycker många tar lite för mycket ära av Östersund, det är ändå ett mittenlag vi pratar om.

Hur många % kom dif upp i som torskade mot ett lag på plats 11?

Tarasov: blir nog personligt målrekord för honom denna säsong igen...

Från Hörnefors: Nygren har varit OK, men ikväll hade han inte ett rätt. Går inte att ha en pygmee i målet. Då ska de för faan hitta sin inre Krizan och stå på huvudet.

Tarasov: Leder även +/- med +23.

Kapten Långnäsa: Det är ju egentligen ganska bra att vi förlorade idag sett till att det är positivt med Östersund i allsvenskan. Utan de två Modo vinsterna hade Östersund varit på plats 12 av 14 i tabellen och kvallagen skulle kunna flåsa dem i nacken vid en ev. vinst. Nu har de hyggligt avstånd ned till strecket. Går vi upp till SHL är ett Östersund i allsvenskan perfekt att placera spelare i som ska stå på tillväxt samt låna ut spelare till under säsongen och om vi inte går upp blir det kortare resväg och extrapublik på matcherna mot Östersund i allsvenskan.

Gavelo: Nu gnäller du igen!

Kapten Långnäsa: Vad har egentligen fansen med detta att göra… absolut ingenting!

Rytter: Sämsta spelarna idag Näsen, Berg och Nygren, i den ordningen. Om inte Berg har en ganska stor och snabb utveckling, så har han inte en chans att peta Noren när han är tillbaks.

Kapten Långnäsa: haha var det gnäll att fråga om han var tillbaka i gamla synder?

Gavelo:

Såg ut som att Näsén skymde Nygren på två målen, han åkte in framför honom precis vid skottögonblicket.

modomille: va? Av alla dyngkassa förluster sen vi kom till AS så är borta mot östersund efter 15 raka vinster ett historiskt lågvattenmärke? Har du glömt hur vi genom åren skänkt bort matcher med extra korv och mos till dyngkassa motståndare?

Kapten Långnäsa:
Aagaard gick upp i ledningen i allsvenskans målliga idag! Kul

grimiss: Åter gnäll, tänk på att grabben är ung.

Rytter: hade hoppats kvällens match visat på fin utvecklingskurva på nygren men känns som han mer var tillbaka i gamla synder?

Gavelo: Gnäll, eller så var fansen sämst. Nånting gjorde att MoDo gjorde som dom gjorde.

{9682}: ungefär 1/16 del av gångerna?

Gavelo: finns det bara sex lag i serien som inte är rysligt svaga? tycker du och många andra ger östersund för lite cred, det är inte sexigt men de får resultat

Gavelo: Jag fattar att de fuskar för de undermedvetet tror sig va 5% bättre och på det så har man redan tankarna på löven. Syndes ju ganska fort att östersund var snabbare o mer robust i allt idag.
Och säsongen som sådan är väl eg så att man diskvalificerat sig själv från att klaga. Men ändå besviken då jag bill se 100% varje match.
Egentligen är det väl endast om vi inte går upp man får klaga. Allt annat är så överjävulskt bra denna säsong.

Rytter: räknade lite, 23 matcher kvar för modo att spela

säg att modo vinner 11 av 23 matcher, då blir det 104 poäng (om alla vinster är treor), för att djurgården ska slå det behöver dom vinna 16 (alla treor) av 22 matcher som återstår, inte omöjligt men tufft, löven måste ta nån poäng extra utöver det

och det är om modo blir nåt mittenlag resten av säsongen :)

Kapten Långnäsa: Försöker vara positiv, men ibland är MoDogänget så jävla korkade. Man har 3-3 och nötterna fortsätter vara nötter istället för att vara smart och säkra poäng. Satt fan och kokade över dumheten.

Tarasov: Underskattning ikväll. Hade man velat vinna hade man vunnit.

