1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519587 inlägg · 4121 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv:RE-building the future 2010/2011
Poffa: Jag tror Mikke Målvakt är grymt sugen :-)

Sen vill vi (nåja, jag i alla fall) ha tillbaka Mia och att rosorna hängs på tork.

Redigerad kommentar

Poffa: Det var vad jag tänkte när jag läste artikeln också, men nej det känns som att det vore någonting som Modo skulle ha gjort för ett par år sedan, inte nu. Känns bra att de tar sådant här på allvar.

supertrött: Absolut. Och eftersom de lösningar vi presenterar här på HS är de som klubben utför så är nu nästa uppgift att namnge vilken målvaktstränare de ska anställa istället.

För inte förbereder man för att Freddan ska få den rollen istället för att vara underställd vår GM?

supertrött: Det finns nog bara två som är missnöjda, Bjuhr själv och arnio.

Poffa: Klart han är nöjd. Han hade ju rätt i sak.

Nikki Nine: Skönt att se att man agerar när det uppenbarligen inte ger resultat. Sen kan man diskutera hur lång tid det ska ta, men nog känns det som han fått tid iaf.

Nikki Nine: Fredag, 22.30. Dags att skicka ut pressmeddelande.

Poffa: Modo gör till synes allt rätt just nu. Bara marknadssidan kvar.

Nikki Nine: Lumber Jack är nog jävligt glad. Hans mini-korståg mot Bjuhr fick lyckat resultat.

Nikki Nine: Vilken tomte. Han var alltså så medioker som alla trodde.

MODO Hockey sparkar Tomas Bjuhr!

Nikki Nine: Han var ju en av dom som det frågades om på chatten i förmiddags där Freddan svarade med att han var intressant. Måttligt enkel "research" av aftonbladet på den.. :)

Nikki Nine: Foppa flög tydligen hem till Ö-vik med en hockeytrunk ikväll. Betyder förmodligen inte ett skit dock.

"Han kan bli lösningen på Modos backkris.
NHL-meriterade Mark Popovic, 28, är ett högintressant alternativ.
– Det är en kille vi tittar lite extra på, säger Modos sportchef Fredrik Andersson."

Eliteprospects: "Strong defenseman, drafted in the second round by Anaheim in 2001, Popovic reads the game very well. Always well placed in his own zone, he can play the powerplays and is also very good defensively skilled. He has got a powerful and precise shot from the blue line. (Cedric Martin)"

Har spelat med Enström.

Redigerad kommentar

mikenomad: Ja det kan man ju undra om man inte har något annat att komma med!

Pettan: Varför gör du ett mellanslag mellan sista r:et och frågetecknet?

mikenomad: Menar du att det där var ett nyktert svar ?

Petting: Ja det tror jag nog. I det här fallet gäller det Arla mjölk.

Pettan: Du vet, den standardmjölk vi köper här i Övik är 3%. Den i Timrå är 35%.

35% Likör 43.

mikenomad: Jasså ??? finns det mjölk i Timrå ?

spud: Skilda världar...här får man en biljett till valfri match utom derbyt mot er om man köper 6 liter mjölk...:/

McFire:
Dags att hänga upp Hållbergs tröja under läktaren, tack för den här tiden...

Nikki Nine: Jag tycker att Hållberg har visat med sitt spel den här säsongen att han helt klart inte ska sitta på bänken, utan på läktaren.

Martin S: Anade det. :)
Skönt intiativ för övrigt som sagt. Önskar att det fanns fler att dessa för att fylla arenan så ofta som möjligt. Tag 3 betala för 2 eller liknande.

Poffa: Beroende på priset, varför inte? Han kan säkert konkurrera ut Hållberg, eller få Hållberg att höja spelet. Problemet är väl att om vi får in en PP-back och AE så står vi där med nio seniorbackar när Tollefsen kommer tillbaka, och det låter inte särskilt ekonomiskt att ha Eriksson och Hållberg sittandes på bänken båda två.

McFire: Tack för påminnelsen, en liten felskrivning hade smygit sig in där. Det är rättat nu och man får givetvis två biljetter om man handlar för 1000:-.

