1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508468 inlägg · 4106 ämnen

RE-building the future 09/10

« · 1141247 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
Paddan: Det spelar väl ingen roll. Om du arbetar 8 timmar per dag, så kan du ju inte komma och ge fulla muggar sista timmen, medan de första 7 timmarna spenderar du på att maska och lata dig. Bort, väck och skuttelibangbang med denne man. Han håller inte i vårt lagbygge.
Kommentera

spud: Hur vet du att han inte till spela forward?

Han har ju gått in med hjärta och hjärna varje gång han fått den 'chansen'. Tom i J20.
Kommentera

Salle: Till försvar för Pierre så var han väl faktiskt en av få som visade en uppåtgående trend under senare delen av säsongen.
Kommentera

Salle: Men då kanske det ska vara upp till bevis när man får chansen, och det är ju inte direkt så att han briljerat när han fått chansen, förutom som forward då. Men där vill han ju inte spela.
Kommentera

spud: Jag skulle också uppträtt lite opassande om jag blivit bänkad av städarens pojk match efter match...
Kommentera

MorganaLefaey: Behåll Wargh men låt han satsa på en forwardplats.
Han är redan idag bättre framåt och med lite träning...
Kommentera

MorganaLefaey: Är det inte Wargh som omgärdats av rykten om dålig inställning? Om han hade rätt inställning till detta känns det som om han skulle ha slagit igenom redan. Men visst, han har talangen att bli bra!
Kommentera

shinzawai: Jag ser gärna att Hedin försvinner. Men Wargh har ju faktiskt möjligheten att bli något offensivt om han får spela med en riktigt defensiv klippa och får lite speltid. Han är nog också ganska lätt att ha på bänken.
Kommentera

MorganaLefaey: Wargh och Hedin får gärna försvinna för min del.
Kommentera

MorganaLefaey: Det vore en tragisk tanke då de e just defensiven som varit de stora problemet under säsongen!
Kommentera

spud: Börjar fundera på om klubben försöker få samma backuppsättning som förra säsongen. Timmy, Wargh, Hållberg och Hasse har nu kontrakt och om man skall tro på alla rykten så kommer Hedin få kontrakt och vips så har vi så gott som samma uppsättning igen.

Kommentera

Lumber Jack: Om martin inleder en intervju utan "då står vi här med.." Ska jag vara glad en hel dag. I övrigt kan man undra om Jerry skrivit frågorna till martin innan.

Och att önska att permanenta krissamtal är nog itne riktigt rätt signal i detta läge.
Kommentera

Paddan: Jag tycker att Ecke ska gå ut och ta ställning i nåt, en sak kan vara att tydligt berätta att MODO inte tänker förlänga med Steen, men dock tacka för hans insatser.
Kommentera

knaskamilla: Jag tror att Ecke och Jerry kände sig så oerhört trängda av frågorna de fick att de måste upplevt att det var nästan ett 150-tal personer på mötet.

Hmm, varför kommer jag att tänka på ett Monty Python-klipp? Eller kanske två...

www.youtube.com/watch?v=CSe38dzJYkY&playnext_from=PL&feature=PlayList&p=2DF67F7764FC3883&playnext=1&index=2

www.youtube.com/watch?v=jNBNqUdqm1E
Kommentera

MODO Hockey har idag förlängt kontraktet med Hasse Jonsson. Kontraktet löper över 1+1 år.
Kommentera

Wayne Gresky:

Så kan det förstås vara. En annan sak jag undrar över är om Martin verkligen har rätt när han säger att MODO är det första lag som ordnar en sådan där supporterträff. Har inte Luleå haft något liknande?
Kommentera

knaskamilla: Det kanske beror på om man räknar åtgången av fikabröd eller antalet närvarande huvuden?
Kommentera

Lumber Jack:

Kul att vissa säger ca 150, Jerry runt 100 och Martin "ett 75-tal". Vem ska man tro på, tro på, tro på när...
Kommentera

Har utredningen börjat?

Det skulle vara fem utredare. Tre av dessa skulle vara oberoende och de var inte tillsatta förra veckan. Nu har det gått en vecka och de bör sannolikt vara klara.

Är det någon som känner till vilka dessa är?

