1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 518983 inlägg · 4121 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv:RE-building the future 2010/2011
Sawchuk:

Jag säger såhär:

Lycka till Markus! Förhoppningsvis blir detta väldigt bra.

Det viktiga är nu att Markus under lång tid framöver orkar lägga ned den tid och det engagemang som krävs för att bli framgångsrik som GM.

Detta får ju inte bli ett projektarbete utan måste vara en lång och målmedveten satsning där man sakta men säkert bygger upp Modos varumärke och förtroende igen, både inför fans, publik, spelare och sponsorer.

En 40 timmars arbetsvecka ska betraktas semester!

Kör hårt!

Wayne Gresky: Ni kan ta Linkan. Han är grym på det, sägs det :)

Skuggan Nilsson sågar Bartecko:

www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=5853528

Å andra sidan, om Bartecko levererar hamnar han i centrum och fallet är löst. :)

Nikki Nine: Man skriver väl i pressmedelandet att det skall finnas en ansvarig i varje lag, inte något om sportslig ansvarig.

Som jag skrev tidigare så tror jag att Freddan kommer hjälpa Macke med mycket administrativt, kontakt med kommun, näringsliv och annat kringjobb som ingick i det tidigare sportchefs jobbet.

Nikki Nine:

Jag tycker också det lät väldigt difust. Men som Grezky skriver så var det kanske ett lite finare sätt att få sparken på, allt helt enkelt få en roll där man är marginaliserad.

Nikki Nine: Freddans kontrakt går väl ut i vår, vem säger att det förnyas?

Wayne Gresky:

Mycket bra förslag, behövs väl folk i puben på arenan också.

Jag är ändå lite fundersam. Ifall Freddan är sportsligt ansvarig för A-laget måste han ju få makten att kunna förändra A-laget, dvs rekrytering av spelare. Jag tycker det låter väldigt udda.

Jag avvaktar nog med beröm till arbetsfördelningen kommer ut.

Hahl Bundy: Freddan kommer att sköta snöskottningen hemma hos våra importer fortsättningsvis.

Redigerad kommentar

Sawchuk: En sån roll blir en ganska tydlig degradering, samtidigt som det är en verksamhet som har brustit ett rejält antal år. Slutgiltiga besluten kommer ändå ligga på Näslunds axlar.

PontusJ:

Vet inte om jag vill ha Freddan som scoutingansvarig, känns väl som att han fått sin chans.

Sawchuk: Hoppas att det innebär att Freddan får scoutingansvaret och 250 resdagar per år på sitt ansvar.

Sawchuk:

Man får ju hoppas att Macke verkligen brinner för detta nu, det är trots allt mycket mer än ett heltidsjobb om man ska vara en bra GM. Räcker ju inte med att glida in på kansliet ons-fre på kaffe och mazarin.

Sawchuk: Det innebär väl att Markus är den som kommer ringa och försöka värva spelare till Modo, i samråd med Freddan. Det smäller definitivt högre om Näslund ringer än om Freddan gör det och på köpet får vi en ut i fingerspetsarna mediatränad person på en utsatt post.

Me like.

Sawchuk: Jag tror att Freddan kommer att hjälpa Macke med det administrativa runt a-laget, ett arbete som jag vet tagit otroligt mycket tid.

Macke tror och hoppas jag har hand om nyrekrytering och kontrakt, samt vilka som skall få foten :)

qwertas:

Konstigt, GM och sportsligt ansvarig är väl i princip samma sak. Innebär detta någon skillnad alls i praktiken kan man ju undra?

Wayne Gresky: Mao Freddan fick sparken :)

qwertas:

Hoppas att det innebär att Freddan får börja blanda saft och tvätta suspar.

Wayne Gresky: Ungefär så tolkar jag texten, ja.

"Det handlar exempelvis om utbildning och rekrytering av spelare och ledare på alla nivåer. Precis som tidigare kommer det fortsättningsvis även att finnas en ansvarig på A, J och U."

Poffa: Skall bli intressant att se hur rollerna fördelas och vad Macke egentligen skall göra.

Poffa: Vilket väl borde innebära att Nazzy blir Freddans chef och högst ansvarig för rekrytering på alla nivåer?

Officiellt.

Berka: man sparkar inte Freddan. Han har fortfarande en del i A-lagets uppbyggnad.

InVinoVeritas: sparka freddan heja heja, ÄNTLIGEN som gert fylking skulle ha sagt

Nikki Nine: Och Freddan sportsligt ansvarig för A-laget.

Näslund GM.

Hahl Bundy: Det kan vara så att Näslund får en slags GM roll och Freddan flyttas ner till att bli chef för scoutningsverksamheten eller något liknande.

spud: Är inte Näslund en förstärkning om man skippar Freddan? Man tillför tex nåt bättre genom att ta bort nåt dåligt. :)

Nu är det ju inte jag som säger att Freddan får gå utan det står på Hockeykanalen.