En skribent i Timråboken anger ett rykte som säger att Anders Eriksson kommer skriva på för Modo i helgen.

spud: Måste ju vara en felskrivning där?

"Handlar ni för 1000 kr i MODO Hockey Shop i Oskarsgallerian får Ni en matchbiljett till MODO Hockey-AIK 26/12 eller MODO Hockey-Luleå 28/12."

Samma erbjudande som om man handlar för 500 kr? haha.

McFire: Jo det var ett bra initiativ, men lite stelt var det med att om man köpte för 1000 spänn i oscars gallerian att man inte kunde välja att ta 2 biljetter till samma match.

Handla i MODO Hockey Shop - få matchbiljett

Bra intiativ! Mer sådant eftersökes.

J F K:

Min tanke var att Sundström skulle få ta det defensiva ansvaret i den kedjan. Han har sett väldigt trög ut, men är fortfarande duktig i egen zon på att slå den där snabba, öppnande passningen. Med tanke på att Ritchies svaghet ligger i defensiven så känns det som att en sådan kedja skulle få problem med defensiven. Vidare så vill Ritchie, precis som Forsberg, ha mycket puck.

Nagy och Bartecko satte jag i samma kedja eftersom de har spelat ihop tidigare och borde därmed ha lättare att producera redan från början.

Sedan tror jag inte heller att Forsberg dyker upp, om inte någonting mirakulöst händer. Men om nyförvärven skulle lyckas riktigt bra så skulle det finnas en minimal skrällchans i ett eventuellt slutspel och där skulle även en enfotad Forsberg göra enorm nytta.

Tyvärr så ser jag Brynäs som det enda lag på slutspelsplats som vi har en ärlig chans att komma före och då måste vi ta in 10 poäng. Låter tufft.

Händelsefattig dag. Inte ett förvärv, AVGÅ macke.

arnio: Jo, det gör det.

Bad_Brett: Trots din drömlaguppställning så ser det inte bättre ut än förra säsongen, sorry

shinzawai: :)
Jag tycker mig komma ihåg ett par gånger när han nådde fram med "höjdare" för att bedöma.

Bad_Brett: Nu tror jag inte en sekund på att Foppa kommer, men om han gör det så tror jag att han passar oerhört mycket bättre med Ritchie än Sundström (Susse och Foppa letar som samma typ av passningar och där tror jag Ritchie med sin fart skulle vara oerhört mycket nyttigare). Jag tycker heller inte att Nagy och Bartecko ska spela ihop, utan att det blir lite jämnare om man sätter in Bartecko med Sundström och Skröder så den sistnämde kan återgå till att bli obekväm framför målet och skjuta mycket, istället som i dagsläget försöka sig på att vara spelfördelare.

J F K: Sköt Cook verkligen tillräckligt många skott som inte tog på motståndarbackars skenben för att vi ska kunna bedöma utgångshastigheten? ;)

shinzawai:

Om man får drömma sig bort lite för en stund (det kan en surgubbe som jag behöva). Skulle man sensationellt nog lyckas ta sig till slutspel, skulle MoDo potentiellt kunna ha följande laguppställning:

Nagy - Ritchie - Bartecko
P.Forsberg - Sundström - Danielsson
Skröder - Svartvadet - Madsen
Rosén/Häggström/Blomqvist/Hedman - K-Fop - Byström

Backar:

Pikkarainen - Tollefsen
Timander - Eriksson
Josefsson - Westin

Skillnaden mot förra säsongen är att laget nu faktiskt har två bra målvakter.

Nåväl, huvudsaken är att man lyckas undvika kvalet.

shinzawai: Vissa saker menar jag kan variera en hel del beroende på förtroende och liknande. Oavsett vilket lag McInnis skulle spelat för så tror jag att han skjutit hårt. Cook hade ett rätt svagt skott och jag är av åsikten att han inte kan ha skjutit hårt i Finland. Nu säger i princip alla här att han måste skjutit som en häst sparkar på andra sidan bottenviken, men som sagt så köper jag inte det.

