1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506519 inlägg · 4103 ämnen

Presskonferens imorgon kl 1130

417348 · » Till forumet

Sv: Presskonferens imorgon kl 1130
knaskamilla:

Det sa han också
Kommentera

yaqop:

Jag tyckte det stod att målsättningen naturligtvis måste vara att vinna SM-guld. Eller, läste jag fel?
Kommentera

knaskamilla:

Ja en skvätt, han påstår bl.a att många är feg som inte tippar sitt eget lag utåt sett, själv tippar han Frölunda som seriesegrare, trots att han troligen får bästa truppen i hela ES.
menmen, frölundas är ju inte helt väck heller.
Kommentera

Hawerchuk:

Han är kul, Skägget!
Kommentera

Hawerchuk: Beroende på hur regimen har formulerat lagen, kan vi kanske hitta en ypperlig lösning här. Grabbarna får spela i skift och turas om att befinna sig inom riksgränsen. Det blir en ny dimension av byten. Rena rama Färjestadstakterna, fast tvärtom eller rättare sagt ut och in.
Kommentera

kungen:

SÅ bra då.
Kommentera

scim: Inte jag heller!!
Kommentera

kungen:

Det är inte jag som hatar.
Kommentera

scim: Hata är att starkt ord!!
....O gud är den siste på jorden jag vill spendera tid med..
Kommentera

kungen:

Vad är det du insinuerar egentligen? Det Peter Blomqvist sa i intervjun var man enbart budgeterat för den nuvarande truppen exkl eventuella NHL-förstärkningar. Vidare har man gått ut och sagt att man inte har råd att betala NHL-spelarna någon lön (vilket de accepterat) men man kommer betala deras försäkringar, någon som sköts via sponsorer och inte berör den tidigare budgeten på något vis. Slutnotan kommer därmed inte beröras negativt av NHL-förstärkningarna, däremot kommer det generera i ytterligare biljett- och souvenirintäkter.

Jag tror du spenderat för mycket tid med Modohataren gud.
Kommentera

kungen:

Jag tror du kommer bli bra mycket mer orolig om bara ett litet tag, då tar nämligen dina punkter och smileys i ditt tangentbord slut. Hur skall du klara dig då?
Kommentera

kungen: Har aldrig varit lungnare..............
Kommentera

kungen:
Ta och lugna dej. Hur som helst, så ska det bli en intressant säsong i hela ES.

Jag tror på en oviss utgång
Kommentera

scim: ja vi får väl se vad slutnotan blir...............:-))))
Kommentera

kungen:

Vi har noterat din missunnsamhet, synd att du inte vet vad du pratar om.
Kommentera

Paddan:

Förmodligen, eller så är det någon sopa på Webcom som inte kan programmera.
Kommentera

Poffa: Äh, det funkar ju. Det är väl bara herr Poffa som är datorilliterat... ;)
Kommentera

Poffa: Märkte det.

Jag är nöjd nog med mitt übersnygga medlemskort.
Kommentera

Hawerchuk:

Har varit medlem nu i flera år, nu när det för första gången skulle ge något mer (tänkte på fördelarna på modohockey.se) än känslan av att göra något gott, då funkar det inte. Skitsida.
Kommentera

Hawerchuk: MODO blir degraderade till div1 nästa är pga urusel ekonomi....

Ni får hoppas att Foppa hjälper till då....:-))
Kommentera

Läste i TÅ tror jag det var att man hade budgeterat för ett snitt på 5000 pers den här säsongen. Dom var visst rejält oroliga innan lockouten blev ett faktum. Just nu hoppas man på ett rejält lyft i souvenirförsäljningen. Köp gott folk köp! Ska själv handla en bunt grejer innan jag åker hem till Göteborg. Även passat på att bli medlem på riktigt, har DU?
Kommentera

kungen: Så illa ska det inte gå, vad jag förstått finns pengarna till NHL-proffsen på något sätt redan intecknade hos sponsorföretag.
Kommentera

kungen:

Vilket kalas? Hur ska Modo gå i konkurs? Kommer eftersmaken före? Frågorna är många, svaren få.
Kommentera

Paddan: Då kommer ju MODO att gå konkurs efter detta kalas ju.... Eftersmaken kan bli bitter ibland.....
Kommentera

Martin S: I det inslag jag såg intervjuade de Blomqvist och han menade att MoDo egentligen inte har råd att plocka in NHL-spelarna, att budgeten var beräknad på truppen innan NHL-spelarna kom med i bilden. Kan iofs ha missat något, var inte helt fokuserad under inslaget.
Kommentera

Alla:

Äh, förmögenhetsskatt betalar i huvudsak bara dom som inte begriper bättre. Exempelvis ägare av fastigheter i Stockholms skärgård. Det finns hur många lagliga och minst lika många olagliga sätt att komma undan förmögenhetsskatt.

Ett exempel: Den i Sverige rikaste personen, Stefan Persson, betalar 0 kronor i förmögenhetsskatt. (Nej, inte den gamla hockeybacken, numera expertkommetatatorn, era insnöade hockeydårar. Utan ägaren av H&M.) Jag skulle tro att svenska stenrika hockeyspelare också har råd att hålla sig med ekonomiska rådgivare.