(Det går bra att bubbla om det är någon slags hemlis :)
Kommentera

Paddan: MTV har lagt upp kommentarer av Ecke och Jerry angående supportermötet på åfissijälla.
Kommentera

Wayne Gresky: Och lågkonjunkturen sätter sina spår även i kontraktsgrubblerierna, samtidigt som man konstaterar att UFA-marknaden mer styrs av tillgång och efterfrågan än BNP.
Kommentera

Lumber Jack: För de här inne som kan engelska (jag tror inte att tirmåfolket är så intresserat iaf), så kan vi ju länka till originalartikeln.
Kommentera

Från Text-TV:
" Kontraktsförhandlingarna mellan
Vancouver och Daniel och Henrik Sedin
är på väg att bryta samman. Spelarnas
agent hotar att avbryta alla samtal.

-Vi har klara meningsskiljaktigheter
att lösa innan jag kan säga att vi
ens är nära en lösning, säger agenten
J.P. Barry till Vancouver Sun.

Parterna har diskuterat ett avtal
sedan i somras. 1 juli går kontrakten
ut och Sedinarna blir free agents.

Daniel och Henrik Sedin väntas kunna
höja sin årslön på 30 miljoner till
det dubbla i sitt nästa kontrakt."

Jag har ett bra förslag. Ett 10 år långt kontrakt med MoDo. Fixa Ecke.
Kommentera

Paddan: Ja tycker modo ska värva den där... Niklas... lidstå..lidström som tydligen ska husera i nån liga i amerika, han ska tydligen vara bra, lite gammal men kanske han kan gå in i 3:e backpar iaf.?!
Kommentera

MorganaLefaey: Hm, Luleå och Färjestad... Då blir han dyr.
Kommentera

Paddan: Såg att Luleå och FBK var på jakt efter http://www.eliteprospects.com/player.php?player=618

Hade inte varit så tokig att få in istället för en kanske flyktande Hedman.

Kommentera

Så funderar jag på att göra en Åffisijälla och ta med vartenda inlägg som skrivits i tråden i mina svarsinlägg. Men då hade jag nog bara blivit utnämnd till Årets Skribent i HV-boken eller något sånt.
Kommentera

Wayne Gresky:

"Om du håller muspekaren över länkarna jag klistarade in så ser du att det är Hockeysnack det är fel på och inte Wayne Gresky."

Nåja...finns det belägg för det...?
Kommentera

spud: Ja självklart ska man ut i landet oxå och representera modo hockey, man borde försöka ha en större dialog med tex börklöven som ligger nära och skapar många duktiga spelare. Yngre spelartalanger är hungriga och ofta inte speciellt dyra heller!
Kommentera

Berka: Men det görs ju redan, vi såg ju under lockout säsongen hur det går då. :)
Morrison var väl på rek av Sedinarna bland annnat. Men de flesta eventuella nyförvärven är ju i öster om oss och våra kontakter västerut. Jg tycker man ska gå ut i småklubar i sverige och missionera, hjälpa olika klubbar med juniorträning, för att se till att framtida propects har en bra bild av MODO.
Kommentera

spud: Man borde använda sig av alla sina modo-proffs ute i världen, Modo måste ju ha sveriges bredaste nätverk ute i världen, som man kan ha kontakt med och få rekomendationer och tips ifrån!
Kommentera

shinzawai: Ja naturligtvis, jag vet flera elitspelare som är skitless på hockey. Aldrig att de skulle titta på en hockeymatch under sin lediga tid. Men att de för den skull inte har arbetsmoral, det tycker jag är en orättvis slutsats.

Allt handlar om scouting, vem värvar vi, vilken profil har spelaren, vilken inställning har spelaren osv. Att titta på videoklipp är ju den mest patetiska scouting som finns. Att lägga ut miljoner på en spelare man aldrig har träffat alt. fått rekomendationer från en väldigt trovärdig källa och skaffat sig en uppfattning om borde vara straffbart.
Kommentera

shinzawai: Absolut, det förekommer säkert,fast i mindre skala.

Jag tror dock att de största antalet spelare spelar för att vinna, och är det klart med en ny klubb vill man väl prestera för att få så hög status som möjligt i den nya klubben. J.andersson skulle förmodligen bli väldigt inpopulär redan nu i fbk om han slog av helt nu i slutspelet med timrå bara för att han redan är klar för fbk.