Monno: Jag kan tycka att det finns lätta matcher i allsvenskan, Hade Modo spelat på 80% idag så hade vi vunnit.
Jag tycker Modo ger bort denna matchen pga taskig inställning hos vissa.
Östersund är ett rysligt svagt hockeylag och dom hade knappt en offensiv idag, 18 skott på 60 minuter säger rätt mycket, denna match skulle Modo vunnit lätt om våra ”stjärnor” faktiskt orkat bry sig och om vi haft en ”normalt” bra målvakt.

Sen måste man ifrågasätta Karlin, kvällens matchcoaching kan vara säsongens sämsta dessutom

Kapten Långnäsa:
Det är lätt att underskatta hur svårt det är att vinna flera matcher i sträck, allt skall klaffa hela kväll efter kväll, har målvakten en dålig skall man samtidigt få utdelning. Får man ingen utdelning måste försvaret fungera osv

Kapten Långnäsa: Avgå alla så klart! Revansch imorron!

Monno:

Jaja dagens match var ingen höjdare, långt ifrån vad vi vet att laget kan.

Dock något fint i att det var med Östersund vår svit började och slutade. Dom var verkligen värda segern idag som de kämpade och gick in till 100% i alla dueller. Hatten av för Östersund och är det något lag jag kan smälta en förlust emot är det dom.

Tyvärr var vi inte påslagna och det beror nog på att spelarna hade tankarna på morgondagen, tror det hade sett annorlunda ut ifall det var match om 4 dagar och det var Västervik hemma.

Tyvärr tror jag vi kommer få se fler bottennapp ju närmare slutspel vi kommer och det börjar smyga sig in att spelarna börjar tänka på slutspel och skador mm.

Vela tror jag kommer bli nyttig, stor och stark och jobbat bra i backchecken, han hade ju en riktigt fin aktion där han avstyrde en fin chans för Östersund på egen hand. Blir kul att se honom med Dick och Woods och när han kommer in i våry spel, tror det blir kanon.

Berg och Ingman tycker jag passar dåligt ihop, bägge gillar att chansa för att proppa/bryta och vara fysiska och i matcher som denna när det inte klickar blir det mycket öppningar bakåt, när det sitter är det däremot härligt att se. Hoppas man tänker Noren-Ingman och Berg-Ny med nya backen som ska in. Så det blir lite bättre balans.

Södergran får inte de poäng han förtjänar, han kan bli vår slutspelsjoker om han kommer i ett stim.

Nygren håller inte i ett slutspel, lovande och kan bli bra. Men jag vill inte stå där med guden skadad och honom som målis i ett slutspel. Vi måste in med en vass backup om inte Tex gör en mirakel återhämtning.

Nej nu glömmer vi denna match och rekordet och påbörjar en ny svit med start imorgon.

Sist men inte minst så skönt att löven och dif inte tar in på oss. Måste vara frustrerande att när de vinner så vinner vi och när vi väl förlorar så förlorar dom också.

{9682}: Ska på puben imorrn och se matchen då ska det gnällas!

{9682}: Om du ska vara negativ, flytta till Skellefteå.

modomille: Är det något vi lärt oss är det väl att det inte finns några lätta matcher i denna liga.
Även det mest avlägsna laget kan ställa till det när dom gett sig fan på det.

tredje matchen i rad nu som östersund ställer till det, dom har något i deras spel som passar modo dåligt, även hemmamatchen satt långt inne trots östersunds 8 skott

men i slutändan är det inte så mycket annat som spelar roll just nu än att vinna serien och vara friska och hela till slutspelet.

Gavelo: Nu ska vi vara positiva! Ny match imorgon! 😎

Kapten Långnäsa: Skönt att gnälla..

Frontschwein: Han har väl 1-2 bra matcher iaf. Har för mig han gjorde en riktigt bra match, men kommer inte ihåg mot vilka det var.

Med det sagt är han ju inte bra nog för denna nivå. Det är ju inte direkt en hemlis att vi letar målvakt. Men allt sitter ju i hur det går för Tex. Vi leder serien med 14p så det är väl därför man inte vill slänga pengar på en MV innan man vet.

« · 2433455 · »