Om nån vill ha personliga råd av mig hur man slipper denna skatt kan ni ta det i brev till mig. Nämn gärna om det är olagliga eller enbart tråkiga lagliga metoder som kan tolereras.
Kommentera

65selander:

Vad jag vet så gäller artistskatten enbart utländska medborgare.
Kommentera

Hawerchuk: Då är det bara att vänta på vad Hedin eller Blomqvist har att säga för jag antar att Tv4 har en intervju med någon av dessa två.
Kommentera

Hawerchuk: Inte om det är samma inslag som på 4+, där handlade det bara om ifall klubbarna betalade lönerna eller försäkringarna för spelarna.
Undrar hur Frölunda kan ha råd med en marknadsmässig lön till Daniel Alfredsson.
Kommentera

Inslag idag på TV4-sporten om proffsen och hur dyrt det blir. Antar att dom tar upp frågan där.
Kommentera

knaskamilla: Yes allt över frisumman är det 1.5% i skatt. Skulle dock tro att man kan placera 100% av pengarna på Jersey typ och då betala ingen förmögenhetsskatt i Sverige? Var det av skattetekniska orsaker som Näslund sålde villan i Vancouver :)? Om han sätter in typ 500.000.000SEK på ett svensk bankkonto så får han en bra bit över 1.5% i ränta så han går ju ändå plus.
Kommentera

Martin S:

Så Foppa ska alltså betala 1,5% av det han äger över en miljon i skatt?
Kommentera

65selander: Dessutom gäller väl bara artistskatt för utländska medborgare? Kan en Svensk flytta tillbaka till Sverige i mindre än 6 månader och räknas som en artist?
Kommentera

65selander: Hmm, nu förstår jag inte - pratar du om MoDo? Varför skulle det vara aktuellt? Man måste vara artist för att vara föremål för den skatten.
Kommentera

Lite info om förmögenhetsskatten

"Även om huset ligger utomlands är det en skattepliktig tillgång som tas upp till 75% av marknadsvärdet. I de fall då marknadsvärdet inte går att fastställa värderas huset utifrån anskaffningsvärdet."

"Behållning på pensionssparkonto s.k. individuellt pensionssparande är skattefri."

"Den beskattningsbara förmögenheten är den del av den skattepliktiga förmögenheten som överstiger 1 000 000 kr för ensamstående och 1 500 000 kr för personer som ska sambeskattas (gäller fro m inkomstår 2001). Fr.o.m. inkomståret 2002 är fribeloppet 1 500 000 kr för ensamstående och 2 000 000 för gifta eller sammanboende med gemensamma barn."

"För fysisk person, dödsbo och familjestiftelse är skattesatsen 1,5 procent"
Kommentera

ang artistskatten är det inte max 6 månader i Sverige och sedan ut landet lika lång tid?
Kommentera

Martin S: Har sökt runt lite men trättnade det enda jag vet är att artistskatten är på 15% av den skattepliktiga inkomsten!
Kommentera

65selander: Förmögenhetsskatten är väl bara någon %? Dessutom blir det väl bara förmögenhetsskatt på de tillgångar som finns i landet va?
Kommentera

Martin S: Jo, jag vet. Men i och med det kontraktet kommer han ju att missa en hel säsong i OSHL.
Kommentera

65selander: Hur länge måste de vara utanför Sveriges gränser? Räcker det inte att skicka iväg dom till Köpenhamn fram tills på torsdag morgon? Var det inte Plannja basket som hade en intressant lösning på detta problem? Efter varje hemmamatch så fick två amerikaner åka bil till Finland och bo där över natten och återvända tills nästa match. Har även för mig att Plannja skickade spelarna med flyg över hela norden också.

Kan detta vara en lösning eller måste man utanför EU eller måste man vara utomlands i typ många veckor?
Kommentera

Paddan: Olli Jokinen har signat ett 4! veckors kontrakt med ett lag i Schweiz.
Kommentera

Poffa: Fast, från och med imorgon torde ju Foppa ändå inte behöva bry sig. För det var väl då han skulle skriva på för Banafjäl Flyers?
Kommentera

Paddan: Do har väl extra inkallats efter lockouten för att kunna suga åt sig så mycket kosing som möjligt!
Kommentera

Paddan:

Jag tror det handlar om att de måste var mer än ett halvår/år utomlands. SPelare som stannade in i juni, t ex Foppa och Modin borde inte behöva oroa sig.
Kommentera

65selander: Tja, det där låter ju som en enda stor våt dröm för Skattemyndigheten. Antar att det sitter en hel hög med tjänstemän och är nästan i extas efter att ha sett denna möjlighet.

Hmm, det betyder alltså att de skulle räknas som artistspelare.
Kommentera

65selander: Men seriöst. Bara i Sverige, bara i Sverige...
Kommentera

Paddan: Eller så är det här som det gäller

www.svt.se/texttv/303.html
Kommentera

Martin S: Bara märkligt att Olli Jokinen, som enligt den där sidan har kommit överens med OSHL om att spela där, skall ha skrivit kontrakt med ett schweiziskt lag (enligt vad som står på transfersidan på eurohockey.net)
Dessutom finns ju både Miikka Kiprusoff och Andrew Raycroft med bland de målvakter som gett klartecken till OSHL, om jag nu förstått saken rätt.
Kommentera

417348 · »