Kommentera

shinzawai: Om du håller muspekaren över länkarna jag klistarade in så ser du att det är Hockeysnack det är fel på och inte Wayne Gresky.
Kommentera

Berka: Jag vill dock hålla upp ett varningens finger i denna diskussion. Alla hockeyspelare spelar inte för att vinna. Jag vet att t.ex. Anders Söderberg uttryckt sig privat på så vis att hockey för honom bara är ett jobb. Och är det bara ett jobb så kan åtminstonde jag tänka mig att folk slår av på takten om man "ändå inte ska vara kvar". Det har nog de flesta här upplevt någon gång i sin arbetskarriär.
Kommentera

spud:EXAKT! Det ska vara upp till var och en att förhandla och göra som man känner, det får naturligtvis inte påverka de få matcher spelaren har kvar, och det tror jag absolut inte att det gör heller. Bara för att man har 6 matcher kvar i en klubb för att sen flytta till en annan och representera den klubben ett halvår senare gör väl inte att spelaren slår av på spelet, tvärtom man vill väl alltid vinna oavsett vilken klubb man tillhör.

Kommentera

Berka: Jag tycker gentlemannacodexen är sjukt larvig. Om en spelare blir påverkad i sin nuvarande klubb för att modo frågar han om han vill spela i modo nästa år, ja då vill jag inte ha honom.

Jag förstår inte funktionen med att ha den ordningen att klubbarn ska vänta efter säsongen.
Det borde ju även innefatta spelarens nuvarande klubb också, annars råder ju inte marknadens lagar om bara den nuvarande klubben får förhandla med en spelare.

Slutsats, jag anser att det ska vara upp till den enskilda spelaren hur han vill göra, vet han om att han vill flytta från en klubb. Då ser jag inget problem i att han gör det sålänge han klarar av att producera i sin nuvarande.
Kommentera

Så har fbk gjort klart med tik´s J. andersson inför nästa säsong!

Som jag skrev för någon vecka sedan så ville jag att Ecke o co: skulle ligga på lite och jobba på nyförvärv, Några här tyckte att dom skulle vänta till efter säsongen pga. gentlemannacodexen, men som tydligt är så har de "stora" klubbarna redan börjat knyta till sig spelare.

Kommentera

Wayne Gresky: En död länk.

Kanske är det denna du skulle länka till?

allehanda.se/sport/1.834213

Vettig herre den gode Tore. Undrar om han är sugen på en comeback?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag vill minnas att han var en stor besvikelse i Frölunda, men det hindrar inte mig. Gärna Seikola för mig.
Kommentera

Poffa: Är det inte bättre att åkalla sina egna minnen från hans tid i Frölunda än att läsa något på eliteprospects?
Kommentera

I dagens Aftonbladet skrivs det lite om eventuella övergångar till ES-lagen. Till MODO ryktas bröderna Abbott och Markus Seikola. Efter att ha kollat lite på nätet kring denna Seikola så säger jag bara: KÖP!!1

Killen är en 27-årig offensivt skicklig högerfattad back. Han är rätt välväxt, 187/92, och han gjorde 18+27 på 50 matcher i Iilves säsongen 08/09. Enligt Elitprospects är han en bra PP-back med bra skott.

Återigen: KÖP!

Kommentera

Poffa: Allsvensk fotboll ser jag bara som något som gör att det tar längre tid att bläddra mellan kanalerna.
Kommentera

shinzawai: Det blir till och med mer pengar, tecknar man sig för Familjepaketet med Canal Total så kostar det 11934 kronor för två år, då tillkommer dessutom 1668 kronor för säsongskortet. Dvs, det kostar 6801 kronor per år.

Fast, du får ju se 55 matcher istället för 27/28. Dessutom har man tillgång till NHL, Premier League och (som om det skulle vara något positivt) Allsvensk fotboll.

Kommentera

shinzawai: någoT kap*
Kommentera

kärran: Det är väl knappast någon ekonomiskt kap att se matcherna på TV?

ca 150 kr i månaden för digital-TV (12 mån)
ca 200 kr i månaden för C+ (12 mån)
ca 1400 för säsongskortet (engångskostnad)

2000+1800+1500 = ca 5000 kr. Det får man ett hyggligt säsongskort för? Hur räknar du?
Kommentera

Jag var ej på något möte tisdagskväll, satt hemma i teve soffan och såg matchen mellan Almtuna-Växjö. Var även nyfiken på TIK:s övertidsmål så jag tittade på den 4:e per. som Timrå spelade, vilket turmål. Skulle ha njutit om MODO gjort ett sånt mål mot BIF -99 i en avgörande finalmatch.

Nästa säsong blir det att se matcherna hemma framför teven, inte som någon protest utan för att om jag ingen lön har så kan jag inte lägga ut så mycket pengar.
Kommentera

hellge: Tyvärr så tror jag att du har rätt! Det känns faktiskt som varumärket modo sjunkit stadigt efter guldåret! 
Kommentera

« · 1141247 · »