Bad_Brett: Det är inte utan att man undrar om det ännu en gång är supportrarna som fällt en ledande person i MODO? Hade alla på stan hyllat FA så hade detta knappast hänt.

(Förutsatt att HK har rätt)

Snipan:

Ja, hade hans arbete lett till ett "bra sportsligt misslyckande", "dåliga sportsligt lyckande" eller varför inte "odåligt osportsligt omisslyckande", så hade det varit en helt annan femma.

Men nu när det ledde till ett "dåligt sportsligt misslyckande" så hade de inget annat alternativ än att skeppa honom.

Redigerad kommentar

Snipan: Samtidigt så lär det inte ha varit bara FA:s beslut. De har väl blandat in både sportkommitén och styrelsen för att göra en sådan grej tror jag. Däremot kanske FA gav sken av att ha nya spelare på G felaktigt.

spud:

Det spelar ingen roll hur man formulerar det. Även om det heter att "Näslund får i uppgift att hjälpa Andersson med värvningar" så betyder det fortfarande indirekt att Andersson får sparken.

bisterfinnen: Det är flera affärer som FA inte har fått ihop. Jag tror ingen här har information för att kunna bedömma vad som gått snett, men jag är övertygad om att Trollsås och Ericson vet vad som krävs för att stänga en affär och kan bedömma huruvida FA är lämpad eller ej. Vi kan konstatera att nan spelade nästan tre veckor utan ersättare efter att Niko och Cook hade fått sparken. Vi fick bl.a. se 5 raka förluster i en viktig fas av serien. Jo, för mig kan det nog vara fireable offence.

Hahl Bundy: Jag tror inte vi skeppar freddan. Om man kolla på officiella hemsidan så står det något i stil med "förstärker sportsliga organisationen". När man förstärker då tillför man någon, tror inte att att det är en ut en in, utan att det är en in.

Bad_Brett: Ett fantastiskt bubbel i magen mixat med sympati för stackars Freddan just nu. Fast media har fel ibland. :)

Hahl Bundy:

Det vore fantastiskt bra om det stämmer.

Hahl Bundy:

Hur är ett dåligt sportsligt misslyckande och är det verkligen grund för uppsägning :-)

bisterfinnen: Tack för välkomnandet. Förmodligen kommer jag dessvärre inte att vara så aktiv med inlägg, men jag har saknat att läsa era inlägg sedan forumet övergick till Lumberjacks. Tack vare Waynes profetior fick jag upp ögonen för er.

Wayne Gresky: Jag tror att det är Fejjan-gruppen "Dags att Foppa köper Timrå bara för att lägga ner skiten" som äntligen får gehör...

J F K: Handels brukar väl inte direkt vara som att gå en KY-kurs som sminkös om man säger så.

Sen så tycker jag att det kan få vara deras problem att det är en stor åldersskillnad. :)

Sawchuk: Mig veterligen så pluggar hon rätt hårt på Handels(?). Förmodligen fler kurser än 95% på detta forum gått, men du kanske vet mer.

Sawchuk: Är det inte lite osmakligt att vara sådär mot vår absoluta husguds blivande fru?

bisterfinnen:

Om det var flickvännens böcker lär ju inte ryggsäcken varit så tung. Kanske var hennes visakortsräkning han bar där.

Snipan:

Snyggt första inlägg. Välkommen Snipan!

J F K: Foppa skulle bli coolaste tränaren i Elitseriens historia. Knappast aktuellt nu men visst vore det coolt?

Redigerad kommentar

Snipan: Inget ont om styrelser, men nog fasen skulle Marcus kunna göra mycket mer för Modo Hockey om han skulle få uppdraget som Nordström skrev om.

"Bad_Brett: Björklöven blir farmarlag?
shinzawai Kommentera 32 min sedan "

Som Charlton Heston skulle ha uttryckt det: "From my cold dead hands" :)

Jag hoppas att Näslund får koncentrera sig om sitt styrelseuppdrag. Han skulle absolut vara en tillgång i någon operativ funktion, men jag är övertygad om att han redan gör en massa nytta för dagens lag i det tysta.

Det känns bittert att vi ännu ett år är på väg att stå utanför slutspel, men det är kanske ännu viktigare med att klubben hamnar på rätt spår. I det arbetet ser jag helst Näslund i styrelserummet och fullt fokuserad på det arbetet.

Det momentum och det intresse som fanns för klubben efter SM-guldet har verkligen förvaltats på sämsta sätt. Jag tror dagens PK kan vara ganska avslöjande (på många sätt). Min känsla är att det är gott förspänt på VD och ordförande position – förhoppningsvis bevisas det senare idag.

Som en parantes, så förväntar jag mig att Challe har blivit satt i ”the hot chair”. Hans mediala framträdanden i Linköping var under all kritik och det restes en del frågetecken kring en tränare som precis hade börjat få litet acceptans hos mig .

« · 1321417 · »