1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 2010/2011

« · 1256116 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2010/2011
mattias - 74: Samma länk som igårkväll.
Kommentera

spud:

Ok my bad, orkade inte scrolla. :)

Kommentera

Nu verkar det som att löven rycker i Pär Edblom, vore kalas om han kom till närområdet. Hade gärna sett att löven sänkte sin "vi klarar oss själv" attityd och ingick ett samarbete med MODO där sådana här spelare kunde vandra emellan klubbarna. Det skulle öka attraktionen i att spela för Löven och för MODO då talangfulla spelare alltid har möjlighet att få istid i den omgivning som passar dem bäst.
Kommentera

spud: Jag tror du vet det - men den attityden kommer inte det gamla gardet att släppa frivilligt. Vi har ju dock säkert några tusen invandrade ångermanlänningar i Umeå. Några av dessa kanske skulle anmäla sig för styrelsetjänst i Björklöven? ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Då ger jag mig fan på att man inte kommer bli beviljad ansvarsfrihet och hamnar med en skuld och eventuellt en värdelös hockeyhall i knät.
Kommentera

Det verkar som att Modo och Timrå konkurrerar om Jacob Blomqvists signatur, åtminstone om man ska tro hans agents uttalande i Dagbladet.

"– Timrå har visat ett seriöst intresse och kommit med ett erbjudande till oss, säger hans agent Tobbe Kraft.

Men det är inte bara Timrå som finns med i bilden. Sedan tidigare är det känt att Modo också gärna ser Blomqvist i sitt lag nästa säsong.

– Man kan väl säga att det står och väger mellan de här två lagen, säger han."

Kommentera

Poffa: Och Anton Hedman är i princip klar?

Återigen en tidning som inte vet vilken position han har.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: Nära Dif med :)
Kommentera

Nikki Nine: Allehanda skrev åtminstone rätt position. Kanske lite av en bedrift i dagens media-Sverige?
Kommentera

T T: Tack för länken. Jag hoppas det stämmer, då jag tror Jacob Blomqvist är en riktigt smart värvning som kommer göra bra ifrån sig i Elitserien.
Kommentera

Poffa: Och Jocke Lindström verkar vara mer aktuell för Skellefteå än Modo.

norran.se/sport/hockey/skellefteaaik/article798451.ece

Hade gärna sett han i Modo. Någorlunda ung och snabb på grillorna och börjat göra poäng så det räcker.
Kommentera

mattias - 74: Fortfarande inte klart med Tarkki, men enligt Freddan i dagens ÖA är han ett bra alternativ men det finns flera, bland annat en icke namngiven kanadensare. Så den som lever får se vilken eller vilka målvakter som skriver på.
Kommentera

Petey21: Radioskuggan fortsätter men blandad framgång.
Kommentera

Tycker inte man skall ta en målvakt på icke EU plats. Måste finnas hur många bra målvakter som helst i Europa och när man ändå fått upp ögonen för den där finnen så är det bara att slå till.

(Jo jag är medveten om att pris och vad spelaren tycker spelar roll, men ni förstår nog vad jag menar ändå)
Kommentera

Många har lanserat Tim Heed inför kommande säsong men Heed signerade nytt kontrakt med SSK idag.
Kommentera

Martin S:

Det är väl huvudsakligen jag som har haussat honom. Han är för klen för Elitserien i dagsläget, men hans spelsinne är fantastiskt. Lägger han på sig 10 kg muskler så kommer han att bli en kanonback. Jag tycker att det är synd att MoDo inte knep honom, för det känns som att han är precis den spelartyp som man länge har saknat.
Kommentera

Bad_Brett: Fick just ett fylle-sms som påstår att Jacob Blomqvist meddelat både Modo och Timrå sitt beslut. Vad det beskedet var skrev dock inte avsändaren. Jag tror bestämt att han försöker jävlas med mig. :-)

På åfficijella grips det för övrigt efter halmstrån. Någon har tydligen sett Säcken på Burger King i dag. Så nu blev han helt plötsligt "trolig". Fast han ryktas väl ta över efter Lener i Linköping?