Wayne Gresky: Problemet är ju att det är svårt även för en sportchef att se in i framtiden och veta vilka spelare som kommer att lyckas. Freddan har knappast varit så mycket sämre än andra sportchefer. Han har liksom Sundlöv i Brynäs fått mycket skit men de har små resurser ska man komma ihåg. Dessutom är varken Gävle eller Ö-vik de mest attraktiva städerna i Sverige.

Wayne Gresky: Jo, men det finns ju alltid en stor osäkerhet kring variabler som sportchefen inte har makt över. Jag säger inte att Cook var en riktig värvning, men jag tycker att det är konstigt att säga att han inte kan ha varit bra/lovande/whatever i Finland de matchar han scoutades.

shinzawai: Jag tycker att sportchefens viktigaste uppgift är att värva spelare som är bra i MoDo. Inte att värva spelare som var bra säsongen före eller efter de hade hemmaplan i Övik. Sedan ska givetvis spelare och tränare passa till den hockey man vill spela.

shinzawai: Det är spretigt per definition när Trollsås svarar på en fråga där ansvaret vilar hos Macke. Macke ska lika lite svara på frågor som rör marknadssidan för då tassar han på Ros ansvar.
När journalister vill veta vad MODO har för planer när det kommer till truppen, då ska de veta att trollsås aldrig kommenterar det och därför inte ringer till honom. På så sätt minimerar vi risken i framtiden att MODO har kommentarer som går emot varandra.
Vi ska ha en linje utåt, när det kommer till truppen ska den komma från Macke, ingen annan.

shinzawai: Ni får det ju att låta som om Trollsås är anställd av Macke.

Det som står i tidningen är ju inget annat än svar på frågan varför de har valt just Näslund på positionen.

spud: Vad är det som är så spretigt? Däremot ska ju inte Trollsås snacka om Mackes uppgifter.

Poffa: Verkligen. Jag har Pikkarainen som ett solklart förstaval vad gäller PP-backen, skönt att höra att det gäller Freddan också, konstigt vore det ju iofs annars. Precis som du säger tycker jag också vi ska värva en defensiv back också, nu vet inte jag vad du menar med korttidskontrakt, jag anser iaf att vi ska köra ett som gäller säsongen ut. Anders Eriksson är ju ett alternativ där, Popovic ett annat, där jag personligen ser Popovic som ett bättre alternativ, utan att ha sett honom spela. Helt rätt ålder, bra storlek och spelade en halv säsong i NHL så sent som förra säsongen och en hel i KHL året innan, garanterat hög potential där.

J F K: Jag håller verkligen med angående att Trollsås ska hålla käften. Idag har vi nog problem att både Macke och Freddan snackar med media. Då är det sista vi behöver ännu en röst, förstår inte att han ställer upp på detta. Själva poängen med Mackes jobb måste ju vara att få en enhetlig linje både i hur MODO ska agera, då kan vi ju inte vara så jävla spretig i media.
Krismöte dag 2, fin start för Macke.

J F K: Du för ett ganska konstigt resonemang. "Han var inte bra i år, då kan han inte ha varit bra ifjol". Warg sög i MODO och dominerar i SAIK. Skröder var okej i SSK och fantastisk i MODO osv. Spelare presterar olika i olika ligor/lag/kedjor/backpar, inget konstigt i det.

qwertas: Alltså, jag har svårt att tro att han sköt mycket hårdare i finska ligan. Han kanske träffade mål och någon petade in returerna eller skymde väldigt bra, men han kan INTE ha skjutit hårt där heller. Han var ingen vidare passningsspelare i Modo och jag tror inte passningsspelet kan ha varit mycket bättre där. Man måste helt enkelt ha bättre träffprocent med passningarna för att kunna räknas som en bra passningsspelare.

Sedan kan jag tänka mig att hans dribblingar och förmåga att hålla i pucken fungerat bättre i Finland där man skjuter oftare, men när det gäller passningar och skott så köper jag inte resonemanget.

shinzawai: Jag håller med, fruktansvärt kul att få svar på frågor om specifika namn, tex Randy Robitaille, funderat på honom som ev värvning under ett par säsonger, kul då att såhär kunna fråga. :)

« · 1321838 · »