qwertas: Freddan måste helt klart få chansen. Ifjol ärvde han en trupp och fick med ett målvaktsproblem med tränaren. I år har han en möjlighet att visa vad han går för. Han har dessutom börjat bra med att aviserat att nu är det en toppmålvakt som gäller, Hållberg får vara kvar om han går ner i lön och Hasse hänger löst.
Macke är en del av styrelsen och hans kompetens och kontaktnät kan Freddan få del av ändå.
shinzawai: Han är född 1976-06-22 enligt Eliteprospects. Så 34 är väl rätt ålder inför kommande säsong.
Fernholm vore ju en stabil backvärvning, men han lär ju gå till KHL eller kanske till och med NHL.
Redigerad kommentar
shinzawai: Och Linköping släpper Emvall, Fernholm och Joakim Eriksson.
Joakim Eriksson är visserligen 33 år, men långt ifrån dålig. Bra tekare och rätt komplett på alla sätt och vis. Lär väl dock hamna i KHL, Österrike/Schweiz eller så kanske han avslutar i SSK.
spud: "Enligt säkra källor" till TÅ så har grabben visat på god smak.
http://allehanda.se/sport/1.1947797-poangsprutan-blomqvist-valjer-modo
Bad_Brett: Fick just ett fylle-sms som påstår att Jacob Blomqvist meddelat både Modo och Timrå sitt beslut. Vad det beskedet var skrev dock inte avsändaren. Jag tror bestämt att han försöker jävlas med mig. :-)
På åfficijella grips det för övrigt efter halmstrån. Någon har tydligen sett Säcken på Burger King i dag. Så nu blev han helt plötsligt "trolig". Fast han ryktas väl ta över efter Lener i Linköping?
Och på åfficijella gör man också gällande att Tuokko hävdat att Seikola var nära Modo redan under den senaste säsongen, vilket borde vara en fördel för oss.
Jag formligen älskar Silly Season. Den är så härligt... Silly.
Redigerad kommentar
Det verkar som att Modo och Timrå konkurrerar om Jacob Blomqvists signatur, åtminstone om man ska tro hans agents uttalande i Dagbladet.
"– Timrå har visat ett seriöst intresse och kommit med ett erbjudande till oss, säger hans agent Tobbe Kraft.
Men det är inte bara Timrå som finns med i bilden. Sedan tidigare är det känt att Modo också gärna ser Blomqvist i sitt lag nästa säsong.
– Man kan väl säga att det står och väger mellan de här två lagen, säger han."
Redigerad kommentar