Och på åfficijella gör man också gällande att Tuokko hävdat att Seikola var nära Modo redan under den senaste säsongen, vilket borde vara en fördel för oss.

Jag formligen älskar Silly Season. Den är så härligt... Silly.

Kommentera

Poffa: Fick höra idag att Anton Hedman var klar för Djurgården och att Blomqvist valde Timrå. Nu brukar killen faktiskt ha ganska bra koll, men någonstans fick jag känslan att han bara jävlades med mig.

Är värre när man inte vet om han var seriös eller inte.
Kommentera

Poffa: Att se Säcken på BK är väl snarare ett tecken på att han är på väg med bil söderut.
Kommentera

spud: "Enligt säkra källor" till TÅ så har grabben visat på god smak.

http://allehanda.se/sport/1.1947797-poangsprutan-blomqvist-valjer-modo

Kommentera

Lumber Jack: Modo jagar tydligen även Robert Rosén.
Kommentera

Poffa: Visst snackades det om honom ifjol också?
Den där Hedman imponerade inte under sin match, tyckte mest han var seg, vilket väl är det problem som är svårast att träna bort för AS spelare som vill ta steget upp.
Kommentera

spud: Den där Hedman är ju dummare än Hellström i Luleå. Fan vad ska ni med han till?
Kommentera

Poffa: Gillar egentligen Rosén mer än Blomqvist, men visst känns det som att HV har första tjing på honom.
Kommentera

Och Aravirta är FORTFARANDE tveksam. Dags att slänga fram checkhäftet till Lill-Kenta och låta Aravirta vara tveksam i fred.
Kommentera

Nikki Nine: Det blir nog Challe för er.
Kommentera

shinzawai: Och Linköping släpper Emvall, Fernholm och Joakim Eriksson.

Joakim Eriksson är visserligen 33 år, men långt ifrån dålig. Bra tekare och rätt komplett på alla sätt och vis. Lär väl dock hamna i KHL, Österrike/Schweiz eller så kanske han avslutar i SSK.

Kommentera

Poffa: Är inte Jocke Eriksson äldre? Han är väl bland de allra bästa teknarna i Sverige, och verkar vara sjukt helylle. Hur tänkte de när de släppte honom egentligen? Lär gå till ngn Stockholmsklubb.

Redigerad kommentar

Kommentera

Och Marcus Högström, senast i Perm i ryska andraligan, har fått ett try-out med SkAIK. Högström gick från SkAIK till Modo och spelade J20 i två säsonger.
Kommentera

shinzawai: Han är född 1976-06-22 enligt Eliteprospects. Så 34 är väl rätt ålder inför kommande säsong.

Fernholm vore ju en stabil backvärvning, men han lär ju gå till KHL eller kanske till och med NHL.

Kommentera

Poffa: Ett 3 årigt try out kontrakt, det är inte illa. Det slår nog Luleås 3 åriga artistavtal.
Kommentera

spud: Jag fick inte heller ihop hur de tänkte, så jag skrev try-out.
Kommentera

Poffa: Glöm inte att Högström är skolad i plantskolan SIK ;-)
Kommentera

Modo kollar på ny tränare. Hoppas kunna ge besked denna vecka eller i början av nästa, så runt midsommar någon gång kanske.
Kommentera

jaha då blev det ingen Seikola heller han är klar för SSK.

www.sodertaljesk.se/0708nyheter.asp?NPK=3702#3702
Kommentera

Cyklob: Tungt förvärv av SSK. Man tycker ju andra klubbar borde ha kunnat bearbetat killen lite bättre då de vetat sin serie en stund. Men ack va trevligt det hade varit om man haft honom i laguppställningen.

