spud: Börjar fundera på om klubben försöker få samma backuppsättning som förra säsongen. Timmy, Wargh, Hållberg och Hasse har nu kontrakt och om man skall tro på alla rykten så kommer Hedin få kontrakt och vips så har vi så gott som samma uppsättning igen.
Paddan: Såg att Luleå och FBK var på jakt efter http://www.eliteprospects.com/player.php?player=618
Hade inte varit så tokig att få in istället för en kanske flyktande Hedman.
shinzawai: Absolut, det förekommer säkert,fast i mindre skala.
Jag tror dock att de största antalet spelare spelar för att vinna, och är det klart med en ny klubb vill man väl prestera för att få så hög status som möjligt i den nya klubben. J.andersson skulle förmodligen bli väldigt inpopulär redan nu i fbk om han slog av helt nu i slutspelet med timrå bara för att han redan är klar för fbk.
spud:EXAKT! Det ska vara upp till var och en att förhandla och göra som man känner, det får naturligtvis inte påverka de få matcher spelaren har kvar, och det tror jag absolut inte att det gör heller. Bara för att man har 6 matcher kvar i en klubb för att sen flytta till en annan och representera den klubben ett halvår senare gör väl inte att spelaren slår av på spelet, tvärtom man vill väl alltid vinna oavsett vilken klubb man tillhör.
Så har fbk gjort klart med tik´s J. andersson inför nästa säsong!
Som jag skrev för någon vecka sedan så ville jag att Ecke o co: skulle ligga på lite och jobba på nyförvärv, Några här tyckte att dom skulle vänta till efter säsongen pga. gentlemannacodexen, men som tydligt är så har de "stora" klubbarna redan börjat knyta till sig spelare.
I dagens Aftonbladet skrivs det lite om eventuella övergångar till ES-lagen. Till MODO ryktas bröderna Abbott och Markus Seikola. Efter att ha kollat lite på nätet kring denna Seikola så säger jag bara: KÖP!!1
Killen är en 27-årig offensivt skicklig högerfattad back. Han är rätt välväxt, 187/92, och han gjorde 18+27 på 50 matcher i Iilves säsongen 08/09. Enligt Elitprospects är han en bra PP-back med bra skott.
Återigen: KÖP!
shinzawai: Det blir till och med mer pengar, tecknar man sig för Familjepaketet med Canal Total så kostar det 11934 kronor för två år, då tillkommer dessutom 1668 kronor för säsongskortet. Dvs, det kostar 6801 kronor per år.
Fast, du får ju se 55 matcher istället för 27/28. Dessutom har man tillgång till NHL, Premier League och (som om det skulle vara något positivt) Allsvensk fotboll.