Får väl se vad som sker inom en snar framtid. Borde ju börja trilla in lite spelare i lagen nu.
Kommentera

MorganaLefaey:

In med Näslund på sportchefs positionen så kanske det blir lite fart. Vi har seriens sämsta sportchef tillsammans med timrås linkan om man ska gå efter deras omdöme av honom då. Att vi heller inte har klart med en ny tränare är ju riktigt uselt tycker jag. Dom gav Aravirta 2 veckor kan man inte ge besked då fine gå vidare med nästa så tycker jag i alla fall gått över 1 månad nu sedan vi spelade färdigt och inte något har hänt.
Kommentera

Cyklob: Har det aldrig slagit dig att MODO kanske inte är så attraktivt för spelare utifrån som vissa tycks tro. Somliga här och på officiella verkar tro att när en spelare är ledig på marknaden så är det bara för Freddan att hojta till och säga att en plats är öppen här så kommer de.

MODO har tyvärr inte så mycket att komma med i dagsläget för "äldre" spelare som redan är etablerade, nappar dom inte på slanten som vi erbjuder så verkar vi vara rätt rökta.

Skulle dessutom tro att SSK har slantat upp ordentligt med pengar för att landa honom med tanke på att dom likt MODO inte direkt är någon toppklubb för tillfället.

Skulle dock vara otroligt intressant att höra vad du grundar uttalandet om att Macke skulle göra ett snabbare och bättre jobb än Freddan, samt varför han är ES sämsta sportchef tillsammans med Linkan.
Kommentera

qwertas: Freddan måste helt klart få chansen. Ifjol ärvde han en trupp och fick med ett målvaktsproblem med tränaren. I år har han en möjlighet att visa vad han går för. Han har dessutom börjat bra med att aviserat att nu är det en toppmålvakt som gäller, Hållberg får vara kvar om han går ner i lön och Hasse hänger löst.

Macke är en del av styrelsen och hans kompetens och kontaktnät kan Freddan få del av ändå.

Kommentera

qwertas:

Money and commitment talks, bullshit walks. En som kan förflytta berg med sitt snack har mycket vunnet. Freddan är inte Moses-ämne. Kolla vad Nubben gjorde i fattiga Timrå.

Med Freddan vid rodret sitter vi i baksätet.
Kommentera

qwertas: Jag tror fakiskt att "Hej detta är Markus Näslund" skulle göra en j-a skillnad.

Kommentera

Salle: Det trodde min arbetskamrat också när vi pratade om just detta. Jag tror inte ett skit på att det skulle ha någon som helst avgörande faktor huruvida det blir en underskrift på kontraktet eller inte, inte då det gäller etablerade spelare.

Möjligtvis att det skulle ha påverkan då det gäller att knyta till sig spelare till våra juniorlag.

Jag tycker också att vi måste ge Freddan en ärlig chans att visa vad han kan, förra säsongen fick han ju ta över ett sjunkande skepp och i mina ögon är det väl inte många av "hans" värvningar som gick käpprätt åt h-vete.
Kommentera

qwertas:

När man spelar måste man veta insats, risk och möjligt utfall.

Insats: Elitserieplats

Risk: Hög

Möjlligt utfall: Slutspel

Jag må vara dum, irrationell och elakt avstängd från åffisiella, men jag skulle då göra allt i min makt för att minimera risken, med den insatsen. Men det är jag det.
Kommentera

qwertas: Jag kan hålla med om att vi skall ge Freddan en chans.

Men samtidigt tycker jag att man skall låta Markus "prya" redan nu om han nu är ärlig i sina uttalanden om att sportchefspositionen känns intressant.
Kommentera

Cyklob: Hur i jävla helvetet landade SSK Seikola i konkurrens med oss? :O
Kommentera

shinzawai:

we´re doomed. Doomed i tell you.
Kommentera

qwertas: Den stora frågan är väl hur ett lag som Södertälje kan sno någon spelare från något annat lag överhuvudtaget. Ett notoriskt kvalserielag som snittar drygt 3600 per match, var har de plötsligt fått luft och/eller pengar från? Att förlora dragkampen om en stjärnspelare mot exempelvis Färjestad är en sak, men Södertälje???
Kommentera

« · 1256116 · »